Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Dacia a vândut în ianuarie circa 10.000 de autoturisme în Franța, înregistrând o creștere anuală de 14%

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi, în Franța, au înregistrat în ianuarie o creștere de 14,3% în ritm anual, la 9.888 unități, arată datele publicate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). Potrivit Agerpres, livrările principalelor grupuri franceze, PSA Peugeot Citroen și Renault, au urcat luna trecută cu 18,5%, respectiv cu 2,9%. Vânzările grupului Daimler au crescut cu 35,9%, în timp ce Ford și grupul Volkswagen au raportat un declin de 2,6%, respectiv 14,3%. Pe ansamblu, piața auto franceză a înregistrat, în ianuarie, un avans de 2,5%, fiind înmatriculate 156.851 de autoturisme noi.

Profit.ro

adiarc

^nici nu constientizam cat de important este acest lucru pentru Romania.....O crestere este ceea ce mentine productia in Romania...O scadere ar reorienta productia spre Maroc si Algeria ...mai mult sau mai putin in fct de procente
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Stai ca e doar o luna. :) Sa vedem cum merg vanzarile in continuare. Dar intr-adevar, cresterea este substantiala. Eu sunt foarte curios de primele cifre Ford... cu Dacia ne-am lamurit si vanzarile sunt cat de cat previzibile.

cezar-mario2012

 Pentru piața din Franța, vehiculele Dacia vin din Maroc și Algeria, doar Duster vine din Romania.

adiarc

Da....dar multe piese pt Maroc,in principal motorul vine din Romania
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Am citit pe undeva, ca se pune problema cresterii capacitatii de la 350k la 400k unitati in RO la Dacia (nu stiu daca cifrele sunt corecte, dar cresterea era de 50k).

Inca piata sta bine, criza mondiala sa nu vina ca atunci e big problem pentru toti.

adiarc

Depinde....pt un constructor ca Dacia,criza trecuta inceputa in 2008 a fost o oportunitate....vanzarile la nivel mondial au crescut si atunci....multi au trecut de la clasa medie la Dacia......bine...nu romanii...la noi trebuie sa fie sigla de marca germana...chit ca e o epava germana
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Dacia începe să se uite spre online: ,,Economia se schimbă, consumatorul se schimbă"

,,Cu seria limitată de 100 de maşini Duster ce puteau fi re­zervate online am dorit să testăm piaţa. Economia se schimbă, consumatorul se schimbă. Dorim să livrăm mo­dele de business şi de cumpărare cât mai apropiate de aş­tep­tările clientului. Există o evidentă disponibilitate pen­tru achi­ziţiile online. Dacă vor mai fi şi altele, strategia urmează a fi stabilită. Mediul digital este unul care faci­li­tează foarte mult legătura cu consumatorul şi răspunde foarte bine pozi­ţionării Dacia de a face lucrurile cât mai sim­ple şi accesibile clientului. Iar mediul digital este un shortcut important", explică Ionuţ Gheorghe, directorul de marketing al Dacia.

ZF

Ionut

Mercedes-Benz a pus România pe harta siturilor de producţie de maşini şi componente pentru viitoarele maşini electrificate



,,Pe harta este prezentată reţeaua globală Daimler de producţie, ,,flexibilă şi eficientă", din care face parte, bineînţeles, şi România. De asemenea, veţi vedea că sunt evidenţiate doar locaţiile unde fie se produc vehicule electrice, fie baterii electrice. România nu este marcată în acest sens. În ceea ce priveşte planurile viitoare legate de unităţile de producţie din România, nu putem furniza informaţii la acest moment", au explicat oficialii Star Transmission şi Star Assembly.

Investiţia de 300 mil. de euro de la Sebeş, inaugurată în 2016 şi anunţată în 2013, a fost cea mai mare realizată în industria auto românească în ultimii ani. Mai mult,  dacă producţia de la Sebeş şi-a menţinut cadenţa şi în a doua jumătate a anului trecut, compania Star Assembly va urca spre o cifră de afaceri 7 mld. lei sau 1,52 mld. euro, devenind astfel a doua cea mai mare companie din industria auto locală după cifra de afaceri pe o singură entitate juridică după Automobile Dacia, astfel încât, implicarea României în planurile Daimler pe termen lung are o miză uriaşă pentru economiă locală. Totodată, numărul angajaţilor de la Star Assembly a urcat de la 860 în prima jumătate a anului 2016 la 1.743 în primul semestru din 2017.

ZF

Ionut

ACAROM: În ianuarie 2018, Dacia a produs 28.702 vehicule

În luna ianuarie 2018, producţia uzinei Dacia de la Mioveni a fost de 28.702 vehicule, arată o statistică publicată joi de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România - ACAROM. Pe modele, producţia uzinei de la Mioveni se prezintă astfel: Dacia Duster 17.890 de unităţi, Dacia Sandero 4.638 de unităţi, Dacia Logan 3.365 de unităţi, Dacia Logan MCV 2.809 de unităţi. Potrivit ACAROM, la cele de mai sus se adauga SKD-uri (caroserii semiasamblate cu destinaţia Algeria) în volum de 4.228 de unităţi.

ZF

Ionut

FOTO Renault a început să testeze în România modelul Duster Oroch Pick-up. Cum arată noua mașină, care ar putea fi lansată în Europa

Un exemplar al pick-up-ului Renault Oroch, caroseria pick-up realizată de francezi pe structura lui Duster, a fost fotografiat în România, cu numere de probă, de colegii de la Adevărul. Nu se știe deocamdată dacă este vorba despre un viitor pick-up Dacia Duster sau doar de o reînnoire a lui Oroch. Dacia Duster Pick-up este un vis al românilor încă de la prima generație a SUV-ului, însă apariția sa a fost amânată la nesfârșit de cei de la Renault. O versiune artizanală a fost realizată în atelier de carosierul Romturingia, pentru câțiva clienți privați, cu ajutorul unor kituri primite în parteneriat cu cei de la Dacia. Analizele făcute inițial de Renault au arătat că un pick-up are nevoie de tracțiune integrală și cabină dublă pentru a avea succes în Europa, astfel că ideea a fost amânată.





Profit.ro

TibiV

Primele Duster Pick-up au fost lansate si livrate in 2014 catre Petrom...

http://stirileprotv.ro/stiri/auto/noua-versiune-pick-up-a-dusterului-lansata-la-uzina-care-nu-o-fabrica-de-fapt-ce-rol-are-o-firma-independenta-in-productie.html

Quote
Noua versiune Pick-Up a Dusterului, lansata la uzina care nu o fabrica de fapt. Ce rol are o firma independenta in productie

Mult-asteptata versiune Pick-up a modelului Duster a fost lansata marti la uzina Dacia din Mioveni. Interesant este ca, desi a fost proiectata de Renault Tehnologie, versiunea pick-up NU este fabricata in uzina.

De la Mioveni sunt livrate masini Duster standard unei firme independente, care le transforma si le trimite inapoi spre vanzare.

Primele 10 exemplare Duster Pick-Up au fost asezate pe platforma uzinei, iar cheile au fost inmanate clientului care le-a comandat si ale carui cerinte au fost respectate de proiectanti.

Pentru ca le va folosi in zone foarte accidentate, compania care a comandat 500 de Duster Pick-Up a cerut dotari suplimentare pentru siguranta pasagerilor, dar si pentru o protectie mai buna a masinii.

"Toate masinile Pick-Up din flota noastra au roll-cage-uri, rolul lui este acela de proteja ocupantii in cazul unei rasturnari. Practic, celula ramane intreaga, exista suspensii ranforsate si anvelope specifice utilizarii tot-teren. Sub caroserie exista scuturi pentru motor, diferential si cutie de viteze", a explicat Radu Ciobanu, manager flota auto.

Dacia Pitesti trimite masini Duster de serie la o firma de carosari din Campulung Muscel, care face modificarile conform planurilor elaborate de inginerii Dacia.

"Fiecare client merge la un concesionar Renault il comanda, in cateva saptamani se vor gasi asemenea vehicule in toate concesiunile si atunci il comanda si il cumpara de acolo fara nici un fel de problema. Nu stiu pretul, deocamdata comercializarea o face in exclusivitate Dacia, eu doar il construiesc, il produc", spune Stelian Ion, directorul firmei de carosari.

Explicatia acestui sistem de productie este ca pentru Dacia productia unei noi versiuni este rentabila la cel putin 25-30 de mii de exemplare pe an, iar uzina lucreaza la capacitate maxima pentru toate modelele.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

ANALIZĂ Dacia a depășit Seat Ibiza și Renault Clio pe piața din Germania, cea mai mare din Europa

Dacia Sandero a depășit Seat Ibiza și Renault Clio, în Germania, anul trecut, în timp ce Duster s-a clasat pe locul 3 în segmentul SUV-urilor subcompacte. Cele două modele au reprezentat peste 60% din vânzările Dacia din Germania. Dacia a înregistrat anul trecut, pe piața din Germania, cea mai mare din Europa, un volum total de 62.678 vehicule. Cu 4.897 unități în decembrie, Dacia a crescut în total cu 27,6% pe întreg anul, atingând o cotă de piață de 1,8%.

Cele mai vândute modele Dacia au fost Sandero și Duster, urmate de Dokker, Logan și Logan MCV. Modelul de succes al Dacia, subcompacta Sandero, a reușit să se plaseze în top 50 modele din Germania, pe locul 34, având o creștere bună, 5 procente, față de 2016, cu un volum total de 23.993 unități. În clasa mică, acolo unde se poziționează Sandero, modelul românesc s-a aflat pe locul 6, la finele anului, după o creștere spectaculoasă în decembrie (+22,5%).

Profit.ro

Ionut

Uzina Dacia ridică producția de Sandero și o scade pe cea de Duster

Dacia a crescut producția în uzina din Mioveni, în luna ianuarie, peste nivelul din decembrie, dar și peste media de anul trecut. Față de lunile trecute, observăm o creștere a producției de Sandero și o stagnare a producției Duster. Dacia nu așteaptă creșteri pentru SUV-ul Duster, dacă ne raportăm la producția din ianuarie, când au fost fabricate 17.890 unități. Volumul este mai mic decât cel din decembrie și este comparabil cu cel din 2017, când era produsă generația 1. Ponderea Dsuter a scăut la puțin peste 60% din total, similar cu nivelul din vara anului 2017. Modificarea importantă la Mioveni este subcompacta Sandero, care a crescut ca pondere în mixul de fabricație, la 16,2%, cu 4.638 unități, în condițiile în care în decembrie Sandero a reprezentat doar 6%, iar în lunile anterioare procentul era de 13 - 14%.

Profit.ro

Ionut

Dacia a ajuns la 1 milion de mașini vândute în Franța, la aproximativ 13 ani de la lansare

Dacia a ajuns la 1 milion de mașini înregistrate în Franța, piață unde ocupă poziția a 5-a în funcție de numărul vehiculelor înregistrate. "Atingerea numărului de 1 milion de vehicule Dacia în Franța după mai puțin de 13 ani de la lansare confirmă poziția mărcii drept jucător-cheie pe piața auto franceză, unde a ocupat locul cinci în ultimii cinci ani, țintind, în special, categoria clienților individuali", spune Damien Delcloque, director Renault pentru marca Dacia în Franța.

În total, Dacia a vândut 655.235 de autovehicule anul trecut, o creștere de peste 12% comparativ cu anul 2016,
din care aproximativ 612.000 de mașini au reprezentat exporturi. Pe lângă Franța, principalele piețe pentru Dacia în 2017 au fost Germania, Italia, Spania și Turcia.

Profit.ro