Au mai fost discutii despre subiect, dar nu avem un loc dedicat. E timpul sa se faca totusi ceva in directia asta. Se pot optimiza multe fluxuri/intersectii cu un sistem destept.
Andrei Frunză, CEO al Clever Taxi: Datele stau la baza oricărui program pentru decongestionarea traficului. Infrastructura nu a fost imaginată pentru fluxurile de azi, dar odată înţelese datele, rezultă şi soluţiile
♦ Un bucureştean stă zilnic circa o oră în trafic, acesta fiind timpul suplimentar necesar pentru a parcurge o anumită distanţă faţă de condiţiile normale de circulaţie ♦ Dezvoltarea soluţiilor de mobilitate pornind de la datele de trafic reprezintă pentru moment singura idee pentru eliberarea oraşului în contextul în care realizarea marilor proiecte de infrastructură pare un fel de misiune imposibilă.
,,Ne-am întrebat cum putem contribui noi la rezolvarea unor probleme legate de mobilitatea urbană în contextul în care suntem un furnizor de date foarte important. La final, datele sunt cele care stau la baza unui program de decongestionare coerent." Din cele 20 de oraşe în care este prezentă aplicaţia Clever Taxi, Clujul pare a fi cel mai avansat în implementarea unor soluţii pornind de la datele furnizate de această platformă.
În Bucureşti însă, traficul a devenit o problemă care tinde să afecteze întreaga economie a oraşului. Potrivit datelor furnizate de Tom Tom Traffic Index, Bucureştiul este unul dintre cele mai congestionate oraşe la nivel global, pornind de la datele din 2016, astfel că în medie un bucureştean pierde zilnic circa o oră blocat în trafic. ,,Rutele de transport sunt vasele de sânge ale unui oraş. În lumea urbană avem toate mijloacele să găsim soluţii, dar totul porneşte de la date. De la interpretarea corectă a datelor pornesc toate deciziile legate de infrastructură: unde sunt necesare pistele de biciclete, care sunt cele mai bune rute pentru autobuze, este necesară construirea unei noi linii de metrou? Micromobilitatea este o soluţie, la fel şi stimularea soluţiilor de car-sharing. Iar noi suntem printre puţinele companii care au datele", mai spune Andrei Frunză.
ZF (https://www.zf.ro/romania100/andrei-frunza-ceo-cle-ver-taxi-datele-stau-baza-oricarui-program-decongestionarea-traficului-infrastructura-imaginata-fluxurile-azi-odata-intelese-datele-rezulta-solutiile-17610943)
Sunt si alte idei in articol, eu am selectat strict ce este relevant pentru sistemul de management al traficului care poate fi integrat cu date open-source de la Clever (si de la Uber, si de la Waze). Dar trebuie viziune si ceva abilitati de negociere...
Viziune in PMB ?!?!... :o
Bucureştiul a ajuns al treilea cel mai aglomerat oraş din lume din punctul de vedere al traficului rutier seara. Capitala României domină detaşat topul european
Bucureştiul a urcat două locuri în topul celor mai aglomerate oraşe din lume din punctul de vedere al traficului rutier seara, ajungând pe locul trei la nivel mondial, arată studiul Tom Tom Traffic Index, citat de Bloomberg . Capitala României domină detaşat topul european. Bucureştiul este al cincilea oraş la nivel mondial în topul oraşelor mari cu cele mai mari probleme ale traficului rutier, iar în topul european capitala României conduce detaşat acest clasament. În medie, bucureştenii petrec în trafic un timp suplimentar de 50%, mai mult decât în Istanbul sau Rio de Janeiro, arată studiul Tom Tom Traffic Index realizat de compania olandeză de navigare şi cartografiere Tom Tom.
Una dintre soluţiile pentru decongestionarea traficului rutier din Bucureşti este o şosea de centură sănătoasă, având în vedere faptul că 20-30% din traficul rutier din Capitală este de tranzit, este părerea deuptatului Nicuşor Dan. Semaforizarea inteligentă şi opimizarea transportului în comun sunt alte două soluţii propuse de acesta.
Mai mult decât atât, în timpul orelor de vârf, timpul suplimentar petrecut în traficul din Bucureşti este de peste 90%, iar la orele de vârf de seara, timpul suplimentar petrecut în traficul din Bucureşti este de peste 98%.
ZF (https://www.zf.ro/eveniment/bucurestiul-a-ajuns-al-treilea-cel-mai-aglomerat-oras-din-lume-din-punctul-de-vedere-al-traficului-rutier-seara-capitala-romaniei-domina-detasat-topul-european-17638222)
Ditamai ziarul, nu verifica si el niste informatii.
https://www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/list (https://www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/list)
(plus ca datele sunt vechi, din 2016, dar in fiecare an se scrie cate un articol pe astea)
Suntem pe locul 5 in lume, ca si incapacitate de a gasi solutii pt. acest trafic.
Si da, inca ramanem nedetronati, ca si ...cei mai prosti din Europa, inca cautam solutii pt. traficul in crestere, si nu le gasim, dar macar ...merg accizele la buget.
Deci ies bani gramada la buget din faptul ca stam ca prostii in trafic, nu vad rostul acestor posturi "lipsite de viziune", de ce sa stricam acest sistem bun de jegmanit?
Putin offline:
Da, asa se fac banii la buget! Benzina are peste 50% sau pe acolo - impozite.
Eu oricum cred ca e masluit de "statul paralel" acest top:
"din punctul de vedere al traficului rutier seara"
E ca si cum ai zice ca vine mai multa lume de la serviciu SI toata lumea stie ca romanii nu prea se inghesuie la munca!
De asemenea:
S-au amanat toate proiectele posibile si imposibile SI doar 2 locuri am urcat in top?!
Deci clar facut sa iasa guvernarea prost!
Auzi sa le dea doar un modest loc 3, nu UNU cum merita 8)
^ Cam offtopic, da.
Ontopic, chiar nu comenteaza nimeni despre sistemul de management al traficului in B? Nu se stie nimic nou despre el?
ontopic: dupa re-asfaltarea pe Maniu de lunile trecute si terminarea trasarii marcajelor mi se pare ca s-a umblat si la semafoare. Am trecut de cateva ori pe acolo si am prins unda de verde de la Afi pana la Militari Shopping Center
@unu
Datele sunt din 2018, vezi articolul sursă (Bloomberg).
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2018-11-07/think-new-york-traffic-is-bad-try-bangkok-or-jakarta
Dar nu văd de ce vă mirați, noi practic suntem pe scenariul "do nothing" din PMUD. În câțiva ani se va ajunge la blocaj complet.
Legat de SMT o noutate ar fi că se lucrează pe Colentina la instalarea sistemului, era și cazul. Dar utilitatea vă fi limitată la ore de vârf, de la un număr de mașini încolo își atinge limitele.
@anacronox
Pe 3 Noiembrie roșu după roșu am prins fix pe ruta asta. Un singur semafor a fost primitor. Poate în ultimele 2 săptămâni?
@anacronox - :lol: :lol: :lol: :lol: Pe ruta Apaca-Apusului circul eu cam de 3-4 ori pe saptamana, in jurul orei 18:00. Fac min 15 minute de la Apaca la Lujerului, asa ca de unda verde nu am auzit :lol: :lol: :lol: :lol:. E drept ca dupa Lujerului fac 3-5 minute pana la Apusului, dar ideea este ca traficul s-a aglomerat maxim pe Iuliu Maniu, pe portiunea mentionat mai sus, in special din cauza intersectiei de Lujerului
poate am fost doar eu norocos :) dar impresia lasata a fost asta :lol:
Quote from: nirolf on November 15, 2018, 01:35:25 PM
Legat de SMT o noutate ar fi că se lucrează pe Colentina la instalarea sistemului, era și cazul. Dar utilitatea vă fi limitată la ore de vârf, de la un număr de mașini încolo își atinge limitele.
Super veste si asta. Multumim mult.
Stii cumva daca fac alt punct de agregare sau merge tot pe cele existente. Nici nu imi dau seama, cel mai apropiat ar fi Universitate.
@nirolf, datele bloombergilor "din 2018" sunt datele tomtom din 2016 ... considerand doar "evening peak hours". Adica precum salariul mediu din RO, (mult) mai spre "pensiile speciale" asa.
Daca tot avem acest topic sa vedem ce au scris ziarele pana acum:
1 ) 2018 Octombrie: tanti admira sistemul japonez (de trafic)
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/gabriela-firea-in-tokyo-la-centrul-pentru-managementul-traficului-1018806
"un sistem ce preia date de la ce 18.000 de semafoare şi 17.000 de detectoare instalate în trafic, si pe care le transmite şoferilor printr-un post radio dedicat sau de pe panourile electronice de informare montate în oraş"
Pe semne ca ala proaspat inaugurat in Iunie / Iulie 2018 (si ...2017) ...da rateuri, asa ca merge sa ia o valiza de detectoare d'alea japoneze ca alea stiu singure sa vorbeasca cu super softul "bun, da' prost ...configurat"
2 ) 2018 August: tanti zice ca o sa stim (la finalul anului, mai de ...Craciun/Revelion) cand vine autobuzul in statie!
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/aplicatie-pentru-ratb-calatorii-vor-sti-cand-ajunge-in-statie-autobuzul-985064
Adica, datele de pe toate sistemele scumpe de pe autobuze (cumparate si montate de prin 2008) ce deja trimit imagini si pozitia realtime catre centru, deci aceste date or sa ajunga si la "end user", sa stie cand ii vine autobuzul in statie, cam pe unde este, ...d'astea, info utile si normale, intr-o lume normala, unde deja s-au bagat bani gramada in aceste sisteme, mai trebuie o aplicatie amarata, ...fie ea si scumpa, fie ea facuta si cu o firma soft locala, fie ea si ..."majoritara", dar ...sa fie, odata !! :)
3 ) 2018 Iulie: tanti a (re)inaugurat un (alt?) Centru de management al traficului
https://www.libertatea.ro/stiri/firea-a-inauguratt-centrul-managament-traficului-1909945
hai ca au bagat si ceva intersectii in el, vreo ~250, pana la 1-2-3000 ale japonezilor mai au, mai au cam ...pana la 450 ca doar atatea amarate de intersectii semaforizate are cacapitalutza noastra draga, si "atat de complicata", cu un trafic "atat de fantastic"
4 ) 2018 Aprilie: avem cel mai tare "mertzan" doar ca ...n-are roti, nici benzina si ...nici sofer
https://noizz.ro/connected/bucurestiul-are-cel-mai-bun-sistem-de-management-al-traficului/pzdmj34
"softul este cel mai bun din lume, dar este aplicat prost" :)))
5 ) 2018 Ianuarie: erau pregatiti cu 200 milioane euro sa ia cel mai tare soft din lume, cele mai tari autobuze din lume, si evident cel mai tare program de notificare ...cand naiba vine jegul ala de autobzu RATB in statie
http://www.economica.net/firea-pregatim-proiecte-de-fluidizare-a-traficului-in-capitala-in-valoare-de-peste-200-de-milioane-de-euro_148664.html
6 ) 2017 Iulie: noul centru a fost deschis (inca unu?! sau il ..redeschide in 2018?)
https://www.agerpres.ro/social/2017/07/18/noul-centru-de-management-al-traficului-inaugurat-la-pmb-sunt-centralizate-informatii-din-215-intersectii-11-49-04
Si da, acum sunt 215 intersectii in sistem, ma intreb ...merg tot 120 ? ...maxim !
7 ) 2016 Noiembrie: din alea ~170 intersectii doar ...120 merg :)) !!!
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21423392-primaria-bucuresti-descoperit-secretul-aglomeratiei-din-bucuresti-sistemul-inteligent-management-traficului-nu-functioneaza-56-intersectii.htm
8 ) 2008 ...Toamna, pe inserat: vechiul sistem de management al traficului avea ba ~90 ba ~170 intersectii deja "monitorizate" (poate ca din alea 170 configurate, mergeau 90)
https://www.swarco.com/romania-ro/Referinte/URBAN/Sistem-de-management-al-traficului-%C3%AEn-Municipiul-Bucure%C5%9Fti,-Rom%C3%A2nia,-Bucure%C5%9Fti-Prim%C4%83ria-Municipiului-Bucure%C5%9Fti
Si era exact acelasi sistem ...cel mai bun din lume, si cel mai prost / deloc configurat :))
Adica, ei in 10 ani, au mai bagat ...100 intersectii, degeaba!?
Deci, peste zece ani, prin 2028 asa, vreun alt "majoritar" va veni sa spuna ce minune de program avem, vechi de 20 de ani, da' tot cel mai bun este, insa ...nu le prea iese cu ..firele alea, bata'le'ar vina, sa lege senzorii si semafoarele la sistem, si
- sa spuna la prostii din trafic cand ...vine autobuzu' in statie,
- sa lase masinile acasa si sa ia mijloacele de transport in comun,
- pt. ca asta este solutia adevarata + benzi dedicate transportului in comun
- si "eventual" niste rute si inele neterminate / necontinuate de 30 de ani
- si niste centre de bisnis si in alte zone, decat Nord, mai apropiate de "cartierele dormitor", eventual mai in centru, sa nu traversam tot orasul doar sa ajungem la marginea Capitalei, in porumbi, acolo unde interesele au dezvoltat fara cap si fara coada acest oras, de ...vai de capul lui
- niste park&ride-uri in locuri normale la cap, si cu preturi normale la cap (1 ron / ora - cand pana la el nu ai alte optiuni sa ajungi decat tot cu masina personala, la "portile de intrare in oras", este ...extrem de mult)
Cum orice problema trebuie sa aiba si un "root cause" analizat, pt. ca solutia problemei sa rezolve o problema adevarata, as spune ca
- atunci cand de la Otopeni la comuna Berceni, nu mai faci ...3 ore, cu mijloacele de transport in comun, atunci au reusit cu adevarat sa (macar) scoata trafic din Bucuresti
- iar una dintre rezolvarile simple este trecuta si in articolul de mai jos, in zona de ... "vise"
(Centura Feroviara functionala, sa iei trenul "de Berceni" direct din Aeroport Otopeni)
https://initiativaberceni.com/2018/12/08/civilizatie-otopeni-berceni-3-ore/
In loc sa vina cu solutii adevarate, cu o sistematizare adevarata, cu solutii pentru planuri si executie rapida ei vin (in continuare) cu ...fasuri, si se mai mira de ce nu scade CO2u' in oras, pai, de la atatea ...fasuri trase cum dzeu se scada !? :)
- Transport gratuit pentru bucureșteni. (https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/transport-gratuit-pentru-bucuresteni-oamenii-nu-evita-transportul-public-pentru-ca-e-scump-pentru-ca-nu-e-scump-1048205)
- Si mai multe autobuze pe traseu sa stea blocate in trafic, ca li s-au golit ...bateriile (http://pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=7239)
Si uite asa " marcheaza planu' de CO2 " (http://pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=7244) cu spor si drag, cu astfel de actiuni de rahat.
Hai sa pun aici pentru ca tot vreau eu sa vorbim de sistemul de management al traficului dar nu facem lucruri simple...
Problema semafoarelor din București. Un caz din 17 Decembrie 2018, nereparat nici la 12 zile după reclamație
Problema semafoarelor din București pare să fi fost recunoscută public în seara zilei de 29 Decembrie 2018, într-un anunț oficial prin care Primăria Capitalei reclamă accesări ilegale ale sistemului de semaforizare în zilele de 28 și 29 Decembrie. Un caz din 17 Decembrie arată că problema este veche cel puțin de atunci, iar semaforul cu pricina – din Piața Constituției – n-a fost readus la parametri normali de funcționare nici la 12 zile după reclamație. Mai mult, în noaptea în care Primăria Capitalei a recunoscut problema semafoarelor din București, de la Dispeceratul Integrat de Urgență al Primăriei Capitalei (care se ocupă de probleme edilitare, inclusiv semafoare) am primit replica: ,,E o prostie!... Semafoarele funcționează...".
Toata povestea pe 0-100.ro/Hotnews (https://0-100.ro/2018/12/30/problema-semafoarelor-din-bucuresti-un-caz-din-17-decembrie-2018-nereparat-nici-la-12-zile-dupa-reclamatie/)
Pe parcursul a două zile, semafoare din Bucureşti au fost dirijate de necunoscuţi. Primăria Capitalei cere anchetă penală
,,Reprezentanţii Companiei Municipale Management Trafic Bucureşti S.A., în calitate de operatori ai sistemului de semaforizare din Capitală, au depus astăzi o plângere penală după ce ieri şi astăzi (28 şi 29 decembrie 2018) au avut loc accesări ilegale ale echipamentelor, cu potenţiale consecinţe deosebit de grave. Mai exact, s-a constatat că au fost deschise dulapurile care conţin automatele de dirijare dintr-o intersecţie (deşi acestea au sisteme de siguranţă) şi au fost introduse alte diagrame decât cele autorizate (care stabilesc timpii pentru culorile roşu şi verde ale semafoarelor şi trecerilor de pietoni). Dacă echipele de intervenţie ale Companiei Municipale Management Trafic Bucureşti S.A. nu interveneau cu promptitudine există un risc ridicat de producere a unor accidente rutiere deosebit de grave (de exemplu, semafoarele puteau afişa culoarea verde din toate direcţiile)", informează Primăria Capitalei, printr-un comunicat de presă.
,,Astăzi, 29 decembrie, a avut loc o nouă accesare, în acelaşi loc, iar semaforul trecerii de pietoni, în loc să urmeze ciclul de culori roşu-verde, a rămas blocat pe culoarea galbenă intermitent. Menţionăm faptul că, din punct de vedere tehnic, doar persoane specializate, care au cunoştinţele şi echipamentele necesare pot să acceseze automatele de dirijare şi să modifice diagramele. În zona Policlinicii Titan există mai multe camere de supraveghere şi în aceste momente se lucrează la identificarea persoanelor care au intervenit la echipamente", mai subliniază municipalitatea.
ZF (https://www.zf.ro/auto/pe-parcursul-a-doua-zile-semafoare-din-bucuresti-au-fost-dirijate-de-necunoscuti-primaria-capitalei-cere-ancheta-penala-17799629)
Cazul semafoarelor care ar fi fost accesate ilegal a ajuns la DIICOT
"Mai exact, s-a constatat că au fost deschise dulapurile care conțin automatele de dirijare dintr-o intersecție (deși acestea au sisteme de siguranță) și au fost introduse alte diagrame decât cele autorizate (care stabilesc timpii pentru culorile roșu și verde ale semafoarelor și trecerilor de pietoni)", transmitea sursa citată, menționându-se totodată că dacă echipele de intervenție ale Companiei Municipale Management Trafic București S.A. nu interveneau cu promptitudine, exista un risc ridicat de producere a unor accidente rutiere deosebit de grave (de exemplu, semafoarele puteau afișa culoarea verde din toate direcțiile).
Profit.ro (https://www.profit.ro/stiri/social/cazul-semafoarelor-care-ar-fi-fost-accesate-ilegal-a-ajuns-la-diicot-18765364)
După cazul semafoarelor care ar fi fost accesate ilegal, Primăria Capitalei anunță măsuri. UTI respinge orice alăturare a sa cu situația traficului
Primăria Capitalei va derula proceduri suplimentare de monitorizare si control a tuturor intersecțiilor din București, astfel încât această infrastructură să funcționeze în parametri normali, iar echipele de intervenție ale Companiei Municipale pentru Managementul Traficului se vor afla permanent pe teren pentru a remedia, în caz de necesitate, eventualele defecțiuni la sistemul de semaforizare.
În același mesaj, Primăria arată că vrea, cu ocazia acestui incident, să atragă atenția asupra starii tehnice în care a preluat sistemul de semaforizare, "deși timp de peste 10 ani a existat un contract de modernizare, mentenanță, intervenție și service pentru sistem, încheiat cu compania UTI". În replică, UTI respinge orice alăturare a societății cu "situația deplorabilă în care se găsește acum traficul din Capitală" și susține că această înrăutățire ar fi apărut după 2013, anul în care a expirat perioada de garanție a sistemului, asigurată de societate, sistem care la acea dată ar fi avut doar 96 de intersecții modernizate din totalul de 450. Compania mai transmite că nici acele controlere (calculatoare de trafic) care au fost ,,hăckuite" nu au fost livrate de UT și nu fac parte din intersecțiile modernizate de UTI, ci ar fi echipamente foarte vechi.
Profit.ro (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/dupa-cazul-semafoarelor-care-ar-fi-fost-accesate-ilegal-primaria-capitalei-anunta-masuri-uti-respinge-orice-alaturare-a-sa-cu-situatia-traficului-18767234)
Optimizare semaforizare Bulevardul Iuliu Maniu
Cunoaștem foarte bine situația traficului din Capitală pe care îl monitorizăm zi de zi. Facem toate eforturile pentru a fluidiza circulația deși misiunea e una extrem de dificilă dacă luăm în calcul faptul că, în regiunea București-Ilfov, sunt înmatriculate cu aproape 500 de mii mai multe mașini decât erau acum 10 ani. Unul dintre instrumentele prin care încercăm să scurtăm durata pe care șoferii o petrec la volan este optimizarea semafoarelor introduse în Sistemul de Management Integrat al Traficului din București. În clipul prezentat mai jos puteți vedea o traversare a Bulevardului Iuliu Maniu. Traseul, din zona Palatului Cotroceni, până la ieșirea spre autostradă, a durat 14 minute. Compania Municipală Managementul Traficului S.A. a optimizat ciclurile de "roșu-verde" de pe intreaga distanță de 7,3 kilometri, astfel incât mașinile să staționeze cât mai puțin la culoarea roșie.
Compania Municipala Managementul Traficului Bucuresti S.A. (http://cmmtb.ro/)
Video:
https://www.facebook.com/watch/?v=326327581560516
Ce bine ar fi daca ar da macar un comunicat cu ce au in lucru.
Am si eu o transmisie catre compania ILEGALA de bla, bla si ceva salar pentru nimic:
Faptul ca ati reusit sa corelati un semafor cu urmatorul (care e de pietoni) nu e chiar asa mare lucru.
La fel: daca chiar merg regulamentar pe Magheru reusesc probabil sa iau TOATE semafoarele pe rosu!
Faptul ca ati pus toate semafoarele pe rosu in oras si din intamplare 2 sunt pe verde nu este o stire si cu siguranta nu e MUNCA!
Nota 0. La loc in banca si mancati banii mai departe in liniste!
+1
Pe Colentina 18, in dreptul complexului Rose Garden, s-a montat semafor la acea trecere periculoasă. S-a murit si suferit mult pe acolo, pentru ca cine primea verde din directia Obor, la intersectia Colentina-Teiul Doamnei, o calca puternic pana in dna Ghica in intersecție, observand greu semnul de trecere obturat de masinile parcate.
Sper sa fie sincronizat altfel va fi inca un hop pe Colentina, al saselea semafor de la Obor incepand (1km)
In seara asta, vedere spre Dna Ghica:
(https://i.imgur.com/uKv4G1kh.jpg) (https://i.imgur.com/uKv4G1k.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Din ce am observat se reface tot sistemul de semaforizare pe Colentina intre Obor si Dna Ghica, poate chiar si dincolo dar nu am ajuns mai departe.
Lucrarea e facuta de una din companiile primariei.
^Se reface sistemul de semaforizare si din Piata Francofoniei (Blv Libertatii intersectie Calea 13 Septembrie)
^^
Au instalat stâlpi si la intersectia Fundeni/Gherghitei/Colentina. Sper sa se regandeasca toata semaforizarea acolo.
Nu prea au cum, sunt 5 artere care converg acolo, și în plus Gherghiței s-a aglomerat odată cu deschiderea legăturii spre Pipera.
Trebuie un pasaj subteran, sau pe axa Colentina sau pe axa Gherghiței - Fundeni.
Dacă-l gândesc pe axa Gherghiței - Fundeni mai trebuie două pasaje, primul la intersecția Fundeni cu Pantelimonul și al doilea pe axa B-dul Basarabia - Industriilor.
Într-adevăr acolo e o zona complicată. Dar sunt și 2 mari probleme ce pot fi rezolvate parțial (nu am sperante la lucrari de infrastructura mari) prin semaforizare:
- lipsește un semafor de stânga din Colentina spre Gherghitei. Acolo de cand au dat drumul la autostrada( si au scos interdicția virajului la stânga, ce a existat inainte) cei ce fac stanga blocheaza tramvaiele, pe cei ce vin de pe Gherghitei spre Fundeni si pe cei ce vin de oe Colentina si fac stânga spre Fundeni;
- timpul semaforului de la Gherghitei e mult prea scurt pentru traficul existent.
Introducerea unor timpi separați pentru stânga sau modificarea timpilor generali vor lua secunde din altă parte...Deci coada de autoturisme << din altă parte >> se va mări...Trebuie pus piciorul în prag și făcute pasajele ( nici eu n-am nicio speranță...)
Lucrurile sunt destul de complicate, atenție și la liniile viitoare de metrou din Colentina / Pantelimon, vor avea stații tot în aceeași zonă. Din păcate nimeni nu mai gândește aceste investiții colerat, ca în Socialismul Decadent...
Am trecut acum 4 zile prin acea intersectie si am aceeasi concluzie: nu au ce sa faca. Traficul e prea mare ca sa mai optimizezi ceva.
Nu mi s-a parut ca am stat mult (cam 3 semafoare estimez eu - nu ca ar fi putin), dar am facut dreapta spre Obor. Daca era sa merg inainte ... probabil inca 3 si treceam.
Acolo daca vrei sa faci dreapta vezi ca e o straduta care merge prin spatele blocurilor si iesi pe langa Mc Donald's. Practic e un fel de bretea pentru la dreapta dar mai lunga.
Pelicanul are dreptate, avem nevoie de pasaj acolo de preferat subteran si nu numai in intersectia aia ci in toate intersectiile inelelor cu radialele.
<< Beteaua >> e chiar mai scurtă cu vreo 60 m ! Și eviți 2 semafoare ! :)
Doar ca in weekend trebuie sa ai grija la gratare:)))
^^
"Breteaua" se numeste str. Fabrica de Gheata, si este destul de ingusta, folosita de localnici pentru parcarea masinilor.
Am prins o data masina de gunoieri, si am facut un sfert de ora pe ea. Si asta mult inainte ca A3 sa fie data in folosinta...
Da stiam de alternativa, dar era blocata pe jumatate din lungime (pentru ca toate Colentina era blocata).
Am zis ca e mai bine sa intru pe calea principala decat sa astept sa ma lase sa intru cei din calea principala.
Pai vezi ca pe Colentina au semafor. Asa ca nu trebuie sa te lase nimeni.
Corect si asta, dar chiar era bara la bara si acea intersectie era blocata: fie de cei de pe Colentina, fie de cei care intrau pe Colentina facand stanga.
Chiar am prins o zi speciala :lol:
^^
Cand iesi de pe Fabrica de Gheata in Colentina ai "Cedeaza..."
https://goo.gl/maps/9Zdc5qCSh9A2 (https://goo.gl/maps/9Zdc5qCSh9A2)
Am luat-o si eu o data pe acea "bretea". Acum vre-o 2 saptamani. Mi-am blestemat zilele. E o "lungitura" nu o scurtatura.
Ale noastre autoritati publice locale ar trebui sa nu mai permita blocarea prin parcare a str Gherghitei.
Timpii de semaforizare sunt praf acolo. De dimineata, erau Comunitari (politisti) care cu disperarea citita pe fata lor incercau din rasputeri sa gaseasca solutii. Traficul se bloca la semaforul de pe Sos Fundeni, din fata parcului (parca motorom) si bloca si Colentina.
Poate un mare rond semaforizat care sa limiteze intretaierile sesnurilor ar putea fi o solutie. Ceva gen rond dela Delfinului. Cat despre constructia pasajelor, discutiile vor continua si peste 20 de ani, ele lipsind cu desavarsire si la acea data.
Tu ai cedeaza, dar ei au semafor (https://goo.gl/maps/PJVMGk74Eum) pentru ca vin cei de pe Maior Bacila.
Da, dar tu ai doar 6-7 secunde de cand se opresc cei care vin dinspre Fundeni si incep sa vina cei de pe Maior Bacila (sau cei care vin pe Colentina dinspre Dna Ghica / str.Sinaia si intorc fix acolo...)
Si tot 6-7 secunde la inversare (rosu Bacila, verde Colentina)...
Eu am prins ca in poza. In astfel de cazuri cred ca mai repede intrii pe Colentina decat pe Fabrica de Gheata.
(https://i.imgur.com/2XUowAG.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
De ce nu prea recomand "scurtarea" pe Fabrica de Gheata. Evident ca sunt momente si momente (probabil cateodata e mai rapid), dar nu cred ca intre 16 si 18.
(https://i.imgur.com/6eVsizY.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Pentru cazurile astea eu recomand...Waze.
Stie el mai bine
Nu e mai rapida varianta pe Petricani? Am impresia ca s-a scurtat semnificativ coada, aproape ca a disparut pe sensul asta, in schimb pe sensul spre N e jale dimineata.
Cand am intrat eu, dar si in alte zile, coada este cam pana la Aleea Ștrandul Tei.
Raspunsul este da, in astfel de cazuri (plin pe Gherghitei, plin pe Colentina) este mai rentabil sa o iei pe Petricani, mai ales daca ai treaba spre Victoriei.
Am inveti "the slow way". :lol:
Pe de alta parte nu stiu de ce pana in februarie Petricani a fost mai mult gol seara si dintr-o data s-a aglomerat. Nu stiu la ce semafoare au lucrat sau ce au facut.
Abia astept FDG gata!
O astepti degeaba. Tot "parcare" va fi ca si pana acum. Doar ca mai lata!
Si pe mine Waze ma duce diferit de la zi la zi. Venind de pe A3, cateodata ma scoate in Gherighitei, altadata in Petricani la semafor. Mai des in Gherghitei.
PS: a observat cineva ca ne-am intors in vremea Videanu? 2 randuri de borduri una peste alta, chiar in rond la Colentina - Dna Ghica?
Daca ne intorceam pe vremea lui "Bordureanu", era bine. 90% din modernizarile liniilor de tramvai au inceput si au fost terminate pe vremea lui Videanu. Dupa aia, nimic, in afara de Pantelimonul lui Oprescu in ...8 ani si tot neterminat.
Poti sa adaugi la Oprescu si "performanta" de a construi 1 tramvai/an. Si o mie de altele, dar de ce sa ne amaram.
Sistemul de semaforizare s a schimbat pe soseaua Colentina. Au aparut si 2 sau 3 semafoare noi:
- la trecerea de pietoni de la Suveica;
- la iesirea din Andronache in Colentina;
- plus inca un semafor pe Andronache, la trecerea de pietoni de la Mega Image.
Cel din urma e gandit prost, parerea mea. Cei ce vin de pe Andronache au semafor la Mega Image si pe urma, in nici 50metri, inca un semafor la iesirea in Colentina.
Stiam ca e grav, dar nu am asteptam sa fie asa !!!
Facand acest traseu (https://www.google.ro/maps/dir/44.3702981,26.0897091/44.4468893,26.0989059/@44.4381222,26.1004648,11.96z) am reusit sa prind pana la Universitate TOATE, adica 100%, tot ce misca, fara excepti, DECI incredibil dar adevarat, dar chiar TOATE semafoarele pe ROSU !!!. (14 sunt pana in Romana)
La Universitate am reusit sa trec DOAR de 1, UNUL singur, pe verde si dupa iar rosu pana in Romana.
Multumesc celor care se ocupa de sincronizarea semafoarelor.
La fel de interesant: acelasi traseu facut peste 3h a iesit cam un 50 - 50% (verde cu rosu).
Astazi nu functiona semaforizarea la A3 cu Petricani. O minunataie. Petricani e cu prioritate.
Oras pustiu si eu am prin 7 semafoare pe rosu, unul dupa altul! !!! !!!
Probabil il prindeam si pe al 8-lea dar cu slalom si mers accelerat l-am fentat.
Dupa care din urmatoarele 4 doar 1 am prins pe verde >:(
Eu am mers foarte bine azi. Dar intr-adevar, in multe zone e frustrant sa vezi sincronizarea inexistenta a semafoarelor... :(
Lucrari de modernizare a sistemului de semaforizare din zona Piata Victoriei.
Primaria Municipiului Bucuresti, prin Administratia Strazilor Bucuresti, a demarat lucrarile de inlocuire a fibrei optice pentru semaforizare, in zona Piata Victoriei din Capitala. Acestea sunt realizate de Compania Municipala Managementul Traficului Bucuresti si vor fi finalizate in data de 6 septembrie 2019.
Precizam ca, din acest motiv, comunicatia de fibra optica cu anumite intersectii din BTMS va fi intrerupta pe urmatoarele artere: Stefan cel Mare, Mihai Bravu, Liviu Rebreanu, Colentina, Iancului/Pantelimon, Calea Victoriei, Regina Elisabeta, Pasaj Basarab, b-dul Magheru, Pache Protopopescu, Calea Mosilor.
Sursa (http://www.bucurestifm.ro/2019/08/23/incep-lucrarile-de-modernizare-a-sistemului-de-semaforizare-in-piata-victoriei/)
Multumesc PMB pentru un sistem de management unic in lume: sincronizarea semafoarelor pe verde! Da nu oricum, ci: 1 cu 3 cu 5 cu 7 cu 9 (daca toate ar fi pe o linie dreapta).
Mentionez ca productia de Nox a inceput sa intre in parametrii normali, ajutata evident si de acest sistem incredibil.
Doar dupa un efort concentrat si salar incasat pe multe luni cei de la semaforizare mi-au facilitat mobilitatea in oras.
Astfel am reusit abia la al 8 semafor sa trec, parcurgand 535 de m in 17 minute.
Va ganditi daca nu lucrau astia la optimizarea semafoarelor ... cred ca ramaneam blocat acolo forever !!!
Directie : Arcul de Trium - Charles de Gaulle
Daaa ... zahar nu aveti la gogosi?
Sa nu uitam cam in 2008 a venit criza si multe masini au disparut din oras fiindca mult nu si-a mai premis palta lor si barilul parca era pe la 100$+
Trei intersecții din București, dotate cu camere moderne pentru monitorizarea traficului
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/trei-intersectii-din-bucuresti-dotate-cu-camere-moderne-pentru-monitorizarea-traficului-1212585
"Înainte aveam 86%, acum avem între 93-95 la sută acuratețea vehiculelor numărate în acea intersecție."
Bai, astia sunt normali? Auzi erau camerele vechi si de-aia nu mergea bine sistemul. Pai o numarare cu 6 la suta mai precisa nu inseamna mai nimic pentru algoritmii de calcul.
dar asa s-au mai bagat niste bani la diferite firme. Incredibil cu ce se lauda.
Inainte de scurta vacanta a elevilor, timp de doua luni s-a mers ok, cu 30min. timp de parcurgere a distantei bariera Andronache - iesire din rond Dna Ghica. Incepand de saptamana aceasta, de luni, timpul s-a lungit la o ora, chiar si putin mai mult. Ora de plecare dinspre Andronache este 18.00.
Este posibil sa se fi schimbat ceva in sistemul de management al traficului si de acolo sa vina dublarea timpului de parcurgere? Se poate dialoga oare oficial cu primaria si compania responsabila? Alta cauza nu vad, caci nu a plouat, lucrarile la pasajul Dna Ghica nu au incurcat mai mult ca inainte, iar per total traficul in oras a ramas cam la fel. Oricum e ciudat ca atat lume vine la ora aia dinspre Andronache spre Dna Ghica, pt ca este ora de iesire de la munca si coada ar trebui sa fie invers, spre periferiii.
La Doamna Ghica au mutat benzile de intrare in intersectie pe mijloc si practic s-au pierdut o parte din benzile de stocare pentru stanga din interiorul intersectiei. Din cauza asta verdele pe directia Dna Ghica a fost impartit in 2 jumatati, cate una pentru fiecare sens, nu mai este o singura faza comuna.
Teoretic asta ar trebui sa creeze ambuteiaj suplimentar pe directia strazii Dna Ghica, nu vad de ce ar incomoda directia Andronache - dna Ghica. Singurul lucru la care ma pot gandi este ca din cauza restrictiilor cauzate de lucrarile la pasaj, fluxul de corporatisti din Pipera s-a stricat si mai rau pe Petricani - Dna Ghica si incearca sa evadeze si mai mult ca inainte prin A3 - Gherghitei - Andronache - Colentina. Asta ca scuza pentru sistemul de management pe care il banuiesc de fapt pt operarea unor schimbari daunatoare.
Din cauza santierului aseara la ora 5 era coada pe aproape tot Petricani-ul asa cum aveam inainte de deschiderea A3, cel mai probabil e asa cum zici si tu si intersectia de la avion nu poate prelua tot fluxul. Cred ca acolo e nevoie de largirea intersectiei si intr-un final un pasaj pe una din directii.
Dau o muratura acra si aproape stricata celor de la semaforizare pentru ca au modificat timpii in Charles de Gaulle si acum e mai acceptabil daca vii de pe Dorobanti sau Arc.
^^ Si eu vroiam sa ma plang sa prind de 3-4 ori semaforul de la Eliade cu Beller de cateva zile, versus trecut din prima in general. Parese ca au lucrat in zona la timpii de semafor, nu numai in Charles de Gaulle .
Vreau ca sa felicit pe cei care este de la semafoare pentru antrenamentul asiduu la pacanale.
Dupa mai multe incercari au reusit intr-un final sa bage experienta pacanelelor in timpii semafoarelor si sa blocheze de la 7 dimineata pana la 20 seara, ambele sensuri de la Victoriei + Stefan cel Mare.
Sunt atat de buni incat au reusit sa blocheze si tramvaiele.
Ii performanta ce a reusit betii, deci tre neaparta premiati cu 13 salarii.
Puteti mai mult la anu, ca se mai intampla sa mai fie gol cate un sens cateodata!
:puke:
Stiu ca e plin peste tot, dar eu de sectiunea asta m-am lovit recent. Acum 3 - 4 luni nu era asa! Nu are sensul ca era vara atunci :lol:
Nu e vina celor de la semafoare. Pur si simplu orasul este plin in aceste zile. A inceput nebunia cadourilor de sarbatori si a cosurilor cadou corporate.
Traficul va tot creste pana vineri, dar de sambata se va goli orasul.
E pura intamplare ca am scris acum de sarbatori, dar problema asta e creata fix si 100% din semaforizare.
Pe sens spre Victoriei astepti mai mult si la intersectia cu Calea Floreasca si la cea cu Roma, tocmai sa se faca stanga de cei spre Obor si sa nu blocheze tramvaiul.
Drept urmare toata intersectia Dorobanti e blocata mai mereu, inclusiv tramvaiul si sensul spre Victoriei.
Avand 2 la stanga cu semafor separat se blocheaza si spre Obor.
Doar seara, cateodata pe directia Obor nu trece masinile mai multe de jumatate din timpul de verde pentru ca sunt masinile de pe BV spre Tunari care asteapta dupa pietoni.
100% din semafoare.
Dupa Lizeanu este de trafic toata problema si era si inainte. Ce am scris eu e din semafoare si e recenta.
Ar fi cazul schimbarii timpilor la intersectie FDG cu BV - poza facuta la 17.35:
(https://i.imgur.com/n6HIcVA.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Tin sa le multumesc celor care "face" semaforizarea sa fie "zmart". Sa le mearga la fel in viata cum au reusit in domeniu.
Mergand pe aceasta ruta (https://www.google.com/maps/dir/44.4803709,26.1021214/44.4537702,26.104722/@44.4703559,26.1023187,15z/data=!4m2!4m1!3e0!5m1!1e1) la la ora 22.45, cu toate vitezele posibile am reusit sa prin doar 7 semafoare pe rosu.
Numar total semafoare pe traseu 7.
E ceva 7 din 7 pe rosu.
Respekt!