Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Attilla Szabo, Ford Romania: În prezent, 56 de pieţe primesc maşini fabricate în Craiova; principala provocare pentru noi o reprezintă infrastructura

Gama de maşini pe care o producem la Craiova este singura sursă pentru Europa, dar şi pentru alte pieţe. În momentul de faţă 56 de pieţe primesc maşini fabricate în Craiova, a spus Attilla Szabo, director general Ford Romania, în cadul evenimentului ZF Transport, Logistics&Automotive Summit 2018. În 2017, compania a investit 200 de milioane de euro şi am ajuns la un număr total de angajaţi de 4.500, iar începând din 2008 şi până în prezent investiţiile totale s-au ridicat la 1,2 mld. euro.

În momentul de faţă am investit într-o caroserie extrem de evoluată în industrie. Multe companii au o abordare similară, dar noi am punctat mult în acestă zonă. Principala provocare pentru noi o reprezintă infrastructura, atât cea rutieră cât şi cea feroviară. Noi ducem foarte multe maşini la export. Producţia de maşini ar putea să se dubleze anul acesta comparativ cu anul trecut. În România maşinile sport se cer la un nivel pe care nu putem să îl acoperim momentan.

ZF

Ionut

Uzina Renault din Tanger ar putea depăși în acest an uzina de la Mioveni, ținta de producție fiind de 330.000 de unități

Estimările Renault sunt că în acest an vor fi produse la Tanger 330.000 de automobile Dacia și Renault, cu 10% mai multe decât anul trecut, scrie AFP. Dacia a produs la Mioveni 313.000 de unități anul trecut și, dacă nu va avea loc o creștere spectaculoasă, 2018 va fi primul an în care Tanger afișează cifre mai mari decât Mioveniul. La Tanger numărul de angajați a ajuns la 8.600, iar jumătate dintre componentele utilizate sunt produse local, ținta fiind ca ponderea să ajungă la 65% în 2023. La Tanger sunt produse modelele Lodgy, Dokker, Dokker Van, Sandero și Sandero Stepway. atât sub brandul Dacia, cât și Renault.

Cum a evoluat uzina Dacia de la Mioveni
    2017: 313.883 unități
    2016: 320.457 unități
    2015: 339.204 unități
    2014: 338.593 unități
    2013: 342.620 unități
    2012: 307.150 unități

Hotnews

Ionut

Prima investiţie din România pentru instalarea de roboţi industriali, proiect de 30 de milioane de euro, este la un pas de finalizare

Investiţia Dacia este primul proiect sprijinit cu ajutor de stat pentru instalarea de roboţi industriali. Dacia a beneficiat de ajutor de stat în baza schemei 807/2014, care sprijină investiţiile cu impact major în economie. Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, a finalizat în proporţie de 98% un proiect de automatizare a uzinei de la Mioveni.

ZF

Ionut

Dacia Dokker - surpriza de pe piața din Germania, cea mai mare din Europa. Utilitara românească a devenit al doilea cel mai vândut din segment

Dacia Dokker a intrat în Top 3 autoturisme comerciale, surclasând nume grele ale segmentului din care face parte, conform datelor analizate de Profit.ro. Pus în umbră de succesul modelelor Sandero și Duster, rezultatele comerciale ale van-ului Dokker au trecut neobservate în Europa, însă începutul acestui an aduce în față performanțe remarcabile ale acestui model. Pe piața din Germania, acolo unde se luptă pentru clienți cele mai cunoscute modele de la Volkswagen, respectic Caddy și Transporter, dar și alte vehicule remarcate prin prețul lor sau prin caracterul practic, Dokker a ieșit în față în ultimul an, iar acum profită de schimbările de preferințe ale publicului. În primele două luni din acest an, Dacia Dokker a fost al doilea cel mai vândut monovolum de pasageri din segmentul utilitar, după VW Caddy, și a depășit Ford Transit Tourneo, VW Transporter și Citroen Berlingo, în Top 5 al acestui segment. Alte nume importante, precum Mercedes Vito sau Citan, dar și Renault Kangoo, au fost surclasate de modelul românesc.

Profit.ro

Balto

Dacia a accelerat producția de vehicule în martie, cu o creștere de 10% față de anul trecut. Duster a depășit pentru prima dată 18.000 de unități și poate depăși un prag după 5 ani

Dacia a anunțat volumul producției pentru primul trimestru al acestui an, prin intermediul ACAROM, asociația constructorilor din care producătorul face parte. Ritmul de fabricație al SUV-ului Duster a crescut în a treia lună din an, în detrimentul Logan MCV. Producția de autovehicule Dacia la uzina din Mioveni, Argeș, a atins un volum de 28.699 de unități în martie și 85.365 pe întreg trimestrul, un nivel mai mare cu 2,17% față de cel înregistrat anul trecut, după cum anunță Dacia. Calculele Ptrofit.ro arată că Duster a avut cea mai mare pondere, 65% din total producție, în martie, modelul Logan MCV fiind cel care a suferit cel mai mult, fiind produs doar în 1.182 de unități, adică 4,1% din total producție.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Antoine Doucerain îl înlocuieşte pe Yves Caracatzanis la conducerea Automobile Dacia

Antoine Doucerain va prelua la 1 mai funcţia de director general al Automobile Dacia şi Group Re­nault România de la Yves Caracatzanis, devenind astfel cel de-al cincilea francez care vine la conducerea uzi­nei din Mioveni de la privatizarea din 1999. Noul director îi va fi subordonat lui Nicolas Maure, director de operaţiuni al Groupe Renault pentru regiunea Eurasia, din care face parte şi România. Nicolas Maure a condus Automobile Dacia şi Group Renault România între 2014 şi 2016, când a plecat pentru a conduce gigantul AvtoVaz din Rusia, unde se produc modele Lada, Datsun şi Renault. Yves Caracatzanis va prelua o altă funcţie în cadrul Groupe Renault. Sub mandatul său a fost lansat noul Duster, cel mai avansat automobil produs vreodată la Mioveni. Antoine Doucerain vine la începutul perioadei cu cele mai mari schimbări la Mioveni, de la majorarea gradului de automatizare spre 20% în 2020 faţă de 5% în 2015 la pregătirea uzinei pentru Logan 3, model ce va marca cea mai puternică transformare în ga­ma Dacia, în special la nivel de caroserie.

Automobile Dacia este în prezent cea mai mare com­panie din România după cifra de afaceri, cu un business de 20,7 mld. lei (4,6 mld. euro) în 2016, în creştere cu 8,3% faţă de anul precedent, potrivit datelor companiei. De ase­menea, suma afacerilor grupului francez Renault a urcat în 2016 la 5,1 miliarde de euro pe toate companiile pe care le deţine în România, fiind pentru prima dată când francezii depăşesc acest prag. Alături de furnizorii săi de componente, Dacia reprezintă circa 3% din PIB şi 10% din exporturile ţării.

ZF

voicul

#1506
Parca era o poveste ca se importa masini Dacia noi din D.

"În Germania, Dacia Duster are un preț de pornire mai mic decât în România, respectiv 11.490 de euro. În țară, Duster pornește de la 12.650 de euro (TVA inclus) prin Programul Rabla."

Nu intreb de ce in D, tara cu venit mediu de cel putin 3 ori mai mare ca in RO, si cu cost probabil de vreo 100e transport RO-D, masina e mai ieftina.

dumbravaandrei

Pentru ca D chiar exista "Duster chel"  8) 8) 8) 8)

yetiman

Versiunea Duster cu 12.650 euro (prin rabla) este cu motorizare Diesel (Noul Duster Essential 1.5 dCi 110 CP 2WD) iar versiunea din Germania cu 11.490 este pe benzina (Dacia Duster Access SCe 115 2WD).
Versiunea diesel similara nu este in Germania, dar cea pe benzina este 13.500 euro  ( 13.500 € Neuer Dacia Duster Essential SCe 115 2WD).
Iar versiunea Acces nu este in Romania.


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Deci un articole care poate informa pana la -100% prin comparatii de mere si pere, dar in idee, in care toate cresc pe acelasi pamant, deci se pune!

+1.

yetiman

Asta se intampla cand ziaristii iau doar suprafata si nu mai si analizeaza continutul.

Intr-adevar daca deschizi dacia.ro vezi reclama cu Duster (prin rabla) la 12.650.
Iar pe dacia.de vezi prima data reclama la Duster cu 11.490.
Euro, evident. ca doar si la noi moneda oficiala este tot euro.  :(  (sau nu?)

Dar "micile diferente" fac deosebirea. Cum ar fi benzina vs. diesel. Dotari diferite. Etc.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

kumar

România a avut a doua cea mai mare creştere a înregistrărilor de maşini noi din Europa

România a avut, cu 28,6%, a doua cea mai mare creştere a înregistrărilor de maşini noi în Europa, în primul trimestru, după Ungaria (29,8%), numărul automobilelor crescând de la 22.276 în primul trimestru din 2017 la 28.643 în T1 2018, arată datele European Automobile Manufacturers Association-ACEA.

Înmatriculările Dacia au crescut cu 16,4% în perioada menţionată, de la 109.053 unităţi la 126.969 unităţi. Înmatriculările Dacia au crescut cu 10,5% în martie 2018 faţă de martie 2017, de la 43.488 la 48.047 unităţi.

În primul trimestru numărul înmatriculărilor de maşini noi în Europa a crescut uşor, cu 0,7%, pe fondul scăderii din martie, de 5,3%, aceasta fiind prima scădere din martie din ultimii patru ani. Au înregistrat scăderi înmatriculările din Marea Britanie (12,4% în T1) şi din Italia (1,5% în T1) şi au crescut în Spania (10,5%), Germania (4%) şi Franţa (2,9%).

Pe fabricanţi, în primul trimestru au înregistrat creşteri PSA Group, cu un plus de 65,9% (crreştere influenţată de achiziţia mărcilor Opel şi Vauxhall, în august 2017), Hyundai (7,6%), VW Group (5,4%), Kia (5,2%) şi Renault (3%) şi au scăzut Ford (15,7%), Nissan (11%), Jaguar Land Rover Group (16,5%), BMW Group (1,6%).

http://www.zf.ro/auto/romania-a-avut-a-doua-cea-mai-mare-crestere-a-inregistrarilor-de-masini-noi-din-europa-17135118

TibiV

Maramureş: Fabrica de volane auto de la Baia Mare îşi stopează activitatea; 194 de persoane trimise în şomaj

Fabrica de volane auto din Baia Mare a producătorului american TRW Automotive urmează să îşi închidă activitatea de producţie, iar personalul va fi trimis în şomaj, a declarat joi, pentru AGERPRES, directorul AJOFM Maramureş, Oana Oşanu.
   "Producătorul de volane TRW, sucursala din Baia Mare, urmează să-şi închidă activităţile productive la fabrica din Baia Mare, ca urmare a pierderii unor contracte pe piaţa externă. Firma va disponibiliza 194 de muncitori, inclusiv personal administrativ. Persoanele concediate urmează să beneficieze de ajutor de şomaj, însă în cel mai scurt timp vom încerca să-i sprijinim pentru a-şi găsi un loc de muncă pe piaţa locală", a spus Oana Oşanu.
   Potrivit acesteia, muncitorii disponibilizaţi de compania TRW vor beneficia de cursuri de calificare, urmând a fi orientaţi spre alte firme specializate pe producţie.
   TRW Automotive a deschis fabrica din Baia Mare în anul 2013, unde producea volane pentru Volkswagen, Fiat şi Ford. Compania mai deţine unităţi de producţie la Timişoara, Roman, Oraviţa, Lupeni şi Marghita.

https://www.agerpres.ro/social/2018/04/19/maramures-fabrica-de-volane-auto-de-la-baia-mare-isi-stopeaza-activitatea-194-de-persoane-trimise-in-somaj--94199
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Eu as zice ca Slovacia concureaza doar cu Slovacia, dar daca mentioneaza ei pe 1% din articol ca si RO are o sansa ...

România se bate cu Slovacia pentru o fabrică de maşini electrice făcută de chinezii de la Geely în colaborare cu BMW

Zvonurile privind intrarea celui de-al cincilea producător auto în Slovacia au reapărut săptămâna aceasta, după ce Guvernul de la Bratislava a acordat parcului industrial din Haniska (aproape de Košice) statutul de investiţie strategică, informează site-ul spectator.sme.sk. Zhi Dou, un producător de maşini electrice mini, membru al grupului chinez Zhejiang Geely Holding, şi compania germană BMW AG ar putea investi în facilităţi de producţie din Slovacia, anunţă presa din statul est-european. Pentru investiţia chineză, Slovacia concurează doar cu România, a informat publicaţia economică Hospodárske Noviny.

http://www.economica.net/romania-se-bate-cu-slovacia-pentru-o-fabrica-de-masini-electrice-facuta-de-chinezi-in-colaborare-cu-bmw_152969.html

voicul

Dacia renunţă la monovolumul Lodgy. Informaţii despre noul crossover

Dacia renunţă la monovolumul Lodgy şi va dezvolta un crossover în locul acestuia. Constructorul auto se mută astfel spre un segment în continuă dezvoltare - în linie cu tendinţele mondiale. SUV-urile şi crossoverele sunt la mare căutare, iar Dacia a mizat pe această piaţă până acum doar cu modelul Duster. A avut succes şi continuă pe aceeaşi direcţie.

Potrivit AutoBild, noul model crossover va fi construit pe actuala platformă a Lodgy. Actualul Lodgy avea de ceva timp şi o versiune Stepway, care, pe piaţa din România, se vindea chiar mai scump decât Duster. Dar vânzările sunt în scădere.

Surse din piaţă susţin că noul crossover nu va dispune şi de tracţiunea 4X4 – aşadar, va fi diferit din acest punct de vedere faţă de Duster. Deocamdată nu se ştie dacă viitorul model va fi botezat tot Lodgy sau va primi numele de Grand Duster, vehiculat în ultimele luni. Noul crossover marca Dacia va fi lansat anul viitor şi ar urma să fie produs în uzina din Maroc – unde e construit şi actualul Lodgy.

https://www.money.ro/dacia-renunta-la-monovolumul-lodgy-informatii-despre-noul-crossover/