Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valentin

Au montat si corpurile pentru semafoare? Sau e aproape gata doar la nivel de drum? Sper sa se continue si mai departe, fiind una din singurele benzi adevarate de biciclisti.

voicul

Semafoare nu am vazut inca, dar deja pe pista se merge cu biciclete/trotinete.
Asfalt grunjos, cam nasol, dar mai important e ca e pista dedicata in adevaratul sens al cuvantului.

voicul

Sunt intalate si semafoarele pentru biciclete. E chiar aproape gata.











Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Trebuia deschisa de pe 12, deci teoretic e functionala.

Nu am gasit decat niste cadre pe la inceput de video:


voicul

Bun din condei, pix, carioica suntem foarte tari!
Si au si viziune: cum ca ar urma sa fie pistede biciclete in orase.

Circulația trotinetelor electrice, interzisă pe trotuar. Noi reguli pentru cei care circulă cu aceste mijloace de transport

Trotinetele electrice vor circula doar pe pistele special amenajate, iar în cazurile în care acestea nu există, circulația lor este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50km/h, potrivit unei ordonanțe aprobate, marți, în ședința de Guvern. Atfel, circulația pe trotuar a acestor mijloace de transport este interzisă, potrivit Hotnews.

Circulația pe trotuare a trotinetelor electrice este interzisă. Dacă trotuarul este prevăzut cu pistă pentru biciclete, trotinetele pot circula numai pe pista respectivă. În lipsa pistelor, cei care au trotinete pot circula inclusiv pe drum - cu condiția ca pe acel tronson să nu fie permisă o viteză mai mare de 50 de kilometri la oră.

De asemenea, vârsta minimă pentru a conduce un astfel de mijloc de transport pe drumurile publice este de 14 ani. În actul normativ se mai menționează că trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu dispozitive funcționale de iluminare și reflectorizant-fluorescente.

În ultimii trei ani, în toată ţara, au fost aproape 200 de accidente în care au fost implicați posesori de trotinete. Un om a murit și alţi aproape 200 au fost răniţi. Conducătorii de trotinete cer ca în Codul Rutier să fie prevăzute măsuri de siguranță indiferent de vârsta conducătorului.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/circulatia-trotinetelor-electrice-interzisa-pe-trotuar-guvernul-a-stabilit-prin-oug-cine-le-poate-folosi-1255070

dr4qul4

circulatia ar trebui permisa si pe multe din trotuare. Nu consider ca e nevoie de vopsea pe jos. Un simplu indicator de trotuar comun pentru pietoni si biciclete/trotinete este de ajuns. Sau unde trotuarele au mai mult de 2,5 m latime.
De exemplu pe trotuarul de la alba iulia pana la Unirii nu ar trebui sa fie nici o problema.
Bineinteles, cu viteza redusa (maxim 15km/h). trotinetistul este vinovat de orice accident produs pe trotuar.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


ghrt

Mi se pare mie sau iarăşi avem o prevedere aberantă: unde drumul are peste 50kmph (sunt destule bd de 60kmph) pe unde o iei?
Altă problemă, de ce este interzis pe trotuar? Dacă merg alături de prieteni la viteza lor de 3-5kmph unde e pericolul? Bine, teoretic că eu nu merg deloc dar mă gândesc că poate.
Cont (aproape) inactiv.

florin74

Asta cu permisul pe trotuar nu o vad aplicabila in Romania, tinand cont de inclinatia "traditionala" a romanului de a fenta regulile. Poti sa pui limita de viteza in lege de 10 km/h, cum o masori? Cum ii sanctionezi pe cei care o depasesc? Transformam totul intr-o ruleta ruseasca pentru pietoni. Pe trotuar circula si copii mici, si batrani, pe ei cum ii protejezi? Pana la urma trotuarul este un spatiu dedicat lor (pietonilor).
La fel cum e cu latimea trotuarulu. E trotuar lat? Pai atunci sa amenajeze primaria piste de biciclete. Pana atunci, nu mi se pare oportun. Din acelasi motiv. Plus ca nu exista o continuitate din punct de vedere al latimii - in cele mai multe din situatii. Atunci ce faci?

PS Azi prin Iulius Mall in Cluj se dadea un nene pe la 60 de ani cu trotineta, prin interiorul mall-ului. Nu as putea spune ca era liber, dar nici foarte aglomerat. Sunt curios daca la intrebat cineva de sanatate din partea adminstratorului mall-ului.

ghrt

#354
Dacă o iei aşa e o chestie de filosofie de viaţă, între nanny state (părintele nu mai are voie să îşi lase copiii să se caţăre în copaci ca să nu păţească ceva) şi libertatea individuală.

Tot pe principiul ăsta poţi interzice şi trotinetele cu tracţiune animală, dacă aş băga talpă şi aş intra cu 15-20kmph şi 100kg de entuziasm într-un pensionar îl paradesc definitiv.

----

Viteza o poţi măsura simplu, şi anume viteza maximă a trotinetei să fie limitată la 10kmph (viteza unui om care aleargă).
Cont (aproape) inactiv.

florin74

Sunt curios cum ii obligi pe cei care au deja cumparate trotinete electrice sa le limiteze la 10 km/h.
Pana la urma e o chestiune de respect fata de cei din jurul tau.  Cand merg pe trotuar ca pieton vreau sa ma simt in siguranta, relaxat, nu sa stau cu ochii in patru sa ma feresc de eventuale pericole. Imi ajunge ca sofer  pe drumuri  :lol:
Solutia este amenajarea pe piste dedicate acolo unde unde trotuarul este suficient de lat sa asigure nevoile celor 2 categorii.
Francezii fix la fel au facut. Au interzis pe trotuar, dar au dat lbertate primariilor sa amenajeze piste acolo unde trotuarele o permit.



Telvanni

In Bucuresti nu se poate folosi trotineta fara sa mergi pe trotuar. Am trotineta electrica si am facut peste 2000km cu ea, nu am dat peste niciun pieton, nu m-a lovit nicio masina. Am respectat intotdeauna pe toti si am primit la randu-mi respect.
Trontineta are marele avantaj de a te duce oriunde ai nevoie, parcurgi distante pietonale foarte repede (de la metrou pana la mall, sau supermarket...samd).

Legea aceasta este incompleta si negandita dpmdv. Eu am renuntat la masina ca sa merg 2000km in Bucuresti. Va dati seama cati au facut ca mine? Eu n-o sa merg exclusiv pe strada, nu ma simt in siguranta si vreau sa traiesc o viata normala, nu accidentat de vreun frustat.

Concluzia: si uite asa renunt la o trotineta perfect functionala ca sa iau iar masina mea euro 4 cu care o sa poluez si o sa aglomerez orasul.


dr4qul4

Cred ca e prima data cand sunt de acord cu Telvanni. Probabil si cu ghrt  :lol:
Sa fim seriosi, nu intra trotineta electrica in pietoni, pentru ca si trotinetistul va iesi la fel de sifonat. Daca intra unul cu bicicleta in tine, cred ca iesi mai sifonat. Sau unul care face jogging cu castile in urechi. Sau interzicem si alergatul?
Trotinetele electrice sunt salvarea Bucurestiului.
Nu stiu daca ati observat, dar de o saptamana e destul de liber orasul. A fost vreme frumoasa si s-a umplut de trotinete. in fata  magazinului Unirea erau cel putin 30 azi pe la ora 20:00.
Eu am mers doar 3 zile cu trotineta (vreo 15 km in total). Mi-a fost frica sa merg pe strazile principale. Cum ma apropiam de pietoni, sau nu eram sigur, puneam repede un picior jos si "pedalam". Asta e marele avantaj, imediat poti reveni cu picioarele pe pamant.
Gadeste-te ca am masini parcate pe prima banda. Ce fac? ma bag pe a doua si incep sa fac slalom?
Iti dau ca exemplu trotuarul din lungul Dambovitei. Acolo rar vezi pietoni. De ce sa nu poti merge pe acolo.

Insa cand traversezi pe trecere, sau pe la semaforul de pietoni, automat trebuie sa mergi pe langa trotineta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Mai votez odata cu tine dr4qul4  :lol:

Chiar asa este: trotinetele au salvat ceva din poluarea din oras, pentru ca multi sunt prea lenesi sa dea la pedale, dar asa electric e chiar ok pentru majoritatea.
Partea de inchiriat de trotinete iar a facut lucrurile simple (nu mai incarci si le ai peste tot).

Piste, piste, piste.
Daca are avea cineva la primarie cap ar investi direct in asta.

Sa stati pe Victoriei la orice stop cand e cald afara - cam placuri de 5 oameni cand e rosu.

dr4qul4

Nu e vorba de lene. E vorba de spatiu (poti sa o depozitezi in casa sau la birou), de transpiratie (poti merge pe la umbra in loc sa mergi pe asfaltul incins) si de flexibiliate (poti fi si "ciclist" si pieton, poti urca scarile sau sa o iei cu tine in metrou).
In plus, poti ocoli mai usor zonele cu umezeala. Cu bicicleta e imposibil sa nu te stropesti; stim cu totii cat de curat e orasul asta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist