Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CristiM

Solutia la problemele lor ar fi:

"Cel mai important pas pentru implementarea programului de opt ore de muncă pe zi a fost făcut de Henry Ford. În 1905, acesta a redus programul de muncă la opt ore pe zi și a dublat salariile tuturor angajaților. Decizia industriașului a dus la creșterea productivității, Ford Motor Company reușind să își dubleze profitul în aproximativ doi ani. Uimiți de rezultate, foarte mulți oameni de afaceri au implementat acest program."

Programul de munca de 8 ore, sa zicem ca se respecta, desi nu in toate cazurile, dar cu salarii de 3-400 de euro e greu de trait in Romania!!! Nu ma erijez in lider de sindicat, dar salariile oferite sunt f mici si implicit nici f de munca nu vor gasi prea usor.
Sa nu uitam ca utilitatile si mai ales mancarea sunt aprope sau in unele cazuri depasesc in valoare absoluta preturile din tarile bogate ale UE, cum poti sa traiesti tu si familia ta cu 3-400 euro pe luna?! Mai bine pleci din tara, asa cum au facut milioane de romani....
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

voicul

"În acest moment drumul din vama Curtici şi până la Craiova durează 11 ore, iar dacă trenul ra­tea­ză un slot, poate dura şi 24 de ore."

Tot in acest moment drumul Craiova - Nadlac:
1. Prin Drobeta - 5h
2. Prin Deva - 6.21h
Nu cred ca stai in vama Nadlac intre 6 si 24 de h.

Deci sa intelegem ca nu prea se grabesc sa le livreze.

perfidus

Cu trenul de marfa nu faci 5h pana la Oradea. Cifrele pe care le stie seful de la Ford sunt corecte, stai linistit.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Probabil trebuia sa scriu ca cele 2 variante sunt cu masina - am crezut ca se deduce din "vama Nadlac"

Deci 6h cu masina si 11h cu trenul ... ?
Am citat ce e in articol - "11h cu trenul"

dr4qul4

#1489
Uiti 2 lucruri:
- coada de tiruri din Vama Nadlac. Nu stiu cate ore sa sta, dar banuiesc ca sunt cateva. Prin DTS, cu trailerul faci cel putin 6 ore de mers continuu. 5h nu faci nici cu masina mica.
- dar mai ales timpii legali de conducere și perioadele de repaus zilnice și săptămânale.

Mai pe romaneste, daca un sofer de tir face 9 ore ca sa treaca de Nadlac, are de fapt nevoie de 24 de ore.

Quote

Durata de conducere zilnica
– Durata maxima de conducere continua: 4 ore si 30 minute
– Durata de conducere zilnica: 9 ore

ATENTIE! Durata de conducere zilnica poate fi prelungita de doua ori pe saptamana la maxim 10 ore

Pauza
Dupa 4 ore si 30 minute de conducere conducatorul auto trebuie sa faca o pauza de cel putin 45 minute.

ATENTIE! Aceasta pauza poate sa fie inlocuita cu o pauza neintrerupta de cel putin 15 minute, urmata de o alta pauza de cel putin 30 minute, luata inainte sa conduca din nou.

Durata de conducere saptamanala nu poate depasii 56 ore.

sursa
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

CristiM

#1490
Sa fim seriosi, asta e vaicareala permanenta a celor de la Ford!!! Declaratiile astea vin periodic, daca le urmariti ...
Renault care e la 100km nord de uzina lor, a reusit (inca din 2004 !!!) ,pe o infrastructura mult mai deficitara sa ridice atat DACIA cat si Renault de la faliment, la locul doi ca producator mondial pe 2017 (o premiera pentru alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi Motors).
Cei de la Ford mai bine ar fi mai atenti la gama de produse din portofoliul lor, nici una din masinile produse la Craiova nu au rupt gura targului...
Problema lor nu este infrastructura,  ( bine, poate are ceva impact, dar minor) cat faptul ca nu au produse cu care sa se bata cu ceilalti producatori!!
In zece ani de cand sunt la Craiova, toata lumea asteapta ceva interesant, poate mai spectaculos,dar ...nimic!!
Nici cu EcoSport nu vor face mare barnza, sa fim seriosi e o masina de oras din gama CUV, pentru femei,si se vor bate cu cele din gama nissan qashqai, Juke, Tiguan, Moka, Duster,etc care au deja volume si imagine mult mai buna decat Ford EcoSport.
Nu sunt pesimist, doar realist, dar mai avem mult pana la nivelul Cehiei si Slovaciei, care au depasit de mult 1 mil de bucati de turisme  produse pe an.
Acum ,poate ca cei de la Ford isi permit sa tina o uzina neprofitabila in functie, doar au lichiditati peste PIB-ul Romaniei, fara sa mai calculam mijloacele fixe, mobile,etc...

"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

voicul

Nu stiu de ce m-am gandit la faptul ca sunt 2 soferi (deci ca masina merge continuu). Cred ca sunt rare cazurile astea. Deci oricum ai invarti situatia nu ai cum sa ajungi in D mai devreme de 2 zile cu 1 sofer.

@CristiM
Afaceristul bun care face bani se plange intotdeauna ca nu face mai mult.
Daca chiar era asa trista situatia nu veneau sa investeasca 1.2 mld $ in 10 ani.
Pentru ca daca ar exista A ei ar castiga probabil un 20 de e pe masina (asa parca era la Dacia daca ar exista PISI).
Dar nu i-am auzit plangandu-se ca in RO dau 300 - 400 eur mediu si ca nu e cinstit fata de D unde dau probabil 1500 in medie.
1100 e * 4492 - 5 mil eur economie pe luna (cifra estimativa).

strumf11

Dar de unde scoateti asta cu salariile de 3-400 euro? Cand au facut sindicatele de la dacia greva, anul trecut, se vorbea de 2500-3000 ron salariu actual ......de unde diferenta asta?

Sent from my HTC_M10h using Tapatalk


voicul

Brut sau Net?

Recunosc ca m-am luat cu cifrele astea dupa ce a zis CristiM, dar am gasit si aici:
"Am lucrat cot la cot cu Ileana, o olteancă blondă, vânjoasă și vorbăreață, care muncește în uzina asta de cinci ani. Are salariul de 1.200 de lei, iar cu sporuri ajunge undeva pe la 1.500. De altfel, mulți angajați primesc, la finalul lunii, o sumă asemănătoare. Unii dintre ei sunt studenți sau proaspeți absolvenți de facultăți, inclusiv umaniste. - See more at: https://www.cariereonline.ro/actual/Am-lucrat-o-zi-%C3%AEn-uzina-Ford-din-Craiova#sthash.yCYoc9Nt.dpuf"



adiarc

Dacia Duster, cel mai vândut SUV de clasă B în Europa

"Dacia Duster ocupă prima poziţie în topul european al SUV-urilor de clasă B, arată datele Jato Dynamics, care contabilizează primele două luni din 2018.

În această perioadă au fost vândute peste 30 de mii de maşini. Clasamentul este completat de Peugeot 2008, cu 29.620 de vehicule, Renault Captur, cu aproape 29 de mii de maşini vândute și Opel Mokka, cu peste 27 mii de unități vândute"

sursa - Digi24.ro
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Articolul nu e nou - din aug 2017, dar il pun pentru ca poti gasi modelel din clasa B de C de SUV-uri.
https://www.profit.ro/must-read/analiza-cele-mai-vandute-suv-uri-din-europa-dacia-duster-are-peste-7-din-piata-de-suv-uri-subcompacte-17123612

Am fost curios cu cine concureaza Duster-ul in clasa.
Recunosc ca nu prea inteleg cum au fost selectate modele pe clase. Exemplu Mitsubishi ASX il vad exact cat Duster-ul (nu mai mare), dar daca ei zic ca astea sunt clasele si marcile ...

Ionut

Atilla Szabo, Ford România: Cererea locală pentru Ecosport este în T1 de trei ori mai mare faţă de întreg 2017

SUV-ul Ford Ecosport, intrat în producţie la Craiova în luna octombrie a anului trecut, a înregistrat în primele două luni şi jumătate vânzări de aproape trei ori mai mari faţă de volumele generaţiei anterioare în tot anul 2017, astfel încât, dacă ritmul va fi păstrat, compania ar putea livra în România cel puţin 2.000 de maşini sub acest brand.

,,Vedem un interes foarte ma re pentru noul Ecosport. Cererea pentru acesta este de două ori mai mare decât estimam iniţial, şi oricum aveam aşteptări ridicate. Spre comparaţie, din vechea generaţie în 2017 am livrat aproape 150 de unităţi. În 2018, până în acest moment (23 martie – n.red.), am trecut deja de 400 de unităţi comandate. Uzina înre gistrează foarte multe comenzi. De aseme nea, şi la nivel european livrările de Ecosport depăşesc estimările iniţiale", a declarat Atilla Szabo, director general al Ford România.

ZF

Ionut

Grupul german Continental extinde producţia la Timişoara şi Iaşi cu peste 40.000 mp de spaţii industriale

Grupul Continental, cel mai mare producător de componente auto din România, are în plan să extindă anul acesta investiţia din Timişoara cu o nouă unitate de producţie de 23.000 mp şi cu 22.000 mp pe cea din Iaşi, potrivit unor surse apropiate companiei. ,,Nu putem comenta astfel de cifre, însă putem spune că anul acesta vom continua extin­derea cu 1.000 de noi angajaţi", au subliniat reprezentanţii grupului german.

ZF

Ionut

Mașinile Dacia din Germania se apropie de jumătate de milion. Marca românească are cea mai mare creștere în parcul auto german

Parcul auto al Germaniei a urcat la 63 de milioane de vehicule, inclusiv remorci, din care aproape 500.000 sunt vehicule marca Dacia. Este o creștere serioasă a numărului mașinilor românești pe piața din Germania, care în urmă cu 10 ani erau o raritate pe celebrele Autobahn. Marca Dacia are în acest moment o cotă de piață de peste un procent, având în circulație, la 1 ianuarie 2018, 485.511 autoturisme, cu 13,1% mai multe ca anul trecut, creșterea fiind de 56.417 vehicule. La acestea se adaugă cele peste 10.000 înmatriculate în primele două luni din acest an. Dacia are, de altfel, cea mai rapidă creștere a numărului de vehicule de pe piața germană, în ultimul an, fiind urmată de Jepp și MINI.


Profit.ro

perfidus

#1499
Mi s-a parut funny (dar totusi cam de plans) sa alatur stirea asta articolului de mai sus.

QuoteEXCLUSIV Mașinile diesel interzise în Germania din cauza poluării se mută în România

Peste 40.000 de vehicule diesel mai vechi de 8 ani au intrat în țară în primele două luni ale anului și acoperă aproape 3 sferturi din importurile de mașini uzate. Înmatriculările de automobile second-hand din import s-au stabilizat la un nivel de aproape 40.000 de unități pe lună, în primele două luni din 2018 fiind înregistrate 79.102 astfel de vehicule. Dincolo de aceste cifre, statisticile ne arată că mașinile diesel care vor fi interzise în Germania au început deja să se mute pe străzile din România.

Peste 73% din mașinile second-hand aduse de români din Germania sunt echipate cu motoare diesel, iar aproximativ 3 sferturi din acestea sunt mai vechi de 8 ani, fiind, în cele mai multe cazuri, dotate cu motoare cel mult EURO 4 sau mai poluante

Re: Piata auto second hand in Romania
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat