News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Duster, Logan şi Sandero au adus o creştere de aproape 2% la Mioveni în primele patru luni

Demararea producţiei Logan MCV şi la Tanger, în Maroc, odată cu lansarea faceliftului la începutul anului trecut, a înjumătăţit producţia breakului de la Mioveni, potrivit datelor Aso­ciaţiei Constructorilor de Automo­bile din România (ACAROM). Logan MCV a înregistrat în primele cinci luni ale anului o scădere de aproape 50% a producţiei, la 10.628 de unităţi.

ZF

Ionut

Cum stă România în UE la numărul de angajați din industria auto și cum arată comparația cu alte țări

În UE peste 2,5 milioane de oameni lucrează în producția de automobile și componente auto, Germania având peste 850.000 de angajați și Franța, peste 200.000. Cehia și Slovacia au cei mai mulți angajați în industria auto, raportat la populația totală, iar România este pe cinci. Cipru, Grecia și Danemarca sunt țările cu cea mai slabă prezență a industriei. Datele sunt cuprinse în raportul ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile). De departe, Germania are cei mai mulți angajați, 857.000, iar pe doi este Franța: 210.000. Șase țări, inclusiv România, au între 150.0000 și 200.000 de angajați în producția auto: Polonia, România, Marea Britanie, Cehia, Italia și Spania.



Hotnews

Ionut

GRAFIC Dacia a intensificat ritmul de producție la Duster la un nivel record pentru ultimele 12 luni

Ritmul de producție al uzinelor Dacia a crescut spectaculos în luna mai, față de nivelul din aprilie. Producția modelului Duster a urcat la peste 70% din volumul uzinei de la Mioveni. Dacia a produs în luna mai 33.679 autovehicule, potrivit datelor deținute de Profit.ro de la constructorul de la Mioveni, fiind cu peste 7.000 mai multe decât în luna anterioară, adică aproape 30% creștere de producție. Nivelul din mai este, de altfel, cel mai bun din ultimele 12 luni, fiind chiar peste cel din noiembrie 2017, când a intrat în producție noul Duster. Motivul ar putea fi generat de lansarea SUV-ului Duster pe mai multe piețe, fiind necesară astfel crearea de stocuri la dealeri. Cert este că volumul de producție al lui Duster a ajuns aproape de 24.000 de unități în cea de-a cincea lună, fiind asamblate cu 32% mai multe SUV-uri decât în luna anterioară, după cum reiese din calculele Profit.ro.



Profit.ro

Ionut

Explozie de înmatriculări auto: Piața s-a dublat față de 2016

Înmatriculările din România de autoturisme au înregistrat în luna mai o creștere substanțială, în comparație cu luna mai din 2017, cu mult peste estimările analiștilor și jucătorilor din piață. La nivelul întregului an, creșterea a urcat la 30%, în timp ce importul de mașini second-hand scade sistematic. În luna mai au fost înmatriculate 11.555 de autoturisme, cu 43,33% mai multe decât anul trecut, cifrele ajungând deja la aproximativ 50% din ceea ce se întîmpla în piața auto în urmă cu 10 ani, înainte de izbucnirea crizei (în mai 2008 erau înmatriculate 24.650 de autoturisme noi).

Marca Dacia este unul dintre principalii beneficiari ai creșterii, cu aproape 90% urcare în luna mai, respectiv 3.114 vehicule. În total, Dacia a înmatriculat 12.591 autoturisme noi, pe primele 5 luni, cu o creștere substanțială, de 39,3%, conform datelor analizate de Profit.ro.

O mare schimbare este pe locul al treilea, unde Ford a reușit să depășească Volkswagen, cu 979 autoturisme înmatriculate și o creștere de 40%, marca germană fiind una dintre puținele care au înregistrat scădere pe piață, în mai. Cu toate acestea, VW își păstrează poziția de cea mai vândută marcă de import la nivelul întregului an, cu 4.306 autoturisme și o creștere de 15 procente.

Pe modele, cele mai vândute au fost, ca de obicei, cele de la Dacia, cu Logan pe primul loc (1.846 unități), urmat de Duster (633) și Sandero (452).

Profit.ro

Ionut

Daimler aduce un executiv de la uzina de SUV-uri din Statele Unite la conducerea fabricii din Sebeş, o afacere de 1,6 mld. euro pe an

Klaus Eichhorn, responsabil la acest moment de managementul calităţii divizia SUV în unitatea Daimler de pro­ducţie din Tuscaloosa, Statele Unite, va prelua începând cu data de 1 septembrie 2018 funcţia de director general al sub­si­diarelor Daimler AG Star Transmission şi Star As­sem­bly. Ştafeta îi va fi predată de către actualul director ge­neral, Falk Pruscha, care va prelua la rândul său poziţia de mana­ger producţie motoare în cadrul reţelei de producţie Power­train a diviziei Mercedes-Benz Maşini în Stuttgart, Ger­mania.

ZF

Ionut

Vânzările de SUV-uri compacte în Europa vor creşte puternic în 2018; Dacia Duster pe locul trei în primul trimestru

Firma de analiză LMC Automotive anticipează că vânzările de SUV-uri mici vor fi mai mari cu 400.000 de unităţi în acest an, comparativ cu livrările de 1,4 milioane de vehicule înregistrate în 2017. Creşterea va fi susţinută de noile SUV-uri compacte oferite de Volkswagen Group, Citroen şi Opel/Vauxhall, care ar putea depăşi fiecare pragul de 100.000 de unităţi vândute în acest an. În primele trei luni ale anului VW T-Roc, Citroen C3 Aircross şi Opel/Vauxhall Crossland X au intrat în topul celor mai vândute modele, pe locurile 6, 7 şi 8, fiecare cu vânzări de peste 25.000 de unităţi.

Modelul Dacia Duster, care a fost supus unei modernizări majore, a depăşit Opel/Vauxhall Mokka şi a ocupat locul al treilea, cu vânzări de 46.571 de unităţi, cu o creştere a livrărilor de 31%,  în urma liderului Renault Captur şi Peugeot 2008.

News.ro

Ionut

FOTO Dacia a lansat noul Duster cu volan pe dreapta, în Marea Britanie, la un preț mai mic decât în România

Dacia a lansat în Marea Britanie noua generație Duster cu volan pe partea dreaptă, la o distanță de aproximativ șase luni după lansarea versiunii cu volan pe stânga. Mașina este mai ieftină în echiparea entry decât pe piața din România, dar versiunile superioare sunt mai scumpe cu circa 1.500 de euro. Odată cu lansarea noului Duster pe piața din Marea Britanie, marca românească ar putea înregistra noi creșteri ale vânzărilor, atât pe piața locală, cât și la nivel european.

Din cauza faptului că dezvoltarea versiunii cu volan pe partea dreaptă a necesitat timp, britanicii sunt printre ultimii care pot cumpăra noua generație a SUV-ului fabricat la Mioveni. Prețul de intrare pentru Marea Britanie este, așa cum se întâmplă cam peste tot în Europa, sub cel din România, însă prețurile compensează la echipările superioare, unde cumpărătorii plătesc, în general mai mult decât românii. Nivelul Acces, care în România lipsește, va fi cel mai accesibil Duster pentru britanici, la doar 9.995 lire (aproximativ 11.400 euro). Acesta va avea jante de oțel, oglinzi electrice față și echipamentele cu care noul Duster s-a promovat de la lansare: ECO mode, Start & Stop și indicator de schimbare a treptelor, ESC/ASR.

Profit.ro

Ionut

Dacia Sandero, printre cele mai vândute modele subcompacte din Europa

Modelele românești au beneficiat de creșteri substanțiale în luna mai, pe o piață europeană în stagnare. Dacia Sandero a urcat în clasamentul clasei sale pe locul patru, în timp ce Duster a urcat în segmentul său pe locul al doilea. România a avut, așa cum arătau și datele ACEA, cel mai mare avans din UE. Dacia Sandero a fost, în luna mai, al patrulea cel mai vândut automobil din Europa, intrând în primele 5 modele din segmentul B, cu 21.520 de exemplare vândute și o creștere de 4% față de anul trecut, potrivit datelor Jato Dynamics. Sandero a depășit Peugeot 208 și Opel Corsa, aflate în pierdere de clienți, așa cum s-a întâmplat și cu alte modele din acest segment. La rândul său, Dacia Duster a urcat la un nivel de 16.882 unități, cu o creștere de 29%, urcând pe locul doi în segmentul B-SUV, imediat după liderul Captur. Principalii competitori, Opel Mokka și Peugeot 2008, au înregistrat scăderi și au ieșit din Top 25 modele, fiind depășite, de altfel, și de noul VW T-Roc.

Profit.ro

adiarc

cu Sibiu-Pitesti toate aceste cresteri s-ar fii regasit in pib-ul Romaniei....nu si in cel al Marocului.....insa "daca si cu parca se plimbau pe-o barca......"  >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adymartianul

Tu chiar crezi ca ar fi marit capacitatea la fabrica de la Mioveni?

TibiV

Daca acum transportul din Maroc pana in Germania costa X euro/vehicul iar cel din Romania X+30, iar cu "A1 complet" transportul din Romania ar costa X+10 dar durata transportului ar fi cu 3 zile mai mica fata de cea din Maroc - atunci poate...

La marii producatori mondiali exista niste departamente specializate in logistica, care fac asemenea calcule si le tin "la zi".

In fond sa nu uitam ca nu este vorba doar de costul transportului/vehicul. Conteaza foarte mult si timpul in care vehiculul "gata", fabricat deja (adica cu toate costurile de productie "incluse"deja) sta in mijlocul de transport in loc sa fie in showroom si sa isi gaseasca cumparator - adica sa "produca" bani.
Un cost de transport mai mare cu 10 de euro poate fi justificat daca castigi 3 zile pana ajunge in showroom si il vinzi. Ajuta mult cash-flow-ul, chiar si la companii mari (sau poate mai ales la companii mari...)

Daca o schimbare majora pe rutele de transport (ca si costuri dar si ca timp de aprovizionare/livrare) face o "production facility" mai eficienta decat alta, atunci da, fabrica mai eficienta va primi o sporire de capacitate.
Daca nu - nu.

(Cifrele sunt "din burta", incerc doar sa explic fenomenul... Nu vorbim de cateva zeci de masini, ci de zeci mii de masini in fiecare luna.)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Sunt curios cat la suta din piesele unui Sandero fabricat in Maroc provin din Romania.

Ionut

Test Auto ZF: Ford EcoSport 1,0 140 CP ST Line "de Craiova". Partea a doua: Spaţiul interior

EcoSport are o lungime de puţin sub 4,1 metri lungime, o lăţime de 1,76 metri şi o înălţime de 1,65 metri, iar ampatamentul măsoară 2,52 metri. Spre comparaţie cu Fiesta, EcoSport este cu 50 mm mai lung, cu 30 mm mai lat şi 20 cm mai înalt, iar ampatamentul este o idee mai lung. De asemenea, portbagajul la EcoSport măsoară aproape 360 de litri, în timp ce la Fiesta are 303 litri. Diferenţele sunt minore, însă la EcoSport contează mult faptul că spaţiul interior este mai mare prin prisma înălţimii automobilului. Chiar şi în versiunea cu trapă, şi o persoană de 1,90 m înălţime nu va avea probleme. Spre deosebire de alţi concurenţi din segmentul SUV-urilor mici este faptul că cei de la Ford au mizat mult pe creşterea puternică a calităţii materialelor – de la plafonul textil, moale la atingere (detaliu important deoarece în cazul unui plafon rigid de carton, există riscul ca acesta să mucegăiască în timp dacă nu este întreţinut corespunzător), în timp ce atât pe portiere cât şi pe planşa de bord, Ford a venit cu plastic plăcut la atingere, în timp ce volanul ST Line aminteşte de segmentul premium.

ZF

Ionut

Două din trei maşini produse la Mioveni în S1/2018 sunt SUV-uri Duster

Apetitul europenilor pentru SUV-uri a făcut ca 67% din producţia uzinei Dacia de la Mioveni din prima jumătate a acetui an să fie reprezentată de Duster, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Acesta este cel mai ridicat procent înregistrat vreodată de Duster, din totalul producţiei uzinei româneşti. Acest lucru va avea un impact direct asupra cifrei de afaceri a Automobile Dacia, în condiţiile în care Duster are un preţ mediu aproape dublu faţă de Logan sau Sandero. Spre comparaţie, în 2017 Duster reprezenta 65% din producţia uzinei.

ZF