[B] Semaforizarea si sistemul de management al traficului rutier in Bucuresti

Started by Ionut, November 08, 2018, 08:46:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Au mai fost discutii despre subiect, dar nu avem un loc dedicat. E timpul sa se faca totusi ceva in directia asta. Se pot optimiza multe fluxuri/intersectii cu un sistem destept.

Ionut

Andrei Frunză, CEO al Cle­ver Taxi: Datele stau la baza oricărui program pentru decongestionarea traficului. Infrastructura nu a fost imaginată pentru fluxurile de azi, dar odată înţelese datele, rezultă şi soluţiile

♦ Un bucureştean stă zilnic circa o oră în trafic, acesta fiind timpul suplimentar necesar pentru a parcurge o anumită distanţă faţă de condiţiile normale de circulaţie ♦ Dezvoltarea soluţiilor de mobilitate pornind de la datele de trafic reprezintă pentru moment singura idee pentru eliberarea oraşului în contextul în care realizarea marilor proiecte de infrastructură pare un fel de misiune imposibilă.

,,Ne-am întrebat cum putem contribui noi la rezolvarea unor probleme legate de mobilitatea urbană în contextul în care suntem un furnizor de date foarte important. La final, datele sunt cele care stau la baza unui program de decongestionare coerent." Din cele 20 de oraşe în care este prezentă aplicaţia Clever Taxi, Clujul pare a fi cel mai avansat în implementarea unor soluţii pornind de la datele furnizate de această platformă.

În Bucureşti însă, traficul a devenit o problemă care tinde să afecteze întreaga economie a oraşului. Potrivit datelor furnizate de Tom Tom Traffic Index, Bu­cu­reştiul este unul dintre cele mai congestionate oraşe la nivel global, pornind de la datele din 2016, astfel că în medie un bucureştean pierde zilnic circa o oră blocat în trafic. ,,Rutele de transport sunt vasele de sânge ale unui oraş. În lumea urbană avem toate mijloacele să găsim soluţii, dar totul porneşte de la date. De la interpretarea corectă a da­telor pornesc toate deciziile legate de in­fras­tructură: unde sunt necesare pistele de bici­clete, care sunt cele mai bune rute pentru auto­buze, este necesară construirea unei noi linii de metrou? Micromobilitatea este o so­lu­ţie, la fel şi stimularea soluţiilor de car-sha­ring. Iar noi suntem printre puţinele com­pa­nii care au datele", mai spune Andrei Frunză.

ZF




Sunt si alte idei in articol, eu am selectat strict ce este relevant pentru sistemul de management al traficului care poate fi integrat cu date open-source de la Clever (si de la Uber, si de la Waze). Dar trebuie viziune si ceva abilitati de negociere...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Bucureştiul a ajuns al treilea cel mai aglomerat oraş din lume din punctul de vedere al traficului rutier seara. Capitala României domină detaşat topul european

Bucureştiul a urcat două locuri în topul celor mai aglomerate oraşe din lume din punctul de vedere al traficului rutier seara, ajungând pe locul trei la nivel mondial, arată studiul Tom Tom Traffic Index, citat de Bloomberg . Capitala României domină detaşat topul european. Bucureştiul este al cincilea oraş la nivel mondial în topul oraşelor mari cu cele mai mari probleme ale traficului rutier, iar în topul european capitala României conduce detaşat acest clasament. În medie, bucureştenii petrec în trafic un timp suplimentar de 50%, mai mult decât în Istan­bul sau Rio de Janeiro, arată stu­diul Tom Tom Traffic Index reali­zat de compania olan­deză de navigare şi cartografiere Tom Tom.

Una dintre soluţiile pentru decongestionarea traficului rutier din Bucureşti este o şosea de centură sănătoasă, având în vedere faptul că 20-30% din traficul rutier din Capitală este de tranzit, este părerea deuptatului Nicuşor Dan. Semaforizarea inteligentă şi opimizarea transportului în comun sunt alte două soluţii propuse de acesta.

Mai mult decât atât, în timpul orelor de vârf, timpul suplimentar petrecut în traficul din Bucureşti este de peste 90%, iar la orele de vârf de seara, timpul suplimentar petrecut în traficul din Bucureşti este de peste 98%.

ZF

unu

Ditamai ziarul, nu verifica si el niste informatii.
https://www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/list
(plus ca datele sunt vechi, din 2016, dar in fiecare an se scrie cate un articol pe astea)

Suntem pe locul 5 in lume, ca si incapacitate de a gasi solutii pt. acest trafic.
Si da, inca ramanem nedetronati, ca si ...cei mai prosti din Europa, inca cautam solutii pt. traficul in crestere, si nu le gasim, dar macar ...merg accizele la buget.

Deci ies bani gramada la buget din faptul ca stam ca prostii in trafic, nu vad rostul acestor posturi "lipsite de viziune", de ce sa stricam acest sistem bun de jegmanit?

voicul

Putin offline:
Da, asa se fac banii la buget! Benzina are peste 50% sau pe acolo - impozite.

Eu oricum cred ca e masluit de "statul paralel" acest top:
"din punctul de vedere al traficului rutier seara"
E ca si cum ai zice ca vine mai multa lume de la serviciu SI toata lumea stie ca romanii nu prea se inghesuie la munca!
De asemenea:

S-au amanat toate proiectele posibile si imposibile SI doar 2 locuri am urcat in top?!
Deci clar facut sa iasa guvernarea prost!
Auzi sa le dea doar un modest loc 3, nu UNU cum merita  8)

Ionut

^ Cam offtopic, da.

Ontopic, chiar nu comenteaza nimeni despre sistemul de management al traficului in B? Nu se stie nimic nou despre el?

anacronox

ontopic: dupa re-asfaltarea pe Maniu de lunile trecute si terminarea trasarii marcajelor mi se pare ca s-a umblat si la semafoare. Am trecut de cateva ori pe acolo si am prins unda de verde de la Afi pana la Militari Shopping Center

nirolf

@unu
Datele sunt din 2018, vezi articolul sursă (Bloomberg).

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2018-11-07/think-new-york-traffic-is-bad-try-bangkok-or-jakarta

Dar nu văd de ce vă mirați, noi practic suntem pe scenariul "do nothing" din PMUD. În câțiva ani se va ajunge la blocaj complet.

Legat de SMT o noutate ar fi că se lucrează pe Colentina la instalarea sistemului, era și cazul. Dar utilitatea vă fi limitată la ore de vârf, de la un număr de mașini încolo își atinge limitele.

oc7avian

@anacronox

Pe 3 Noiembrie roșu după roșu am prins fix pe ruta asta. Un singur semafor a fost primitor. Poate în ultimele 2 săptămâni?

irirat

@anacronox -  :lol: :lol: :lol: :lol: Pe ruta Apaca-Apusului circul eu cam de 3-4 ori pe saptamana, in jurul orei 18:00. Fac min 15 minute de la Apaca la Lujerului, asa ca de unda verde nu am auzit :lol: :lol: :lol: :lol:. E drept ca dupa Lujerului fac 3-5 minute pana la Apusului, dar ideea este ca traficul s-a aglomerat maxim pe Iuliu Maniu, pe portiunea mentionat mai sus, in special din cauza intersectiei de Lujerului

anacronox


panzer

Quote from: nirolf on November 15, 2018, 01:35:25 PM
Legat de SMT o noutate ar fi că se lucrează pe Colentina la instalarea sistemului, era și cazul. Dar utilitatea vă fi limitată la ore de vârf, de la un număr de mașini încolo își atinge limitele.
Super veste si asta. Multumim mult.
Stii cumva daca fac alt punct de agregare sau merge tot pe cele existente. Nici nu imi dau seama, cel mai apropiat ar fi Universitate.

unu

@nirolf, datele bloombergilor "din 2018" sunt datele tomtom din 2016 ... considerand doar "evening peak hours". Adica precum salariul mediu din RO, (mult) mai spre "pensiile speciale" asa.

Daca tot avem acest topic sa vedem ce au scris ziarele pana acum:

1 ) 2018 Octombrie: tanti admira sistemul japonez (de trafic)
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/gabriela-firea-in-tokyo-la-centrul-pentru-managementul-traficului-1018806

"un sistem ce preia date de la ce 18.000 de semafoare şi 17.000 de detectoare instalate în trafic, si pe care le transmite şoferilor printr-un post radio dedicat sau de pe panourile electronice de informare montate în oraş"

Pe semne ca ala proaspat inaugurat in Iunie / Iulie 2018 (si ...2017) ...da rateuri, asa ca merge sa ia o valiza de detectoare d'alea japoneze ca alea stiu singure sa vorbeasca cu super softul "bun, da' prost ...configurat"

2 ) 2018 August: tanti zice ca o sa stim (la finalul anului, mai de ...Craciun/Revelion) cand vine autobuzul in statie!
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/aplicatie-pentru-ratb-calatorii-vor-sti-cand-ajunge-in-statie-autobuzul-985064

Adica, datele de pe toate sistemele scumpe de pe autobuze (cumparate si montate de prin 2008) ce deja trimit imagini si pozitia realtime catre centru, deci aceste date or sa ajunga si la "end user", sa stie cand ii vine autobuzul in statie, cam pe unde este, ...d'astea, info utile si normale, intr-o lume normala, unde deja s-au bagat bani gramada in aceste sisteme, mai trebuie o aplicatie amarata, ...fie ea si scumpa, fie ea facuta si cu o firma soft locala, fie ea si ..."majoritara", dar ...sa fie, odata !! :)

3 ) 2018 Iulie: tanti a (re)inaugurat un (alt?) Centru de management al traficului
https://www.libertatea.ro/stiri/firea-a-inauguratt-centrul-managament-traficului-1909945

hai ca au bagat si ceva intersectii in el, vreo ~250, pana la 1-2-3000 ale japonezilor mai au, mai au cam ...pana la 450 ca doar atatea amarate de intersectii semaforizate are cacapitalutza noastra draga, si "atat de complicata", cu un trafic "atat de fantastic"

4 ) 2018 Aprilie: avem cel mai tare "mertzan" doar ca ...n-are roti, nici benzina si ...nici sofer
https://noizz.ro/connected/bucurestiul-are-cel-mai-bun-sistem-de-management-al-traficului/pzdmj34

"softul este cel mai bun din lume, dar este aplicat prost" :)))

5 ) 2018 Ianuarie: erau pregatiti cu 200 milioane euro sa ia cel mai tare soft din lume, cele mai tari autobuze din lume, si evident cel mai tare program de notificare ...cand naiba vine jegul ala de autobzu RATB in statie
http://www.economica.net/firea-pregatim-proiecte-de-fluidizare-a-traficului-in-capitala-in-valoare-de-peste-200-de-milioane-de-euro_148664.html

6 ) 2017 Iulie: noul centru a fost deschis (inca unu?! sau il ..redeschide in 2018?)
https://www.agerpres.ro/social/2017/07/18/noul-centru-de-management-al-traficului-inaugurat-la-pmb-sunt-centralizate-informatii-din-215-intersectii-11-49-04

Si da, acum sunt 215 intersectii in sistem, ma intreb ...merg tot 120 ? ...maxim !

7 ) 2016 Noiembrie: din alea ~170 intersectii doar ...120 merg :)) !!!
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21423392-primaria-bucuresti-descoperit-secretul-aglomeratiei-din-bucuresti-sistemul-inteligent-management-traficului-nu-functioneaza-56-intersectii.htm

8 ) 2008 ...Toamna, pe inserat: vechiul sistem de management al traficului avea ba ~90 ba ~170 intersectii deja "monitorizate" (poate ca din alea 170 configurate, mergeau 90)
https://www.swarco.com/romania-ro/Referinte/URBAN/Sistem-de-management-al-traficului-%C3%AEn-Municipiul-Bucure%C5%9Fti,-Rom%C3%A2nia,-Bucure%C5%9Fti-Prim%C4%83ria-Municipiului-Bucure%C5%9Fti

Si era exact acelasi sistem ...cel mai bun din lume, si cel mai prost / deloc configurat :))

Adica, ei in 10 ani, au mai bagat ...100 intersectii, degeaba!?

Deci, peste zece ani, prin 2028 asa, vreun alt "majoritar" va veni sa spuna ce minune de program avem, vechi de 20 de ani, da' tot cel mai bun este, insa ...nu le prea iese cu ..firele alea, bata'le'ar vina, sa lege senzorii si semafoarele la sistem, si
- sa spuna la prostii din trafic cand ...vine autobuzu' in statie,
- sa lase masinile acasa si sa ia mijloacele de transport in comun,
- pt. ca asta este solutia adevarata + benzi dedicate transportului in comun
- si "eventual" niste rute si inele neterminate / necontinuate de 30 de ani
- si niste centre de bisnis si in alte zone, decat Nord, mai apropiate de "cartierele dormitor", eventual mai in centru, sa nu traversam tot orasul doar sa ajungem la marginea Capitalei, in porumbi, acolo unde interesele au dezvoltat fara cap si fara coada acest oras, de  ...vai de capul lui
- niste park&ride-uri in locuri normale la cap, si cu preturi normale la cap (1 ron / ora - cand pana la el nu ai alte optiuni sa ajungi decat tot cu masina personala, la "portile de intrare in oras", este ...extrem de mult)

unu

Cum orice problema trebuie sa aiba si un "root cause" analizat, pt. ca solutia problemei sa rezolve o problema adevarata, as spune ca
- atunci cand de la Otopeni la comuna Berceni, nu mai faci ...3 ore, cu mijloacele de transport in comun, atunci au reusit cu adevarat sa (macar) scoata trafic din Bucuresti
- iar una dintre rezolvarile simple este trecuta si in articolul de mai jos, in zona de ... "vise"
(Centura Feroviara functionala, sa iei trenul "de Berceni" direct din Aeroport Otopeni)

https://initiativaberceni.com/2018/12/08/civilizatie-otopeni-berceni-3-ore/