[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

oc7avian


zeckesan

Nicușor Dan, mai devreme pe facebook

Quote🟢 De azi a devenit operațională integrarea tarifară a trenului de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni cu transportul public de suprafață și de subteran din București. Cu această ocazie, am făcut o călătorie cu trenul de probă pe 4 rute feroviare din jurul Capitalei, care vor face parte din infrastructura viitorului tren metropolitan.
🟢 Pentru funcționarea trenului metropolitan, vom folosi în prima etapă infrastructura de cale ferată care există în jurul Capitalei, iar cu ajutorul Ministerului Transporturilor ne propunem să facem modernizările necesare și conectarea la celelalte mijloace de transport public. Ulterior, tot în colaborare cu autoritățile centrale, ne dorim să investim în achiziția de trenuri, în construirea de noi segmente și stații de cale ferată, pentru a extinde traseele pe care va funcționa trenul metropolitan.
🟢 Susțin acest proiect pentru că e una dintre soluțiile importante pentru rezolvarea problemei traficului în București.

https://www.facebook.com/NicusorDan.ro/videos/-de-azi-a-devenit-opera%C8%9Bional%C4%83-integrarea-tarifar%C4%83-a-trenului-de-la-gara-de-nord/360623528982063/

zeckesan

QuoteTPBI prefigurează următoarele trasee ale trenului metropolitan: a fost verificată infrastructura feroviară pe noi patru rute

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a organizat joi, 17 februarie 2022, cu sprijinul CNCF ,,CFR" SA și al SNTFC ,,CFR Călători" SA, o deplasare, cu un tren de probă, pe patru trasee feroviare metropolitane propuse în proiectul ,,Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan în regiunea București – Ilfov".

Scopul călătoriei a fost verificarea infrastructurii feroviare, pentru circulația în siguranță a trenurilor, în vederea stabilirii unei priorități a traseelor pe care vor fi introduse primele servicii de tren metropolitan pe infrastructura existentă și a inițierii procedurilor pentru studiile de fezabilitate necesare pentru implementarea a proiectelor propuse.

Deplasarea a vizat următoarele trasee:

București Nord – Chitila – PM R1 Buciumeni – Buftea – Dârza – Periș – Scroviștea – Crivina și retur;

București Nord – Bucureștii Noi – Chiajna – București Vest – București Cotroceni;

București Cotroceni – București Vest – Vârteju – București Progresul;

București Progresul – Jilava – Berceni – București Sud – București Sud Gr. Călători – Titan Sud – București Sud Gr. Călători – Pantelimon – București Obor – București Băneasa – București Nord.

Pe aceste trasee, au fost efectuate opriri în punctele ce vor face obiectul noilor stații feroviare metropolitane.

La evenimentul de joi au participat – ca parte a unui angajament comun pentru realizarea acestui proiect important pentru mobilitarea regiunii București-Ilfov: Primarul General al Municipiului București, domnul Nicușor Dan, alături de specialiști ai Primăriei Capitalei din domeniile transport, infrastructură și mobilitate; Secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, domnul Ionuț Săvoiu; Vicepreședintele Consiliului Județean Ilfov, domnul Ștefan Rădulescu; Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, domnul Ștefan Roșeanu; Directorul General al TPBI, domnul Vladimir Adrian Ghițulescu, alături de echipa de proiect;  Directorul General SNTFC ,,CFR Călători" SA, domnul Traian Preoteasa; Directorul Operațional SNTFC ,,CFR Călători" SA, domnul  Marcel Litră; Directorul General Adjunct CFR SA, domnul Viorel Scurtu; Directorul Regionalei CFR București, domnul Cristian Ungureanu; Directorul General al Autorității de Siguranţă Feroviară Română – ASFR, domnul George Micu; Directorul Strategiei MTI, domnul Robert Dobre. De asemenea, au fost prezenți și reprezentanți ai primăriilor din Județul Ilfov, precum și ai primăriilor de sector din Capitală.

În prima fază de introducere a serviciilor de tren metropolitan, se află în studiu opt tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei:

Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest;

Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest;

Gara de Vest – Stația Vasile Milea – Progresu – ca serviciu tren-tramvai;

Gara de Nord – Chitila – Scroviștea;

Gara Obor – Brănești – Islaz;

Gara de Nord – Chiajna – Grădinari;

Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea;

Gara de Nord – Săbăreni.

https://tpbi.ro/tpbi-prefigureaza-urmatoarele-trasee-ale-trenului-metropolitan-a-fost-verificata-infrastructura-feroviara-pe-noi-patru-rute/

Hef

Ce irosire de resurse îmi pare acest program.

Nu zic ca nu trebuie făcut. Dar așa cum e acum pare ca va cara aer.
Sa te lase aproape toate la Gara de Nord care oricum este aglomerata si de trenuri și de oameni nu pare eficient.

Nu mă pricep, dar pare ca ei nu încep cu începutul. Fac niște frânturi urmând ca pe viitor sa le faci completezi. Nu mai bine făceau un singur traseu dar sa îl facă bine.

Si ce e aia tren tramvai? Iese tramvaiul din oraș pana la gara Progresul? Sau intra trenul pe infrastructura de tramvai?

Asta cu trenul metropolitan e un proiect frumos trebuie integrat și nu făcut asa, hai sa punem niște vagoane pe unde avem linie acum și sa le plimbam de colo colo goale.

lucian

Odată cu asta se va pune presiune pe liniile stb care întorc la gara,mai ales de a ajunge în zona centrală a capitalei.

Hef

De la Aeroport avem tren către Gara de Nord
Si facem și metrou. De la Aeroport tot la Gara de Nord. Pana nu se va prelungi metroul spre sudul Bucureștiului, tot aici se va descărca și tot traficul din spre Aeroport si toată zona deservita de M4.

La asta adăugăm liniile feroviare metropolitane (am numărat vre-o 6) + ceva autogări prin zona.

Ce va prelua tot acest trafic? M1? Ca tramvaie în zona Gara de Nord nu prea sunt. 44 și 46?

lucian

Spre sud de la gara tot grosul va fi preluat de liniile 123 si 133,pe lângă inelarul 1/10.

AndreiB

#547
Sincer, nu cred. Daca ma uit pe Citymapper in medie, metroul e mai rapid pe ruta Gara - Unirii decat 123 (asa e si experienta mea). Spre Universitate, uneori 85 poate sa fie mai rapid, dar are o frecventa slaba.

Ma indoiesc ca rutele de tren metropolitan vor atrage un numar semnificativ de pasageri, dar cred ca pentru calatorii mai departe, tot metroul va fi baza.

In materie de naveta, cred ca trenurile metropolitane vor fi atractive pentru angajatii din Piata Victoriei, Grozavesti si Buzesti, nu pentru rute centrale sau Pipera (exceptand linii directe cu opriri in Pipera).

TibiV

Quote from: Hef on February 21, 2022, 09:50:13 AM
Ce irosire de resurse îmi pare acest program.

Perfect adevarat.
In rest vorbim discutii...   >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

Eu am mai zis, singurul unghi din care vad acesta idee viabila este ca Zona Metropolitana Bucuresti sa achizitioneze si sa opereze niste trenuri gen Desiro (electrice) pe cele doua linii modernizate, o data pana la Buftea (dupa scade considerabil cererea de naveta, exista oricum CFR), si pana la Branesti, musai cu statie noua la Petricani si optimizat accesul de la HM Pantelimon la Dragonul Rosu.

Practic, nu se ating de infra, ceea ce e f greu oricum, si opereaza cateva rame electrice ce penduleaza pe niste rute deservite acum de autobuze R. Da, ar putea CFR sa faca asta, dar n-o face, ca trebuie sa deserveaza si Prahova h, Islaz h si alte zone rurale, trenurile pierzadu-si sensul de naveta corporate si ajungand naveta lower middle class (mai putin sensibila la viteza mica, conditii mai precare).


NGC

#550
Nu stiu daca aici e locul bun. Daca nu e, rog sa fie mutat in locul corect.

"Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București"

O vrabiuta feroviara a transmis ca aici castigatorul initial este asocierea ISPCF + BAICONS.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad


Goldmund

Savedem ce poate face un primar de sector:
"Investiții feroviare în Sectorul 6. Extinderea metroului la Preciziei și tunel de cale ferată"
https://clubferoviar.ro/investitii-feroviare-in-sectorul-6/

dr4qul4

– un tunel de cale ferată între străzile Fabricii şi Linei,
A luat-o si asta razna.... Intre cele 2 strazi nu avem decat...Pasajul Lujerului
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024