Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Dacia pregătește o mică revoluție: se schimbă gama de motoare și chiar platforma

Trecerea la normele Euro 6c obligă producătorul autohton să schimbe unele dintre propulsoarele aflate în gamă, iar viitorul nu foarte îndepărtat presupune chiar schimbarea platformei tehnice cu una complet nouă denumită ,,CMF-B Access Specification".

Se pregăteşte o mică revoluţie la Dacia. Viitoarele modele Sandero 3 şi Logan 3, aşteptate în 2020, vor utiliza platforma tehnică CMF-B pe care o va avea în dotare şi Renault Clio 5. Dar cu modificări substanţiale.

Platforma B0 pe care modelele Dacia o folosesc încă din 2004, când a fost prezentat modelul Logan, nu mai poate susţine progresul tehnologic şi, prin urmare, trebuie înlocuită. Să nu uităm că, de fapt, această B0 este derivată din platforma pe care Renault Clio o folosea încă din 1998! Ajunsă la limita maximă a capacităţilor - mai ales că din această toamnă întreaga industrie este obligată să treacă la Euro 6c şi, din 2024, chiar la Euro 7 – platforma va fi schimbată cu o variantă modificată a celei pe care francezii o vor monta pe Renault Clio 5 de anul viitor. Presa franceză notează că platforma CMF-B (Clio 5) va fi declinată în două variante, una completă denumită ,,High specification" rezervată maşinilor Renault (Clio şi Captur), şi una simplificată pregătiă pentru Dacia şi modelele Renault destinate pieţei din Rusia având numele ,,Access Specification". Jurnaliştii publicaţiei l`Argus susţin că CMF-B Access Specification va debuta la finalul lui 2019 pe un nou SUV compact pentru piaţa rusă care va ajunge, mai apoi, în China şi Brazilia. O comercializare a acestui model în Europa sub marca Dacia nu a fost încă decisă. Însă, în această eventualitate, modelul nu va debuta mai devreme de 2020 pentru a nu afecta vânzările actualului SUV Kadjar. Prin urmare, marca Dacia va beneficia de noua platformă, cel mai devreme, în 2020, când va începe sarabanda lansărilor Sandero 3 şi Logan 3.

O altă schimbare care se va petrece chiar în acest an este înlocuirea unor motoare existente în gamă. Începând cu 1 septembrie 2018, toţi producătorii de automobile – fie ei premium, smart-buy sau low-cost – vor trebui să se încadreze în standardele de depoluare Euro 6c, iar unele dintre propulsoarele aflate acum în dotarea modelelor Logan, Sandero, Duster, Lodgy şi Dokker nu pot fi adaptate la noile cerinţe. Fiind de generaţie nouă, motoarele atmosferice 1.0 SCe - 75 CP şi 1.6 SCe - 115 CP au nevoie doar de mici modificări pentru a se încadra în Euro 6c. La fel se întâmplă cu TCe-ul de 0.9 litri care dezvoltă 90 CP. Acesta din urmă va fi totuşi schimbat, în 2020, cu un propulsor de 1.0 litri, cu totul nou, turbo, în trei cilindri, care va dezvolta 100 CP (HR10). Jurnaliştii francezi notează că acest motor, derivat din 1.3 TCe (HR13), va putea fi echipat atât cu injecţie directă cât şi indirectă. Și, dacă tot vorbim despre 1.3 TCe, un motor de asemenea nou în gama Renault, trebuie spus că acesta va intra în dotarea SUV-ului Duster în locul blamatului 1.2 TCe. Nici actualul diesel 1.5 dCi nu va rămâne neschimbat, inginerii fiind pregătiţi să îi adauge un sistem de injecţie de 2.000 de bari (în loc de 1.600 bari), şi unul de tratare a emisiilor de oxizi de azot (SCR). Propulsorul rezultat va fi declinat în doar două variante de putere – 85 CP şi 115 CP – în loc de cele trei din prezent, 75, 90 şi 110 CP. La solicitarea Capital de a da detalii despre eventualele modificări ale gamei de propulsooare, fostul director general al Automoibile Dacia, Yves Caracatzanis, s-a mulţumit să declare că întreaga industrie lucrează la schimbări ale motoarelor pentru a îndeplini noile norme de depoluare şi că progresul tehnologic continuă şi în cazul Dacia.

http://www.capital.ro/dacia-pregateste-o-mica-revolutie-se-schimba-gama-de-motoare-si.html

Ionut

Uzina Dacia de la Mioveni a produs în primele patru luni 111.536 de vehicule, în creştere cu 2,1%

Producţia uzinei Dacia de la Mioveni a crescut în primele patru luni cu 2,1%, la 111.536 de vehicule, arată datele comunicate marţi de Asociaţia Constructorilor de Autoturisme di România - ACAROM. În perioada ianuarie-aprilie 2017, Automobile Dacia a produs 109.214 unităţi. Cele mai multe exemplare aparţin modelului, Dacia Duster , cu 72.019 unităţi, urmat de Dacia Sandero (18.511 unităţi), Dacia Logan (11.891 unităţi) şi Dacia Logan MCV (9.115 unităţi).

În plus, uzina a produs caroserii vopsite cu destinaţia Algeria, în volum de 14.688 de unităţi.

ZF

Ionut

Cea mai mare companie din România, Automobile Dacia, a depăşit pragul de 5 mld. euro cifră de afaceri ajutată de SUV-ul Duster

Constructorul auto a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 5,1 mld. euro, în creştere cu 11,4%, şi şi-a consolidat poziţia de cea mai mare companie din România. Automobile Dacia a înregistrat cel de-al cincilea an consecutiv de creştere a cifrei de afaceri în 2017 după ce şi-a majorat businessul cu 11,4% faţă de anul precedent, ajungând la 23,1 mld. lei (5,1 mld. euro), potrivit datelor companiei. În total, toate operaţiunile Grupului Renault în România, luând în calcul şi activitatea de vânzare şi pe cea de cercetare-dezvoltare, a avut o cifră de afaceri consolidată de 5,7 miliarde de euro.

,,Contribuţia vânzărilor de autovehicule şi de componente auto la realizarea cifrei de afaceri a fost de 92% din totalul cifrei de afaceri, în creştere faţă de anul 2016, datorită unui mix de modele şi versiuni foarte bun şi vânzărilor la internaţional de componente CKD (colecţii de maşini complet deza­samblate) şi SKD (colecţii de maşini parţial asamblate), în creştere cu 10% faţă de 2016", a spus Liviu Bocşaru, directorul financiar al Automobile Dacia. În continuare exporturile rămân baza uzinei de la Mioveni, în condiţiile în care 92,6% din ce a produs Automobile Dacia în 2017 a mers la vânzare pe pieţele externe.

Alte date pe ZF

Ionut

Robotizarea uzinei Dacia continuă: în prezent în fabrică există peste 800 de roboţi şi vehicule autoghidate pentru transportul pieselor

"Uzina de la Mioveni este modernă, am investit în România 2,8 miliarde de euro până în prezent şi peste 3 milioane de ore de training pentru angajaţii noştri. Suntem pregătiţi pentru viitor, suntem pregătiţi să dezvoltăm viitoare activităţi şi proiecte companiei. În prezent avem peste 800 de roboţi şi AGV-uri (vehicule autoghidate care transpoortă piese - n. red.) în uzină", a spus Antoine Doucerain, general manager al Automobile Dacia şi Group Renault România. De asemenea, compania are în plan să facă 1000 de angajări în cursul anului acesta şi va asigura training pentru fiecare angajat nou.

Noul director Dacia a decis să ,,schimbe" strategia de comunicare a uzinei. Dacă în 2015 se discuta în procente de automatizare, acum conducerea companiei a decis să comunice numarul efectiv de roboţi. În 2015 gradul de automatizare era de circa 5%, iar planul era ca în 2020 să ajungă la 20%.

ZF

Ionut

Programul RABLA continuă. Ministerul Mediului: Pentru a reduce impactul traficului asupra calităţii aerului, am continuat RABLA

"Astfel, au avut loc întâlniri directe cu primarii celor trei aglomerări urbane pentru care CE declanşase procedurile de infringement, în vederea urgentării adoptării planurilor privind calitatea aerului, precum şi cu autorităţi locale şi poluatori din alte aglomerări şi a avut trei întrevederi cu comisarul european Karmenu Vella, pe această temă. De asemenea, în vederea reducerii impactului traficului rutier asupra calităţii aerului, Ministerul Mediului a continuat Programele RABLA şi RABLA PLUS, alocând sume consistente, în special pentru RABLA PLUS, urmând a promova, în acelaşi scop, şi alte programe (autovehicule electrice pentru transport în comun şi de facilitare a transferului unui segment al transportului de marfă de pe şosele pe calea ferată etc.)", arată Ministerul Mediului, într-un comunicat de presă remis joi seară MEDIAFAX.

Reacţia Ministerului Mediului vine după ce Comisia Europeană (CE) a decis joi să trimită Franţa, Germania, Ungaria Italia, România, Marea Britanie în faţa Curţii de Justiţie a UE pentru nerespectarea valorilor-limită convenite pentru calitatea aerului, se arată într-un comunicat dat publicităţii de instituţia UE. Franţa, Germania şi Marea Britanie au fost trimise în faţa Curţii de Justiţie a UE pentru nerespectarea valorilor-limită pentru dioxidul de azot (NO2) şi pentru neadoptarea măsurilor corespunzătoare pentru a scurta cât mai mult posibil perioadele de depăşire a acestor valori. Ungaria, Italia şi România sunt trimise în faţa Curţii de Justiţie din cauza nivelurilor ridicate persistente de particule în suspensie (particulate matter - PM10). Valorile-limită stabilite în legislaţia UE privind calitatea aerului înconjurător (Directiva 2008/50/CE) ar fi trebuit atinse în 2010 şi, respectiv, 2005.

ZF

Ionut

România ocupă locul 18 în Europa după numărul autoturismelor noi înmatriculate în primele patru luni, cu 36.272 unităţi, în creştere cu 25%

România ocupă locul 18 în Europa după numărul autoturismelor noi înmatriculate în primele patru luni ale anului, cu un total de 36.272 unităţi, în creştere cu 25,4% faţă de perioada similară din 2017, potrivit datelor ACAROM. Topul ţărilor europene este condus de Germania cu un volum de 1,19 milioane autoturisme noi inmatriculate (+5%), urmată de Marea Britanie cu un volum de 886.400 autoturisme (-8,8%) şi de Italia cu 745.945 unităţi (+0,2%).

În ceea ce priveşte constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme inmatriculate in Europa in primele patru luni sunt reprezentate de grupul VW cu 1,359 milioane unitati, in crestere cu 7%, urmate de grupul PSA cu 913.622 unitati, in crestere cu 66.8% si de Grupul Renault cu 560.995 unitati, in crestere cu 4.6%.

Din volumul total al vânzărilor grupului francez, marca Dacia a reprezentat  175.880 unitati, o crestere de 18,2% fata de perioada similara din 2017. Autoturismele marca Ford au totalizat pe primele patru luni un numar de 383.720 unitati noi inmatriculate, in scadere cu 1,2% fata de perioada similara din 2017.

La nivelul UE, înmatricularile de autoturisme noi au crescut cu 9,6% in luna aprilie 2018 fata de aprilie 2017, la 1,30 milioane unitati. Pe primele 4 luni ale anului, inmatricularile s-au majorat cu 2,7%, la 5,47 milioane unităţi, cele mai importante cinci piete fiind Spania (+12.3%),  Marea Britanie (+10.4%), Franta (+9.0%), Germania (+8.0%) si Italia (+6.5 %),.

ZF

Ionut

Semne bune: vânzările de autovehicule noi au urcat cu aproape 30% în primele patru luni din 2018, ajungând la 51.853 de maşini

Uzina Ford de la Craiova continuă sprintul, având o creştere a producţiei de 148% în prima parte a anului. Luna aprilie a acestui an con­sem­nează un nou record al vân­zărilor lunare, respectiv 15.860 unităţi, fiind astfel cea mai bună lună aprilie din ultimii nouă ani, potrivit statisticilor Asociaţiei Pro­du­cătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

ZF

Ionut

Înmatriculări UE: Dacia a atins o cotă de piață record, în timp ce piața din România are a treia creștere de pe continent

Înmatriculările de autoturisme noi din UE au crescut în aprilie cu 9,6%, în contextul în care marile piețe au generat creșteri, inclusiv Marea Britanie. România se menține pe trendul crescător din acest an, cu o creștere ce o poziționează pe locul trei pe primele patru luni.

Marca Dacia a înregistrat un volum total de 175.880 autoturisme înmatriculate, pe cele patru luni, respectiv 46.623 autoturisme în aprilie, cu o cotă de piață ce a urcat la 3,5%, un nivel record pentru marca românească. Dacia are pe intervalul ianuarie - aprilie una dintre cele mai mari creșteri, 18%, fiind depășită doar de Jeep. Seat și Skoda s-au numărat de asemenea printre mărcile cu creșteri mari.

Profit.ro

kitsune

Ford a anunțat că va produce un al doilea model în uzina auto din Craiova, ceea ce presupune noi investiții, de 200 milioane Euro, precum și crearea a 1.500 noi locuri de muncă. Noul model se va adăuga producției actualei generații a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport și motorului 1.0 EcoBoost, a anunțat Ford. Compania nu a precizat despre ce model este vorba, dar cel mai probabil va fi un crossover sau SUV, din moment ce compania pune accent puternic pe acest segment.


Odată cu noua investiție, suma totală investită din 2008 încoace ajunge la aproape 1,5 miliarde Euro. Cu noile locuri de muncă create – 1.500 – numărul total al angajaților va ajunge la 5.900 oameni.

http://0-100.hotnews.ro/2018/05/22/ford-anunta-un-al-doilea-model-la-craiova-investitii-de-200-milioane-euro-si-1-500-locuri-de-munca-noi/
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#1524
QuoteInvestiția în viitorul Craiovei este un semn al încrederii pe care Ford o are în angajamentele asumate de Guvernul roman de a oferi îmbunătățiri cheie la nivelul infrastructurii și ameliorări ale structurii logistice, acestea fiind imperios necesare pentru menținerea competitivității globale a operațiunilor de producție Ford Craiova. Orice întârziere ar restricționa semnificativ eforturile pe care Ford și furnizorii săi le fac pentru a transporta volumul din ce în ce mai ridicat de vehicule și subansamble

:) Cred ca n-au citit forumul...

elphax

#1525
la anul intra in productie versiunea noua de Edge, dar ma indoiesc ca vor face in RO
mai degraba variante de Fusion , C-Max sau Fiesta/Fiesta Van/Fiesta Crossover pentru care exista cerere mare




voicul

Inseamna ca infrastructura din RO nu prea ii intereseaza sau e destul de buna?

As zice mai degraba ca forta de munca e mai ieftina si compenseaza (cu mult mai mult) pierderile pe care le au cu transportul.

dumbravaandrei

Nu e vorba nici de infrastructura, nici de alte lucruri.
E vorba daca faci ceva sa-ti recuperezi investitiile sau te impaci cu gandul ca banii au fost pur si simplu aruncati pe "apa Sambetei" ....

adymartianul

300€ salariul de baza la banda in RO vs 2000€ la Köln. Eu zic ca conteaza mult

dumbravaandrei

Nu mai inghititi asa usor asta cu salariile...
Nici nu se compara productivitatea celor doua fabrici.
Ia si fa un calcul cate masini si la ce valoare ies din fabrica si apoi imparte la numarul de angajati. Fa la fel si pentru uzina de la Koeln. Si apoi vezi daca mai conteaza asa de mult cei 300 EUR vs 2000 EUR.
Iti garantez ca ford are mult mai mult profit de la Koeln (atat per angajat cat si net) decat va avea vreodata de la Craiova. Si de asta ii convine sa plateasca 2000 EUR.

Dar na... in RO se pare ca "productivitate" este un termen tabu...