News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

TibiV

Colegul punmeister tocmai a identificat o problema proaspat aparuta pe site-ul CNSC...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Ce problema? E probabil o contestație legată de documentația de licitație. Nu e nicio noutate. Contra CNAIR se întâmplă asta pe multe licitații. La centurile Mediaș și Dej de exemplu. Si acolo sunt admise contestațiile de CNSC.

Sa inteleg ca aici e altceva?

TibiV

Nu, tot asa ceva.
Dar daca ma gandesc de cata vreme au suspendat vechea licitatie.... Ar fi avut timp sa se pregateasca mai bine.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

punmeister

#78
Aici e vorba de o sezisare, nu de traditionala contestatie.

Ionut

Business as usual. Voi chiar credeati ca nu vor fi contestatii si probleme? Naivi.

v.ghiorghica

De cele mai multe ori licitatiile pot fi "cu dedicatie" prin impunerea unor cerinte de neatins pentru anumiti furnizori.
Cira de afaceri, de exemplu.
Apoi urmeaza parametrii tehnici, unde se poate "umbla".
Nu stiu aici ce s-a reclamat.

strainu

#81
@TibiV
Pe scurt, sesizarea se referă la "o similitudine ce frizează identitatea" cu licitațiile anterioare. Cam câtă pregătire crezi c-a fost acolo? :)
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

subway

De ce nu ar trebui sa fie conditii similare pentru materialul rulant?

strainu

Întrebarea corectă este: de ce a fost nevoie de 2 ani pentru a reporni o licitație identică cu cea anterioară? Metrorex se lăuda în 2016 că face altă licitație la începutul lui 2017: https://www.economica.net/licitatia-pentru-trenuri-de-metrou-caf-a-fost-anulata-se-va-face-alta-la-inceputul-lui-2017_129326.html

Lăsând la o parte dorința unora și altora de a avea criterii cât mai avantajoase pentru ei, obiceiul ăsta de a lăsa licitațiile la macerat ani întregi doar pentru a redeschide una identică e o ciumă pentru dezvoltarea României.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

v.ghiorghica

Au fost prinsi cu procesele de la Siemens.
Nu poti lansa licitatie pt ca in caietul de sarcini are si furnizorul de ehipamente "imbarcabile" un cuvant de spus.

Exemplu
Alstom are nevoie de anumite dimensiuni ale cabinei mecanicului pt a imbarca echipamentul X.
Daca e deja facuta licitatia unde sunt specificate dimensiuni care nu se potrivesc, exista o problema mare.

Exemplu 2, in cazul M5:
Pt compatibilitate electromagnetica, materialul rulant trebuie sa indeplineasca anumite cerinte, deci este necesara o consultatie cu furnizorul.

Acest delay ar fi existat mereu, deja Alstom a solicitat lamuriri suplimentare cu privire la caietul de sarcini pt MR
Daca era deja parafata licitatia, te poti trezi cu MR deja cumparat, dar incopatibil cu echipamentul livrat de furnzor.

TibiV

Mai frate,
zici ca echipamentele astea sunt contemporane cu Cray 1, atat sunt de voluminoase...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

v.ghiorghica

Am descarcat, decriptat si dezarhivat toata documentatia prezenta pe platforma SEAP (Trenuri noi de metrou destinate pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei - Iancului).

https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100051648

Materialele le puteti descarca accesand linkul de mai jos. Este o singura arhiva, caietul de sarcini a fost trecut printr-un  PDF Joiner, asa incat nu mai are 5 parti, e un singur PDF.

https://drive.google.com/file/d/1F9U1Lc-4CGgfMSCCVJy4YG5c7mQ7Qypw/view?usp=sharing

Spor la lecturat!  :)

nirolf

Metroul de Drumul Taberei: Stadler acuză Metrorex că vrea să cumpere trenuri învechite, din oţel, când mai nou se fac din aluminiu

QuoteSesizarea Stadler, transmisă marţi CNSC, a fost publicată miercuri şi pe platforma de achiziţii publice SICAP.

În sesizarea lor, elveţienii susţin că "din motive de neînţeles din punct de vedere comercial, se acordă prioritate unui produs care, dintr-o perspectivă tehnică şi comercială este de o calitate inferioară, dar este oferit la un preţ egal sau comparabil cu un produs mai avansat".

Astfel, reprezentanţii Stadler afirmă că trenurile solicitate de Metrorex:

Elveţienii mai spun că, în cadrul acestei licitaţii, la construcţia corpului vagoanelor de tren este obligatorie utilizarea oţelului, în timp ce industria actuală, de vârf, oferă înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul.

Reprezentanţii Stadler consideră că prevederile menţionate limitează participarea la licitaţie şi solicită modificarea documentaţiei.

dr4qul4

Sincer, mi se pare cam aiurea ca se permit astfel de contestatii.
Pana la urma cumpar ce vreau eu, nu ce produci tu. Cand mi-am renovat apartamentul am pus si tavan fals. Meseriasul insista pt polistiren. Eu am vrut neaparat rigips+vata. Asa ca am schimbat meseriasul.
Asa si aici, o fi aluminiul la moda, dar paote eu vreau ceva care sa nu se indoaie cand dau cu el in depou  :D 
Aerul conditionat e bun (parere personala) Dar romanii au o boala inchipuita si "ne trage curentul". La noi si un geam daca deschizi, sigur tipa cineva. La fel si cu aer...sunt mai multi calatori care se plang de existenta lui, decat de lipsa lui. Asta la metrou.
LED- eu nu inteleg de ce inca e mai scump LED-ul decat halogenul/sodiu sau incandescent. Mi se pare absurd sa pui cerinta de iluminare LED dar sa lasi un motor neeficient. Mai bine pui cerinta de eficienta energetica. Gen consum total la ora de functionare. Altfel ne trezim ca vor contesta ca s-a cerut LED v1.2 in loc sa se foloseasca ultima generatie 4.0 (si LED-urile astea sunt de diferite tipuri, nu doar bluetooth-ul :) )
Sistem centralizat de colectare a datelor si de raportare a defectiunilor.....aici e de povestit. Plecand de la Dorel si ajungand pana la metodele folosite pentru prelucrarea acestor date.
- design invechit si cost operational ridicat..... Ei nu au aflat ca pt noi, gandirea pe termen lung inseamna maxim 10 ani? Sau ca majoritatea mergem cu masini 3rd hand, diesel cat mai mare si nu prea ne gandim la ce taxe vor baga peste 2-3-7 ani? Cerinta aici ar fi trebuit sa fie costul total (achizitie+operare) pt urmatorii 10 ani.

Parca a fost mai desteapta Firea cand a cerut garantie 8 ani, din care primii 4 cu tot cu revizii la autobuze. Costa mai mult, dar scapi de o grija.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

v.ghiorghica

#89
dr4qul4 are dreptate.

E o prostie sa faci ditamai contestatia la un astfel de proiect pt ca nu are in cerinte conditionat si iluminare cu LED  ???
Nu e ca si cum e interzis sa vi la licitatie cu trenuri dotate cu asa ceva...

Colectarea datelor si raportarea defectiunilor exista si in prezent la BM2 si BM21, in computerul mecanicului...sa-l faci centralizat prin CTC costa o gramada de bani si nu are niciun sens.
Defectele survenite la rama sunt comunicate catre operatori prin statia radio de catre mecanic...

Treaba cu designul nu prea am inteles-o....exista niste cote care trebuiesc respectate, a.î. gabaritul static si de libera trecere sa fie OK. Trebuia sa dea un exemplu.
Care sunt elementele ce cdefinesc "costul operational ridicat"? Sa stim si noi...

Cand s-a optat pt otel la constructia corpului vagoanelor, s-a luat in calcul siguranta calatorilor.
Aluminiul are duritate mult mai scazuta, deci de unde calitate?  Poate aliat cu ceva, dar totusi....
Osiile, rotile si sasiurile sunt facute din otel, si nu se va folosi nicodata alt material.
E ca si cum ai compara un pat cu cadrul din lemn cu unul din pal melaminat.

Trebuie sa fie reglementate contestatiile astea facute de ochii lumii...