[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Hai ca e bun show-ul e cu suspans sa nu para ca s-au grabit sa anuleze! Sa para ca merita salaru'


Gabriela Firea amână anunțul privind taxa Oxigen. Ce rezultate a avut ,,referendumul" de pe Facebook

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a spus că va anunța abia marți, într-o conferință de presă, ce decizie a luat cu privire la taxa Oxigen.

Inițial, anunțul era prevăzut pentru astăzi.

Joia trecută, Gabriela Firea a organizat un ,,referendum" pe Facebook, în urma căruia ar fi primit peste 15.000 de mesaje, dintre care 90% de renunţare la taxa Oxigen.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/gabriela-firea-amana-anuntul-privind-taxa-oxigen-ce-rezultate-a-avut-referendumul-de-pe-facebook-1265416

ghrt

Foloseşte ocazia ca să apară la ştiri. Cei cu euro 0-4 vor fi mulţumiţi că s-a scos, ceilalţi că a încercat să facă ceva dar nu s-a putut din cauza duşmanului de serviciu. Deja iarna asta blândă a salvat-o de la implozie politică, se poate gândi relaxată la realegere.

Cont (aproape) inactiv.

Lyvyoo

Gata, s-a ispravit
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23683139-primarul-gabriela-firea-renunta-vinieta-oxigen-decizia-trebuie-validata-consiliul-general.htm
Macar ceva va face duamna: "Primarul a declarat că va face presiuni asupra Ministerului Transporturilor și a Guvernului, ca să finalizeze lucrările la Șoseaua de Centură și la magistrala de metrou M5, proiecte care vor reduce considerabil poluarea din Capitală."

voicul

#183
Cine ar fi putut anticipa o kestie ca asta? E soc si groaza sau orice doar sa nu isi dimnueaze singura (ca o pr***ta) sansele la un nou mandat.

Efint, turces, shou, kalitat slab!

Vad ca ea face tot din gura, pentru ca, sa reamintim o aberatie spusa tot de ea: "B nu e un oras smart prin tehnologie, ci prin oamenii din el!"  >:(

:puke:

Asta arata cate c**ie au parlamentarii din RO in fata unor decizii care trebuie luate.
Bine in cazul de fata se intelege ca nu are cum sa aiba.

ghrt

Bătaie de joc faţă de sănătatea noastră, a bucureştenilor.
Cont (aproape) inactiv.

panzer

Un primar controversat pe final de mandat nu putea sa implementeze asa ceva. Pur si simplu nu are legitimitatea necesara. Doar un primar nou ales cu votul popular in spate va putea implementa taxa daca a spus-o "negru pe alb" in campanie si cum spun americanii in "prima 100 de zile".

Multa lume a perceput taxa oxigen doar ca o taxa. Iar administratia nu a facut mai nimic in 4 ani. Doar licitatii de tamvaie si trolee. Autobuze diesel parca nu sunt chiar in linie cu taxa Oxygen. Acum vor sa creasca si pretul biletului de RATB.

Greu sa convingi lumea cu asa plan.

Singurul lucru bun in ultimii ani au fost garduletele de la tamvaie, exitinderea RATB in Ilfov si integrarea cu celelalte companii de transport (Voluntari si Buftea).

Bataia de joc a venit de la Dragnea acum 3 ani prin eliminarea taxei de inmatriculare, coruptia de la RAR, legislativul care a permis companiilor de taxi sa isi faca singuri ITP-ul.
Prostia si coruptia noastra s-a cumulat cu mizeria germanilor care au interzis diesel-urile contrafacute la ei si le-a trimis pe toate in est! Statisticile arata cresteri mari ale poluarii in toate capitalele din est nu numai la noi.
Si nu se va termina curand:
- La nivel politic EU inca incurajeaza Diesel-ul vs Benzina prin accize. Inca sunt tari in care motorina este mult mai ieftina decat benzina.
- Noile motoare pe benzina cu injectie directa abia in ultimul an au fost dotate cu filtre de particule. De parca nu se stia de la inceput ca au probleme.
- Electrificarea e un mit foarte scump deocamdata si va isi va arata beneficiile la noi in ultimul rand. In SUA de exemplu anul acesta au modificat normativele de contructii a.i. toate blocurile noi sa aiba capacitate de incarcare electrica pt locatari.

La pozitive am remarcat initiativa Dacia de a dota cu GPL toata gama. Asta daca mizeria OMV de a scumpi cu 10% GPL-ul anul trecut fara nici o justificare scapa iarasi de o investigatie a Consiliului Concurentei.

Din pacate inca o generatie de sacrificiu, in inca un domeniu. Inca o sansa pierduta.

voicul

^Eliminarea taxei auto nu a fost nici o prostie. Doar s-au imatriculat masinile de BG, care oricum circulau in RO!, in RO. Adica chiar s-au castigat niste impozite si RCA-uri in RO.

----

Pai de cat sa o coste pe ea scaunul, mai bine ne costa pe toti. (nu m-a deranjat -1 luat pe postarea de mai sus).

Greenpeace România: Eliminarea taxei Oxigen este un act populist și complet iresponsabil. Decizia ne va costa pe toţi!

Eliminarea taxei Oxigen este un act populist și complet iresponsabil, consideră Greenpeace România, după anunţul făcut de primarul Capitalei, Gabriela Firea. Această decizie ne va costa pe toţi, adaugă organizaţia.

Primarul general al Capitalei a propus renunțarea la taxa Oxigen, care ar fi impus taxe mașinilor poluante și ar fi interzis circulația acestora în centrul Bucureștiului. Decizia a fost luată în urma unui sondaj organizat de edil pe Facebook, în urma căruia majoritatea celor care au răspuns au cerut renunțarea la această taxă.

,,Dreptul la sănătate și aer curat nu e negociabil și nu se votează pe Facebook! În România, mor anual peste 20.000 de oameni din cauza poluării, iar Primăria Municipiului Bucureşti, prin Gabriela Firea este direct responsabilă de o parte dintre acești morți.

Politicienii români uită încă o dată că sunt în slujba cetățenilor și au datoria să adopte cele mai eficiente măsuri pentru bunăstarea lor, chiar și atunci când acestea sunt nepopulare.

Perspectiva unui nou mandat a cântărit mai mult pentru Gabriela Firea decât sănătatea bucureștenilor", a transmis Greenpeace România, într-un comunicat de presă.

Organizaţia cere ministrului Mediului Costel Alexe să intervină de urgență şi avertizează aszupra amenzilor uriaşe pe ar urma să le plătească România din cauza calităţii aerului.

"Decizia Gabrielei Firea ne va costa pe toți. Dincolo de sănătatea noastră, vorbim și despre amenzile uriașe pe care urmează să le plătim tot noi, cetățenii. Reamintim, Comisia Europeană a declanșat mai multe procese de penalizare tocmai pentru că Primăria nu a luat și nu ia măsuri pentru a limita expunerea populației la nivelul alarmant de poluare din București", potrivit sursei citate.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/greenpeace-romania-eliminarea-taxei-oxigen-este-un-act-populist-si-complet-iresponsabil-decizia-ne-va-costa-pe-toti-1265834

ghrt

Taxa este îngropată pentru cel puţin un mandat. Dacă măcar o suspenda 1-2 ani, s-ar fi discutat despre ea, dar aşa va trebui reabilitat transportul în comun şi de abia după aia.
E perfect adevărat şi că ecartul de timp de deplasare este prea mare între maşină şi transportul de suprafaţă, de 2-3 ori: de la 20 de minute la 40 minute sau chiar o oră e prea mult.
Pe de altă parte, să îţi iei în 2019-2020 diesel nemţesc când ştii ce înseamnă ca poluare şi că datele sunt falsificate, doar pt că nemţii vând ieftin, este un egoism inacceptabil.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Si din pacate o realitate la noi in tara.
Da o sa tot vina diesel-uri EURO 3 sau 4 (nu cred ca mai jos ca nu prea mai sunt nici la ei) pentru ca sunt ieftine.

Spre exemplu ideea cu ITP la 1 an dupa 12 ani e schimbare a legislatiei finute.
Cam asa ar trebui si taxele astea indroduse.

Mai zic odata: eu am EURO 4 - taxa era 500 de ron si eu platest impozit si RCA vreo 580 - deci dublare a costurilor fixe.
Este mult prea mult dintr-o data.

TibiV

Quote from: voicul on February 25, 2020, 02:53:31 PM
...(nu m-a deranjat -1 luat pe postarea de mai sus).

De la mine ai luat +1 pentru postarea cu pricina...
Dar...

Quote from: voicul on February 26, 2020, 12:52:31 PM
... eu am EURO 4 - taxa era 500 de ron si eu platest impozit si RCA vreo 580 - deci dublare a costurilor fixe. Este mult prea mult dintr-o data.
Fara suparare, dar o crestere a costurilor fixe de la vreo 45 de lei la 90 (RON) pe luna este o gluma...
(De la 100 la 200 de Euro pe an... Really?!....)

Am spart sume mai mari de 90 de RON ( :lol:) seara la carciuma - fara mancare...
Nu-ti mai spun cati bani dau pe tigari, ca sunt fumator. In perioadele dificile, 90 de lei sunt tigarile pe 3 (trei) zile...

Cum au mai spus si alti antevorbitori, a te plimba cu masina personala nu este un drept inalienabil al omului...
Cam la fel cum este cu locul de parcare... Stam in blocuri de 10 etaje, inghesuite unul in altul (blocurile), cumparam/folosim 2-3 masini de familie, si ne plangem ca primariile (oriunde in tara) nu fac suficiente locuri de parcare...

Stii ce mi-a placut in Seinfeld?...
Nici un personaj NU avea masina!
De ce? Pentru ca un loc de parcare i-ar fi costat de cateva ori mai mult decat chiria controlata de stat...

O locuinta decenta ar trebui sa fie un drept pentru orice fiinta umana...
Dar locul de parcare pentru automobilul/automobilele respectivei fiinte poate fi considerat "un moft", care sa fie taxat ca atare....
La fel de "moft" este si circulatia cu "limuzine" de 15 metri lungime: 3 metri lungimea masinii, 12 metri lungimea darei de fum de la esapament...

Faptul ca nu iti permiti o masina cat de cat "curata" nu este un argument pentru a-i sufoca pe ceilalti cu o masina "accesibila, dar un pic poluanta..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Ok, în Bucureşti locurile de parcare s-au dimensionat prost, de exemplu la mine 15% din apartamentele de 3 şi 4 camere, cele de lângă blocurile de garsoniere sau de 2 camere aproape deloc, dar măcar la periferie ar trebui construite parcări. Nu poţi trăi decent în RO fără maşină şi nici să le spui celor de la bloc că au preţul apartamentului subvenţionat, oamenii au plătit 30 de ani ratele, nu a subvenţionat nimeni nimic.
Mai degrabă urbaniştii din primărie au fost ignoraţi iar acum sunt iresponsabili, dar asta nu poţi reproşa proprietarilor.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Quote from: ghrt on February 26, 2020, 03:33:23 PM
Mai degrabă urbaniştii din primărie au fost ignoraNţi iar acum sunt iresponsabili, dar asta nu poţi reproşa proprietarilor.

Ba da, sunt multe lucruri care pot fi reprosate proprietarilor.
Astia nu au fost parasutati peste noapte in Bucuresti. Chiar daca au venit din provincie (o privire rapida in parcarile din Capitala iti va arata ca peste15% din masini au numere din judete muuult mai indepartate de Bucuresti decat judetul Ilfov) au aflat ca nicaieri in lume nu poti sa ai 1000 de apartamente si 2000 de locuri de parcare la hectar.... Evident, aproape gratis... MOCA!....
5-6 sute de lei pe an pentru orice cazan (mai noi sunt preferate cazanele cu volan pe dreapta) este o gluma sinistra...

Mai oameni buni, cu regret, dar hai sa luam raul "de la radacina"....

Orasul asta (Bucuresti) a fost gandit de "Carmaciul" impuscat in urma cu 30 de ani.
Gandit dupa chipul si asemanarea sa...

Cei mai tineri nu stiu... Dar atunci plateai avansul la masina si asteptai 5 (cinci) ani sa o primesti de la Dacia. Ca alta sursa de masini nu exista -in afara la Loto, cu Skoda MB100....
(Biletele castigatoare la Loto pentru o masina de 70.000 de lei se vindeau pe vremea aia cu 100.000 de lei...
Fara gluma, am un prieten care a castigat - pe bune! - o masina in felul asta... A vandut lozul, si cu banii aia si-a platit avansul pentru apartamentul in care sta si acum, dupa +35 de ani....  ;) )
LOZUL castigator era singura sansa de a NU fi luat la ochi de Politia Economica... (Un fel ANAF al comunismului, dar erau mult mai eficienti.... )

Cartierele de blocuri au fost construite fix pe filozofia asta: din 100 de apartamente, cel mult 15-20 de locatari isi vor permite/putea cumpara o masina.

Cei mai tineri nu au cum sa cunoasca perioada anilor 80. Atunci Carmaciul a decis "indesirea" cartierelor.
Desi pare greu de crezut, a reusit!...
S-au construit blocuri noi intre blocurile vechi!
Am vazut asta cu ochii mei in Titan, unde am crescut...
(Daca cineva are dubii, sa ma contacteze pe privat. Am cateva exemple de "iti cad plombele".... :( )

In concluzie:
"Capitala patriei" a fost "mutilata" urbanistic in anii 70-80.
Singura varianta pentru "suficiente locuri de parcare" ar fi ca toata lumea sa treaca pe scuter/bicicleta (vara/iarna...  :lol: )

Dar daca judecam acum deficientele, trebuie sa plecam de la un "Master Plan" al orasului care a fost facut in urma cu vreo 4 deceniii, de un semi-nebun!...

De ce "semi"? Pentru ca, fara nebun, Soseaua Mihai Bravu ar fi ramas o strada amarata, cu 1 banda rutiera pe sens (UNA banda rutiera pe sens - cum a ramas acum Calea Dudesti de la Dristor pana la Posta Titan, sau Calea Calarasilor aproximativ de la Hyperion pana la Piata Coposu...)
Nu mai amintesc axa est-vest, numita Bulevardul Unirii...

Se pare ca asta este Karma noastra: viitorul sa ne fie "batut in cuie" de (semi)nebuni. Dar macar ala nu era blond, si nici nu se razgandea (prea des)...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

@TibiV, este şi nu este aşa. În toate cartierele, vorba lui Andrieş, erau fabrici şi uzine. Se puteau construi parcări, încă mai există diverse spaţii adecvate. Nu vorbim neapărat de subterane, dar şi din alea se pot construi. Însă aici ar fi trebuit să acţioneze preponderent Primăria.

Primăriile au preferat să betoneze spaţiu verde şi să taxeze asfaltul existent, ceea ce mi se pare o măgărie din multe puncte de vedere. E adevărat că nu există presiune din partea automobiliştilor şi nici a proprietarilor, cât de cât oamenii au unde parca, deşi cu preţul pierderii trotuarelor, adică al distrugerii plăcerii de a te plimba per pedes sau velo şi a imaginii jalnice etc. E adevărat că o parcare subterană ar fi mai scumpă, dar totuşi valoarea e ca la orice investiţie imobiliară (dacă îţi cumperi locul) iar dacă ar intra în parcări adecvate majoritatea maşinilor, confortul urbanistic ar creşte substanţial.

Ar fi o idee ca PMB să pună totuşi camerele alea de taxa o2 şi să facă un studiu, să numere câte maşini ce intră în Bucureşti şi respectiv în zona centrală, defalcate pe normă de poluare, judeţul proprietarului, per zi; şi pt cele din alt judeţ, câte şi cât de des revin într-un interval (săptămânal, lunar) că astea-s cele pt navetă. Aşa ca să ştim despre ce vorbim.
Cont (aproape) inactiv.

Cristi N

In momentul asta nu putem spune ca primaria taxeaza locurile de parcare. 60-70 de lei pe an e pomana nu taxare. Ca sa iesi cat de cat pe 0 ar trebui sa taxezi cu cel putin 100 de lei pe luna.

AlexxC

#194
Problema poate fi mutata nu doar subteran ca si suprateran...16 masini pe spatiul a 2...3 locuri de parcare.
Montaj super rapid,impact imediat!

Care este problema sistemului de nu a fost inca raspandit la scara larga?

Ps: am gasit...costul destul de piperat
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/parcari-inteligente-in-sectorul-6-al-capitalei-dar-administrate-prost-484082