[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

punmeister

#90
Stadler are un portofoliu destul de sarac la metrouri, au facut doar pentru Berlin, Glasgow si Minsk, toate din aluminiu.
Marele avantaj la inox pe langa ca n-ar trebui sa rugineasca este ca se curata instant de graffiti la spalatorie.
Stockholm de pilda a comandat noile trenuri Bombardier C30 cu caroserie din aluminiu (fata de C20 care sunt din inox), lucru destul de nefericit avand in vedere ca la ei se deseneaza in draci la metrou.

v.ghiorghica

Aluminiul este intr-adevar mai ieftin, dar expus riscurilor dpdv al SC
O cutie* din aluminiu trebuie compensata cu elemente ale structurii portante mai performante, de ex suspensia primara si mai ales suspensia secundara sa poata gestiona mai bine compensarea fortelor și șocurilor transversale, a alunecărilor longitudinale care apar in mers.
Daca ar fi fost mai seriosi, cei de la Stadler ar fi trebuit sa prezinte un tabel cu urmatoarele caracteristici comparate (AL vs OTEL): Unghiul maxim de înclinare, Accelereţia (γT0  [m/s2] si γT  [m/s2]), Viteza maximă în curbă, costurile totale ale unui VCF**  alcatuit cu cutie din OTEL vs AL, consumul de energie, etc. Ca sa putem intelege cum se concretizeaza costurile operationale.

Contestatia lor are 2 parti: una "tehnică" (primele 2 bulete, de tot rasul) si a doua, care, fiind lipsită de dovezi si cifre concrete, este cam nulă dpdv tehnic.     

* cutia = corpul vagonului
**VCF = Vehicul de Cale Ferata

punmeister

Dosarul Stadler a fost scos de pe rol!

Ionut

Asa, pur si simplu? Sa inteleg ca au renuntat la contestatie sau cum?

rizzuh

Stadler se plange ca Metrorex nu cere AC, in conditiile in care reteaua Metrorex este subterana pe 99% din lungime si are o ventilatie foarte buna? La metrou este constant aceeasi temperatura, iarna sau vara, pentru ce dracu sa dea banii pe AC, care consuma o gramada de curent?

Gendan

Esti sarcastic? Nu imi dau seama din scris.
Cand e aglomerat, se schimba mult atmosfera. Tin minte cand lucram pe la Aurel Vlaicu: vara, o data la cateva zile lesina cineva in tren si se bloca PV1.

frunzaverde

#96
Nu imi dau seama cum de poti sa contesti cerintele de design ale beneficiarului, mai ales la nivelul asta de genericitate... Mi se pare frivol - contestat degeaba... Daca vreau o roaba de tabla, e absolut stupid sa vii sa contesti spunand ca "da' de ce nu vrei o basculanta de otel?". Pai poate pentru ca nu am nevoie / nu am bani / nu am la ce o folosi...

Esti un furnizor - poti furniza ce-am cerut? Da/Nu. Singurul caz in care pot contesta este daca suspectez vreun aranjament (licitatie scrisa incat doar un furnizor sa poata furniza produsul). Doar ca la ce se plange Stadler... e degeaba, sunt zeci de producatori care pot face comanda, deci nu poate fi vreun aranjament.

Aia cu nu includ AC e de banc cu bula - poate ca Metrorex nu le vrea cu AC pentru ca operatul cu AC e prea scump. Sau poate ca tunelurile nu suporta instalatii de AC, caldura generate de aparatele de AC incalzind tunelele peste ce ar putea face fata AC-ul, deci frectie la piciorul de lemn (la Londra si la Paris e problema asta).

Quote from: punmeister on April 06, 2019, 12:28:18 AM
Stockholm de pilda a comandat noile trenuri Bombardier C30 cu caroserie din aluminiu (fata de C20 care sunt din inox), lucru destul de nefericit avand in vedere ca la ei se deseneaza in draci la metrou.

In Stockholm nu pleaca trenul din depou daca are vreo urma de grafitti vizibila. Si daca te prind cu sticla cu vopsea sau alte d-astea prin statii sau prin tunel, ti-o iei pe coaja urat de tot de la securitate, care e extrem de agresiva. Cat despre C30-uri, vin complet colantate (ideea e sa se poate decolanta si recolanta peste noapte, in depou) si vor "locui" pentru inceput intr-un depou state-of-the art construit nou (ce-i drept, intr-o zona rau famata, ca e terenul ieftin) si bine pazit.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

punmeister

#97
Intr-adevar cei de CSG pot fi foarte agresivi, cum au fost aici:



Dar chiar si cu ei, tot se face graffiti in veselie, chiar luna trecuta au reusit sa deseneze si pe un C30 in depou.

dr4qul4

@Gendan, faptul ca a lesinat cineva la Aurel Vlaicu, nu inseamna neaparat ca trebuie AC. Mai degraba ar trebui un acces suplimentar si o frecventa mai mare a trenurilor. Degeaba pui AC in trenuri, daca in statie se calca lumea in picioare.
Si sa nu uitam ca aceasta licitatie este pentru M5. Chiar si la ora de varf, fluxul va fi mult mai mic decat in Aurel Vlaicu-Pipera.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Gendan

Adevarat, dar cand M5 nu va mai fi doar un racord ci o magistrala care traverseaza centrul orasului, ce facem, alta licitatie?
Nu e doar vorba de aglomeratie. Stii cand opreste metroul in statie (si am sesizat asta nu doar la trenurile IVA) si iese multa caldura de sub vagoane? Nu stiu daca trenurile noi au frane reostatice sau recupereaza energia la franare si o deverseaza inapoi in retea. Cert e ca degaja multa caldura cand ajung in statie. Si lesinurile de regula se intamplau in tren, nu pe peron, iar trenul era blocat in prima statie pana coborau calatorii persoana in cauza, venea personalul medical etc.
Inteleg ca e scump si consuma mult, dar ventilatia fortata actuala nu face fata, si da, iau in calcul ca altfel ar sta treaba daca nu am sta ca sardinele in trenuri de zici ca suntem in cattle-cars. Dar nu avem mai mult metrou din pacte, iar genul asta de confort e o investie care atrage pana la urma mai multi calatori. My two cents.

dr4qul4

tu faci confuzie intre ventilatia din trenuri si ventilatia din statii.
Ca sa ai AC in tren, produci mai multa caldura la exterior. Adica in statii si in tunele. De asta trenurile noi degaja mai multa caldura.
Intr-un IVA vechi, daca deschizi geamul este de ajuns. Asta daca nu esti unul din cei care au pornit deja AC-ul la birou si acasa.
Statiile Aurel Vlaicu si Pipera nu au fost proiectate nici pentru trenuri cu AC, nici pentru asemenea flux. Acolo era un cartier de blocuri de 4 etaje si case si o paltforma industriala usoara. Acum avem cele mai inalte cladiri de birouri din tara. Pot sa vina si trenuri cu turturi la interior, daca stai 15-20 minute in statie la ora de varf, te sufoci. Existand un singur acces, nici "curentul" (de aer) nu se poate produce.
Am impresia ca pe M2 instalatia de ventilatie nu face fata. Statiile sunt mult mai lungi, iar echipamentele invechite. Daca imi aduc bine aminte, interstatia de ventilatie dintre Aurel Vlaicu si Aviatorilor este in spatele Zaitoone. Adica la vreo 800 m distanta. Pe M5 sunt de 2 ori mai dese. Acum nu stiu daca mai este si o alta interstatie de ventilatie, dar cred ca o gaseam la cat am colindat zona aia.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 09, 2019, 02:15:01 PM
Intr-un IVA vechi, daca deschizi geamul este de ajuns.
Se vede ca esti tanar...
Nici la IVA nu era de ajuns la ore de varf.
Crede-ma, am vazut sute de cazuri si pe M1/M3.
Iar pe vremea mea inca nu exista incarcarea actuala pe M2...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

Pe peroane avem în plus aerul cald degajat de aerele condiționate instalate prin diverse camere. Componentele de exterior sunt puse pe peroane, câte 4-5...

frunzaverde

#103
^
Intrebarea mea e simpla - este tehnic posibila instalarea de aer conditionat in trenuri pe reteaua din Bucuresti?. Adica are unde sa se duca excesul de caldura degajat in tunele?

Ca daca nu se poate fara o reproiectare completa a instalatiilor de ventiliatie si modificari la tunele, atunci degeaba vorbim.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

miahi

#104
^ Nu sunt 100% sigur, dar cand au bagat prima data pe M2 Bombardier nu aveau cumva aer condiționat ?

Parese ca nu: " ...Pe de alta parte, conducerea Metrorex spune ca trenurile ar deveni prea grele cu noile instalatii de aer pe ele. In plus, la racire, ar evacua un aer cu o temperatura foarte ridicata, la care ventilatia mecanica din tuneluri nu ar putea sa faca fata. Astfel, tot sistemul de ventilatie de pe peroane si tuneluri ar trebui schimbat..."[1]

[1] https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/metroul-nu-are-aer-conditionat-pentru-ca-instalatiile-sunt-prea-scumpe-cat-costa-conditiile-decente-pentru-calatori.html