Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ghrt

Au anunţat mai demult că vor îndeplini norma euro 7 cu motoare funcţionând pe GPL.
Cont (aproape) inactiv.

punktnet

Te-aș contrazice numai puțin.
Dealtfel, cred că același sistem va fi și pe noua gamă Dacia :)
Just kidding.

ghrt

Este bine dacă şi-au schimbat planurile în favoarea electricului. Mai rămâne să apară şi reţeaua de prize necesară atât în oraşe cât şi pentru un drum mai lung.
Cont (aproape) inactiv.

crazyAlex

O știre destul de importantă, zic eu, dar trecută la și altele în presa auto din România.

Ford Puma a obținut 5 stele Euro NCAP.


voicul

Proprietarul Dacia anunţă rivalul pentru Tesla. Când se vor fabrica la Mioveni primele modele electrice

Philippe Buros, directorul Renault Europa, a anunțat că modelele Dacia fabricate la Mioveni vor avea și versiuni electrice în termen de doi-trei ani.

"Dacia va prelua tot ce oferă Renault la capitolul electrificare, pentru că vom fi nevoiţi să electrificăm acest brand, indiferent dacă vorbim de maşini full-electrice sau de hibrizi. Principalul argument de achiziţie pentru modelele Dacia este raportul calitate-preţ, iar o parte din această filosofie este faptul că Dacia preia tehnologia disponibilă în gama Renault, dar cu o mică întârziere. În final, toate mărcile trebuie să treacă la electrificare, pentru că e un trend inerent. Cred că în doi sau trei ani vom electrifica Dacia", a declarat Philippe Buros, directorul Renault Europa, într-un interviu pentru revista Automotive News.

În contextul în care aproape toţi producătorii internaţionali din industrie au lansat deja modele electrice, anunţul făcut de oficialul Renault vine cu întârziere. Motivul este însă legat de costuri.

"Când adăugăm 1000-1500 de euro la costul maşinii, această sumă este mai uşor de absorbit dacă vorbim despre o maşină de 100.000 de euro. Dacă maşina costă însă 8000-9000 de euro, vorbim de o creştere a preţului cu 10% sau mai mult decât atât. Aceasta este explicaţia întârzierilor de adoptare a tehnologiilor şi din acest motiv trebuie să aşteptăm cât mai mult posibil pentru a amortiza noile tehnologii", a mai precizat Philippe Buros.


https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/proprietarul-dacia-anunta-rivalul-pentru-tesla-cand-se-vor-fabrica-la-mioveni-primele-modele-electrice-1239790

TibiV

Pornind de la postarile precedente, am dat dintr-un video in altul...
Si am dat de unul care m-a lasat MASCA!!!...
FASCINANT mi se pare putin spus... Pentru ca se intampla intr-o fabrica din Romania...
Pentru mine socul a fost cu atat mai mare cu cat (teroretic) sunt "de meserie".
Teoretic, pentru ca nu am mai practicat meseria de 25 de ani....
Cu atat mai mult am ramas fara vorbe vazand astfel de tehnologii aici IN ROMANIA.... Nu este "brain surgery", stiu ca exista de mult la altii - dar nu credeam ca vor ajunge vreodata si la noi. Si nu vorbesc doar despre tehnologii, cat mai ales despre PROCEDURI... Sunt acolo niste detalii care pentru cineva care a invatat ingineria si a "batut fabrica" in aniii 80-90 sunt socante...
Slava Domnului ca Dacia a avut o soarta mai buna decat ARO....

Nu mai poluez inutil. Asta este de vazut:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cris_ct

#2106
Cu scuzele de rigoare ca nu e locul aici, dar e faină treaba.  Omul are semnătura pe motor. @TibiV


Io

#2107
+1, Tibi
Cine a vazut vreo vreo fabrica romaneasca de orice inainte de '90 (desi cred ca as putea pune linistit 2000) macar in vreo vizita scolara de nu ca lucrator, nu poate decit sa aprecieze ce fac Renault si altii ca ei (Continental, Bosch etc) in Romania (ca si in alte tari), e o alta lume:
- unde e gazaraia de la turnatorie?
- unde e prafaraia de la dezbatere?
- unde e harmalaia?
- unde sint zgomotele sectiei/uzinei?
- muncitorii sint imbracati lejer. Pai unde e frigul din hala?
- etc, etc
Azi chiar s-ar auzi tipatul sirenei aleia de-a strins-o prea tare de coada Vasile Roaita ala de-a tipat aia inoportunata de gest  :lol:

Cris-ct, ca ai postat inainte: exact la asta ma povesteam acum citeva ore cu citiva impatimiti de motoare, unul chiar conduce un G Wagon AMG. Sigur, e semnatura montatorului pe AMG-ul ala dar daca te gindesti mai bine aia e doar marketing si absolut nimic mai mult. Tipul, montatorul, ala cu sigla si semnatura pe motorul respectiv face exact acelasi munci repetitive pe care le fac si cei din clip-ul de la Dacia. Nimic altceva. Astfel de posturi exista doar pentru ca nu avem o matematica pentru ele astfel incit sa fie automatizate. Sigur, si ca sa vinzi o masina cu 150 000 de marafeti...
Tehnologic poti vedea foarte simplu si in orice uzina ca montarea unor cirlige atirnind de niste lanturi (care vor ridica apoi un ceva, blocul motor sa zicem) nu poate (inca) fi facuta automat, altfel spus e ceva de Teoria Haosului din Matematica. La fel unele dintre controalele finale, la montaj, la finisaje, la vopselarie sau la alte asemenea, inca e nevoie de om la astea dar, te rog, nu-mi ridica in slavi vreun montator de la sectia speciala (Pe vremuri ii zicea pur si simplu Scularie). Ce e de apreciat insa e mintea din spatele intregii povesti, de la automatizarea proceselor (asta inseamna extrem de precisa lor cunoastere si control), procedurile si ritmurile lor si pina la productivitatea fenomenala a liniei de fabricatie, ma rog, mai putin importanta la AMG insa esentiala la Dacia.

Cine este interesat de subiect il poate urmari pe marele R. Feynmann vorbind despre astea acum multi ani. Nu s-a schimbat absolut nimic: 
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kumar

Un nou record: Dacia şi Ford au produs în 2019 peste 490.000 de autoturisme

Producţia de autoturisme de pe piaţa locală a urcat în 2019 cu 3% faţă de anul anterior la 490.412 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Ford a produs în 2019 aproape 141.000 de maşini, volum similar cu 2019, în timp ce Dacia a produs 349.528 de autoturisme, în creştere cu 4% faţă de anul anterior. Este pentru prima dată în istorie când uzina de la Mioveni se apropie atât de mult de pragul de 350.000 de maşini.

Sursa

voicul

Oare cum si-au dat seama ca e Dacia?
Mie imi pare de la spate ca seama cu Astra, dar ce sa intelegi sub atat camuflaj?

Noi fotografii-spion cu Dacia Sandero. Va fi o evoluție majoră pentru modelul românesc

Noi fotografii-spion au apărut acum cu noua generație Dacia Sandero, de această dată în Spania, unde se pare că modelul este testat. Jurnaliștii de la motor.es, din Spania, au surprins în trafic noul model românesc.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-noi-fotografii-spion-cu-dacia-sandero-va-fi-o-evolutie-majora-pentru-modelul-romanesc-19225675

kitsune

Trebuia să spui știrea altfel, cu:

Good News! The new Deisia Sandero...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

punktnet

In realitate arată mai bine. Mai ales berlina
Just kidding.

voicul

Veste EXCELENTĂ pentru economia României! Americanii de la Craiova au apăsat pe accelerație
Fabrica Ford de la Craiova a ajuns și la patru schimburi.

Anul 2019 a fost unul bun pentru Ford în România, ajungând la o cotă de piață de peste 8,5%. De asemenea, odată cu lansarea modelului SUV Puma au fost create aproape 1.700 de locuri de muncă.

Cota de piaţă a constructorului auto Ford în România a ajuns la 8,58%, în 2019, iar numărul înmatriculărilor pe piaţa autohtonă s-a ridicat la 16.168 de unităţi, se arată într-un comunicat al companiei, transmis vineri Agerpres.

,,Conform datelor emise în această lună de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în anul 2019 Ford a înmatriculat 16.168 de unităţi. Astfel, marca Ford îşi asigură o cotă de piaţă de 8,58% şi implicit poziţia de lider al pieţei de import. Totodată, Ford îşi consolidează, pentru al patrulea an consecutiv, poziţia de lider al pieţei de vehicule comerciale. În ceea ce priveşte autoturismele, Ford a înregistrat o cotă de piaţă de 7,39%, în uşoară creştere faţă de anul 2018. Cele mai bine vândute modele au fost Focus, EcoSport şi Kuga. De asemenea, 46,7% dintre autoturismele înmatriculate de Ford în 2019 au fost SUV-uri, fapt ce arată tendinţa pieţei şi preferinţele clare ale clienţilor din România pentru acest segment de maşini", precizează sursa citată.

https://www.money.ro/veste-excelenta-pentru-economia-romaniei-americanii-de-la-craiova-au-apasat-pe-acceleratie/


punktnet

Va fi ulterior montat si motorul 1.3 TCE pe varianta ce va "inlocui" actuala clasa Lodgy. Va fi o clasa similara cu R-Class daimler.
Just kidding.