[B] Planuri si proiecte Metrorex

Started by Ionut, September 16, 2011, 01:28:46 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 20 Guests are viewing this topic.

GDPR

Hai ca s-a lamurit cum e cu bugetul Metrorex:

QuoteReferitor la adresa dumneavoastră, înregistrată la Metrorex cu numărul M.01/5574/24.04.2018, vă comunicăm următoarele:

...
La data publicării pe site-ul Ministerul Tranporturilor a proiectului de Buget de venituri si cheltuieli pe anul 2018 a Metrorex (21.02.2018), cheltuielile cu investițiile, în valoare de 805.813,32 mii lei, nu cuprindeau fondurile alocate prin Legea 188/2015 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene Ministerului Transporturilor, în vederea utilizării acestora pentru obiectivele de investiţii ale Metrorex SA.

În data de 27.02.2018, Ministerul Transporturilor a comunicat aprobarea introducerii modificărilor în programul de investiții publice al Metrorex SA, în valoare de 246.786 mii lei (Titlul 51- Transferuri pentru finanțarea proiectului de investiții la metrou).   

Obiectivele de investiții derulate de Metrorex SA  pentru care a fost alocată suma totală de 246.786 mii lei sunt următoarele:


MAGISTRALA 4. Racord 2. Gara de Nord – Lac Străulesti. Tronson Parc Bazilescu – Lac Străulesti, cu cheltuieli preconizate în valoare 66.816 mii lei:

· Lucrări structură și instalații la Depoul Străulesti și Park&Ride.

· Lucrări de refaceri suprafețe,galerie de legătura, un terminal intermodal, un park&ride și un depou).


MAGISTRALA 5. Drumul Taberei – Pantelimon, TRONSON  Drumul Taberei – Universitate, cu cheltuieli preconizate în valoare de 41.729 mii lei:

· Lucrări de structură, devieri rețele edilitare, refaceri suprafețe, finisaje, instalații generale, lucrări de refacere suprafețe pe Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor.

· Acțiuni de proiectare (procedura de achiziție servicii de proiectare, încheiere contract și demarare elaborare documentație tehnică) pe Secțiunea  Eroilor – Universitate.


MAGISTRALA 6 - Legătura rețelei de metrou a Municipiului București cu Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni, cu cheltuieli preconizate în valoare de 138.241 mii lei:                                       

· Consultanță, exproprieri și lucrări de structură.


Ionut

Extras din prezentarea oficiala METROREX la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
Planuri, promisiuni si gogosi...


Ionut

In perioada 2018-2030, Metrorex va dezvolta o serie de alte proiecte semnificative, menite sa imbunatateasca mobilitatea pasagerilor:

-Accesibilizarea statiilor de metrou pentru persoanele cu deficiente de vedere.
Valoare estimata 5 milioane euro fara TVA

-Extinderea Magistralei 2 din Pipera cu doua statii in lungime de 1,6 km, inclusiv dotarea cu material rulant.
Valoare estimata 120 milioane euro fara TVA

-Extinderea Magistralei 2 din Berceni cu doua statii in lungime de 1,6 km, inclusiv dotarea cu material rulant.
Valoare estimata 180 milioane euro fara TVA

-Extinderea Magistralei 1 din Pacii cu 4 statii in lungime de 3,7 km, inclusiv dotarea cu material rulant.
Valoare estimata 280 milioane euro fara TVA. Perioada de realizare 2021 – 2023

-Modernizarea sistemului de ventilatie – etapa a II-a – 35 de statii
Valoare estimata 40 milioane euro fara TVA

-Reabilitare infrastructura de metrou (51 de statii, interstatii, depouri)
Valoare estimata 510 milioane euro fara TVA

-Constructia Magistralei 7 de metrou in lungime de 26 km
Valoare estimata 2,47 miliarde euro faraTVA

-Magistrala 8 Inel Sud Crangasi – Dristor in lungime de 17 km
Valoare estimata 1,8 miliarde euro fara TVA

ClubFeroviar.ro

Cristi N

Cred ca ar merita sa le punem cateva intrebari celor de la Metrorex legat de extinderile de retea.

1. Extinderea din Pipera cu 1.6 km, daca se merge pe sub strazile actuale ar insemna ca ajunge pana la giratoriul de la MC Donalds, acolo ar fi a doua statie. Prima o fac in zona caii ferate?

2. Extinderea din Berceni. Ce au de gand sa faca mai exact, pastreaza ideea lui Baluta cu baracile la suprafata si linie simpla sau fac ceva calumea, eventual un park and ride la centura?

3. Extinderea de la Pacii. Vom avea si aici o magistrala cu 2 capete? Nu zic ca e o idee rea. Vom avea statii la Autosoft, Metro, intersectia cu Preciziei si la Carrefour dupa centura? Nu fac si aici un Park and ride?

voicul

Nu inteleg de ce ar merge din Pacii si nu din Preciziei.

Cristi N

Eu vad doua motive pentru varianta continuarii de la Pacii si nu Preciziei. Acum linia se continua dupa ce iese din statie cu depoul. Ar trebui fie sa treaca prin el fie sa faca o derivatie inainte. Curbele la 90* ale strazii sunt destul de inguste si nu cred ca s-ar putea incadra trenul pe acolo, ar trebui sa treaca in diagonala pe sub cladiri private.

In plus mai e si o problema de "aspect". Arata cel putin ciudat un ocol Iuliu Maniu (Pacii) - Preciziei - Iuliu Maniu (A1 x DNCB), pare mult mai fireasca "plimbarea" doar pe Maniu.

nirolf

Mai ales că pe Maniu se construiesc în continuare blocuri mari, e și cartierul ăla mare de lângă Auchan, ar fi necesare vreo 2 stații până în centură.

elcraft


Sorinus

Ptr M2, nu ar fi mai bine un zig-zag, o statie la Pipera intre calea ferata si rod, apoi sa se intoarca pana unde A3 inteapa Petricani-ul, sa se faca acolo o gara la suprafata si de acolo sa continue paralel cu autostrada, la suprafata, spre OTP? Nu inteleg de ce nu s-a gandit nimeni la varianta asta, care, dupa cea cu tren GdN -> actualul terminal de la OTP, ar fi cea mai ieftina.

Ar putea fi ca la Atena, un tren din 4 merge spre aeroport. Restul se opresc la A3, unde ar merge de minune un intermodal. Loc este berechet.

subway

Ar incarca excesiv M2 care si asa e sufocata

subway

#161
Inca o ramificatie la Pacii ar scadea dramatic capacitatea.
Daca avem 100% capacitate pe tronsonul comun Grigorescu-Eroilor, capacitatea se injumatateste pe ramura Militari iar inca o ramificatie la Pacii ne-ar duce la sfert...
Alta varianta ar fi separarea de M1/3 cu pendula pe Eroilor-Militari dar asta ar duce la supra-aglomerarea statiei E1 din cauza de prea multa corespondenta...nu uita ca vine-vine acusa puhoiul din Drumul Taberei M5.
Na ca ti-am dat si eu doua argumente solide contra, functionale si nu de ordin <estetic>
;)

Gendan

+1 de la mine, multumim de explicatii.
Dar ceva trebuie facut pentru Militari Residence. Nu, nu locuiesc acolo, stau la Lujerului, dar mi-e o mila de oamenii care stau in pe Uverturii cate o ora in fiecare zi...
Care e intervalul de succedare minim pe tronsonul comun Eroilor-Grigorescu? Ar putea fi intercalate trenurile in ordinea Dristor 2 - Pacii - Militari si tot asa? Sau am putea avea un M1, M3 (Pacii), M1, M3 (Militari), in interval de 8-10 minute?
Ce solutie decenta am putea avea aici, fara pendula?

voicul

Nu e chiar vorba de mila la mijloc.
E ca la CHF: cine era za greastest cand se aruncau pe credite in CHF? Avea baietii de toate si dadea lectii despre economie si cum sa faci banii usor. Acum platesc si de 4 ori aceeasi casa.
Vrei si pe moka si aproape si sa nu stai in trafic si daca e posibil sa munceasca si altu pentru tine?

TibiV

Ar mai fi un argument impotriva prelungirii de la Pacii.

O eventuala prelungirie de la Pacii ar fi exact ca cea de la Grigorescu spre A.Saligny (linia actuala coteste la stanga imediat dupa iesirea din statia Grigorescu).
Doar ca la Grigorescu existau deja amorsele... De fapt in 89 fusese inceput racordul spre A.Saligny.
La Pacii NU exista nici o amorsa, deci dandanaua constructiva ar fi al naibii de complicata...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)