Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Pai oricum pun pe tren. Ca daca nu ar folosi CF ar bloca drumurile varza pe care le avem... au si declarat asta.

dr4qul4

Pe tren pui pentru export. Dar inainte sa exporti trebuie sa produci. La Craiova doar ansambleaza piese mai mici. Piese care vin pe camion. Cum ar fi sa pui pe tren manerele de la usi. sau plafonierele. Intr-un singur vagon ar intra necesarul pentru un an intreg.
Ma repet: traficul generat de exportul unul bun este infim in comparatie cu cel necesar pentru a produce acel bun.
Ca si idee: cand te duci la supermarket iti iei hartie igienica pentru tot anul, sau doar 1 bax?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Ma refeream la export. Dar sunt convins ca si subansamblele vin pe tren. Nu toate, evident.

Ionut

România, în top 5 piețe importante pentru Ford, în Europa.
Care au fost cele mai vândute modele ale americanilor în 2017


România se numără printre piețele cu cea mai bună cotă a mărcii Ford, în Europa, însă regiunea europeană a adus scăderi mari ale profitului în 2017 pentru compania americană. Reprezentanții Ford au confirmat procesul de reducere a numărului de modele și de reorientare către SUV-uri și crossovere, odată cu anunțarea rezultatelor financiare pentru 2017. Ford își regândește afacerea și o reașează în căutarea unei mai bune profitabilități și a utilizării eficiente a modelelor produse, cu o reducere a costurilor de 14 miliarde de dolari. Sunt căutate produsele cele mai profitabile, în special ,,off-roaderele autentice", după cum a declarat Jim Farley, președinte pentru piețe globale. Cei de la Ford au estimat o creștere cu 10 procente a segmentului SUV-urilor și o scădere cu un procent similar pe zona de turisme.

Profit.ro

perfidus

Quote from: Ionut on January 26, 2018, 11:01:30 AM
Ma refeream la export. Dar sunt convins ca si subansamblele vin pe tren. Nu toate, evident.
Din ce informatii am, majoritatea pieselor brute vin pe rutier in cantitatile strict necesare intrarii pe liniile de prelucrare - asamblare, practic cu un stoc tampon foarte mic. Altfel nu ar putea merge fluent productia in sistem LEAN.
Doar tabla la caroserii mai vine pe CFR.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Probabil este o chestie care tine mai ales de volumul (si valoarea unitara) a produselor aprovizionate pentru un "ciclu de fabricatie" - sa spunem doua saptamani....

Tabla de caroserii pentru 2 saptamani de lucru nu incape decat intr-un tren.
Probabil la fel si cu scaunele si banchetele, care de regula vin la gata (dar sigur fara tapiterii)...

In schimb calculatoarele de bord pentru 2 saptamani incap probabil intr-un TIR - si s-ar putea sa mai ramana loc si pentru injectoarele pe o saptamana...

Cred ca alegerea se face in functie de valoarea transportului (procentuala) ain total pret de livrare.
La tabla transportul reprezinta probabil o parte destul de mare, in timp ce la calculatore de bord este de zeci de ori mai mica (ca pondere).

Plus ca ar trebui sa fii nebun sa "pui pe tren" calculatoare de bord de multe milioane de euro si care ar putea fi furate fara probleme (poti sa indesi cateva in buzunare in fiecare gara).
Ia incearca sa indesi in buzunare o singura foaie de tabla de la Sidex... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Nu face strict obiectul topicului dar pot sa-ti spun ca la Ford Craiova in doua saptamani se fabrica cca 600x14=8.400 autovehicule (informatie e publicata mai sus) cee-a ce este enorm pentru stocuri.
Acestea (stocurile) sunt de cele mai multe ori ținute in acele mini depozite numite market-place-uri doar pentru un interval de maxim 12-16 ore!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

#1417
Nu are importanta ca "ciclul de fabricatie" amintit de mine este de 14 zile si cel spus de tine este de 12-16 ore...

Ideea este acceasi, indiferent daca ciclul este 6 ore sau de 6 luni...

Ca sa fim cat mai on-topic si "sincronizati" cu ST3:
Agregatele si cimentul le trimiti cu trenul (ieftine ca atare, dar cu volum mare si greu de transportat), iar "becurile cu LED" le trimiti cu camionul (foarte mici si usoare dar al naibii de scumpe...)

Sau varianta "minereasca": nu transporti diamante cu trenul si carbune cu masina blindata...

Ideea este exprimata mai OK in felul asta ?....
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

WTF...
Ce legatura are modul de transport ales in acest caz cu valoarea? Au trimis americanii in Romanica tehnnica militara de miliarde cu trenul. Conteaza cum le containerizezi si ce paza asiguri. Fara suparare, va place mult sa divagati cam pe orice subiect.

Am pornit discutia de la cadenta aprovizionarii si de la faptul ca tu Ford accepti a livra cu trenul niste produse finite voluminoase si grele, chiar valoroase, pentru ca n-ai infrastructura sigura sa le trimiti pe rutier, dar tot iti trebuie la un moment dat transport auto intensiv pentru aprovizionare la milimetru, fara stoc, ca pe astea nu poti sa le aduci pe toate cu trenul ca nu e deloc previzibil la nivel de ore. Asta spunea si dr4qul4.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

#1419
Quote from: perfidus on January 28, 2018, 01:39:03 AM
Ce legatura are modul de transport ales in acest caz cu valoarea?
Serios ?!...
Repet: NU trimiti diamante cu trenul si carbune cu masina blindata...

Quote from: perfidus on January 28, 2018, 01:39:03 AM
Au trimis americanii in Romanica tehnnica militara de miliarde cu trenul. Conteaza cum le containerizezi si ce paza asiguri.
Absolut corect.
Dar crezi ca tehnica militara americana are o utilitate si un pret comparabil cu tabla pentru caroserii pentru Ford Craiova ?!...
Si ce paza poti sa asiguri pentru tabla de la Sidex transportata cu trenul ?....
Cum containerizezi tabla aia si... cum convingi U.S.Army sa ti-o pazeasca ?....
Si pentru ce ?... Daca fura tiganii un vagon de tabla pierderea va fi mai mica decat daca fura 50 de calculatoare de bord pentru Ford... (Si muuuult mai mica decat pretul unui transpotor blindat al US Army...)

Quote from: perfidus on January 28, 2018, 01:39:03 AM
Fara suparare, va place mult sa divagati cam pe orice subiect.
Nu, nu este divagatie.
Este foarte "la subiect". La subiectul in discutie, "Industria auto". Daca te deranjeaza ca am facut asimiliari cu lucrari de infrastructura, imi pare rau. Dar NU am gresit.
Am avut un curs in facultate exact despre asta, dar cu muuuulta vreme in urma. Nu mai stiu cum se numea cursul... :(
(Cred ca se numea "Organizare industriala", dar nu bag mana in foc... Oricum, era cursul care spunea ca NU trebuie sa umpli in ianuarie depozitele firmei cu materiale de care vei avea nevoie abia in decembrie. Cred ca a fost un curs bun...)
Iar cursul spunea cam asta: "trimiti tabla caroseriei cu trenul o data pe luna, dar procesoarele le trimiti cu camionul o data pe saptamana".
Fix pentru aprovizionarea "just in time".
(Tocmai se descoperise "conceptul" si in Romania...)
Volumele mari necesita capacitati de transport mari, volumele mici necesita capacitati de transport mici. (Mare descoperire!)

Quote from: perfidus on January 28, 2018, 01:39:03 AM
Fara suparare, va place mult sa divagati cam pe orice subiect.
Pe forum nu este nevoie de "pluralul senioral"... ;)
Poti sa imi spui direct "TibiV, bati campii ! Eu stiu altceva."
(Iar eu pot fi de acord, sau nu, cu critica ta.... )
Dar critica ta la adresa mea va ramane "forever" inscrisa pe forum.
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Trece producţia de autovehicule pragul de 500.000 de unităţi în 2018?

Dacia a lansat anul trecut cea de-a doua generaţie a SUV-ului Duster, model care se produce pentru Europa, iar în premieră, în cadrul Renault s-a discutat posibilitatea de a majora capacitatea uzinei de la Mioveni, de la 350.000 la 400.000 de unităţi, pe măsură ce noul SUV înregistrează o cerere tot mai mare. Spre comparaţie, anul trecut peste 60% din cele 314.000 de autoturisme asamblate de Dacia au reprezentat SUV-ul.

Dacă se ia în calcul şi producţia Ford de la Craiova, care a închis 2017 cu o producţie de circa 50.000 de unităţi, în total anul trecut s-au asamblat în România 364.000 de unităţi, în creştere uşoară faţă de anul trecut, când s-au asamblat aproape 359.000 de maşini. Anul acesta toată atenţia cade asupra Ford Craiova după ce an de an Dacia produce aproape de capacitatea maximă. Ford România a accelerat pe finalul lunii ianuarie spre o cadenţă lunară de peste 12.000 de unităţi, după ce în a doua parte a acestei luni a urcat volumul zilnic la 600 de maşini, potrivit unor surse apropiate uzinei.

ZF

Ionut

În 2017 s-au vândut autovehicule de 3 mld. €, volum record după 2008

Piaţa auto locală a înregistrat anul trecut cel mai ridicat volum de după 2008, depăşind în premieră volumele din 2009, în ciuda importurilor masive de maşini vechi. Anul trecut s-au livrat în România peste 156.000 de autovehicule, în creştere cu 10% faţă de anul anterior, potrivit datelor din piaţă. La acestea se adaugă alte 520.000 de maşini importate la mâna a doua, volum cu 75% peste cel din anul anterior. Ca valoare, anul trecut s-au livrat pe piaţa locală vehicule în valoare de peste 3 miliarde de euro, potrivit calculelor ZF.

ZF

adiarc

http://www.zf.ro/companii/roman-brasov-in-negocieri-cu-pakistanul-pentru-producerea-de-camioane-de-100-mil-euro-16964206

ma bucura aceasta stire,dar ma intreb daca fabrica nu se confrunta cu "sindromul Tesla"...adica sa nu poata atrage finantarea si sa nu aiba capacitatea de a si produce respectivul nr.de autovehicule ( 2016 zero si 30 de camioane in 2017 )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dumbravaandrei

Unde naiba sa le produca?!? Ca acum nu au spatiu ca a fost dezmembrat terenul si ori e vandut ori e pe cale sa fie vandut...
Angajati nu au suficienti... nici ca numar nici ca si comptente...

Sa nu fie o alta duda de-a domnului N. sa mai dea un tun prin banci...

Ionut

Parcul auto national a ajuns la 6 milioane de masini. Peste 40% sunt mai vechi de 15 ani

Parcul auto national a crescut anul trecut cu peste jumatate de milion de masini, pana la 5,99 milioane, dintre care 200.000 sunt mai noi de doi ani si 1,2 milione sunt mai vechi de 20 de ani, arata datele DRPCIV. In parcul auto sunt 1,3 milioane de masini Dacia si 991.000 Volkswagen. Incluzand toate tipurile de vehicule motorizate, parcul ajunge la 7,63 milioane unitati. Din totalul de 5,99 milioane de autoturisme, 200.000 sunt mai noi de doi ani, alte 255.000 au intre 3 si 5 ani, iar 970.000 au intre 6 si 10 ani. Datele arata ca 4,5 milioane de masini sunt mai vechi de 10 ani, peste un sfert dintre ele fiind mai vechi de 20 de ani.

Top 5 marci in parcul auto (nr de autoturisme)
1. Dacia                 1.331.570
2. Volkswagen        991.200
3. Opel                     679.354
4. Ford                     446.168
5. Renault                321.569

Hotnews