Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

maga998

masinile scoase la Koln ar trebui sa fie de 4 ori mai scumpe ca cele care se scot la Craiova, ca sa fie adevarata asta cu productivitatea.... dar nu e asa, la Koln se fac Fieste, C-Max, masini care sunt, ca pret, similare cu Ecosportu... Nu cred ca Fordu si-a facut planul sa ingroape niste miliarde pe la Craiova....

adymartianul

Logic ca acolo au productivitate mai mare daca investesc miliarde de euro in roboti, iar aici cioaca. Dar banuiesc ca ai fi vrut sa-i aduca muncitorii de acasa, nu?

La Köln e nevoie de o singura persoana pentru a produce si monta o usa, iar la Craiova de 18. La fel si la celelalte componente de caroserie. Si ghici ce: nu e vina muncitorilor. E vina Fordului, ca nu vrea sa bage bani. In anunt scrie ca vor investi 200 de milioane pentru noul model. Probabil va iesi o basina, la fel ca Ecosport, cu panourile nealiniate si haioane strambe aduse de prin Rusia.

voicul

Desi ai dreptate cu: mai bine mai bag niste bani ca sa recuperez cele 2 mld bagate

Daca asa e cu salariul mediu 2000e in D si 300 in RO.
Vor fi 5700 angajati * 1700e - 9.690.000E economii din salarii/pe luna

Dacia zicea ca pierde 30E pe masina din cauza lipsa PISI - vine 323.000 masini produse - mai mult decat productia actuala pe AN a fabricii.

Alt calcul - economii de aproape 120 de mil eur din salariu.
Intradevar poate la Koln produc mai putini angajati mai multe masini, dar nu cred sa acopere nici 50 de milioane euro/pe an (dar estimativul 120 de mil).

dumbravaandrei

Pe 2016, Ford Werke a avut cifra de afaceri de 9,34 MLD EUR cu putin sub 20.000 de angajati.
In RO, cifra de afaceri pe 2016 e de 825 MIL EUR cu putin peste 3000 de angajati...

P.S: Am pus cifrele din 2016 pentru ca cele pe 2017 inca nu sunt disponibile.
P.S 2: cand o sa am timp si suficienta rezerva de nervi, o sa va povestesc si cum e treaba cu robotii aia. Si da, tura asta nu e vina fordului ca nu sunt roboti la Craiova. Dar de sindicate total tampite, aservite politic si anti-progresist, pe alte topice cu alte ocazii. Pentru ca noi gandim doar in cantitate bruta de locuri de munca. Sa fie numarul de locuri de munca mare. Conditiile si calitatea acestora mai putin ne intereseaza  ;)

adymartianul

In 2016 si 2017 au fost foarte multe perioade in care nu s-a produs nimic, din lipsa comenzilor. 2018 e primul an in care produc la capacitate maxima.

Confunzi Ford cu Dacia.

dumbravaandrei

Fara suparare, dar am vorbit de cifra de afaceri, nu cea de vanzari. Mai putin important daca le-au iesit vre-o masina pe poarta
P.S: c.a la Dacia e 5 MLD eur

Ionut

Maşina de 5 miliarde de euro: Ford aduce un al doilea SUV la Craiova ce ar dubla producţia uzinei

♦ În urma unor investiţii suplimentare de 200 mil. euro, Ford România va produce începând de anul viitor un al doilea SUV pe lângă actualul Ecosport. ♦ Numărul angajaţilor va ajunge la 5.900. La zece ani de la preluarea oficială a uzinei de la Craiova, Ford a anunţat că va lansa în producţie în România un al doilea model ce va fi asamblat la uzina din România şi care ar putea dubla producţia spre 250.000 - 300.000 de unităţi.

Mai mult, cu o producţie de acest nivel, Ford România va putea concura de la egal la egal cu Automobile Dacia pentru titlul de cea mai mare companie locală după cifra de afaceri. Dacia a rulat anul trecut afaceri de 5,1 miliarde de euro. Ford s-ar putea apropia de acest nivel dacă şi viitorul model va avea o producţie similară cu a lui Ecosport. Actualul SUV înregistrează o producţie zilnică de 600 de maşini, iar până la finalul anului americanii vor produce în Bănie aproximativ 150.000 de unităţi, dacă menţin ritmul actual, acela care vizează o triplare a producţiei faţă de anul trecut.

Uzina de Asam­blare a Vehiculelor a trecut recent prin îmbunătăţiri tehnice semnifi­cative, mai mult de 550 de roboţi fiind instalaţi pentru a spori efici­enţa şi calitatea în secţiile de Vopsitorie, Montaj General şi Caroserie. Lansarea în producţie a unui al doilea model la Ford Craiova va avea un impact direct asupra PIB-ului şi exporturilor României. Totodată, cu 2 modele şi peste 250.000 de maşini, uzina de la Craiova va atrage noi investiţii din partea producătorilor de componente, iar gradul de integrare ar putea creşte de la circa 30% cât este în prezent pentru Ecosport, la peste 50%, ceea ce va duce la crearea a cel puţin câteva sute dacă nu chiar mii de noi locuri de muncă.

De asemenea, şi producţia furnizorilor deja prezenţi în jurul fabricii va creşte semnificativ. În plus, pe măsură ce producţia de la Craiova va creşte spre capacitatea maximă a uzinei, de 300.000 de unităţi, şi eficienţa acesteia se va majora şi implicit şi salariile angajaţilor, după exemplul celor de la Dacia. Pe de altă parte, pentru a putea produce peste 250.000 de maşini la Craiova, Ford are nevoie rapid de îmbunătăţirea semnificativă a infrastructurii rutiere şi feroviare. De zece ani guvernul României, indiferent de premier sau partid de guvernământ, nu a susţinut nicio investiţie majoră în infrastructură.



ZF

voicul

E bine ca reusesc sa vanda Ecosport-ul. Nu prea e frumos si nu are portbagaj sau cum a zis cineva pe forum: o Fiesta mai umflata.

adymartianul

Ford produce / va produce la Craiova si motorul Ecoboost de 1 litru si 140 de cai.

Cel de-al doilea SUV care va fi produs la Craiova va avea si o versiune hibrida.

Ionut

Apetitul europenilor pentru SUV-uri creşte producţia de la Craiova şi Mioveni

Dacia Duster a încheiat primul trimestru al acestui an pe locul trei în topul celor mai bine vândute SUV-uri de clasă mică la nivelul Uniunii Europene plus Elveţia şi Norvegia, în urcare o poziţie faţă de anul 2017, depăşind rezultatele lui Opel Mokka, odată cu lansarea celei de-a doua generaţii. De partea cealaltă, relocarea Ford Ecosport la Craiova pentru piaţa europeană a adus un salt puternic pentru SUV-ul american. Dacă vechiul model a încheiat anul 2017 pe locul nouă şi se afla pe locul 10 în primul trimestru al anului trecut, noul model a urcat pe locul şapte în primul trimestru şi pe cinci luând în calcul rezultatele din martie.

ZF

Ionut

Recrutare masivă: Producătorul de componente auto Takata caută 650 de oameni pentru fabricile din Arad şi Sibiu

La finalul lui 2017, compania japoneză Takata Corporation, specializată în producţia de componente auto, a fost preluată de americanii de la Key Safety Systems, lider în sisteme de siguranţă, valoarea tranzacţiei fiind de 1,58 mld. dolari.

Fabricile Takata din Sibiu şi Arad, un business total de peste 3 mld. lei, preluate la finalul anului trecut de americanii de la Key Safety Systems (KSS) într-o tranzacţie la nivel global, recrutează în prezent 650 de oameni, conform calculelor ZF făcute pe baza informaţiilor existente pe site-urile AJOFM (Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă) Arad şi Sibiu. Pe piaţa locală funcţionează trei fabrici Takata, o fabrică de perne pentru airbaguri la Sibiu şi încă două unităţi la Arad, una producătoare de volane şi una de centuri de siguranţă.

ZF

voicul

Noul ,,star" al economiei locale. Daimler a crescut de cinci ori într-un an şi a sărit de 1,6 mld. € cu fabrica de cutii de viteze din Sebeş

Compania Star Assembly, deţinută de Daimler, intră cu acest rezultat în top zece cele mai mari companii din România.

Compania Star Assembly din Sebeş, responsabilă de producţia trans­misiilor 9G-Tronic – cutiile de vi­te­ze automate cu nouă trepte care echipează autoturis­me Mer­cedes-Benz, a înregistrat anul trecut o ci­fră de afaceri de 7,3 mld. lei (1,6 mld. euro), de aproape cinci ori mai mult decât în anul anterior.

Este cel mai mare avans înregistrat de o companie de top din economia locală, iar ,,ex­plo­zia" businessului Star Assembly aminteşte de ascensiunea pe care a avut-o Nokia la Cluj înainte de 2010.

Profitul net al Star Assembly a urcat tot de aproa­pe cinci ori, la 54 mil. euro, în timp ce numărul angajaţilor a crescut de la aproape 1.200 în 2016 la peste 1.800 anul trecut.

Investiţia de 300 mil. euro realizată de Daim­ler la Sebeş, uzină inaugurată în 2016, a fost cea mai mare realizată în industria auto ro­mâ­nească în ultimii ani. Cutiile de viteze pro­du­se acum în fabrica din judeţul Alba sunt printre ce­le mai avansate din lume. Daimler este printre puţinii constructori care încă le produce ,,in house". Mercedes-Benz şi-a consolidat anul trecut po­ziţia de numărul 1 în segmentul autoturis­me­lor premium, înregistrând la nivel mondial atât cea mai mare creştere a vânzărilor, cât şi cel mai mare volum, urcând cu 10%, la aproape 2,3 milioane de maşini, depăşind atât Audi (aprox. 1,9 mil. maşini), cât şi BMW (aproape 2,1 mil. maşini). Dar trendul va continua pe măsură ce vân­zările Mercedes-Benz vor continua să se aprecieze, mai ales în contextul în care brandul german tocmai a depăşit Audi pentru prima dată în China.

Mai mult, transmisia 9G-Tronic se regăseşte atât pe limuzinele mărcii, C, E şi S, cât şi pe SUV-urile Mercedes-Benz, acestea înregistrând cele mai mari creşteri ale vânzărilor, alături de celelalte modele de nişă. În plus, aproape toate modelele Mercedes-Benz, mai puţin clasa A, vin echipate cu trans­misia automată cu nouă trepte, cu mici ex­cepţii, unde este oferită în paralel cu transmisia ma­nuală cu şase rapoarte.

http://www.zf.ro/auto/noul-star-al-economiei-locale-daimler-a-crescut-de-cinci-ori-intr-un-an-si-a-sarit-de-1-6-mld-cu-fabrica-de-cutii-de-viteze-din-sebes-17240736

Ionut

Industria auto din Romania, acum si cu autobuze electrice... sa vedem. Multa vorbarie si la chinezi.




O companie chinezească spune că vrea să facă o investiţie de 50 milioane euro într-o fabrică de autobuze electrice în Prahova

Compania chinezească Lianoning Qianfeng New Energy Automobile spune că va construi o fabrică de autobuze 100% electrice, la Băicoi, în judeţul Prahova, printr-o investiţie iniţială de 50 milioane de euro, care va genera 250 de locuri de muncă. ,,Am văzut locaţii din 20 de ţări înainte de lua decizia să investim în România. Am găsit aici forţă de muncă foarte bine calificată şi un mediu investiţional propice dezvoltării afacerilor", a precizat Frank Xu, chairman of the board la Liaoning Qianfeng New Energy din China.

Pentru faza a doua a proiectului se vor aloca alte 50 de milioane de euro, contractul între compania din China şi firma cu capital chinez Meteor International Import Export, care produce de cinci ani pungi de plastic în locaţia deţinută în Parcul Industrial de la Băicoi, fiind semnat astăzi, de către Frank Xu, respectiv Liu Shiyu. Delegaţia din China, condusă de Chen Qiufa, preşedintele Partidului Comunist din provincia Liaoning, s-a întâlnit şi cu viceprim-ministrul şi ministrul mediului, Graţiela Gavrilescu. Autorităţile române au spus că vor sprijni ,,deschiderea unei platforme industriale pentru construcţia de autobuze electrice, în oraşul Băicoi, judeţul Prahova".

ZF

Ionut

Dacia defilează pe piața auto din Germania: Duster a depășit Audi Q2 și Opel Mokka, Sandero a fost peste A1, Clio și Yaris

Modelele Dacia concurează de la egal la egal pe piața din Germania cu automobilele produse local de cei mai titrați constructori germani. Duster a ajuns al cincilea cel mai vândut SUV în Germania, în timp ce Sandero este al șaselea cel mai vândut model subcompact. Nemții sunt tot mai atrași de modelele Dacia, strategia mărcii deținute de Renault Grup fiind perfectă pentru piața germană, acolo unde clienții de mașini second-hand sunt redirecționați către modelele românești. Dacia Duster a înregistrat în luna mai o creștere de 30 de procente față de anul trecut, reușind, cu 2.238 unități înmatriculate, o performanță remarcabilă: clasarea pe poziția 5 în segmentul SUV, acolo unde se regăsesc mașinile cu performanțe 4x4 limitate și cu dimensiuni reduse. Singurele SUV-uri care au atras mai mulți cumpărători în mai au fost Ford Kuga, VW T-Roc, Mercedes GLK/GLC și BMW X1. Duster a depășit în schimb la vânzări Audi Q2, Opel Mokka, Hyundai Tucson și rivalul românesc Ford EcoSport.



Profit.ro

Ionut

Ian Pearson, Ford România: Cu al doilea model produs la Craiova dorim să creştem cât mai mult baza de furnizori locali

,,Cu noul produs încercăm să avem o bază de furnizori mai apropiată. Nu neapărat doar în România, ci şi în Europa de Est şi de Vest. Cu cât furnizorii sunt mai aproape, cu atât sunt mai mici costurile de transport şi este mai sigur pentru fabrică. Avem deja discuţii cu actualii furnizori şi inclusiv cu unii noi pentru a vedea dacă putem dezvolta noi afaceri şi cu ei. Vrem să creştem cantitatea de componente pe care o aducem din România", a declarat Ian Pearson, preşedintele Ford România.

ZF