News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

AlexxC

Am eliminat Cluj,Timisoara,Oradea,Sibiu si Brasov pentru ca e dificil sa gasesti resursa umana(ex:Craiova -Ford).
Moldova(Iasi,Bacau,Galati) este in spate din cauza distantei si a infrastructurii.
Am pus Baia Mare pe loc fruntas fiindca e aproape de granita(vezi fabrica BMW din Debretin--->>furnizori in proximitate),are aeroport si poate sa atraga muncitori din Zalau si Satu Mare .
Zona Hategului propusa de un coleg am asimilat-o la Deva/Hunedoara/Petrosani (punct minus la aeroport)
O zona scapata din vedere ar fi cea de S-V (Caransebes-Resita/Drobeta Turnu Severin) ...poate surpriza sa apara aici ;)

Cetatean

#1696
Din zona Hațeg într-o ora și jumătate ești în terminal la Sibiu.
Doua ore pana la aeroport Timișoara.
CJ Hunedoara zice de vreo 10-15 ani ca face aeroport la Deva.
- ai vreo 4-5 fabrici de cablaje în zona (Hunedoara, Deva, Orăștie)
- mase plastice la Orăștie, cu traditie
Avem pe raza de 50 km mai mult de 10 orașe,din care se pot strânge oameni atât pe CF cât și pe sosea.
Am uitat de fabrica de volane de la Brad, numa ce s-au extins.
Am uitat de facultatea de inginerie mecanica de la Hunedoara și ceva rămășițe de licee tehnice în tot județul HD.

Harry

#1697
In primul rand nu cred ca se va face in Romania. Dar daca tot suntem la capitolul dorinte. Mi-as dori sa fie la Constanta :))
Acum ca argumente:
-autostrazi
-port cu terminal specializat pentru export auto si cu proiect aprobat pentru extindere (posibil sa fi inceput lucrarile)
-aeroport la sub 30 min distanta cu acces prin sosea cu 4 benzi
-cale ferata coridor european major
-canalul Dunare-Marea Neagra
-liceu de profil constructii auto - cu profile mecanic, electromecanic, electric, electronica-automatizari si transporturi, oferind calificari la nivelul 3, 4 si 5
-ar mai fi si Facultatea de Inginerie Mecanica, Industriala si Maritima a Universitatii Ovidius (s-a nascut prin unirea a mai multor facultati printre care si cea de autovehicule rutiere)
-in urma cu vreo 8-9 ani cand incepusera negocierile preliminare pentru fabrica Daimler din Europa de Est, Constanta s-a aflat pe shortlist, a fost si o vizita mai mult sau mai putin oficiala despre care nu s-au dat detalii in presa. Cred ca au fost vreo 2-3 articole foarte scurte prin presa locala. Tin minte ca una din cerintele majore era sa fie zona cu deschidere directa sau la foarte mica distanta de autostrada de centura.
-sunt destule hale imense goale, sau terenuri in zone cu profil industrial




^^Terminalul auto din port, poza gmaps nu eactualizata, intre timp terminalul a fost marit si deja se lucreaza/se va lucra la o noua extindere.

Din descrierea oficiala:
Cele doua terminale din partea de sud a portului sunt situate in dana 120 si dana PL6. Terminalul din dana 120 dispune de un cheu de 25 m, cu o adancime de 14 m si o platforma de depozitare cu o suprafata de 17.000 mp. Capacitatea maxima de incarcare si descarcare pe sens este de 100 unitati (import-export).

Cel de-al doilea terminal, situat in dana PL6, are adancimi la cheu de 7 m, pescajul maxim admis fiind de 6,5 m, ceea ce permite acostarea navelor Ro-Ro de dimensiuni medii (capacitate max. 1.500 autoturisme). Zona totala de stocare masoara 71.000 mp, spatiu corespunzator primirii a 5.400 de vehicule, cu o lungime a danei de 200 m, divizata in mai multe zone, avand functii specifice operatiunilor - receptie, inspectie, stocare, incarcare/descarcare. Accesul in terminalul Ro-Ro se poate face atat cu camioane, cat si cu trenuri, existand o linie dubla si o linie simpla ce deservesc exclusiv dana. Terminalul opereaza trafic de tranzit pentru Ucraina si Rusia, dar deserveste si rute care includ: Franta, Spania, Grecia, Turcia, Algeria, Maroc si Italia.

Dana Ro-Ro aflata in partea de nord are o lungime de 364 m, 13 m adancime si poate acomoda pana la 4.800 de vehicule.

pasadia

Eu nu stiu cine si de ce a scos Oradea din lista asta, dar dpmdv e singura optiune reala din RO. Si exista deja toate premisele: autostrada aproape, aeroport cat de cat functional, salarii inca mici si zona de captura rurala mare din care pot fi inca adusi salariati, o experienta (incipienta) in zona automotive...

Orice alta optiune (IS, CT, GL, Hateg, BM sau BV) e o gluma raportat la Oradea. Dar sunt totusi pesimist, n-as zice ca sunt sansa sa vedem o asemenea investitie la noi (linie de ansamblare greenfield).

kitsune

@Harry: Este clar că zona Constanței are atuuri multe, în special terminalul din port (să aduc un simplu exemplu, în India, zona Madras/Chennai, care are o imensă industrie auto, și un terminal portuar pe măsură).
Dar te rog mult, scoate din listă Liceul Auto, ăla numai atu nu este. Nici măcar 0,001% din absolvenți nu ajung într-un domeniu măcar tangențial cu domeniul auto.
De curiozitate, știe cineva cât din producția Dacia și Ford se exportă prin Portul Constanța?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

#1700
Pai intr-o discutie "ideala" liceul respectiv ar putea face un parteneriat cu investitorul. Cat despre export habar nu am, dar am vazut f f multe tiruri si trenuri cu masini .

Am gasit niste articole vechi unul din 2008 in care ziceau ca : "GEFCO Romania, parte a diviziei de logistica si transport a grupului francez PSA Peugeot Citroen, va transporta in 2008 pe calea ferata, relatia Mioveni - Constanta, 95% din cele 50.000 de automobile Dacia Logan ce vor fi livrate in Franta, Spania, Tunisia si Algeria.
Acest volum reprezinta in jur de 30% din totalul exporturilor estimate de Dacia pentru 2008."

https://www.zf.ro/companii/o-divizie-a-peugeot-citroen-va-transporta-30-din-automobilele-logan-pentru-export-3051954

aici zice ca in 2011 Ford si Renault au exportat impreuna prin port 86.000 de unitati.

http://transporter.ro/s-10373-Logistica-ROm%C3%A2nia-%C5%9Fi-activitatea-maritim%C4%83-RO-RO-

Iar in 2013 in luna aprilie:
Un lot de 6.000 de automobile Dacia, printre care modele de Logan, Sandero, Symbol şi Duster fabricate la Mioveni, au plecat vineri din portul Constanţa spre Algeria. Potrivit reprezentanţilor producătorului auto, acesta este "cel mai mare volum de vehicule expediat la export într-un singur transport, de la preluarea Uzinelor Dacia de către Grupul Renault".

https://www.gandul.info/financiar/cel-mai-mare-export-al-dacia-a-plecat-din-portul-constanta-unde-merg-6-000-de-masini-romanesti-10717565

^^Se pare ca in 2013 s-a ajuns undeva pe la 150.000 de masini
Iar terminalul de maşini face bani din succesul Daciei, mai spune CNN, care a intervievat şi un reprezentant al Romcargo Maritim, Dorin Iacob.

'A fost o surpriză pentru noi deoarece Dacia a fost împotriva valului crizei. Dacia ne-a făcut business-ul, de fapt. În 2008 am exportat, de aici, 36.000 de maşini şi în acest an ne aşteptăm să avem 150.000 de maşini', a precizat Dorin Iacob.

http://www.ziuaveche.ro/business-2/economic/dacia-vedeta-cnn-alaturi-de-portul-constanta-si-transportul-feroviar-video-167835.html/

Si o poza din 2012 via Cuget Liber

kitsune

My point exactly!. Exporturile unei eventuale fabrici Skoda/VW (sau oricărui alt producător) nu sunt neapărat destinate Europei Centrale. Pentru orice altă destinație este mai ieftin accesul pe mare. Deci, proximitatea portului e foarte bună. Aeroport, autostradă, forță de muncă în zonă, nu exagerat de scumpă. Un lucru foarte important, Zona Liberă. În multe țări am văzut industria comasată în zona liberă, un exemplu în vine în minte, Jebel Ali, hectare de hale de producție, zeci de kilometri.
Să nu uităm posibilitatea (îndepărtată din păcate) a unui drum expres ce leagă zona Brăila-Galați de Constanța, dar am speranța că am să trăiesc să îl văd realizat. De ce nu, o legătură cu Moldova, Republica Moldova și Ucraina prin acest drum expres.
Referitor la D. Leonida (aka Liceul Auto), singura tangență cu domeniul e școala de șoferi. Atelierele, laboratoarele, calificarea personalului didactic de specialitate.... Cu o excepție, un profesor pasionat de robotică, ce participă pe unde poate și el, cu fonduri mai mult din buzunar. Să vezi ce planșe obosite au pe holuri, cu sistemul de răcire de la Dacia 1300, sau ce frumos arată epavele de beemveuri prin curte
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Au si bulgarii porturi,chiar mai apropiate de Bosfor si cu forta de munca mai ieftina. Daca nu o fac pentru a exportain Ungaria-Slovacia-Cehia, nu avem nici o sansa
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Harry

Nu uita ca nu e vorba doar de Skoda ci si de Seat. trebuie vazut si catre ce tari se exporta Seat

Cetatean

Umbla o vorba prin Mioveni, ca dacă nu s-ar mai putea aproviziona fabrica doua-trei zile cu componente (gen blocaj pe VO, tăiată legătură cu o parte din tara) , s-ar opri producția...
Eu am înțeles cam asa, avem componente sa producem pentru două-trei zile. Hmmm
Acum 4 ani, cred ca pleca un tren pe zi, sau unul la 2 zile (sincer nu am urmărit exact) din Mioveni.

kitsune

#1705
@Harry: Ok, grup VAG. De fapt, cum am spus, orice producător.
@Dr4qul4 Bulgarii nu au nici pe departe capacitatea noastră portuară nici pescajele de la noi. Nu e de ajuns să ai o autostradă până la Burgas sau Varna (cam astea sunt porturile lor) dacă nu încape Ro-Ro-ul în port. Noi avem, pe lângă capabilitatea de a primi nave mari și 2 terminale de containere care au volumul cel mai mare de marfă din Marea Neagră. Exporturile industriei auto nu se fac doar cu mașini complete.
@dojaalex Asta este practica în industria auto, nu se fac stocuri, piesele vin continuu (just-in-time delivery)

Later edit: Constanța - Bosfor: 195 Nm, 12h la eco speed. Varna - Bosfor: 159 Nm, 10h, Burgas - Bosfor: 137 Nm, 8,5 h. Diferență de timp insignifiantă, 3,5 h între noi și ei
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

thinker

#1706
 cei care vorbesc de terenuri sau hale nu va uitati la ce zic politicienii. Nu au nici cea mai mica idee. Nu vine nimeni sa produca ceva in niste hale abandonate, sau sa stea sa le darame ca sa faca ceva in loc. Ei vor teren liber unde sa construiasca de ordinul cel putin al sutelor de hectare daca nu mii. O fabrica mai reloca langa ea cateva fabrici de componente mari si spatii logistice imense

-  pauza forta de munca... daca te uiti spre horeca cu salariul minim  e o mare gresala la fel si spre IT
-  daca o sa vina in Romania o sa caute un loc cu oameni pregatiti si o sa canibalizeze industria din zona la inceput cel putin
- aeroportul, autostrada si terenul sunt un must, plus utilitati - energie electrica gaz, etc dimensionate la volume enorme, crede cineva ca electrica te lasa sa te legi oriunde cu o fabrica?
- SEAT faci in tanger daca vrei, infrastructura mult mai buna...
- multa lume se reloca, si nu vad in postari deschidere spre asa ceva, cei care lucreaza in automotive stiu asta, si o fac frecvent asa ca daca vrei sa lucrezi in automotive trebuie sa fi gata oricand si ca muncitor sa mergi in alta tara cateva luni in oprice moment, limba straina si lucrul pe calculator sunt un alt must cat din forta de munca disponibila pe unde propuneti o sa faca asa ceva?
- chiar daca Timisoara, Cluj sau Sibiu nu mai au forta de munca vor avea in viitor, la fel si alt oras, se reloca lumea orasele mari o sa devina si mai mari, sa vedem care face primul 500.000 si apoi 1 mil - Timisoara sau Cluj
- scolarizare nu inseamna un liceu industrial cu o scoala de soferi aferenta si nici un gen de politechnica cu specializarea autovehicule rutiere
- nu mai comparati cu restul salariilor de prin tara, ca e mai ieftina sau mai scumpa o regiune, e o alta poveste globala aici
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

voicul

Într-o fabrică din Sibiu se lucrează la mașina viitorului. Cercetătorii români dezvoltă un parbriz revoluționar

Specialiştii de la o fabrică auto din Sibiu lucrează pentru a dezvolta o tehnologie nouă, care să permită transformarea unui parbriz la o maşină, într-un ecran cu toate informaţiile utile unui şofer, potrivit unui comunicat de presă.


"Despre maşini autonome şi viitorul automobilelor a vorbit Cornel Amariei, Head of Innovation la Continental Sibiu şi unul dintre cei mai influenţi 300 de tineri din Europa. Acesta a explicat cum ar putea arăta interiorul unei maşini în 2025. Ecranele tactile, un bord integrat şi butoane care apar doar atunci când şoferul are nevoie de o anumită funcţie sunt doar primele schimbări aduse maşinilor actuale cu ajutorul tehnologiilor viitorului", se arată în comunicat.

Maşina viitorului este posibil să aibă butoane care să apară doar atunci când este nevoie, spune Cornel Amariei, Head of Innovation la o fabrică din Sibiu aparţinând producătorului de componente auto şi anvelope Continental.
"La Continental lucrăm la dezvoltarea unui parbriz care se transformă, practic, într-un ecran cu toate informaţiile. Acum căutăm să dezvoltăm o tehnologie prin care să eliminăm butoanele care nu sunt necesare şi să le facem în aşa fel încât acestea să apară doar atunci când este nevoie", a explicat Cornel Amariei.

Mai mulţi dezvoltatori software din domeniul deep tech au participat în 18 noiembrie, la Sibiu, la Codiax, eveniment organizat cu sprijinul Continental, "companie care a investit la Sibiu, peste 320 de milioane de euro", se mai arată în comunicatul de presă.


http://incont.stirileprotv.ro/auto/intr-o-fabrica-din-sibiu-se-lucreaza-la-masina-viitorului-cercetatorii-romani-dezvolta-un-parbriz-revolutionar.html

adymartianul

Quote from: thinker on November 29, 2018, 12:18:23 AM
- chiar daca Timisoara, Cluj sau Sibiu nu mai au forta de munca vor avea in viitor, la fel si alt oras, se reloca lumea orasele mari o sa devina si mai mari, sa vedem care face primul 500.000 si apoi 1 mil - Timisoara sau Cluj

Iasi  :lol:

thinker

hai sa adaugam Craiova si Constanta. Ar fi foart bine sa faca toate cele 5 orase 1 mil si cat mai curand, sa se mai echilibreze regiunile.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.