Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

isotech_ro

#2115
Quote from: punktnet on February 14, 2020, 11:54:36 AMVa fi o clasa similara cu R-Class daimler.

ma faci sa rad cu lacrimi ... R-Klass se incadra (inca se mai produce pentru China) lejer in clasa Premium Large MPV, iar pretul entry level sarea lejer de 70.000EUR, fara TVA, normal peste 100.000EUR. Nu cred la la uzina din Maroc modelul Lodgy depaseste 10.000 unitati/an, iar ca incadrare cu greu poti sa-l introduci in medium size MPV, cat despre dotari .... 

punktnet

Nu există premium large. Este MPV. Va fi premiumul Dacia oricum cu mai multe dotări decat hatch/berlina.
Ce te ambalezi așa ?
Just kidding.

voicul

Lumea se agita cu noul Logan. In articolul asta zic ca ar arata ca un Megane:

Noua Dacia Logan ar putea fi, în sfârșit, o mașină pe care s-o vrei

Dacia lucrează la două noi modele: Sandero și Logan. Ambele sunt deja testate, dar ce nu știm e cum vor arăta. Schițele de acum te ajută să-ți faci o idee. Și, pentru prima dată, Renault ar putea să facă o mașină care poate trece și drept limuzină low-cost.

https://playtech.ro/2020/noua-dacia-logan-ar-putea-fi-in-sfarsit-o-masina-pe-care-s-o-vrei/?fbclid=IwAR0RlnGHZSSrx2ZWtGuyPrsyNAjlsNXIvr99ppWKw6auUa2bQYiY8HBkWhk

punktnet

Exercitiile de imaginatie fac bine in general pentru "marca".
Cert este un lucru : "Sandero" sigur nu arata precum Clio si nici "Loganul" precum cel din poza :)
Ideea este simpla, in decurs de o generatie, marca Dacia nu are cum sa evolueze de la modelul actual de Logan la modelul actual de Megane, pentru ca...nu are cum !
Vor fi evolutii categoric la sistemele de securitate, entertainment si altele in ton cu moda / anul , dar sa te astepti de la marca lowest-cost Dacia sa arate precum un Renaul (Clio sau Megane) este mult prea fortat exercitiul de imaginatie.
Cu siguranta vor incanta audienta la lansare, dar in nici un caz nu este ce se crede. Si vor avea preturi pe masura  :-[

P.S. Le-am condus pe ambele  :p
P.P.S - Safeword - Arkana  :lol: :lol:
Just kidding.

kitsune

Stai așa, Arkana parcă era pe B0+ iar noul Logan pe CMF-B.
Oricum, mașina camuflată are 4 șuruburi la roată, aia imaginată de rus are 5 (și seamănă mult de tot cu randările Octavia 2020). Să nu mai spun că de obicei se păstrează elemente de design de la un facelift la altul, ceea ce mă face să cred că stâlpul C o să fie tablă continuă, fără gemuleț.
Interesantă e forma capotei spate, decupată la stopuri.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

adiarc

"Laurens van den Acker, designerul-şef al Grupului Renault: Lucrăm la Dacia Duster 3. Concurenţa este puternică şi trebuie să evoluăm

sursa : zf.ro
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kitsune

Nu știu de ce mă tot aștept să văd dealul cu lilieci  :lol:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kumar

Cele două fabrici auto din România, Automobile Dacia şi Uzina Ford, au produs în luna februarie 48.038 autoturisme, o creştere de 7,7%

Cele două fabrici auto din România, Automobile Dacia şi Uzina Ford, au produs în luna februarie 2020 un număr de 48.038 autoturisme, o creştere de 7,7% fata de februarie 2019, arată datele ACAROM.

Dintre acestea, 27.883 unităţi au fost produse de Dacia la Mioveni şi 20.155 unităti de Ford la Craiova.

Pe modele, în primele două luni ale anului au fost produse, 39.941 maşini Ford EcoSport&Puma, 36.421 Dacia Duster, 6.057 Dacia Sandero, 5.701 Dacia Logan şi 2.961 Dacia Logan MCV.

În plus, Automobile Dacia a produs şi 4.055 de caroserii vopsite cu destinatia Algeria.

Anul trecut, în România au fost produse 490.412 de autoturisme, în creştere cu 2,9%. Cea mai mare parte dintre ele au fost Dacia Duster (263.035), urmate de Ford EcoSport & Puma (140.884).

Sursa

TibiV

Imi cer scuze, dar asta va fi o dubla-postare...

Se refera la vehicule electrice...
Dar se refera si la industria auto din Romania...
Evolutia viziunii asupra masinilor electrice la cel mai mare producator roman.
Mi se par extrem de relevante datele diverselor declaratii....
(Companiile private nu au marota "la anul e gata, se da in folosinta!"... Mai degraba este invers - se da in folosinta mai repede decat au anuntat...)


https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-23697015-dacia-electrica-spring-2021.htm

2009
Renault a prezentat în 2009 primele mașini electrice și le-a lansat în 2011, iar despre Dacia electrică s-a vorbit încă de acum 10 ani, dar nu a venit timpul nici acum.
    Ce spunea în 2009 Jacques Chauvet, care atunci era director pe regiunea Euromed la Renault

    Mașinile electrice nu au cum să se dezvolte rapid în vreo țară. În România, dacă este vorba de București, este multă poluare, iar clienții de automobile trebuie sa conștientizeze faptul că mașinile electrice vor deveni acceptabile ca preț și comparabile cu cele cu motor termic. Este clar că unele țări, cum ar fi Franța, îi subvenționează pe cei care își iau mașini electrice și costul mașinii scade chiar sub cele cu motor termic. Subvențiile nu pot dura la nesfârșit din păcate, dar mașina electrică are nevoie de timp să se dezvolte ca tehnologie și se va ieftini, astfel încât să merite a fi produsă în volume mari.
     Când am putea vedea o Dacie cu motor electric? "În niciun caz imediat, însă pe termen lung este posibil să vedem o Dacie cu motor electric, nimic nu împiedică montarea unui astfel de motor pe platforma Dacia, însă e vorba de o marcă low-cost iar bateria este foarte scumpă, dar peste câțiva ani va exista o Dacie electrică în momentul în care prețul bateriei se va diminua. (...) În orice caz, Dacia va rămâne marcă low-cost, nu va devia de la strategia sa.
     Câteva luni mai târziu, la final de 2009 în interviul său "de adio", Francois Fourmont vorbea despre Dacia electrică ce ar putea apărea peste un deceniu, adică în 2019. Fourmont a fost unul dintre cei mai carismatici directori ai Dacia pe care a condus-o într-o perioadă grea, dar de creștere.
    Francois Fourmont, director general Dacia: Nu avem vocația să lansăm mașini de 30.000 de euro precum Skoda. Dacia cu motor electric ar putea apărea peste un deceniu.
    Un model Dacia cu motor electric este o soluție pe termen scurt și mediu?
    Francos Fourmont: "Pe termen scurt cu siguranță nu este o soluție, pe termen mediu, depinde ce înțelegem prin termen mediu, prioritatea în cadrul grupului este lansarea modelelor electrice anunțate de Renault, însă la un orizont de zece ani, de ce nu o Dacie electrică?"

2013
În 2013 Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan, explica pentru HotNews că o mașină electrică marca Dacia va putea fi construită și ar putea să aibă un preț acceptabil, însă obstacolul cel mai mare este că nu există cerere pentru așa ceva.
    El a dat exemplu diverse ințelegeri pe care Nissan le-a făcut cu orașe mari, precum Barcelona, orașe care sunt dispuse să investească în stații de încarcare și alte lucruri necesare acestor mașini.
    ,,Mașinile electrice nu sunt net mai scumpe decât cele cu combustie internă, însă problema este că nu avem volume foarte mari cu electricele, iar asta împiedică și apariția unei Dacia electrice. Nu va apărea în prezent fiindcă nu se cere în piață, dar în ziua când va exista cerere, vom produce o mașină electrică marca Dacia la un preț acceptabil. Pentru moment însă clar nu există cerere", spunea Ghosn.

2017
În vara lui 2017 au apărut în presa franceză noi știri despre Dacia electrică ce urma să apară. Compania a negat însă că ar exista planuri pentru așa ceva. "Nu există în prezent proiecte legate de Dacia cu tehnologie electrică. Tehnologia electrică dezvoltată de Alianța Renault-Nissan este costisitoare pentru clienții mărcii Dacia, care vor sa facă o achiziție inteligentă, optând pentru vehicule fiabile, accesibile ca preț și moderne", spunea compania, într-un răspuns transmis HotNews.ro.
    Tot puternic nega în toamna lui 2017 și directorul de atunci al companiei. Antoine Doucerain spunea că apartenența mărcii Dacia în cadrul unei alianțe auto atât de mari cum este cea formată din Renault, Nissan și Mitsubishi este o cartelă de acces către orice tehnologie, însă ,,nu există planuri pentru o Dacia hibridă sau electrică, dar putem să visăm la asta".

2018
În septembrie 2018 unul dintre directorii importanți ai Renault spunea că Dacia va fi pusă și în fața nevoii de a se conforma cu noile standarde de emisii din 2020 - 2021 și va trebui să decidă dacă va lansa hibride sau electrice, decizia fiind grea, deoarece astfel de mașini ar fi prea scumpe pentru clienții mărcii.
     "Suntem deschiși către toate tehnologiile, dar trebuie să aibă sens. Dacia este pentru clienți o alegere foarte pragmatică și rațională, așa că dacă vor scădea suficient de mult costurile cu bateria și se pot face economii cu carburanții, o vom face", spunea Marc Suss, șef al gamei Global Access la Renault.
    Suss a vorbit și în toamna lui 2017 despre o Dacia electrică "Majoritatea producătorilor auto spun că în 2025-2027 circa 20-30% din vânzări vor fi reprezentate de mașini electrice. Știind asta, este evident că într-o zi va trebui să ne gândim la o Dacia electrică. Altfel n-am putea să asigurăm supraviețuirea mărcii.
    Întrebarea ar fi când se va intampla. Nu vă pot răspunde direct la asta, ce pot spune este că se va întâmpla odată ce va avea sens pentru un client Dacia. În prezent este prea devreme, iar tehnologia este prea scumpa.

decembrie 2019
Dacia va lansa mai întâi mașini hibride, fiind primul pas către cele electrice, spunea într-o întâlnire cu presa, Christophe Dridi, șeful companiei. "Am văzut că au apărut multe știri despre Dacia electrică în ultima vreme. Sigur va exista o Dacia hibridă și sigur va exista și un model electric. Întrebarea este când va fi lansat acest model electric (...) O vom aduce când piața este pregătită", spunea Dridi, șeful Dacia.
    "Vom produce la Mioveni mașini hibride plug-in, mergem pas cu pas, nu vom merge din prima să facem un model 100% electric", a spus Dridi care a adăugat că va fi utilizată platforma pe care este construit și noul Clio, platformă care permite și construirea de hibride plug-in. "Suntem parte a alianței și ne putem adapta rapid. Știți cât ne-a luat să facem Logan Stepway? Doar patru luni. Așa este lumea modernă, trebuie să fii agil, să te adaptezi la context foarte rapid".

Ianuarie 2020
Dacia va începe în 2-3 ani electrificarea gamei, a spus șeful Renault pentru Europa care a adăugat însă că o mașină electrică Dacia va trebui să fie mai ieftină decât un model Renault și trebuie să păstreze situația din prezent în care mașinile Dacia sunt cu cel puțin 20% mai ieftine decât modelele concurente, scria Automotive News.
    Philippe Buros, președintele regiunii Europa la Renault. a explicat că marca Dacia trece printr-o perioadă de tranziție fiindcă trebuie să vină și cu modele noi, să investească pentru reducerea emisiilor de CO2 și să înceapă și lansarea de hibride și electrice, fiindcă va exista cerere. Totul trebuie să se întâmple însă în așa fel încât mașinile Dacia să nu devină mult prea scumpe, fiindcă vânzările ar scădea.
   Întrebat dacă Dacia va avea propria versiune a mașinii electrice Renault Zoe, Buros a răspuns că poate acest lucru se va întâmpla, dar va trebui să fie aceeași diferență de preț ca între Sandero și Clio în prezent.
    "Clienții Dacia sunt mai puțin interesați de noutăți decât cei ai Renault. Sunt pragmatici și vor o mașină care să-i poarte pe ei și familiile lor în siguranță, dar nu sunt preocupați atât de mult de ce este la modă".

14 februarie 2020
Primul automobil electric Dacia va fi lansat pe piață în 2021-2022 și va fi o mașină mică, de oraș, reieșea dintr-un anunț oficial al Grupului Renault. Modelul Dacia electric va fi cel mai probabil bazat pe versiunea electrică a lui Renault Twingo, numită Twingo Z.E. Cel mai probabil acest model Dacia Z.E. va fi prezentat la final de 2021, iar comercializarea efectivă va demara în 2022, după cum rezulta din anunțul grupului auto francez.

19 februarie 2020
Dacia anunță că va prezenta pe 3 martie la Geneva "în premieră mondială cea mai accesibilă mașină de oraș de pe piață, 100% electrică". Va fi doar un concept, iar până la versiunea de serie va mai trece ceva timp.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexxC

Intrebarea care se pune: va fi produsa la Mioveni sau in nordul Africii? Altfel cum sa o produci ieftin...

punktnet

Nu se produce la Mioveni. Este proiect de rebranding, cum era Loganul vândut în America de Sud drept Symbol.
Probabil Tanger loc de producție
Just kidding.

dr4qul4

important ce piese se vor produce la Mioveni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

punktnet

Just kidding.

voicul

Caroseriile ar putea fi facute la noi, ca asta se si intampla pentru ... Logan-uri parca - e o caroserie care se trimite in Maroc.

E posibil indirect sa face: volane, scaune, etc. Deci nu la Mioveni, dar in RO.

voicul

Se lasă întunericul peste producătorii auto din România! "Guvernul trebuie să intervină"
Epidemia va afecta negativ piața auto locală cu minimum 20%.

Directorul Ford România, Cristian Prichea, atenționează că piața de automobile din România va scădea cu 20% din cauza epidemiei de coronavirus, care a condus la blocaje și la închiderea uzinelor auto. Căderea poate fi însă mai mare, calculul fiind estimat pe baza situației actuale.

Ford a înregistrat o scădere a comenzilor în luna martie, după ce în februarie a avut mai multe comenzi decât cu un an înainte. Modelul Ford Puma deține cea mai mare pondere în contractările pe care marca le are în România. În urmă cu 10 zile, compania a decis închiderea activității uzinei din România, pe o perioadă limitată, începând cu 19 martie. Șeful Ford spune că influența asupra pieței auto din România a fost de 25 – 30% până în acest moment, dar estimează că vârful va fi în aprilie, cu un efect negativ de circa 35 – 40% în minus față de anul trecut. Pe situația actuală, previziunile celor de la Ford arată că, în iunie, piața ar putea să-și revină la normal, cu un efect negativ de 20% pe întreg anul.

Prichea a mai declarat că pe segmentul de companii – flote, scăderea nu a fost la fel de mare și că acești clienți continuă să achiziționeze mașini. "În ultimele zile am câștigat anumite flote de la diverse companii", spune Prichea.

https://www.money.ro/se-lasa-intunericul-peste-producatorii-auto-din-romania-guvernul-trebuie-sa-intervina/