News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Planuri si proiecte Metrorex

Started by Ionut, September 16, 2011, 01:28:46 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 22 Guests are viewing this topic.

TibiV

Evient ca nu este vorba doar despre "documentatie incompleta"....
In realitate, "rahatul" este mult mai "gros"...

Am vrut doar sa spun ca daca cutter lanseaza astfel de informatii atunci trebuie sa fie gata de "reactii".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

strainu

Quote from: cutter on March 13, 2018, 11:22:29 PM
Simplu - din cauza lobby-ului făcut de tine/Metroul SA, de dezvoltatorii imobiliari de pe Expoziției/Băneasa/Otopeni și de japonezi. Împingând cu disperare M6 în față anii ăștia, ați pervertit și PMUD-ul și ați blocat/lăsat în sertare și celelalte proiecte și linii de care Bucureștiul are nevoie ca de aer (M5, M4, M7, șamd).

Ai uitat trenul spre aeroport. Ăla cu gară în aeroport, nu în câmp. Și de care, dacă ar merge omenește, ar mai profita și câțiva oameni din suburbii (mulți, puțini, ar fi >0).

Offtopic: Sincer, mie mi  se pare că se plătesc niște polițe zilele astea și e păcat. Unul din motivele pentru care "dincolo" sunt doar vizitator anonim și aici încerc să contribui cu câte informatii mai am și eu, ca utilizator al infrastructurii de transport din țara asta, e că acolo majoritatea discuțiilor degenerează în stilul ăsta, pe când aici se păstrează o atitudine, dacă nu prietenoasă, măcar calmă. Hai să nu stricăm chestia asta, e rară în comunitățile online din România.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

cutter

Nu-s polițe. E amăreala când vezi anii și oportunitățile cum trec pentru România din cauza unor decizii stupide/politicianiste/interesate.

Amăreală dublă cîteodată, când știi că acum 2, 3 sau x ani ai argumentat și te-ai bătut împotriva acelor decizii, iar exact oamenii care acum se derobează (nu e subway singurul, să nu-l demonizăm, și nu e M6 singura tema) și fluieră uitându-se pe pereți ("cine, eu?") erau cei care au luat acele decizii sau care le-au susținut pătimaș în față miniștrilor.

subway

#138
Scrisoarea a sosit vineri iar azi a avut loc o discutie ampla si lamuritoare cu DGRegio...
Concluzia, exprimata clar si ferm e ca proiectul nu e deloc mort, raspundeti argumentat in cel mult trei luni, cerintelor expuse ce exced regulile generale curente tocmai datorita lobbyului negativ excesiv precedent...cu alte cuvinte daca voi va dati singuri cu stangul in dreptul si nu stiti clar ce ati vrea la ce va asteptati?...si sa fi convins ca asa vom si face!...ca nu am adoptat niciodata <pozitia ghiocelului>...
In ceea ce priveste proiectul CFR acesta va fi luat in analiza abia dupa ce va avea un studiu de fezabilitate...acceptat si convenit cu Jaspers...
@cutter
Multe din frustrarile si insatisfactiile tale sunt si ale mele si le-am expus adesea in public...asumandu-mi riscurile personale inevitabile cand indraznesti sa spui anumitor lucruri pe nume...de multe ori cu mult mai dure decat indrazniti voi politicienii...dar nu pot fi de acord sa arunci vini imaginare in spinarea unuia/unora care au impins toata viata nu doar 2-3ani la caruta asta cu roti patrate a infrastructurii de transport...aici drumurile noastre s-au despartit de cam multisor...si nu din vina mea (desi trebuie sa recunosc ca in relatia directa interpersonala am/ai pastrat mereu o atitudine as zice chiar prieteneasca bazata exclusiv pe dezbateri de idei si de principii)
Intre a nu face nimic si a face ceva eu cel putin am ales intotdeauna a doua optiune...si nu cred ca am ales gresit.
Privitor la informatiile/datele pe care mi le ceri te rog si te somez sa le ceri autoritatii contractante...e singura indrituita sa le ofere...in calitatea ce o deti de membru marcant al comisiei transporturi a Camerei Deputatilor e suficient sa asterni trei randuri pe o hartioara cu antetul potrivit si ar trebui sa vina cei interpelati in limba ca sa-ti ofere toate detaliile solicitate...nu sa bagi soparle pe forum si sa-mi ceri mie informatii pe sub pres...nu e deloc fair-play si tinand cont de conditiile concrete nu am cum sa-ti indeplinesc solicitarea...andrisant gresit!...dar s-ar fi presupus ca ar fi trebuit sa stii toate astea nu sa te lamuresc eu...o consideram consultatie pro bono sau trimit factura?...pe persoana fizica sau la partid?
:) :) :)

Xenos

#139
Băgați-vă mințile în cap, vă știu bine și de dincolo și amândoi vreți să faceți lucruri bune...adesea n-am fost/nu sunt de acord cu ce spuneți/faceți, lui subway i-am dat multe șuturi (sub alt nume  :lol:) pentru măgăria de pe M5, tergiversarea și lipsa de cap de acolo, că trag în cartierul ăsta de 8 ani de pe urma șantierului care urma să dureze 3...iar cutter, cu toată onestitatea, anul 2016 a fost o dezamăgire totală cel puțin pe metrou....ați stat și v-ați uitat la portalul instanțelor în loc să anulați odată licitația aia compromisă pentru trenuri și să lansați una nouă...
Consecința? Acum, în 2018, nu avem pt M 5 nici semnalizare contractată și nici licitație pentru trenuri măcar lansată...

Water under the bridge, dar cum continuăm? M4 central/sud și M5 central mi se par și mie priorități zero, fie și M6, n-am nimic împotrivă, e necesar într-o capitală europeană...doar să se facă și nu să mai vorbim încă 7 ani pro sau contra...

N-am nimic împotrivă să câștige unii și alții niște bani - nici ai noștri, nici alții, totul e să facă treabă și să nu se faulteze reciproc...

Încă ceva: sentimentul meu e că M4 e copilul de suflet al lui subway, l-a început în 1989 și continuat după Revoluție în salturi succesive. Din M4 derivă în mod necesar și M6, altfel nu finanța nimeni depoul ăla etc. Mă rog, el se jură că M5, dar faptele vorbesc, nu cred chestia asta.

subway

#140
M4 reprezinta degrevarea si rezolvarea problemelor de pe M2...si e totalmente in spiritul dezvoltarii urbanistice istorice ale urbei.. ;)
M5 e un act de curaj pe care nu l-au indraznit nici comunistii dar care rezolva intreaga retea si traficul sufocant...si le iubesc si le sprijin pe amandoua...in egala masura...cu speranta ca totusi vom avea candva cei 120km de metrou mult visati...si se vor face fara indoiala...depinde cand, ca nu conteaza deloc de cine...
Pe vremuri era o zicala, trebuie sa stii, sa vrei si sa poti...la primele doua nu cred ca ar fi probleme. :(
P.S.
Si pe M4 si pe M5 le-am pornit de la zero, si cand spun le-am e la plural nu la singular iar pentru mine sunt frati gemeni!...si ambele s-au lovit de nenumarate obstacole dar...cu perseverenta neabatuta le-am si le-om rezolva pe toate...cu M7 si inelara sud e alta poveste ca acolo trebuie altceva nu heirupisme ieftine...
In rest e liber la desenat dungi cu carioci pe harta...ca asta e hobby national
:lol:

Ionut

Metrorex are o strategie de dezvoltare până 2030 care urmează în prezent căile de aprobare. "Ne gândim la o extensie a magistralei M2 de la Berceni către linia de centură, având în vedere problemele care sunt în zona respectivă. Ne uităm şi în partea de Vest, legătura cu A1, dar şi în toate zonele unde se poate extinde reţeaua de metrou", a spus Mustăţea.

Capital

strainu

Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

TibiV

Linkul tau se potriveste "meserias" la "Termene si promisiuni nerespectate": http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=553.0
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Pe site-ul MT s-a publicat Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor privind aprobarea actualizării Contractului de servicii publice de transport cu metroul pentru perioada 2016 – 2018 al Societății Comerciale de Transport cu Metroul București "METROREX"- S.A. aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr.350/2016, prin încheierea actului adițional nr.1 pe anul 2018:

Conform acestui document, programul de investitii Metrorex pe anul 2018 este urmatorul:



Ciudatenia este ca desi in Anexa la proiectul de HG privind aprobarea BVC Metrorex pe anul 2018 cheltuielile cu investitiile erau de 805.8 milioane lei, suma ce corespunde cu proiectul de O.M. mentionat anterior, conform Anexei la proiectul de BVC supus azi spre aprobarea guvernului, suma pentru investitii ar de 1,052.6 milioane lei.

Care e realitatea?

Ionut

Am mutat aici ultimul mesaj. E mai bine sa discutam aici despre programul de investiții.

GDPR

BVC-ul Metrorex s-a aprobat in sedinta de guvern de ieri, 18.04. Saptamana viitoare se va publica forma aprobata in MO, asa ca vedem atunci daca cele 1,052.6 milioane lei au fost o eroare materiala sau nu.

GDPR

Pana la urma, in MO s-a publicat varianta cu 1,052 milioane.

TibiV

Probabil le-au dat acum 250 milioane in plus ca sa poata sa le ia 400 milioane la rectificare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Metrorex pregătește cu grupul francez Vinci, ca proiect-pilot, montarea de uși culisante pe peronul stației Piața Victoriei 1

Metrorex discută cu grupul francez Vinci pentru montarea pe peronul stației Piața Victoriei 1 a unor uși culisante, care să crească siguranța călătorilor după crima din decembrie, când o tânără a fost împinsă în fața trenului. Operațiunea este gândită ca un proiect-pilot, un program mai amplu, de instalare a sistemului în toate stațiile de metrou, fiind în analiză, inclusiv cu ideea atragerii de fonduri UE. Vinci vine cu Trustul de Instalații și Automatizări București, pe care îl controlează și care a lucrat la stațiile Laminorului și Străulești. Grupul a fost implicat în diferite proiecte din România, fiind și subiectul unui scandal politic, cu acuzații de "tain", în 2005. 

La finele anului trecut, Profit.ro a anunțat că Metrorex va începe să caute bani pentru redactarea de studii de pre-fezabilitate și fezabilitate care să indice soluțiile tehnice optime pentru instalarea unui sistem de protecție a călătorilor, la marginea peroanelor din stațiile de metrou. La acel moment, o tânără în vârstă de 25 de ani a murit după ce a fost împinsă de o altă femeie în fața unei garnituri de metrou.

Acum, Metrorex a făcut primii pași concreți pentru acest sistem de protecție și pregătește instalarea acestuia, sub forma unui proiect-pilot, în stația de metrou Piața Victoriei 1, care este una dintre cele mai aglomerate la ore de vârf, asigurând o legătură directă între sudul și nordul Capitalei și preluând călători care vin și din zona de vest, dinspre Gara de Nord-Crângași, sau din zona de est, dinspre Ștefan cel Mare-Obor, care merg dimineața în principal spre clădirile de birouri de pe platforma Pipera.

Ușile portpalier funcționează ca un "gard" și permit accesul călătorilor doar după ce trenul a oprit în stație. ,,Pentru sporirea siguranței cetățenilor la metrou, Asocierea TIAB – Grupul Vinci Logic IT Consult SRL a propus Metrorex implementarea unui , în stația de metrou Victoriei 1. În acest sens, se poartă discuții pentru stabilirea căilor de urmat pentru propunerea tehnică, clarificarea aspectelor tehnice și a celor legale pentru implementarea unui astfel de proiect-pilot", a declarat pentru Profit.ro directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu.

UPDATE ora 10.41 La solicitarea presei, Metrorex a transmis public un comunicat în care confirmă informațiile Profit.ro: "Urmare a știrii apărute pe Profit.ro, cu titlul «Metrorex pregătește cu grupul francez Vinci, ca proiect-pilot, montarea de uși culisante pe peronul stației Piața Victoriei 1», vă transmitem următoarele informații: Pentru sporirea siguranței cetățenilor la metrou, Asocierea TIAB – Grupul VINCI LOGIC IT CONSULT SRL a propus Metrorex implementarea unui «sistem de protecție a călătorilor din stațiile de metrou prin instalarea de platforme cu uși culisante la peron», în stația de metrou Victoriei 1. Ca orice propunere primită, în acest sens, se poartă discuții pentru stabilirea căilor de urmat pentru propunerea tehnică, clarificarea aspectelor tehnice și a celor legale pentru implementarea unui astfel de proiect pilot. Implementarea unui proiect- pilot se realizează doar în baza reglementărilor legale".

https://www.profit.ro/stiri/social/exclusiv-metrorex-pregateste-cu-grupul-francez-vinci-ca-proiect-pilot-montarea-de-usi-culisante-pe-peronul-statiei-piata-victoriei-1-18080560
Mama proștilor este mereu gravidă... :)