News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Cum vedeti viitorul uzinei de la Sebes pe termen mediu-lung? Masinile electrice nu au nevoie de cutii de viteze.

Ionut

Dacia, printre puținele mărci cu creștere în Europa. România a rămas piața auto cu cea mai mare scădere pe continent

România a fost și în luna octombrie piața cu cel mai mare declin din Europa, fiind urmată de Suedia, pe o piață aflată într-o scădere mai mică față de luna septembrie. Toate rezultatele au fost generate de introducerea WLTP. Piața de autoturisme din Europa a scăzut în octombrie cu 7,2%, un rezultat ameliorat față de luna septembrie, cu un total de 1,08 milioane de vehicule înmatriculate. Pe întreg anul, 13 milioane de autoturisme au fost înmatriculate, fiind menținută o creștere minimă, 1,6% față de anul trecut.

Pe întreg anul, România păstrează încă un nivel foarte bun de creștere a pieței, cu peste 110.000 autoturisme înmatriculate (24,2%, similar cu Ungaria și depășit doar de Lituania).

Vestea bună este că Dacia a ieșit din zona negativă și a înregistrat o creștere de aproape 8 procente în octombrie, în Europa, în condițiile în care cel puțin jumătate din mărcile de pe piață au scăderi importante, inclusiv mărcile grupului Volkswagen și Renault. Dacia a înmatriculat 37.192 autoturisme în octombrie, respectiv 443.481 unități de la începutul anului, cu 13,2% mai multe față de anul trecut.

Profit.ro

Ionut

Ford a majorat planul de angajări la 1.700 de noi salariaţi în 2019 pe fondul lansării unui al doilea model în producţie la Craiova

Ford România a punctat în 2017 o creştere a cifrei de afaceri de 27% faţă de anul anterior, la aproape 1,06 miliarde de euro, revenind peste pragul de 1 miliard de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Americanii de la Ford au demarat programul de recrutări pentru uzina de la Craiova, plan prin care doresc să recruteze 1.700 de noi angajaţi. Iniţial, în mai, când a fost anunţat planul, numărul posturilor anunţate era de 1.500, număr majorat ulterior. Având în vedere că în uzină deja lucrează 4.400 de oameni, în 2019 numărul total al angajaţilor va trece pentru prima dată de 6.000.

ZF

tom_sawyer


TibiV

Este evaziune "pe persoana fizica", nu a companiei.

Nashpa pentru imaginea publica (cel putin pentru o vreme), dar cam atat...
Bursele sunt sperioase... Dar uitati-va ce bine se simt actiunile lui Musk dupa scandal.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaVRo

In ce tari e fabricat Ford Focus ? Am inteles ca va mai iesi o versiune cu tendinte all road la anul, poate se va face la noi ?

Ionut

Acţiunile companiei Renault, cu operaţiuni şi în România, scad cu 8,4%, cel mai abrupt declin din 2016 încoace din cauza arestării CEO-ului la Tokio

Acţiunile companiei Renault (RENA), cu operaţiuni şi în România, au închis pe 19 noiembrie la 59 de euro pe unitate la bursa de la Paris, minus 8,4%, şi au înregistrat astfel cel mai abrupt declin din 2016 încoace în condiţiile în care Carlos Ghosn, directorul general al companiei, a fost arestat de procurorii din Tokio.

Carlos Ghosn, puternicul şef al grupului Renault, cu 16 mld. euro capitalizare, a fost arestat la Tokio pe motiv de încălcare a legilor japoneze de tranzacţionare, potrivit ziarului local Asahi, scrie Bloomberg. Carlos Ghosn şi-a subevaluat veniturile cu circa 44 de milioane de dolari, anunţă Bloomberg, şeful Nissan şi al Renault fiind, conform unor rapoarte din presa japoneză, arestat pentru încălcări ale legislaţiei financiare din Japonia. Nissan a anunţat că Carlos Ghosn a folosit banii companiei în scopuri personale şi investighează posibile practici necorespunzătoare ale lui Ghosn şi ale directorului Greg Kelly. Boardul companiei va propune demiterea lui Ghosn, informează Reuters.

ZF

adymartianul

Quote from: mirceaVRo on November 19, 2018, 10:11:34 PM
In ce tari e fabricat Ford Focus ? Am inteles ca va mai iesi o versiune cu tendinte all road la anul, poate se va face la noi ?

In Germania si cred ca si in Rusia pentru CIS.

kumar

Ford România produce maşini de 2,5 mld. euro la Craiova în 2018

Producţia uzinei de la Craiova a accelerat în octom­brie la aproape 15.000 de unităţi, volum ce a dus producţia to­tală din primele zece luni ale acestui an la circa 120.000 de maşini din SUV-ul EcoSport, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Apropierea pragului de 120.000 de unităţi are loc la un an de la demararea producţiei

Având în vedere cadenţa lunară de circa 15.000 de uni­tăţi, până la finalul anului producţia americanilor va urca la un total de 145.000 - 150.000 de unităţi, în funcţie de nu­mărul de zile fără producţie pe timpul sărbătorilor de iarnă. Ca valoare, producţia Ford va ajunge la peste 2,5 miliarde de euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ mediu de 17.000 de euro cu TVA.

https://www.zf.ro/auto/ford-romania-produce-masini-de-2-5-mld-euro-la-craiova-in-2018-17684277

voicul

Avem mana la noile fabrici auto. Nici nu au inceput bine sa caute si RO deja a iesit din carti!
---

VW a confirmat mutarea Passat în uzina Skoda din Cehia și construcția unei noi fabrici în Europa de Est. România pare ieșită din calcule, din cauza infrastructurii proaste

Volkswagen a confirmat că viitorul Passat va fi mutat în uzina Skoda din Cehia, pentru a face loc mașinilor electrice care vor intra în producție în Germania. Skoda va avea o altă fabrică în Europa de Est.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/vw-a-confirmat-mutarea-passat-in-uzina-skoda-din-cehia-si-constructia-unei-noi-fabrici-in-europa-de-est-romania-pare-iesita-din-calcule-din-cauza-infrastructurii-proaste-18671102

cezar-mario2012

 România nu a fost niciodată în cărți pentru această nouă fabrică, doar Bulgaria și Turcia au fost în cărți. Cel mai sigur vor alege Turcia. Pe piata europeana se vor vinde din ce in ce mai puține mașini pe combustie, așa că se vor orienta pe piețele din Orient iar Turcie este tara care poate deservi cel mai bine această piață.

Ionut

PwC: Industria auto a adus investiţii mai mari, salarii mai mari şi locuri de muncă în vestul ţării

Investiţiile străine directe în cele 4 judeţe din regiunea de vest a ţării - Timiş, Arad, Hunedoara şi Caraş-Severin - s-au dublat între 2008 şi 2016, ajungând la 5,6 miliarde de euro, mare parte dintre acestea fiind concentrată în sectorul automotive. Dintre acestea, cele mai multe investiţii străine directe au fost atrase de judeţul Timiş (3,5 miliarde de euro) şi de judeţul Arad (1 miliard de euro), arată o analiză a PwC România prezentată în cadrul unei conferinţe dedicată sectorului auto desfăşurată joi la Timişoara..

,,Practic, acest sector este motorul dezvoltării regiunii şi, am putea spune, al întregii ţări, având în vedere că industria auto are o pondere de 13% în formarea PIB-ului României şi o contribuţie încă şi mai însemnată din exporturi", a declarat Monica Biota, partener de audit şi coordonatorul biroului PwC România din Timişoara.

Această concentrare de investiţii străine a atras cu sine majorarea susţinută a PIB-ului regiunii de vest, cu aproape 27% între 2008 şi 2018, precum şi niveluri salariale mai ridicate, salariul mediu net în judeţul Timiş în anul 2017 spre exemplu (2.562 de lei) fiind cu 25% peste media naţională (2.061 lei). De asemenea, în timp ce populaţia României s-a redus cu aproximativ 5% în ultimii 10 ani, iar resursele de muncă cu 9%, populaţia judeţului Timiş a crescut cu 4%, de la 720.000 de persoane la aproximativ 750.000, numărul de angajaţi crescând în acelaşi ritm, în vreme ce numărul şomerilor la nivelul întregii regiuni de vest a scăzut cu 45% în acelaşi interval.

În schimb, judeţele Caraş-Severin şi Hunedoara au niveluri salariale sub media naţională, ceea ce le face atractive din punct de vedere al costurilor salariale pentru investitorii interesaţi să-şi extindă capacitatea de producţie. ,,Pentru a încuraja dezvoltarea economică în aceste două judeţe, un rol foarte important îl joacă îmbunătăţirea infrastructurii de transport, în aşa fel încât investitorii să aibă confortul că pot să-şi livreze în timp cât mai scurt producţia destinată în mare parte pieţei din Uniunea Europeană", a precizat Andreea Mitiriţă, partener de taxe, PwC România şi coordonatoarea echipei de consultanţă fiscală de la biroul din Timişoara.

Analiza PwC arată că judeţul Timiş se situează pe locul 4 la nivel naţional în privinţa cererii de forţă de muncă, în vreme ce judeţul Arad este pe ultimul loc la nivel naţional în privinţa ofertei de forţă de muncă.

ZF

thinker

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.


voicul

Sunt curios in ce oras ar gasi ei 4 - 5000 de oameni (cu ceva experienta in domeniu SI cu o diploma de bac macar) sa le lucreze in fabrica.

Si da, la ce teapa da un partener serios cu PISI - de vreo 15 ani, doar Transilvania are sanse - parerea mea.
Timisoara ar putea fi exceptia (mai ales ca o sa aiba si centru de S pana atunci ;) )