Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

"În privința infrastructurii, Aradul e conectat la tren de mare viteza..."
:o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Tibi, Falca chiar are dreptate, fata de vitezele comerciale de pe alte linii, Arad-Curtici chiar e de mare viteza! Ar fi comic daca nu ar fi tragic. >:(

Eu cred ca vor face fabrica tot în Turcia. Pun presiune pe turci sa mai pluseze cu niște beneficii.

voicul

Degeaba reia guvernul roman (cat de marinimos este, si-au calcat pe suflet si au lasat de la ei  :lol: ) daca VW se uita in alte parti.

Ministrul Oprea anunță reluarea discuțiilor cu Volkswagen pentru o fabrică în România, după ce grupul a amânat investiția din Turcia

Nu prea are rost sa dau mai mult ca zice si drege:

https://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/ministrul-oprea-anunta-reluarea-discutiilor-cu-volkswagen-pentru-o-fabrica-in-romania-dupa-ce-grupul-a-amanat-investitia-din-turcia-1201652

voicul

In timp ce Bulgarii dau in plus +130 milioane euro, Sarbii au forta calificata, NOI dam cuvinte, pixuri si hartii. Negociaza cei de la CNAIR cu VW?  :lol:


România, Bulgaria și Serbia concurează pentru fabrica Volkswagen. Bulgarii și-au dublat oferta făcută nemților

Decizia grupului german Volkswagen de a amâna anunțul potrivită căruia Turcia va găzdui noua sa fabrică de 1,4 miliarde de euro a lansat o competiție între celelalte state implicate inițial în cursă: România, Bulgaria și Serbia, informează Automotive News Europe.

Acum, cele trei state speră ca Volkswagen se va întoarce la una dintre opțiunile anterioare.

Investiția pe care Volkswagen a promis-o ar fi cea mai mare făcută vreodată de un constructor în oricare dintre cele trei țări.

Grupul Volkswagen a ales inițial Manisa pentru noua sa fabrică, un oraș aflat la 40 de kilometri de Izmir. Producția urma să înceapă în 2022.

Marți, germanii au anunțat că amâna decizia finală privind locația fabricii, pe fondul ofensivei turce în Siria.

România, Bulgaria și Serbia au reacționat imediat la această veste.

România a repornit discuțiile cu Volskwagen
România încearcă să aducă investiția VW în România, iar autoritățile locale au pornit discuții cu grupul german pentru a face lobby investiției de 1,4 miliarde de euro.

"Am pornit noi discuții cu grupul Volkswagen", a anunțat Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri.

Fostul primar al orașului Arad, în prezent europarlamentar PNL, a declarat pentru G4Media.ro că a participat la începutul anului la negocierile oficiale cu compania de consultanță a Volkswagen care a evaluat ofertele din mai multe țări din Europa de Est pentru construirea unei fabrici multi-brand.

Falcă spune pentru G4Media.ro că reprezentanții Volkswagen au ales Arad ca posibilă destinație pentru fabrică, terenul pus la dispoziție de primărie fiind de 1.100 de hectare.

România are deja două unități de producție cu investitori străini. Ford produce mașini la Craiova, iar Renault a cumpărat la începutul anilor 2000 producătorul național Dacia.

Ce oferă Bulgaria
Bulgaria este pregătit să vină cu o ofertă mai bună pentru Volkswagen dacă este aleasă ca destinație pentru fabrica multi-marcă, intenționând să dubleze subvențiile acordate grupului german, de la 135 la 260 de milioane de euro, potrivit lui Rosen Plevneliev, membru al unei organizații nonguvernamentale din industria auto.

"Bulgaria a pregătit o propunere interesantă, în care oferă maximul posibil sub legislația Uniunii Europene", a declarat Plevneliev, care a fost și președinte al țării europene.

"Ne putem extinde cooperarea cu Volkswagen în diverse domenii. Bulgaria vrea să construiască infrastructură pentru mașini electrice. Avem și propuneri pentru a susține constructorul cu lucrări de infrastructură și măsuri educaționale", a spus Plevneliev.

Șeful agenției InvestBulgaria a spus că țara sa a îndeplinit toate cerințele investitorului și a oferit mai mult decât atât, Bulgaria fiind un factor de stabilitate în regiune și un partener loial.

Sârbii plusează cu forța de muncă calificată
Serbia a fost unul dintre candidații inițiali pentru fabrica Volkswagen și s-a reîntors în joc. Potrivit șefului Camerei de Comerț, Marko Cadez, o investiție Volskwagen în Serbia ar fi un câștig pentru germani, deoarece țara sa poate încă să ofere forță de muncă calificată. Serbia nu face parte din Uniunea Europeană, iar asta înseamnă că muncitorii din această țară nu au acces la alte locuri de muncă din țările membre.

Noua fabrică multi-marcă Volkswagen va construi următoarele generații de VW Passat și Skoda Superb, având o capacitate maximă de producție de 300.000 de unități pe an.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/romania-bulgaria-si-serbia-concureaza-pentru-fabrica-volkswagen-dupa-amanarea-investitiei-in-turcia-1202398

Balto

Prima companie românească în domeniul automotive a inaugurat o nouă fabrică, ridicată cu fonduri europene, în Oradea

Prima companie din România cu capital 100% românesc în domeniul automotive, specializată în producţia de volane îmbrăcate în piele, a inaugurat vineri o fabrică pe 7.000 de metri pătraţi, construită cu fonduri europene în Parcul Industrial Eurobusiness II, din Oradea. Potrivit antreprenorului Trip, exact la aniversarea a 25 de ani de activitate neîntreruptă, noua fabrică a societăţii Valtryp a fost inaugurată în prezenţa unui mare număr de oficialităţi, delegaţi ai companiilor auto pentru care lucrează, angajaţi şi prieteni. Aici se vor oferi de patru ori mai multe locuri de muncă, crescând de la cei 140 de angajaţi la o capacitate de aproape 600 de persoane, care vor produce în jur de 3.000 - 3.500 de volane pe zi.

economica.net
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

voicul

Industria auto din România, la un pas să o depășească pe cea britanică. Cum este posibil - VIDEO

Primul model de mașină cu motor hybrid, fabricat integral în România, a văzut lumina zilei luna aceasta la uzina Ford din Craiova. Este primul pas românesc major, în ton cu dezvoltările tehnologice mondiale.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/industria-auto-din-romania-la-un-pas-sa-o-depaseasca-pe-cea-britanica-cum-este-posibil.html

adiarc

Romanesc...da...la fel de romanesc ca unchiul Sam
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Ca sa ne linistim:

"Volkswagen nu caută locaţii alternative în timp ce îşi evaluează planurile de construire a unei noi fabrici în Turcia, a afirmat marţi Andreas Tostmann, şef de producţie la VW"

https://www.digi24.ro/stiri/economie/volkswagen-spulbera-visele-romaniei-si-bulgariei-nu-cautam-in-mod-activ-locatii-alternative-pentru-fabrica-din-turcia-1204831

voicul

Volkswagen și disputa mutării investiției din Turcia. Când trei se ceartă, al patrulea câștigă - VIDEO

Toată euforia generată de amânarea decizei de investiții a Volkswagen în Turcia este inutilă. Grupul din Wolfsburg începe să gândească pragmatic, iar pragmatismul în cazul de față se numește... Slovacia.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/volkswagen-si-disputa-mutarii-investitiei-din-turcia-cand-trei-se-cearta-al-patrulea-castiga-1207982

voicul

Sunt doar 2 poze si e un Logan mai inalt, nu e mare lucru.

Dacia Logan Stepway a fost lansat în România - FOTO

https://www.digi24.ro/stiri/economie/dacia-logan-stepway-a-fost-lansat-in-romania-foto-1216705

voicul

Exercițiu de imagine: Ford a expediat primele vagoane cu modelul "românesc" Puma către Europa, chiar de 1 Decembrie

Ford România a anunțat că primele trenuri încărcate cu modelul Puma, fabricat la Craiova, au fost expediate chiar de Ziua Națională a României. Chiar dacă a fost dezvoltată de inginerii americani, mașina este produsă exclusiv în România. Ford Puma pleacă, mai întâi, către clienții din Marea Britanie, cei care au comandat deja acest automobil și așteapăt să le fie livrat. Tranportul beneficiază încă de condiții de export specifice comerțului intracomunitar, deoarece Brexitul a fost amânat. Dacă ieșirea Marii Britanii din UE se va produce fără un acord care să reglementeze comerțul între cele două părți, exporturile de vehicule din România spre această țară vor fi mult mai anevoioase.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/exercitiu-de-imagine-ford-a-expediat-primele-vagoane-cu-modelul-romanesc-puma-catre-europa-chiar-de-1-decembrie-19187149

voicul

#2096
City K-ZE are 44 de cp. 4 si 4. 44 in total. Racheta ce sa mai.  :lol: De asta e 8000 euro.
---

Dacia îşi va anihila concurenţa! Va scoate o nouă maşină foarte ieftină

Dacia a dat lovitura cu Logan, la momentul apariţiei: un model ieftin şi fiabil, care a cucerit clienţii. Şi modelul Duster înregistrează, în prezent, vanzări excelente, iar producătorul de la Mioveni se pregăteşte să bată noi recorduri de vânzări, cu un model electric foarte ieftin.

Potrivit unor informaţii venite dinspre grupul Renault, modelul electric low-cost Renault City K-ZE, prezent pe piaţa din China, ar urma să ajungă şi în Europa sub marca Dacia, începând cu 2021. City K-ZE este versiunea electrică a Renault Kwid şi se ştia că va ajunge la un moment dat şi pe piaţa europeană, însă surpriza este că va fi vândut cu emblema Dacia, scriu francezii de la automobile-propre.com.

Olivier Murguet, directorul de Vânzări al grupului Renault a explicat această alegere: "Reglementările stricte privind CO2 care vor fi introduse în 2020 reprezintă o provocare mare pentru noi". Actualele modele Sandero, Logan și Duster sunt vândute cu motoare termice, dar care produc emisii de carbon importante, astfel că Renault va balansa acest lucru prin modelul entry-level electric City K-ZE. Olivier Murguet a adăugat că numele modelului va fi, cel mai probabil, schimbat pentru piaţa din Europa.

Datele tehnice şi preţul maşinii

Modelul vândut în China are un motor de 33 kW (44 CP) şi 125 Nm, alimentat de o baterie de 26,8 kW, ce oferă o autonomie maximă de 271 km, însă nu se ştie dacă aceste date tehnice vor fi păstrate şi pentru piaţa europeană. Renault City K-ZE costă mai puţin de 8.000 de euro în China, însă preţul de vânzare în Europa va fi probabil în jur de 15.000 de euro, mai puţin dacă se aplică şi subvenţiile de la stat, cum este cea din programul Rabla Plus, pentru că maşina va avea un nivel mai mare de siguranţă, un design cu unele modificări şi extra-echipări. Prin comparaţie, modelul electric Renault ZOE costă peste 30.000 de euro.


https://www.capital.ro/dacia-isi-va-anihila-concurenta-va-scoate-o-noua-masina-foarte-ieftina.html

punktnet

Dacia va impresiona în curând, dar nu cu vreun model electric. Va mai curge apă pe Dâmbovița până atunci, încă să ne rugăm pentru un P-HEV pentru moment că și ăla ar fi wow. Dar deja intrăm în supoziții extraterestre
Just kidding.

ghrt

Nu mai sunt de actualitate planurile cu GPL?
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Mai repede electric direct, pentru ca PHEV nu exista in grupul Renault (nu punem ala de la Mitsubishi). Abia se chinuie cu micro hibrid.

^Ce GPL?