[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Au aparut si niste explicatii...

QuoteCu doar trei zile înainte de termenul până la care urmau să fie depuse ofertele în procedura de achiziție a 13 trenuri de metrou, conducerea Metrorex a decis suspndarea procedurii, potrivit statutului acestei licitații apărut în SEAP. Pagina dedicată acestei proceduri nu conțiune niciun motiv pentru suspendarea licitației.

Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au declarat pentru Club Feroviar că este vorba de o amânare doar de câteva zile, la care s-a recurs pentru ca Autoritatea de Achiziții să nu prelungească mai mult procedura.

,,A fost suspendată câteva zile căci trebuiau actualizate câteva date privind conducerea societății și membrii comisiei. Ca să nu amâne licitația și mai mult s-a convenit actualizarea datelor. Corespunzător termenul de depunere a ofertelor se amână  până pe 7 august (ultimul termen fiind 26 iulie- n.red.)", au spus acestea.

https://clubferoviar.ro/licitatia-pentru-trenurile-magistralei-5-a-fost-suspendata/

In articol sunt detalii si despre obiectul contractului, termene, livrari...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

v.ghiorghica

Procesul ala e din cauza ca nu s-a platit primul claim
Era de asteptat....ai topicul la thread-ul "M5"  :D

Pelicanul

Ce ai cu trenurile de pe M 4 ? De ce trebuie schimbate ? Trenuri noi pe M 4 numai după ce va fi inaugurată ruta Otopeni -  1 Mai. Atunci se va schimba și Dimetronicul.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

v.ghiorghica

@Pelicanul
Costa ENORM de mult mentenanța.
Piese nu se mai găsesc si sunt făcute pe comanda specială de către Alstom, iar asta e rupere de buget.
Plus că au curent de demaraj f mare comparat cu alte modele din prezent (in anii 80 90 era ok).
.

voicul

Vad ca nu prea se deranjeaza cu licitatia pentru M5, unde e nevoie fizica de trenuri. Sa schimbe trenuri deja existente pare deja SF.

Arata oribil trenurile pe M4, plus ca aduc aminte de alte vremuri.
Desigur ca ar costa unele noi, dar daca vrem sa traim mai bine ...

riciu

As puncta cateva lucruri: nu e semnalizare (dimetronic, simenstronic, sau ce mama zmeului este). Deci ce sa faci cu trenurile noi pe acolo (pe M4)?
Apoi trenurile vechi, da arata rau, dar dupa 40 de ani de exploatare aproape, eu zic ca au fost si sunt foarte fiabile. Ca nu le-a mai intretinut nimeni, si le-au lasat sa cada, asta e tipic romanesc. Moral sunt depasite nu zice nimeni, insa sunt functionale dupa 40 de ani ceea ce nu e rau. Din experienta personala toate dispozitivele cu electronica pe ele, sunt mai putin durabile... Si cand iti crapa electronica, nu o poti repara, ci trebuie sa o schimbi.

Nu spun ca nu ar trebui in viitor metrouri noi pe M4, dar hai intai sa mearga cum trebuie, nu asa alandala cum se intampla de cand au dat drumul la circulatie dincolo de 1 Mai. Nici nu mai stiu de cati ani, dupa 1 Mai si la 1 Mai nu stii niciodata in ce directie pleaca metroul si din ce directie vine, daca nu-l vezi intrand in statie.

v.ghiorghica

Cinci ofertanți pentru ramele Metrorex, printre care o firmă din Rusia

Metrorex a primit până miercuri, 7 august, data la care a expirat termenul de depunere a ofertelor pentru achiziția a 13 rame de metrou, un număr de cinci oferte potrivit datelor deținute exclusiv de Club Feroviar. Este de remarcat prezența unei firme ruse printre ofertanți.

Ofertele primite au venit din partea Alstom Franța,  CAF Spania, asocierii CRRC Qingdao – Astra Vagoane (China – România), Hyundai Rotem – Coreea de Sud și Metrowagonmash Rusia. Valoarea estimativă a licitației este de 1,2 miliarde lei. Data limită pentru evaluarea financiară este 20 februarie 2020.

Metrowagonmash este parte a CJSC Transmashholding, cel mai mare fabricant de locomotive și echipament feroviar din Rusia.

Pe lângă cele 13 rame va fi achiziționat şi un simulator de instruire a personalului de exploatare. Vor fi achiziţionate şi set scule speciale (mentenanţă trenuri) şi serviciile accesorii (transport, asigurare, punerea în funcţiune, asistenţă tehnică în perioada garanţie, instruire personal exploatare, operare trenuri şi folosire aplicaţii software).

Termenul de furnizare din contract este de 42 luni. Viitorul contract va include o opţiune de suplimentare (cu maxim 17 trenuri noi), destinate operării pe Magistrala 5 de metrou, tronson Drumul Taberei – Iancului, Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor.

Contractul va putea fi modificat la solicitarea Metrorex, formulată în maxim 84 luni de la semnarea contractului, prin suplimentare cu maximum 17 trenuri, acelaşi tip, aceleaşi performanţe tehnice (sau superioare), aceleaşi condiţii contractuale (inclusiv termenele de livrare vor fi similare celor 13 trenuri), cu excepţia preţului.

Termenele de livrare pentru trenurile ce pot fi comandate suplimentar (una/mai multe comenzi pentru maxim 17 trenuri) vor fi similare termenelor ofertate şi angajate prin contract.

Durata estimată de valabilitate a contractului (incluzând modificarea prevăzută prin clauză de revizuire) este de maxim 130 luni.

Aceasta este compusă din: durata estimată pentru furnizare 13 trenuri, simulator, scule speciale – max 42 luni; perioadă în care Achizitorul îşi poate exprima opţiunea de suplimentare, în limita a maxim 17 trenuri de acelaşi tip – maxim 84 de luni; perioada aferenta livrării a maxim 17 trenuri suplimentare – maxim 46 luni de la exprimarea opţiunii.

Valoarea estimată (la momentul actual) este de 520,15 milioane lei pentru 13 trenuri, respectiv 1,2 miliarde leipentru 30 trenuri. Preţul de achiziţie pentru 13 trenuri poate fi ajustat conform prevederii legale. Contractul va fi acordat firmei care prezintă cea mai bună ofertă. Preţul va conta în proporţie de 60%, iar restul va fi acordat pentru diferite componente de calitate, printre care durata garanţiei, consum energetic, etc.

O licitaţie controversată

Metrorex a mai lansat, în 2013-2014, o astfel de procedura, prin intermediul căreia îşi dorea să cumpere 51 de trenuri noi, cu care să poată acoperi întregul traseul al M5, dintre staţiile Pantelimon şi Răul Doamnei.

Licitaţia respectivă a fost câştigată de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), dar în urma cotestatiilor depuse de alte societăţi participante la procedura, DNA a început să ancheteze licitaţia, suspectând ca aceasta a fost trucată. Rezultatele cercetărilor le-au atras, până la urmă, şi condamnări unora dintre membrii comisiilor de licitaţie ai Metrorex.

În cele din urmă, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a decis anularea licitaţiei.

Trei membri ai comisiei de licitaţie din Metrorex sunt cercetaţi penal de DNA în legătură cu licitaţia de atribuire a acordului-cadru privind achiziţia trenurilor de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, de către Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) SĂ Bilbao.

Potrivit unui răspuns oficial al DNA procurorii anticorupţie au făcut verificări cu privire la posibila săvârşire a infracţiunilor de luare de mită, abuz în serviciu şi folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii.

În decembrie 2015 DNA a decis trimiterea în judecată a unui membru al comisiei de licitație și a unui reprezentant al societății CAF.

SURSA
https://clubferoviar.ro/exclusiv-cinci-ofertanti-pentru-ramele-metrorex-printre-care-o-firma-din-rusia/

punmeister

Au fost deschise ofertele pe SEAP:
1. Hyundai Rotem Company - Romansys COLtd
2. JSC Metrowagonmash
3. Alstom Transport (Franta) - S.C. Alstom Transport S.A.
4. Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles - SC Atelierele CFR Grivita SA
5. CRRC Qingdao Sifang Co., Ltd. (leader) - ASTRA VAGOANE CALATORI S.A.

razvan96

M-as bucura sa castige Rotem, dar nu imi fac mari sperante in sensul asta.Cred ca marea intrebare e daca oferta chinezilor e conforma.

florin74


subway

#132
Foarte probabil ca nu...dar vor comenta, vor protesta, vor manipula si vor contesta...sa te tii distractie!
Oricum se anunta o licitatie palpitanta <pe bune> cu atatia <grei>

razvan96

#133
S-a schimbat comisia fata de 2014, mai greu cu descalificarile :p

subway