[B] Magistrala M3 Preciziei-Anghel Saligny

Started by Ionut, January 25, 2019, 12:21:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Plus Militari Residence care are pe la 5000 de apartamente și o estimare de 13.000 de locuitori. Și se mai construiește în zonă. Dacă fac și un park&ride cred că o să aibă mai mulți călători decât ramura Preciziei.

subway

13k locuitori pare, doar pare mult, in realitate nu ar justifica nici macar o jumatate de statie...

sab

Tot nu inteleg la ce ajuta, fara vreo parcare de tip Park&Ride. Si eu nu stiu sa fie in proiect, nici macar nu vad unde ar putea sa o faca. Doar undeva pe A1, dar este cam aiurea pentru cei din comunele pe care le-ai mentionat.

dr4qul4

13k?  :o Cate apartamente sunt intr-un bloc de 10 etaje cu 3 scari?
Doar in Militari Residence (blocurile maro) avem 11000 de aparatamente si 17.000 de locuitori deja mutati cf site-ului lor. Si desi zonei i se spune Militari Residence, acest ansamblu nu reprezinta nici macar jumatate din nr total de apartamente. A fost primul ansamblu de acolo, dar intre timp au aparut Avangarde, Penta, Coloseum, tineretului, apeductului, rezerveor, Panoramic, si multe altele mai mici sau mai mari. Si inca se construieste acolo, asa ca pana e gata metroul, cifrele vor fi cu totul altele.

@subway, cati locuitori putem avea pe o zona de 3-4km2, cu blocuri de 4-8-10 etaje si case in mare parte insiruite?  Eu zic ca sarim de 50.000. Poate atingem si 100
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

Ca sa calculezi in mod realist bazinul potential iei in considerare locuitorii aflati la cel mult cca 5min de mers pe jos fata de statii si-ti rezulta totalul populatiei zonei in varsta de 0-99ani aferent culoarului, apoi aplici un <modal split>. Asta ar fi pentru o estimare initiala. Un studiu de trafic adevarat foloseste metode mai <sofisticate>.

sab

Oricum respectivele ansambluri sunt la cca 1km de orice potentiala statie de metrou.

irirat

#21
^^
In zona comportamentul e mai atipic, neavand o alternativa viabila si Str. Osiei fiind relativ blocata la orele de varf, multi dintre ei merg pe jos pana la Preciziei (1.7km/26 min). Cei mai "lenesi" iau autobuzul 178 doua statii pana la McDonalds.

dr4qul4

De acord cu tine subway. Eu doar vroiam sa evidentiez ca cifrele avansate de voi sunt mult subdimensionate chiar si fata de situatia actuala.

Referitor la 5 min de mers pe jos, consider ca este mult prea putin. Eu am 10 minute (800m) pana la Mihai Bravu si 15 min (1200m) pana la Dristor.  Si nu mi se pare ca metroul este atat de departe. Cred ca putem extinde bazinul la 15 minute de mers pe jos de statie (care inseamna 5-10-15 min distanta fata de culoar)
Iar referitor la traseu.....Pai facem metroul in lungul bd iuliu Maniu pana la centura? Eu ma gandeam ca mergem pana la Mac si de acolo o luam spre Nord pe Drumul Osiei sau pe Tineretului, iar capatul sa fie la apeductului sau chiar in centru la Dudu/Chiajna (in functie si de cum e fezabil)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

Din pacate metroul nu va merge asa, ci fix pe Maniu... Deci va avea cel mult o statie pe Maniu la Praktiker, la distanta de primul bloc.

Cristi N

Daca duc metroul pana la centrele comerciale de pe A1 atunci parcarea acestora ar functiona ca un P&R si ar justifica varianta in lungul bulevardului.

sab

#25
Oricum varianta de-a lungul bulevardului este singura in discutie si singura posibila tehnic.Nu cred ca vreun magazin va fi de acord sa cedeze din parcare pentru park& ride. Interesul magazinului este sa vanda, pentru asta trebuie sa aiba clienti, iar clientii au nevoie de locuri de parcare, ca doar nu vin la magazin cu metroul sa cumpere cu sacosa.. De aceea interesele lor si ale Metrorex nu prea se armonizeaza.

dr4qul4

e o prostie sa duci metroul pana dupa centura cand la nord ai o zona cu o densitate atat de mare. De fapt nu are sens sa il duci mai departe de KFC/Auchan pe Iuliu Maniu. Iar de acolo ar trebui sa o iei spre nord. Sunt destule locuri de parcare si la Auchan/Metro.

O alta alternativa care ar trebui studiata este realizarea unui tramvai care sa aduca calatorii la statia de metrou Preciziei. Bineinteles, tramvaiul ar trebui sa plece din subteran, de la peronul vecin cu metroul. Am vazut o asemenea solutie in Valencia la Maritim-Serreria . Si erau sincronizate.  Nu stiu daca mai avem loc pe langa Liceul petru Poni pentru o asemenea strapungere.
Stiu, cei mai multi dintre voi sunteti contra schimbarii mijloacelor de transport (si va inteleg ca doar la noi Metroul este la MT si RATB-ul la PMB), dar schimbul se poate face decent, daca este gandit bine (adica sa nu fie nevoie sa iesim in ploaie si sa traversam strada, eventual sa mai si asteptam 10 minute)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

#27
Cifra de 14k n-am avansat-o eu...n-am facut altceva decat sa comentez cat de <impresionanta> ar fi.
In ceea ce priveste raza de 5min pe jos, se bazeaza pe statistici si studii mai aprofundate.

dr4qul4

Sunt sigur ca folosesti doar cifre care au in spate o explicatie stiintifica (calculate pe baza unui model matematic/statistic).
Dar cred ca cele 5 minute se bazeaza pe un culoar neintrerupt si nu doar fata de  statii, si calculat pe baza unei viteze medii (care nu e pt toata lumea aceeasi, chiar as fi curios care este) iar distanta a fost luata in linie dreapta. Si probabil s-au adaugat si alte corectii (gen timpul de asteptare pentru trecerea strazii)
Ex. Eu am doar 3 minute de mers pana la linia de metrou, dar am 10 pana la statie. ma incadrez in culoarul de 5 minute?

PS. Oricum, daca merge doar pe Iuliu Maniu, nu are de unde sa stranga nici 14k. Si sa faci 4 statii doar pt atat.....
PPS. Coeficientul acesta de 5 minute folosit pt determinarea bazinului cred ca trebuie recalculat deoarece trotinetele sigur nu au fost luate in calcul. Nu va merge nimeni 2-3 km cu masina pana la park&ride si apoi 300m pe jos pana la metrou, dar vor fi destui cei care vor merge 2-3km pe trotineta pana la metrou.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

#29
Am spus de la inceput ca e o metoda grosier estimativa, studiile de trafic au alta metodologie.
Raza de 5min o calculezi la viteza medie de 6km/h.
O scara de bloc STAS are patru apartamente pe etaj.
La mine in bloc, sunt 37apartamente cu 70persoane inscrise pe tabelul de intretinere, dar e cam depopulat din cauza ca sunt mai mult varstnici, in cartierele noi e mai mult tineret.