News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kumar

Dacia a produs maşini de 4,7 miliarde de euro în 2017. Duster a reprezentat două treimi din producţie

Automobile Dacia a asamblat în 2017 aproape 314.000 de maşini, în scădere uşoară faţă de anul anterior, însă a punctat o creştere de şapte procente pentru SUV-ul Duster, cel mai scump model al său, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Pe lângă maşinile asamblate, uzina Dacia a mai livrat peste 45.000 de colecţii de maşini semi-asamblate către uzina Oran din Algeria, de asemenea în creştere uşoară faţă de anul anterior.

Al doilea model ca volum de producţie a fost Sandero, cu aproape 41.000 de maşini, în scădere cu 20%, urmat de Logan MCV cu 35.000 de maşini, cu 10% mai puţine decât în 2016 şi Logan sedan cu 32.500 de unităţi, tot în scădere cu 10%

http://www.zf.ro/auto/dacia-a-produs-masini-de-4-7-miliarde-de-euro-in-2017-duster-a-reprezentat-doua-treimi-din-productie-16917735

kumar

Mazda a vândut anul trecut în România de două ori mai multe maşini ca în 2007 şi se apropie de volumele din 2008

Brandul nipon a livrat anul trecut aproape 2.000 de maşini, în creştere cu 23% faţă de anul anterior, atingând astfel un volum dublu faţă de cel atins în 2007. Pe de altă parte, încă mai au recuperat un decalaj de circa 500 de unităţi faţă de anul 2008, când s-au vândut 2.500 de automobile Mazda.

Cel mai comercializat model al constructorului în 2017 pe piaţa locală a fost Mazda3 cu 740 de unităţi vândute şi un avans cu 73% faţă de 2016. Podiumul este completat de SUV-urile CX-3 şi CX-5 cu 508, respectiv 447 de unităţi.

,,Creşterea în cazul CX-5 a fost mai mare decât a SUV-ului de clasă mică CX-3. Primul model a crescut cu 12%, în timp ce al doilea cu 7%. Este firesc având în vedere că în 2017 am lansat noua generaţie Mazda CX-5, care integrează atât limbajul evoluat de design Kodo, cât şi cele mai noi tehnologii de siguranţă  i-ACTIVSENSE. în ansamblu 2017 a fost un an foarte bun pentru Mazda în România, iar cota de piaţă pentru autoturisme de import a crescut la 2,4%", a declarat Cristian Rigu, Country Manager Mazda România.

Al doilea model din punctul de vedere al creşterii înregistrate în 2017 a fost roadster-ul MX-5, pentru care au fost primite cu 47% mai multe comenzi decât în 2016.

http://www.zf.ro/auto/mazda-a-vandut-anul-trecut-in-romania-de-doua-ori-mai-multe-masini-ca-in-2007-si-se-apropie-de-volumele-din-2008-16917274

voicul

"Decizia este una surprinzătoare, mai ales că România este o ţară cu apetit pentru diesel datorită consumului scăzut."

Si daca consumul la hybrida e mai mic sau la fel ca la diesel, atunci ce ar mai fi asa surprinzator?

(stiu e doar stilul de scris al ziaristilor, care presara "bombe" prin aritcole)


Ionut

Dacia a înregistrat o creștere de 28% în Germania, în 2017,
pe o piață care a depășit 4 milioane de autoturisme noi și 8,2 milioane autoturisme SH


Dacia a încheiat anul 2017 cu o creștere de 28 de procente pe piața din Germania, situându-se pe poziția 17 în clasamentul mărcilor de pe această piață. Marca românească a depășit mărci mai titrate, precum Citroen, Mini sau Suzuki. Dacia a reușit să crească cu 27,6% vânzările în cea mai mare piață din Europa, Germania, unde a vândut în ultima lună a anului 4.897 de automobile (cu 8% mai multe decât în decembrie 2016) și a ridicat volumul total la nivelul întregului an la 62.678. Cota de piață a Dacia s-a situat la 1,8%, cu un nivel ușor mai mare în decembrie (1,9%), semn că marca are potențial să crească în continuare.

Profit.ro

kumar

Industria auto a atins 23,5 miliarde de euro în 2017. Ce va urma?

Afacerile din industria auto românească, incluzând aici atât producția de mașini cât și pe cea de componente, au urcat la circa 23,5 miliarde de euro. Cel puțin acestea sunt estimările Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

,,Prognozele noastre vizează pentru 2017 o cifră de afaceri a industriei auto de 23,5 miliarde de euro, din care aproape 6 miliarde revin autoturismelor, iar 17,5 miliarde componentelor auto. Creşterea din 2017 are ca surse mărirea ponderii Duster în producţia Dacia, punerile în funcţiune de capacităţi noi şi intensificarea producţiei în majoritatea capacităţilor existente în sectorul de componente", a declarat pentru Capital preşedintele ACAROM, Gabriel Sicoe..

Oficialul ACAROM menţionează printre evenimentele care şi-au pus amprenta asupra pieţei auto din România în 2017, eliminarea timbrului de mediu la 1 februarie. Această decizie a Guvernului a provocat o avalanşă de importuri de autoturisme second-hand, marea majoritate vechi, poluante, neevoluate din punctul de vedere al securităţii active şi pasive. ,,Vorbim de un cumul de efecte: cel asupra pieţei (a fost frânată masiv posibila creştere a cererii de autoturisme noi),  însoţit de cel indirect  asupra producţiei naţionale de maşini, de efectul asupra sănătăţii oamenilor prin poluarea oraşelor mari şi de cel asupra cheltuielilor societale datorate accidentelor şi reparaţiilor rablelor importate", a explicat Sicoe.

Pe lângă eliminarea taxei pe poluare, alte două evenimente petrecute în toamna lui 2017 vor avea efecte pozitive profunde şi de durată asupra industriei auto: demarajul producţiei Ford EcoSport la Craiova şi a noului model Dacia Duster la Mioveni. ,,Producţia SUV-ului EcoSport va marca o creştere rapidă a cadenţei de fabricaţie la Craiova, implicit creşterea integrării locale cu efecte pozitive asupra furnizorilor interni şi un motiv de atracţie pentru investiţii noi. Ponderea noului Duster în gama Dacia va continua să crească  în 2018, fapt care va induce efecte similare asupra sectorului de componente", a declarat în exclusivitate pentru Capital preşedintele ACAROM.

http://www.capital.ro/industria-auto-a-atins-235-miliarde-de-euro.html

Balto

Grupul american Ford accelerează la Craiova: peste 500 de maşini Ecosport ies zilnic pe poarta fabricii

Ford România, compania care deţine uzina auto de la Craiova, ar putea produce în premieră luna aceasta peste 10.000 de automobile EcoSport, pe măsură ce fabrica apasă tot mai puternic pedala de acceleraţie. Niciodată în istoria uzinei nu s-a atins o cadenţă susţinută de 10.000 de maşini pe lună.Potrivit datelor din piaţă, uzina a început anul cu o producţie de 200 de maşini pe schimb, iar zilnic sunt două schimburi de producţie. Începând cu săptămâna trecută, cadenţa a urcat treptat spre 270-285 de maşini pe schimb, astfel încât producţia zilnică a fost de aproape 600 de maşini. Practic, la fiecare 87 de secunde iese un Ecosport de pe banda de asamblare. Spre comparaţie, la Mioveni, Dacia produce o maşină la 52 de secunde.

zf.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Dacia a vândut maşini de aproape 8 mld. euro în 2017

Vânzările mărcii Dacia au urcat anul trecut cu 12% fa­ţă de anul aterior, la 655.235 de autovehicule, cel mai înalt ni­vel atins vreodată de brandul românesc, potrivit datelor companiei.

Totodată, dintre acestea, aproximativ 300.000 au fost asamblate la Mioveni, iar restul la Casablanca şi Tanger, în Maroc, fiind pentru prima dată când Dacia trece pragul de 600.000 de unităţi, dar şi prima dată când sunt asamblate mai multe maşini în afara României. În prezent singurul model produs exclusiv la Mioveni este Duster, care este totodată şi cel scump model al gamei. În rest, Sandero, Logan, Logan MCV sunt produse în ambele ţări, iar Lodgy şi Dokker - exclusiv în Maroc.

Raportat la vânzările Grupului Renault, care anul tre­cut au urcat per total la 3,76 mil. vehicule, în 2017 vânzările Dacia au repre­zentat 17,4%, faţă de 16,8% în 2016. România ră­mâ­ne piaţa unde Dacia are cea mai mare co­tă de piaţă, de aproa­pe 30% cu aproape 43.300 de unităţi, însă ca volum, în Maroc marca autohtonă vinde mai mult - aproape 47.000 de autovehicule. Practic, acum Dacia pro­duce mai mult şi se vinde mai bine în Maroc decât pe piaţa autohtonă. În total, în afara României au fost vândute anul trecut 611.973 vehicule, cu 12% mai multe faţă de anul 2016.

ZF

Vânzările Dacia pe pieţele externe au accelerat cu 12% în 2017, la 612.000 de unităţi.
Franţa ocupă primul loc la export


Vânzările de autovehicule Dacia au înregistrat anul trecut un avans de 12% pe pieţele externe faţă de nivelul înregistrat în 2016, în total, în afara României, fiind comercializate 611.973 de unităţi, din care peste 460 000 de vehicule vândute de Dacia în 2017 au fost înmatriculate în ţările vechiului continent.

ZF

Ionut

INS: Afacerile din comerţul auto-moto au crescut cu 11,5% în primele 11 luni din 2017

În perioada ianuarie-noiembrie 2017, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut faţă de perioada similară din 2016, ca serie brută, cu 11,5%, arată datele comunicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS). Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, afacerile din comerţul auto-moto au crescut cu 12,3%.

Potrivit INS, afacerile din comerţul cu motociclete au crescut, în primele 11 luni din 2017, cu 51,3%, afacerile service-urilor auto au avansat cu 24,3%, iar afacerile din vânzările de autovehicule au crescut cu 10,6%.

ZF

voicul

E de notat separat:

Din vanzarile Dacia, mai mult de 50% din masini au fost produse in afara RO!

elphax

era de asteptat

surpriza e ca in Maroc s-au vandut mai multe Dacia decat in Romania. deci sa nu ne miram ca productia creste exponential acolo
asa e cand importi SH la greu

pasadia

N-are treaba cu SH-ul, sau cel putin nu direct. Scoaterea taxei auto in 2017 nu a influentat vanzarile de Dacii in Romania intr-un mod semnificativ - tot la fel de putine s-au vandut. Practic vanzarile nu si-au mai revenit dupa momentul 2009.

perfidus

Are treaba mai degraba cu snobismul romanului. Recunosc, si eu am avut de ales acum 12 ani intre Dacia si alte marci low cost si nu am ales Dacia. Am totusi o scuza, pe atunci existau celebrele rateuri cu vopseaua si cu scaunele rupte, se luptau din greu sa obtina calitate. Acum insa nu as mai ezita, dpdv practic un Logan ori Duster dupa caz, pentru o firma cu lucrari multe in teren este cea mai buna alegere.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Chiar asa si este: Dacia a fost tot Dacie pana acum cativa ani.
Dacia de acum nu mai are nici o legatura cu Dacia comunista/produs romanesc.

Daca pun o priza pe Duster probabil va deveni prima optiune de cumparare.
Desigur ca se mai pot pune inca multe tehnolgii, dar nici pretul/intretinerea nu este de masina straina.

pasadia

Se pare ca nu m-am facut bine inteles: Dacia (Logan) a avut vanzari mai mari in perioada 2004-2009 decat are acum. Vedeti aici tabelul din perioada respectiva.
Nu e snobismul de vina, nu e taxa de vina. Romanii au cumparat destul de masiv prima serie de Logan si aproape deloc urmatoarele serii de Logan (plus Sandero, Duster, etc...). In primii 4 ani de existenta o medie de vreo 100.000, in urmatorul deceniu (criza si perioada de dupa) media e pe la 35.000.

Eu personal nu imi pot explica situatia. Am avut pe vremea aia prima versiune de Logan, mi s-a parut foarte fiabila dar si instabila totodata. Senzatia e ca acum sunt mult ai bune, mai aspectuoase si mai dotate, dar totodata conving mai putin.

cezar-mario2012

 Răspunsul este simplu. Majoritatea celor care au cumpărat Logan în acea perioadă încă le mai au :lol: