Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hvm

nush cati o sa fie deacord, dar din cei care sunt la PNL eu il prefer pe Bode cu speranta ca poate o aduce pe Ionita inapoi la CNAIR desi cred ca sta foarte bine acolo unde este acum ea.  :o

Daca nu e sa fie Bode, urmatorul la preferinta ar fi Grindeanu.... Nu cred ca ar fi bine sa fie alte persoane care n-au mai fost pe la MT.

Motivul pentru care dintre ei doi il prefer pe Bode e ca Grindeanu a dat-o in fasole cu A6.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

GIV

mai are importanta cine vine pt un an ? daca ar veni acum altcineva nu e nicio garantie ca va ramane si din 2024...

naivu

^^^Ce a făcut pe A6 e intradevar o mizerie,  dar uite că nici A13 sau A14 nu avansează prea tare (de fapt în afară de A0+A1+A7+A8 nu mai avansează cam nimic, suntem la limita superioară de capacitate a birocrației române!). Era bine dacă pe A6 începea măcar SF-ul până acum, dar greu de crezut că s-ar fi ajuns la licitație de execuție mai devreme de 7-10ani.

marinul

Quote from: naivu on May 11, 2023, 02:29:51 PMBode a avut destule lipsuri dar:
- a semnat Nădășelu-PSălaj, Nușfalău-Suplacu, (Chiribiș-Biharia), Ungheni-TgMureș, CraPi3, PiSi5
- a numit pe dna director Ioniță la CNAIR

Sa nu-mi zici ca e un plus ca l-a "constrâns" pe nea Beni sa semneze contractul ala? Prin semnarea aia a contribuit si el la recordul mondial "autostrada 3 decenii".

naivu

^
- de aia l-am și pus în ()
- nu avea cum să-l constrângă, cel mult să-i promită ceva ce nu putea respecta; dar neabeni știa exact în ce se bagă și s-a băgat; dacă nu se băga avea tot respectul meu!
- cred, așa interior fără dovezi, că dacă neabeni mai lăsa din marja de profit s-ar fi putut ajunge la o soluție, că a mers pe "ca mine sau deloc" și a rămas "deloc". Plus că nu pot să-l iert pt obstinația cu care încearcă să blocheze toate licitațiile de A/DX din zonă.

mirceaeliade

Sorin Grindeanu audiat pentru postul de Ministru al Transporturilor în Guvernul Ciolacu:

mirceaeliade

#966
Interviu Grinda dupa re-numire:
Quote,,Toate sumele pe POIM, aşa cum ştiţi, au fost accesate. Deja am terminat sumele din fonduri europene destinate Ministerului Transporturilor. Am cerut o suplimentare de 10%, adică aproximativ jumătate de miliard. Şi pe aceea aproape am accesat-o total. O să avem discuţii, aşa cum a spus primul ministru, cu Ministerul Fondurilor Europene, astfel încât, din sumele care la alte ministere sau agenţii sau axe nu sunt cheltuite până la sfârşitul acestui an, în loc să le trimitem înapoi către Bruxelles, mai bine le dăm la transporturi, pentru că noi suntem în stare", a spus ministrul, după întâlnirea de lucru cu premierul Marcel Ciolacu.

[UMB] cred că în acest moment nu există companie în Europa care să aibă în jur de 450 kilometri de autostradă sau drum expres în lucru, ceea ce îl face probabil unul dintre cei mai importanţi din Europa.

Marcel Ciolacu a declarat că în perioada mandatului său la şefia Guvernului prioritatea numărul unu în privinţa infrastructurii de transport o reprezintă absorbţia fondurilor europene aferente PNRR, precum şi a banilor din exerciţiul financiar viitor, subliniind în context că în această privinţă Ministerul Transporturilor a fost cel mai performant minister.

,,Ministerul Transporturilor a fost cel mai performant minister în ceea ce priveşte investiţiile, atât din fondurile de la bugetul de stat, cât şi din fondurile europene. Sunt ferm convins că vom avea o absorbţie record pe exerciţiul financiar trecut, 2016-2020 şi cu extensia pe trei ani. Acest lucru se datorează şi echipei şi ministrului de la Transporturi (...) Ultima suplimentare deja au cheltuit-o şi sunt ferm convins că va avea, din nou, o discuţie cu domnul ministru de la Fonduri, domnul Câciu, pentru o nouă suplimentare. Să vedem ce nu s-a închis până în acest moment, fiindcă ştim cu toţii că după 31 decembrie aceşti bani se vor pierde", a declarat Marcel Ciolacu.
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/grindeanu-ministerul-transporturilor-a-terminat-fondurile-europene-care-ii-erau-destinate-si-aproape-toata-suma-suplimentara-2393233

mirceaeliade

QuoteCum explică ministrul Grindeanu ,,turul de forță" cu elicopterul pe șantierele din Ardeal: ,,În 13 ore am verificat 6 lucrări. Elicopterul este al statului, plătim doar carburantul" / Vizitele cu elicopterul vor continua
src
Asta probabil ca s-a ofticat ca a stat o ora la coloana de pe santerul lui, unde doar dupa ce a cerut el a venit politia sa fluidizeze traficul.  In loc sa mearga in teren sa descopere punctele critice de pe reteaua lui, el lasa pe cei din subordinea lui sa faca cum vor.  Pariu ca daca venea pe Valea Prahovei descoperea o solutie semi-minune sa mai ajute traficul peren oribil pe acolo:
QuoteMinistrul Transporturilor Sorin Grindeanu, blocat în cozile de pe Autostrada A1 la Margina, în Timiș: ,,Am stat o oră în coloană și am sunat la Poliție să trimită echipaj pentru fluidizare"
src

etravel

Reactie de baronete local de sec. 17, care confunda domeniul public cu mosia proprie.
De ce sa se intereseze care e cauza blocajului si ce e de facut sa nu mai apara asa ceva? De ce?


tom_sawyer

#970
Promisiuni neîndeplinite pentru 2023:

- A0 sud loturile 3&1 date în trafic;
- drumuri de legătură Pod Brăila date în trafic;
- lansare licitație Satu Mare-Oar;
- lansare licitație Cristian-Codlea;
- lansare licitație DEx Focșani-Brăila;
- lansare licitație Pașcani-Suceava;

zone_rider

#971
Pe de alta parte as puncta si eu cateva bile albe:
- s-a luptat pentru finantare si pentru sustienerea proiectelor rutiere, depasind bugetul estimat la inceputul anului
- a absorbit toate fondurile europene (rata absorbtie 99% pe POIM)
- si-a trimis secretarii de stat pe capul constructorilor, astfel incat s-a vazut totusi un progres in 2023, dovada fiind cei 86 km inaugurati

Pentru mine, bilele negre sunt in special in zona feroviara:
- sunt o gramada de sf-uri finalizate, care nici pana acum nu au licitatii pentru proiectare si executie (magistrala Moldovei, Constanta-Mangalia etc.)
- inca nu s-a scos la licitatie tunelul Predeal-Brasov
- o multime de lucrari cu progres nesemnificativ, cum ar fi cele 3 loturi din Brasov-Sighisoara; CFR e depasita de situatie iar la minister nu exista niciun secretar de stat care sa puna ordine in zona feroviara
- niciun progres pe material rulant; atat ARF cat si Metrorex s-au facut pres in fata Alstom in loc sa ii arda cu penalitati semnificative
- nici in al 12-lea ceas nu a fost aruncata la gunoi ideea de trenuri cu hidrogen, bagata de altii in PNRR pe usa din dos, dar pastrata prin pasivitate de actuala conducere.

danutzu_1069

@ tom_sawyer, nu cred ca apromis nimeni ca "A0 sud lotul 3 dat în trafic"
Poate ai vrea sa zici lotul 1 ?

Ionut


mirceaeliade

comisarul european pentru transporturi Adina Vălean:
QuoteAcum am construit și niște plase de siguranță. De exemplu, de la începutul mandatului meu, am constituit un grup de experți ai Comisiei Europene și ai instituțiilor financiare care să consulte Ministerul Transporturilor din România pe toate proiectele cu finanțarea europeană. Ce înseamnă să îl consulte? Înseamnă că atunci când ministerul dorește să avanseze pentru finanțare un proiect, să fie prediscutat și aranjat astfel încât finanțarea lui să fie de succes, adică designul proiectului să fie bun, să fie fezabil și solid și financiar, și, de asemenea, dacă în toată acest mare plan de transport al României cu tot ce înseamnă infrastructură și funcționare, dacă lucrurile nu merg bine, din varii motive, atunci imediat acest grup să consulte ministerul în a-l refaza. Cu alte cuvinte știu că nu se poate face un tronson sau sunt întârziate lucrările, să pot să schimb banii pe un proiect care are șanse mai mari care se realizeze. Peste tot se întâmplă așa și trebuie să fim foarte deschiși, onești cu Comisia Europeană și cu finanțatorii. Am pierdut mult de-a lungul timpului pentru că ne-am cramponat niște proiecte care nu mergeau, nici n-am recunoscut că nu le putem face și în final am pierdut bani. Eu sper cu aceste plase de siguranță, cu un dialog deschis și onest cu Comisia și finanțatorii, să putem să ne ținem de treabă astfel încât să ne îndeplinim proiectele până la termen.
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-26954645-noi-nu-avem-autostrada-comarnic-brasov-nu-din-cauza-din-cauza-romaniei-interviu-adina-valean-despre-ultimul-tren-finantare-autostrazilor-bani-europeni-viitorul-transporturilor.htm