News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M3 Preciziei-Anghel Saligny

Started by Ionut, January 25, 2019, 12:21:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

#30
Quote from: dr4qul4 on January 29, 2019, 05:36:00 PM
... cred ca cele 5 minute se bazeaza pe un culoar neintrerupt si nu doar fata de  statii, si calculat pe baza unei viteze medii (care nu e pt toata lumea aceeasi, chiar as fi curios care este) iar distanta a fost luata in linie dreapta.
Nu am vrut sa ma bag in discutie, dar colegul iritat a scris despre "1.7km/26 min".
Este o viteza valabila doar pentru cei cu dizabilitati...

Viteza medie normala a unui pedestras (cetatean sanatos care se deplaseaza pe propriile picioare) este de 6 km/h. 1 km/10 minute.
Eu am sarit binisor de 50 de ani, dar inca ma incadrez in 1 km/10 minute...
Din nefericire, nu am (si probabil nu voi apuca in cursul vietii mele...) statie de metrou la 5 minute de casa.
Desi planurile M4 Sud spun ca o statie va fi fix in capul strazii mele, la <400 de metri de casa...

LE
Ma bucur ca am in continuare un "prieten" care ma pandeste doar ca sa imi dea dislike, pana si pe un comentariu absolut tehnic....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Daca merge doar in lungul Iuliu Maniu, chiar nu mai conteaza daca sunt 500m sau 1,5km pana la statie.
Cum ar fi sa ma duc cu metroul sa-mi cumpar masina? Sau camion? Sau si mai bine, sa iau vreo 5 baxuri de apa de la Metro
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

subway

Tibi, n-ai de ce sa te ingrijorezi, ai un scor as zice excelent, in pofida <prietenului>!
;)

irirat

^^^
:lol: TibiV, asa imi daduse Google Maps cand am masurat distanta de la Militari Residence la Preciziei :lol: eu la 40+ aceiasi distanta o fac in 15 minute.
cred ca dr4qul4 are dreptate, daca merge doar pe sub Iuliu Maniu, beneficiul adus e marginal, cei care locuiesc in zona, Militari Residence, etc,  economisesc 500 pana la metroul (il iau de la Praktiker nu de la Preciziei), pentru cei ce muncesc in West Park efectul e neutru, pot sa foloseasca ambele statii la alegere, distanta a aproape aceiasi.

Ionut

Spre autostrada A1 metroul va fi extins cu patru stații. Pentru prelungirea magistralei 1 cu 3,7 kilometri, vor trebui cheltuiți 280 milioane euro, fără TVA.

Aldea pentru ClubFeroviar.ro

rizzuh

Spre A1 o sa fie M3, nu M1 ;)

S-au hotarat care o sa fie cele 4 statii? Sau au hotarat sa fie 4 statii si acum se gandesc unde sa le puna? :lol:

Ionut

^ M3 desigur. Am gresit, am mutat. M-am gândit probabil la M1 vazand A1. Viteza.

Sunt doar declarații și promisiuni fără acoperire, doar le pun "for the record". Peste ani și ani le vom revedea cu tristețe.

subway

N-ai gresit, istoriceste e extensie la M1T3

sab

Pentru ca traseul M3 a iscat multe discutii, iata care este traseul de la Pacii la Preciziei. Se observa ca nu se subtraverseaza niciun bloc, doar cantina Turbomecanica, actuala Turbotequila.





sab

Si traseul intre Eroilor si Politehnica, care a iscat si el discutii.
Se vede ca nu se subtraverseaza vreo cladire nici aici, poate doar sera din Gradina Botanica. Pentru o portiune, M1 si M3 sunt paralele, dupa care M3 se incadreaza pe prima strada in spatele benzinariei si o ia prin Gradina Botanica.
Se observa si cum sensul M1 Grozavesti Eroilor trece pe sub galeria M3 in fata Spitalului Municipal.



subway

Tunelele trec pe langa sera, pe sub zona de pepiniera.

AndreiB

Presupun insa ca a mai avansat tehnologia de tuneluri de cand s-a construit M3, insa? Sunt cateva puncte din retea care vor fi greu de construit fara a subtraversa cladiri/demolari la suprafata, cred in principal M7, unde str Mantuleasa cred ca are <10m latime.

sab

#42
Da, la M3 si la tot ce s-a săpat cu scutul pana in 1989,  s-a sapat manual, cu tarnacopul si lopata. Acum se sapa cu TBM-ul. La M5.1 s-a trecut pe sub case si un cămin. Om vedea la M7. Mai greu cred ca o sa fie la M5 tronson central.
Problema în sine nu este să treci pe sub clădiri. Doar ca , în funcție de înălțimea si starea clădirii, trebuie sa te duci la o anumita adâncime și asta se traduce în costuri pe masura.
Aici subway poate să ne spună dacă la M7 putem subtraversa clădiri mai inalte, mai ales că s-a pus problema unui traseu pe sub bd. Unirii pana la actualul Tribunal (fost magazin Junior).

subway

#43
O lucrare subterana de metrou poate afecta cladirile in doua moduri:
-tasari (cel mai mare pericol)
-zgomote/vibratii
Alt posibil factor negativ ar putea fi modificarea regimului si nivelului apelor subterane, care se traduce tot prin tasari.
In cazul excavatiilor cu TBM nu sunt probleme, tasarile sunt milimetrice si orice structura cat de cat bine conformata si construita stie sa suporte asa ceva, chiar si in absenta sapaturilor subterane e un fenomen absolut normal.
La sapaturile cu scutul tasarile curente erau de zeci de centimetri, oricate masuri ai fi luat nu reuseai sa le aduci la milimetri.
Zgomotele si vibratiile se combat la nivelul caii de rulare.
Variatia nivelului apelor subterane la solurile bucurestene produce in principal usoare miscari de translatii verticale uniforme fara efecte majore, mai grav e daca in loc sa extragi doar apa extragi si particule solide, ceea ce poate afana terenul sau chiar produce surpari.
Periculoase rau sunt tasarile neuniforme, indiferent care ar fi cauza lor.
Sapaturile deschise de mare adancime sunt problematice din cauza presiunii exercitate de apele subterane si dificultatilor de coborare suficienta a nivelului lor precum si de cerintelor de etansare a fundului sapaturii.
Foarte pe scurt, cam asta e.

danvaderman

Salut! Am cautat un raspuns legat de urmatoarea nedumerire in mai multe locuri dar nu am gasit raspunsul: Cand metroul pleaca de la Nicolae Grigorescu2 spre Dristor, se intersecteaza cu linia ce vine la Grigorescu 1 sau o ia pe sub sau pe deasupra tunelului? Multumesc!