News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Planuri si proiecte Metrorex

Started by Ionut, September 16, 2011, 01:28:46 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 23 Guests are viewing this topic.

ghrt

Nordul Buc are o intrare auto excelentă în Bucureşti şi e locuit de oameni care în general îşi permit o maşină.
Dar densitatea este, ochiometric, mult mai mică. Aşadar distanţele dintre locuinţe şi staţii sunt destul de mari şi nu cred că va renunţa cineva la maşină pentru a trece la bicicletă şi metrou.
IMHO cei din nord vor continua să îşi folosească maşinile personale pentru naveta zilnică şi după ce va fi gata metroul.

Pentru Rahova lucrurile stau exact invers. Accesul auto este mediocru, în general locuitorii zonei nu îşi permit maşină şi combustibilul din ambuteiaje, aşa că sunt nevoiţi să folosească transportul public.  Colentina şi Voluntari sunt undeva la mijloc.
Cont (aproape) inactiv.

subway

#121
Cate tramvaie utile si functionale ai pe directia nord?
Hai sa discutam onest cu datele pe masa...
Care e valoarea timpului pentru diversele categorii sociale?
Pe directia est-vest care e prioritatea, M5 sau M7?
Si de fapt ce-si doresc cei din Ferentari, sa scoata banul la turnichet sau sa faca blatul pe tramvai?
Chiar nu v-ati saturat de populismele aparent ieftine?
Hai sa dezbatem cu argumente nu cu pareri ca n-am nicio aprehensiune in directia asta...

carutasul

Subway, lucrurile pot să stea așa cum zici, dar știi de ce ne contrazicem? Pentru că nu există un SF adevărat, altfel n-am discuta aci despre ce-și dorește locuitorul din Ferentari :)  Sigur, posibil să fiu partinitor pentru că stau în zona Bragadiru, deci M7 mă interesează, dar tramvaiul e așa cum zice Frunzăverde. Capacitatea e depășită de când a început să circule. Si circulă foarte des, la câteva minute, dar Rahova e un cartier-dormitor, nu știu dacă e vreunul mai aglomerat ca el ca densitate de populație. De când s-a deschis Cora folosesc ( și nu sunt singurul din câte am observat) parcarea lor pe post de park&ride dar trebuie să mă orientez la orele necritice, dacă țin la nasturii mei. Sau folosesc mașina și asta e.... 

subway

Te cred si te inteleg ca si eu (culmea) locuiesc tot cam prin acelasi Beirut de Vest...dar asta nu ma impiedica sa incerc sa apreciez realist situatia generala...
De ce nu avem sf?...pentru ca s-a pornit de la ideea fantezista de PPP si cand s-a constatat ca e nefezabila s-a oprit...nimeni nu face sf-uri nefezabile, e aberant...

rizzuh

Quote from: subway on March 06, 2018, 11:05:51 PM
Cate tramvaie utile si functionale ai pe directia nord?

Zero. De ce nu montam sina ca sa punem tramvaie?

Quote from: subway on March 06, 2018, 11:05:51 PM
Hai sa discutam onest cu datele pe masa...
Care e valoarea timpului pentru diversele categorii sociale?

Probabil intre 10-1000x. Fix din acest motiv cei din nord vor prefera sa isi petreaca cu 10 minute mai putin luand masina direct din garaj pana la birou, decat sa mearga pe jos sau pe bicicleta pana la statia de metrou, si dupa la fel catre birou. Mai ales ca vara stau la racoare si iarna la cald, pe scaune cu burete invelit in piele, nu de plastic.

In afara de Baneasa si Aviatiei, M6 trece prin camp si padure. Case sunt la nord-est de aeroportul Baneasa, plus cateva blocuri razlete la est si vest de mall-ul Baneasa, la ceva distanta fata de DN1. Pana in centura mai sunt cateva case la vest, iar dupa centura argumentul tau pica, in Otopeni nu sunt asa multi bogati.

Quote from: subway on March 06, 2018, 11:05:51 PM
Pe directia est-vest care e prioritatea, M5 sau M7?

Ce treaba are M5 cu M7? Ce treaba are sula cu prefectura? M7 este sud-nord (bine, sud-vest - nord-est). M7 este aproape perfect perpendiculara cu traseul M5. Poate sa compari M2 cu M7, dar M2 e deja gata. Ba chiar este nevoie de amandoua, la fel cum a fost pe vremuri de (actualul) M3 si M2!

Quote from: subway on March 06, 2018, 11:05:51 PM
Si de fapt ce-si doresc cei din Ferentari, sa scoata banul la turnichet sau sa faca blatul pe tramvai?

Pe bune? Zona aia nu se va dezvolta in veci daca nu are acces la un transport in comun decent. Daca tu oferi conditii de cacat, fix la fel te vor trata oamenii. Tramvaiele alea fix asta ofera.
Ca o paranteza, educatia se face si cu forta. RATB de ce nu trimite cate 2 controlori si 2 politisti in fiecare vehicul? Dupa cateva luni toti calatorii o sa aiba bilet. Plus ca la metrou asta nu este o problema, n-ai bilet, nu intrii. Simplu.

Accesul la transportul in comun este esential pentru a scapa de saracie. O persoana care are acces facil la transport in comun va fi mult mai avantajata decat alta care nu are. Vezi clipul asta de la minutul 7:


Exista un studiu din 2006 facut la Hardvard care demonstreaza asta. De fapt exista mai multe.

Quote from: subway on March 06, 2018, 11:05:51 PM
Chiar nu v-ati saturat de populismele aparent ieftine?
Hai sa dezbatem cu argumente nu cu pareri ca n-am nicio aprehensiune in directia asta...

A oferi un sistem decent de transport in comun nu este populism. Fix ceea ce actuala administratie (de la consilieri, primari la deputati, senatori si ministrii) nu face.
A mari pensiile si salariile nejustificat, a tine concerte si spectacole constant, a ingropa bani in biserici, a da plase cu faina si ulei este populism. Fix ceea ce actuala administratie face.

Ai argumente mai sus.



Disclaimer: nu locuiesc pe viitorul traseu al M7. Nici M5 sau M6.

subway

Vad ca te ambitionezi intr-o directie gresita si atunci voi incerca sa-ti dau clarificarile necesare punct cu punct.
1. Sinele pe Aerogarii sunt montate de mult dar <cineva> nu e in stare sa finalizeze lucrarea cu terminalul/bucla/P&R aferent...si atunci te intrebi la ce bun?

subway

2. Cu statii metrou la Aeroport Baneasa, terminal tramvai tot acolo, parcari la Ikea, pe zonele expropriate, politici congruente de tcketing inteligent s-ar rezolva problema corporatistilor Pipereni de care nu s-a preocupat nimeni pana acum, si astia au si disponibilitatea psihica si cea financiara de a lasa masina personala si a utiliza contra cost transportul in comun, au alta perceptie si acorda alta semnificatie zicalei time is money...nu te gandi la aia din Corbeanca, pe aia n-ai cum sa-i deturnezi din trufia lor tampa...

subway

3. Mai importante decat casele sunt joburile...baga bine la cap treaba asta!!!

subway

4. In ce priveste M5/M7 ai lipsit la geografie...no comment...si la geometrie, la tine probabil unghiul drept e ascutit
:)

subway

5. Rahova-Alexandriei-Bragadiru e o problema sociala reala...dar te-ai intrebat de ce?
Imi rezerv dreptul de a comenta separat acest subiect mai in profunzime si nu la modul tau superficial...

cutter

Quote from: subway on March 06, 2018, 09:19:09 PM
In rest te asigur ca nu mi-am schimbat opiniile in ultimii aproape 30ani...orasul asta al nostru moare si se sufoca daca nu se ajunge in cat mai scurt timp la o retea de metrou de minim 120km...dar nu vom ajunge acolo unde trebuie cu 1km/an

Și tu contribui din plin să n-avem decât 1km/an. Prin susținerea pe care o faci și lobby-ul la minister, la Metrorex, la toți decidenții pentru M6. Să fie clar: din cauza acestei nebunii cu M6, pe care o împingi tu și încă câțiva, de ani de zile, celelalte magistrale și proiecte au fost abandonate (M5 Eroilor-Iancului, M4 Gara de Nord-Gara Progresu, M7, șamd). Magistrale de care orașul are mult mai multă nevoie.

Și nu faci dezinteresat asta. Metroul SA stă să facă o grămadă de bani dacă M6 merge înainte. Ne spui tu dacă ești transparent câte zeci de milioane (sau sute?) e partea voastră din contract.

Pentru cei care nu știu, subway este directorul Metroul SA (și acționar minoritar), iar despre sutele de milioane de lei încasate de la Metrorex de Metroul SA (poate justificat, poate nu - n-avem unde ști în condițiile în care concurență nu prea există, fiind un cvasi-monopol) puteți citi mai multe în acest raport al corpului de control al premierului din 2014: http://gov.ro/fisiere/stiri_fisiere/nota-de-informare-metroul-sa.pdf

subway

#131
Te inseli profund, Metroul SA ar face mult mai multi bani din M5 decat din M6...cat despre M4Sud daca nici acolo nu am promovat un proiect care zacea in sertare si la care se lucreaza chiar in momentul de fata ce sa mai spun?...ca l-ai promovat tu???
Nu l-ai promovat, a intrat pe agenda abia cand s-a profilat la orizont riscul de pierdere totala a finantarii gratuite...tipic romanesc
Si iar lansezi flapsuri politicianiste cu <sutele de milioane>...hai sa vorbim pe cifre nu pe fantezii
Dar ca deobicei n-ai argumente, n-ai nimic si atunci lansezi procese de intentie...
Iar raportul ala e facut la ordinul lui Ponta, suparat pe M5 pe care tocmai il blocase taind total finantarea, dar concluzia este exact pe dos fata de ce se dorea...si nu e 2014, e 2013...ca in 2014 am reusit sa introducem proiectul pe fonduri europene in pofida ostilitatii guvernamentale...pentru a putea fi continuat si finalizat...dar probabil ca asta nu se pune...in viziunea unora...sa-ti reamintesc in public ce mi-ai spus in particular, ca exploatarea metroului costa prea scump deci nu se justifica extinderea retelei...nu te-am contrazis atunci pentru ca aveai partial dreptate desi confundai cauzele cu efectele...
Eu as putea intelege ca pentru tine e mai importanta centura Timisoara decat metroul, dar nici chiar asa...asta ca sa lamurim cine contribuie la viteza aia ametitoare de 1km/an
La ora asta in POIM, in PMUD, in programul de guvernare nu sunt decat M5 si M6...de ce nu se misca? De ce nu sunt altele?
Ai gasit acarul Paun?
Sau plange o anume companie straina pe la partid?
Dar tu, ce ai facut atunci cand erai la butoane?...nothing, nada...iar acum, cand a fost dezbaterea la comisia parlamentara unde erai?...ai disparut doar pentru ca metroul era ultimul pe lista?
Eu speram sa fi acolo, sa ma sprijini in rezolvarea problemelor nu sa te dai lipsa la apel...desi nu-mi puneam mari sperante...
Si da, sunt actionar superminoritar impreuna cu alti doua sute angajati si fosti angajati la firma la care lucrez de o viata, privatizata prin Mebo, cu certificatele alea ale lui Vacaroiu, din ce stiu eu cam singura care nu s-a furat, nu s-a praduit, nu s-a bagat in faliment sau vandut la rechinii imobiliari...mare vina mi-ai gasit!
Jenant...

cutter

#132
Quote from: subway on March 07, 2018, 12:55:30 AM
Si iar lansezi flapsuri politicianiste cu <sutele de milioane>...hai sa vorbim pe cifre nu pe fantezii
Sigur, e în nota de informare la care am dat link mai sus. Contractul nr. 99/15.12.2011 încheiat între Metrorex și o asociere din care face parte și Metroul SA pentru servicii de consultanta, proiectare, supervizare pentru M6 este in valoarea de 185 mil lei pana la 31.12.2012 asocierea incasase doar 3 mil lei. Presupun ca din 2012 pana astazi n-au mai incasat prea mult, dar daca esti transparent poate ne spui tu cat. Așa că grosul celor 185 de mil lei ar urma să fie încasate dacă se face M6. Cât e partea Metroul SA din asociere asta poate ne spui tu iarași dacă ești transparent.

Quote
exploatarea metroului costa prea scump deci nu se justifica extinderea retelei...nu te-am contrazis atunci pentru ca aveai partial dreptate desi confundai cauzele cu efectele...
Ăsta e un neadevăr și o afirmație calomnioasă. Eu am spus altceva - am spus că exploatarea și operarea M6 nu s-ar acoperi aproape deloc din venituri în condițiile în care nici măcar M2, linie super-aglomerată, nu-și acoperă costurile din venituri (mai e nevoie și de subvenție peste ce vine de la călători). Adică voiam să subliniez că dezastrul financiar al construirii acestui ghost-line e dublu: odată cele >2 mld € (cost probabil, nu cel la mișto din SF) de construcție, dar poate mai rău, sutele de mil de € anuale necesare ca subvenție de operare.

Quote
La ora asta in POIM, in PMUD, in programul de guvernare nu sunt decat M5 si M6...de ce nu se misca? De ce nu sunt altele?
Simplu - din cauza lobby-ului făcut de tine/Metroul SA, de dezvoltatorii imobiliari de pe Expoziției/Băneasa/Otopeni și de japonezi. Împingând cu disperare M6 în față anii ăștia, ați pervertit și PMUD-ul și ați blocat/lăsat în sertare și celelalte proiecte și linii de care Bucureștiul are nevoie ca de aer (M5, M4, M7, șamd).

Quote
Ai gasit acarul Paun?
Drăguță modestia asta falsă :) În realitate - pentru cine nu știe - Metroul SA are o influență enormă asupra politicilor publice în domeniu, asupra Metrorex și ministerului.

Nu ești deloc acarul Păun. Indiferent de istoria în domeniul metroului pe care o ai, de zeci de ani și de contribuțiile tale - aici lobby-ul vostru a fost toxic și a dat dezvoltarea rețelei înapoi cu 10 ani. Ați pariat totul pe proiectul ăsta "elefant alb" și ați blocat celelalte magistrale pentru 5-10 ani. Sigur, tu poți să spui că ministerul e de vină, că Metrorex, că voi ați vrea să se facă toate magistralele deodată și că nu M6 le-a blocat pe celelalte, că Oprescu e un șpăgar idiot, că politicienii sunt nașpa în România - dar în adâncul tău știi și tu că voi cu împinsul M6-ului în față (pe care încă îl faci și aici) ați contribuit enorm. E păcat pentru orașul ăsta și pentru metroul bucureștean!

Quote
Dar tu, ce ai facut atunci cand erai la butoane?...nothing, nada...
La butoane n-am fost niciodată. Am fost 10 luni consilier al lui Dacian Cioloș pe infrastructură și din poziția asta mi-am făcut treaba, adică să sfătuiesc și să ajut cît am putut mai bine. Le-am cerut celor de la Metrorex, prietenilor tăi de acolo, să dea drumul la M5 Eroilor-Universitate-Iancului și la M4 Sud - dar ei aveau alte priorități: M6. Am informat Guvernul după cum bine știi despre toate problemele de mai sus cu M6 și ți-am spus si ție personal care e evaluarea mea.

Evaluare care se suprapune cu ce a transmis și Comisie Europeană prin experții săi recent. Din păcate, s-au mai pierdut 2 ani de atunci aproape și trebuie să așteptăm să vină negația de la Comisie ca să se renunțe odată la acest proiect inutil.



TibiV

Quote from: cutter on March 13, 2018, 11:22:29 PM
... trebuie să așteptăm să vină negația de la Comisie ca să se renunțe odată la acest proiect inutil.

Slava Domnului ca nu avem reprezentanti ai TV-urilor de stiri pe aici...
Iti dai seama ca este o afirmatie "BREAKING NEWS !" ?...
Daca totusi avem "stiristi" pe aici, maine dimineata vei fi asasinat cu telefoane "Ce semnale de la Bruxelles aveti, dle. deputat ?..."

Ar pica "la fix" dupa "monorail"-ul de astazi al primarului general... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

#134
Pai n-a zis doamna primar ca finanteaza ea investitiile la metrou dupa ce preia Metrorex? Asa ca ce nevoie mai e de fonduri europene?  :lol:

Tibi, Dancila a spus de curand ca M6 are ceva probleme:

QuotePrim-ministrul a recunoscut, într-un interviu acordat România TV, că există probleme cu construcţia metroului spre Aeroportul Otopeni. "Sunt probleme legate de construcţia Magistralei M6, documentaţia trimisă la Bruxelles fiind incompletă. Căutăm să vedem dacă avem succes pentru un parteneriat public privat şi să căutăm şi alte soluţii, ca să putem rezolva construcţia acestei magistrale", a mai spus şeful Guvernului.

adevarul.ro

Crezi ca problema e doar o documentatie incompleta, de s-a pomenit PPP-ul sau "alte solutii"?