News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Acum depinde carei piete i se adreseaza. Daca e pentru vest si Balcani atunci avem o sansa in zonele Caransebes-Resita sau Hateg-Petrosani.
Daca e pentru Balcani, Turcia si Orientul Mijlociu....atunci Bulgaria este favorita.
In Moldova sigur nu se face pentru ca pe langa lipsa infrastructurii, este si izolata geopolitic. Moldovenii (de peste prut) nu au bani de masini noi, iar ucrainienii se pregatesc de  razboi (mai degraba ar merge o fabrica de transportoare blindate in Moldova noastra)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Vladul

Eu cred ca zona Braila-Galati poate sa fie atractive pt nemti. In ciuda infrastructurii slabe (impreuna au o populatie foarte mare iar salariile banuiesc ca sunt sub cele din Ardeal).

elphax

Podul peste Dunăre și infrastructura adiacenta ar putea ajuta puțin, dar nu cred ca e suficient,  traseul rutier și feroviar pana la granița cu spațiul Schengen e foarte lung și anevoios.  Transportul naval/maritim nu cred ca ajuta. 
Galați și Buzău au peste 7% șomaj.  Braila și Vrancea în jur de 5%. Din 20.000 -  30.000 de șomeri s-ar găsi ceva angajați pentru o fabrica.

thinker

discutia e mult mai complexa...20 000 -30 000 de someri nu inseamna automat tot atatia oameni care stau degeaba si nu au ce face... unii poate chiar au, altii poate au plecat afara la munca,... eu nu cred in statisticile si datele oficiale... apoi e vorba de capaciatatea de a invata,   la 5000 de locuri de munca o sa aiba nevoie la inceput de cel putin 1000 de ingineri buni, din care 500 sa fi lucrat in domeniu multi ani si pe care sa ii pregateasca la inceput. Daca zona are ingineri foarte multi are mai multe sanse.

Daca vorbim de fluxul logic, ponderea covarsitoare a fabricilor de component sunt langa autostrada, in ardeal, nu transporti piese pana la Galati ca sa faci acelasi drum inapoi cu masini pe platforma... avand la dispozitie infrastructura actuala

Oriunde vine in Romania aceasta investitie mai creeaza inca cel putin 50 000 de locuri de munca pe orizontala, si cresterea PIB. In orice regiune at veni, relocarile succesive de populatie o sa genereze distribuirea banilor in toate zonele.
Si daca o fac in Bulgaria, tot o sa lucreze multi romani acolo.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

elphax

Normal ca nu vor lua de la inceput 5000 de oameni din masa mare de oameni ne ocupati - din care ( ai dreptate) multi sunt plecati afara sau nu au nici o educatie reala care sa ii ajute/recomande.
Dar la inceput 500 de oameni pot sa gaseasca - de fapt din 500 jumatate poate lucreaza deja in alte companii care vor fi nevoite sa ii inlocuiasca pe cei plecati tot din masa mare de oameni neocupati. De asta m-am referit la mai multe judete, daca din fiecare oras aduc cativa specialisti sau oameni cu ceva experienta, mai usor se face "backfill" din piata.
Ulterior creste productia si creste numarul de angajati - care se califica si ei treptat la locul de munca pe activitati din ce in ce mai complexe

Dar ce te faci cand vrei sa aduci specialisti sau manageri sau clienti in vizite la fabrica ? Pe unde ii plimbi pana la Galati ?

voicul

Constanta aerorport - A2 si restu zici ca esti in RO  :lol:

Ca oameni probabil s-ar gasi/s-ar putea forma (oricum la nivel de management se vor face relocari).
Dar daca Dacia la Pitesti pierde 20 - 30 de EUR pe auto (ca nu e autostrda), probabil din GL s-ar pierde undeva triplu? Hai sa zicem dublu - 50 EUR sa fie rotund * 200.000 ... nu cred ca 10 mil pierderi pe an isi permite oricine.

Pacat ca nu ajuta transport-ul pe Dunare.

thinker

nu e numai 10 mil,
- pune in calcul coruptia, la straini e in factor cuantificabil in bani...si cu siguranta e calculat ce pierderi vor avea din aceasta cauza
- lentoare autoritatilor, legislatia alambicata si neclara
- impredictibilitatea fiscal din Romania

Daca se gasesc la bulgari chestii care sa compenseze si sa intreaca aceste aspecte vom castiga, daca nu....
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

elphax

Si mai este o chestie care devine tot mai clara:
In 2019 sunt sanse mari de tot ca Bulgaria sa intre in Schengen - ganditi-va ce cozi sunt la vamile cu Ungaria. Stau tirurile 12-16-24 de ore ca sa treaca vama. Daca am fi  in Schengen s-ar duce direct, ar disparea 10 din cei 20 de euro pe masina

AlexxC

Si pe bulgari cu ce ii ajuta faptul ca intra in Schengen? nu tot prin Serbia sau pe la noi trec spre vest?

Cred ca cele mai importante criterii in alegerea unei locatii sunt:
-resursa umana calificata ieftina--DISPONIBILA
-aeroport intenational la maxim 60min distanta
-distanta fata de furnizori
-infrastructura feroviara si rutiera necongestionata
-facilitati oferite la nivel local

Dupa criteriile de mai sus ,in Romania clasamentul arata astfel:
1.Baia Mare
2.Targu Mures
3.Bucuresti
4.Deva
5.Iasi
6.Constanta
Poate reusim aici pe forum sa facem un clasament sau un pool cu cele mai potrivite orase pentru astfel de investitii

thinker

Resursa umana trebuie sa fie doar disponibila. Ieftina comparat cu ce ...cu restul salariilor din Romania? Resursa umana trebuie sa fie calificata si raportul calificarea pret avantajos.
Nu vreau sa te supar dar cred ca ar mai trebui sa adaugi...
-Timisoara
-Sibiu
-Cluj
-.... mai sunt

Aeroportul la o fabrica de masini trebuie sa fie langa daca se poate, la 60 min e uneori bun pentru TIER1.
Si autostrada e critica.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

elphax

#1690
Resursa umana la Timisoara si Cluj nu prea ...
In Timisoara nu gasesti sa angajezi mai nimic, deja in IT angajam cofetari, agricultori, farmacisti si receptioneri etc. Industria horeca nu mai gaseste forta de munca ca merg toti in servicii IT. lucratorii de banda (automotive si altele) fac facultati de inginerie si  promoveaza ca IT-sti. Absolventii de AC/Telecom vin si cer din start 3-4000 de lei desi sunt plante, nu au habar de nimic. Aducem IT-sti din rep Moldova si Serbia.
probabil in Cluj e cam la fel de nasol

legat de Schengen - pe Bulgari nu ii ajuta spre vest, dar macar spre Salonic / Pireu vor trece mai usor

Cetatean

Zona Hațeg.
Forță de muncă în zona este.
Aprox 50 km de Petroșani (forță de muncă)
Aprox 35 km de Simeria(nod autostrada, nod CF)
Realizare CF pana la fabrica.
Acces spre Sud și Vest.

yetiman

 :D oricat patriotism local as avea (sunt clujean), si oricat mi-as dori o fabrica auto in Cluj, trebuie sa spun ca si elphax - foarte greu de gasit resursa umana disponibila in Cluj pentru un asemenea nivel.
Sunt multe firme de IT si toate duc lipsa de personal. Sunt cateva companii mari, care schimba angajatii intre ele pentru cateva zeci de lei in plus la salariu.
Iar fluctuatia de personal este ingrijorator de mare, din punctul meu de vedere, mai ales la "blue collar". Vin si pleaca tot timpul.

Dar, infrastructura este ABSOLUT ESENTIALA. Mai ales pentru proiecte greenfield.
Sa nu uitam ca si Renault si Ford au achizitionat fabrici auto existente. Credeti ca ar fi facut investitii greenfield in zone fara infrastructura adecvata? ca sa nu mai spunem ca li s-a promis de catre guvernanti (indiferent care au fost ei de-a lungul timpului) ca se va rezolva infrastructura (atat auto cat si CF) in scurt timp?

Si da, 10-20 euro/masina par o nimica toata. Oricine ar zice ca ce mai conteaza 10 euro daca platesti 5-6-10 mii de euro pe ea?
Dar nu asa se face calculul. Cum zice si elphax, pentru companie e vorba de milioane de euro pe an. Care conteaza!
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

#1693
@AlexxC sunt bune criteriile tale, dar nu prea iti inteleg topul.
1. Satu Mare e chiar in granita cu H si la 60 de km de autostrada (probabil doar la vreo 10 in 2022). Poate e mai mare somajul in Baia Mare. (nu cunosc situatia)
2. Vad ca ai uitat Brasovul cu totul - doar la 100 km de Sibiu (de A1 adica), dar intradevar cu forta de munca ... cam pauza.
3. Iasi ... nici un caz fara A8 si A8 in 2030 poate sectiuni Ar fi oameni acolo (inclusiv moldoveni).

---
Ma scuzi: Iasi - cel mai tare  :D

Primarul Chirica vrea fabrica Volkswagen la Iași. Ce argumente aduce - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/primarul-chirica-se-lupta-sa-aduca-fabrica-volkswagen-la-iasi-ce-argumente-aduce-1039585

yetiman

#1694
 :D Primarul din Iasi a fost mereu un optimist.

Citeam pe net ca ar fi avut terenul pregatit si pentru fabrica de electrocasnice a Bosch.
Fabrica care se va face la Simeria (sa fie din coincidenta chiar langa A1?)

QuoteUn an jumătate, adică 18 luni, au durat discuțiile și tatonările dintre reprezentanții gigantului german Bosch și autoritățile ieșene. În final, acum trei luni, nemții au ales Simeria, un orășel din Hunedoara, pentru a-și desfășura noua investiție de 200 milioane de euro: o fabrică de mașini de spălat la care vor lucra peste 2.000 – 2.500 de salariați.
Nemții au renunțat la Iași dintr-un motiv extrem de simplu: lipsa infrastructurii. N-avem nici autostradă, nici cale ferată care să permită transportul rapid, nici zonă cargo la Aeroport. E cea mai rece și dură sentință primită de ieșeni anul acesta.
Sursa: reporterIS
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu