Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

Quote from: dumbravaandrei on October 24, 2016, 03:13:55 PM
........... de asta e util si un mijloc de identificare (numar inregistrare la primarie la CJ la "whatever"). Asa puteam sa ma duc la politie sa zic "bicicleta cu nr xxxx a provocat dauna" si dupa se procedeaza la recuperarea prejudiciului ca la orice alt accident.......

     dumbravaandrei, pe vremea când eram "puștiulică", am avut ocazia să admir la un unchi de-al meu, o bicicletă "Carpați", la care pe aripa din față, prinsă în două șuruburi , trona un......număr de circulație, ce avea din ce-mi aduc aminte, numărul 128 alături de numele localității... Era o plăcuță dreptunghiulară, pe fond alb cu cifre și litere negre.... Asta era prin anii 1965, secolul trecut; vremuri apuse !!
     Și da, până-n 1989, de te prindea nenea milițianul, fără far și dinam funcționale amândouă, plus "ochii de pisică" necesari, sau când o "peceai" umblând pe unde nu trebuie cu "bicla", după ce că te amenda (pe părinți, dacă erai minor), îți mai deșuruba și ventilele și n-aveai decât să mergi ca infanteriștii, până acasă, adică "per pedes apostolorum" și zău că nu era chiar "funny" de-o "pățeai" la vreo 10 km de casă...... Făceai bătături în tălpi, nu glumă!!  Și apropo de dinamuri și faruri..... Nici vorbă de tehnologia cu led-uri de azi; ne chinuiam de mama focului, să obținem o lumină cât mai albă și cât mai puternică, de la becuri, cu-n risc de ardere cât mai mic... Rebobinam dinamurile și încercam tot felul de "artificii". Dinamurile erau în general "greoaie", adică la cuplarea pe roată, începeai să simți la pedale efortul suplimentar indus de antrenarea dinamului. Of ce chinuri mai erau!
   Și la ultima ta remarcă, precum că a fost identificat "posesorul degetului mijlociu", aflat călare pe bicicletă, nu pot spune decât că "cineva acolo sus, ți-a făcut dreptate", deoarece putea să apară cu un "martor mincinos" care să spună că a văzut faza, mai ales dacă ai fost singur în mașină și n-ai avut propriul martor.....
In rest numai de bine, și deplasări cât mai liniștite și relaxante cu bicicleta !

Io

JohannDB, da' becul de scala (radio) la far pusu-ti-ai? Io da, si-am si ars unul cind am coborit noaptea din Boga. Cum naiba am ajuns acasa e un mister pina-n ziua de azi :lol:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

JohannDB

Am pus de toate și doamne ce mai dădeam la pedale, deoarece, pe vremea aia bicicleta obisnuită era aceea cu butucul obișnuit, fără schimbător de viteză în el (ca azi) și cine avea o semicursieră, avea ceva sinonim cu-n BMW de azi..... :)

Io

#228
Nu mai stiu cum se numea "semicursa", ceva de productie ucrainiana sau ruseasca, nu mai stiu. Parca vreo 1700 a dat mama pe ea. Primele modele aveau ghidonul plan ondulat, toate cele care au urmat au avut "coarne", ghidoanele cu care sintem obisnuiti azi.
Ca acum mi-aduc aminte ca un amic primise din Germania, maica-sa fugise si-i trimitea chestii, o bicicleta pe cadrul careia scria "Captivante", cred ca era un Peugeot dar e probabil sa ma insel. Oricum era cu mult mai usoara si mai performanta decit "semicursa" mea care-a facut deseori Boga sau Moneasa. O tempora!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

yetiman

#229
Era Sputnik  :D
Si era ruseasca (Ucraina nu exista ca atare pe atunci.  :lol: Era doar una din republicile sovietice socialiste....  O:-) )

LE: Dar cred ca s-au gasit doua modele, dar nu mai stiu numele la a doua- parca Minsk)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Mai frate, dar "biclele rusesti" te tineau o viata!...
Mi-a cumparat mama "Ukraina" prin '78...
Blindat ("armoured vehicle"), nu altceva !
Din pacate, dupa vreo 6 ani am intrat zdravan in ceva,,, S-a strambat cadrul...
Chair si asa, am vandut-o cu 600 de lei...
O cumparasem cu 800 de lei !
Super-afacere !... :lol:

Dar si azi mi-e dor de bicla mea... Cu care faceam 12 km dus / 12 km intors ca sa imi curtez actuala nevasta... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

Pentru cine a avut aceste modele, la vremea când nu se știa de"mountainbyke"...și tot ce-i astăzi.... :)



   "Faimoasa" semicursieră SPUTNIK, pentru care la magazinele "Moto-Velo" așteptai la rând ca să vină câte-un lot din URSSS și mai dădeai și....șpagă la vânzător, ca să nu te uite cumva pe listă.....


   Și sora ei de generație, o bicicletă robustă, pentru mersul, mai ales, pe la țară... Ukraina.....

      Pozele nu-mi aparțin, sunt de pe net.

4est

indicator de interzis bicicletelor nu-i, asa ca trebuie sa avem grija de ei. Eu n-as merge pe centura cu bicicleta.

Dan027

Quote from: dumbravaandrei on December 19, 2016, 10:59:48 AM
In schimb... aseara pe la 10:30 era un biciclist care mergea la "aspiratie" in spatele unui tir (avea un  75-80km/h ala cu bicicleta).

Se incadra in limita legala, deci e ok  :o
Am un prieten care face naveta din Bod in Brasov pe bicicleta, o sa il intreb daca era el  :lol:

dumbravaandrei

Dan027 Cand o sa-ti iei si tu carnet de conducere o sa vezi unde e greseala si daca pentru o bicicleta este sau nu permis sa mergi cu 70km/h :)

Dan027

^ am carnet, de ceva timp chiar... :p
Unde ai gasit o limita de viteza specifica biciclistilor pe drumurile publice? :hm:

dumbravaandrei

Quote from: Dan027 on December 19, 2016, 01:40:54 PM
^ am carnet, de ceva timp chiar... :p
Unde ai gasit o limita de viteza specifica biciclistilor pe drumurile publice? :hm:

2 hint-uri scurte:
Daca ai fi studiat OUG 195/2002 (cu republicarile de rigoare) ai fi aflat ca:
1) Limitele de viteza si circulatia pe drumurile publice sunt aplicabile (si permise totodata) numai vehiculelor prevazute la articolul 15. mai pe romaneste, vehiculelor inregistrate sau inmatriculate. Unde se inregistreaza bicicleta?
Deasemeni, articolul 10, alin 1) spune ca:
Quote
(1) Este interzisa circulatia pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de vedere tehnic, a celor al caror termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat, precum si a celor neasigurate pentru raspundere civila pentru caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie.
Imi explici si mie cine omologheaza o bicicleta? Cine le asigura?!?

Dan027

#237
QuoteArt.12. - (1) Pentru a circula pe drumurile publice, vehiculele, cu exceptia celor trase sau împinse cu mâna si a bicicletelor, trebuie sa fie înmatriculate ori înregistrate, dupa caz, si sa poarte placute cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare, cu forme, dimensiuni si continut prevazute de standardele în vigoare.

Art. 14. – In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace
b) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.

Art. 161. – (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor" ;
b) sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;
m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;
n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;
r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.
(2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, in plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de inregistrare a vehiculului.

Quote from: dumbravaandrei on December 19, 2016, 03:56:48 PM
Imi explici si mie cine omologheaza o bicicleta? Cine le asigura?!?
Nimeni, pentru ca nu este necesar, bicicleta este o exceptie de la regula chiar daca nu este mentionat explicit. (la asigurare ma refer)
Biciclistul poate sa mearga si cu 80-90 km/h pe centura, e perfect legal, doar pe pistele de biciclete are o limita explicita mentionata in legislatie, 35km/h sau 50km/h in conditile exceptionale prevazute in lege.

Hercule

Biciclist cu 80 km/h? Buna poanta asta! Mai mult de 50 km/h in nici un caz si atat doar pe distante scurte.
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist