News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduG

FB Sorin Grindeanu:

Quote✅Am avut astăzi o nouă ședință de analiză a proiectelor CNAIR.
Conducerea și echipa tehnică mi-au prezentat evoluția proiectelor de infrastructură rutieră.
Timp de 4 ore am analizat în detaliu fiecare proiect în parte.
✅Concluzii:
-Majoritatea proiectelor evoluează bine!
📌Sunt și proiecte care trebuie accelerate!
📌Nu ne ferim să aplicăm penalități, dar trebuie găsite și alte soluții, care să accelereze proiectele.
❗Mâine se analizează în CTE CNAIR proiectul tehnic pentru Autostrada Buzău-Focșani.
❗În perioada următoare va fi semnat contractul pentru secțiunea 2 Sibiu-Pitești.
Aștept începerea sezonului de construcții pentru a vedea evoluții și în șantiere.
Până atunci CNAIR pune la punct toate aspectele logistice.
🚧Astfel, la momentul reluării lucrărilor nu vor mai putea fi invocate blocaje cauzate de autorități.

GIV

nu se feresc de aplicarea penalitatilor dar de lotul selinei nu zice nimic... asteapta primavara sa vada ca nu o sa lucreze nici anu asta?

rota

Cătălin Drulă este noul preşedinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor

sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Duta C


RaduG

FB CNAIR live conferință de presă MT Grindeanu la CJ Timiș.

Linkie clickie: https://fb.watch/aYWNzhS8hW/


RaduG

S-a discutat și contestația Webuild pe PiSi. Min 32:00 din clip. S-a bagatelizat și dus în derizoriu.

florin74

#846
Minte cu un tupeu desavarsit
Amesteca precalificarea cu depunerea ofertelor. In prima etapa nimeni nu a depus  nici o oferta tehnica, nici nu a facut nimic in zona asta, ca nu stia ca se precalifica. Asa e procedura de achiztie. Acolo la precalificare se calcula experienta, etc se facea punctajul si daor cei 6 pot depune oferta propriu zisa.
Astaldi a contestat ceva referitor la precalificare initial, nu referitor la caiet de sarcini SF si anexele la SF. Parca s-a razboit cu Kolin, ca daca erau reintrodusi ieseau ei din lista de precalificati.

In sfarsit, minciuni si contorsionari logice, iar papagalii de ziaristi stau ca gugustiucii si inghit ce le arunca ministru. Jenant.
Nici un cuvant despre documentatia si SF-ul absolut mizerabile, si raspunsurile imbecile ale CNAIR.

Si mai ataca si API. Atata il duce mintea.



danutzu_1069

Daca era la Alba Iulia avea cineva ac de cojocul lui....

ijwtsh

Sper ca e ok sa postez aici.

EXCLUSIV Schimbări majore propuse de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru a accelera marile proiecte de infrastructură: termenul pentru eliberarea de către stat a avizelor, certificatelor și autorizațiilor va fi de maxim 10 zile

QuoteMinistrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezintă marți coaliției de guvernare un proiect legislativ major pentru modificarea legislației legate de desfășurarea marilor proiecte de infrastructură, au declarat pentru G4Media surse politice.

Proiectul de ordonanță de urgență vizează accelerarea procedurilor administrative necesare la aceste lucrări, proceduri extrem de anevoioase în acest moment.

naivu

^Sună incredibil de frumos
QuoteAstfel, proiectul va prevede că există o perioadă de timp în care se solicită un astfel de act administrativ, între 7 și 10 zile. Dacă autoritatea centrală sau locală nu a eliberat actul în această perioada, va fi considerat aprobat.
Însă asta ia din puterea autorităților centrale/locale de pe circuitul avizelor; dacă reușește să adune suficientă susținere în coaliție și în parlament pt asta ar fi un mic miracol  :)

horatiu.cosma

Acest "miracol" există din 2016 de la OUG 7/2016 când s-a introdus acest aviz tacit.

yetiman

Hai sa punem si propunerile concrete (postare pe FB azi de Sorin Grindeanu):

Modificările vizează trei paliere.
✅Faza de licitație:
➡️Eliminăm ÎNTÂRZIERILE artificiale în evaluarea ofertelor.
- stabilim un singur termen limită pentru răspunsul către ofertanți, privind documentele justificative.
➡️Eliminăm OFERTELE nejustificat de mici, care duc la blocarea proiectelor din cauză că Antreprenorii nu mai au bani suficienți pentru a finaliza contractele.
- stabilim un prag de 80% pentru oferte.
- sub acest prag ofertele vor fi considerate neobișnuit de scăzute
- aceste oferte vor fi supuse unei noi analize.
- dacă se constată că prețurile consemnate sunt sub valoarea de piață, ofertele vor fi respinse.
➡️Eliminăm BLOCAREA contractelor în faza de implementare din cauza creșterii prețurilor.
- Introducem obligația ajustării prețurilor pentru contractele cu o durată mai mare de 6 luni, în funcție de evoluția prețurilor din piață (în baza unei formule de ajustare)
➡️Eliminăm CONTESTAȚIILE nejustificate
- Autoritatea va reține obligatoriu cauțiunile firmelor care pierd contestațiile.
✅Faza de implementare:
➡️Eliminăm ȘANTAJUL antreprenorilor care după semnarea contractelor nu se mobilizează și nu respectă termenele contractuale.
- Contractantul neserios va putea fi înlocuit cu un nou Contractant, fără a mai fi relicitat întregul contract.
➡️Eliminăm ÎNTÂRZIERILE PE TERMEN LUNG și INDISCIPLINA
- Emiterea unor certificate intermediare privind stadiul de excecuție, din 90 în 90 de zile
- Antreprenorul notificat negativ cu aceste Certificate Intermediare nu va mai putea câștiga licitații, dacă participă în perioada în care are deja în derulare un contract pe care întârzie
➡️Eliminăm NOTIFICĂRILE (CLAIMURILE) depuse chiar la începutul contractelor
- introducem ordine de începere separate pentru faza de Proiectare și pentru
✅Faza de Execuție:
- Antreprenorul nu va mai putea pretinde cheltuieli suplimentare pe motiv că și-a mobilizat resursele.
✅Faza de avizare:
➡️Eliminăm TIMPII PIERDUȚI provocați de birocrația excesivă în domeniul exproprierii terenurilor deținute de autoritățile publice locale
- Terenurile din proprietatea autorităților locale se vor transfera de drept în cea a Autorității Contractante care derulează proiectul
- Se impune un termen de 15 zile calendaristice de la depunerea solicitării pentru analizarea documentației necesare eliberării:
✔Certificatelor de Urbanism
✔Avizelor de la Apele Române
✔ISU
✔Consiliilor Locale
✔Proprietarilor de Utilități
- Dacă  aceste entități au observații, pot emite doar o singură data certificate, avize sau autorizații condiționate
- Ulterior măsurilor pe care beneficiarul le ia conform cerințelor din document, autoritățile respective nu mai pot emite alte solicitări
- Autorităților în cauză sunt obligate să emită autorizațiile în termen de 5 ziledupă ce beneficiarul îndeplinește condițiile
- În caz contrar se va considera că documentele respective au fost emise tacit.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

mirceaeliade

pe limbaj de non-experti in domeniul legislatiei/administratiei romane, care dintre propunerile astea vor si ajunge sa se intample in termen relativ scurt, si sa mai si aiba efecte reale nu doar in vorbe

klax187

Ignorand aspectul politic (probabil e o greseala, dar ar trebui sa fim obiectivi, nu?) toate aceste propuneri suna foarte bine si sunt de apreciat.

Sa vedem acum daca se vor transpune cu adevarat intr-o ordonanta sau o lege, si vor avea efectul dorit de catre societate.

Edit:
Acum observ ca postarea de mai sus este din 01 Martie iar ce am citit eu adineauri in presa este de fapt aprobarea modificarilor in sedinta de guvern:
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/guvernul-a-aprobat-modificarea-legii-achizitiilor-grindeanu-80-din-timpul-alocat-unui-proiect-era-consumat-de-birocratie-1876667

zone_rider

Ministrul Transporturilor a anuntat recent ca doreste sa organizeze concursuri pentru ocuparea posturilor de directori ai companiilor de stat (CFR, CFR Calatori etc.). Este exact ceea ce trebuia facut de un deceniu, inclusiv din mandatul dlui Drula (care ne-a explicat ca nu a avut timp suficient in 8 luni sa organizeze asa ceva). Mi se pare corect sa remarcam echidistant (pentru toti ministrii transporturilor) atat aspectele negative, dar si cele pozitive.

sursa: https://clubferoviar.ro/schimbarea-conducerilor-companiilor-feroviare/