[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bogdanstancu

Quote from: dr4qul4 on September 22, 2021, 10:30:37 PM
Am si eu o nelamurire. In afara de sedintele astea, Mucusor si seful de la Ilfov, vor mai face si altceva?
Sau asteapta ca CFR sa le pun ain aplicare planul?

Nu de alta, dar din cate stiu eu, PMB nu are voie sa faca investitii pe "proprietatea" CFR. Macar a fost cineva de la CFR prezent la intalnire, s-au i-au dat cu seen  :lol:

Cred ca asa ar trebui sa puna si presa problema. Sa ceara detalii concrete despre implementare si finantate.
Nu doar sa inghita pe nemestecate orice comunicat.

Sorinus

Autoritatea zonei metropolitane Bucuresti (sau cum naiba se cheama), ar putea sa infiinteze of firma de transport feroviar, sa cumpere cateva rame, si sa opereze pe infrastructura CFR existenta, ca orice OTF, in zona Bucurestiului. In Vest se mai poarta asta.

Rute precum Buftea-Chitila-haltele de pe parcurs-Bucuresti N/Basarab si Fundulea/Branesti-Baneasa-Nord/Basarab, ar avea mai multe trenuri R si cu conditii decente. Garile si haltele sunt in general modernizate, trebuiesc cosmetizate un pic. Si garile astea (Halta la Branesti) sunt in localitati.

Pe viitor pot opera si Comana-Progresu.

Oamenii ce au o alternativa,fug de trenuri pe rutele astea ptr ca-s imputite R-urile de la CFR (zic din propria experienta). Timpii si cateodata orele sunt chiar ok.

Fred

Deci primaria (sau autoritatea zonei metropolitane) ar trebui sa infiinteze o companie feroviara care sa rezolve o problema pe care CFR nu poate sa o rezolve, Cu ce e mai buna compania primariei si ce motive exista pentru a crede ca poate rezolva problema?

Daca CFR e o companie ingrozitoare, in special in partea de management si coruptie, cu ce ar fi mai buna o companie similara care in loc de MT ar avea o autoritate si mai ne-autoritara ca detinator?

dr4qul4

poate "sa infiinteze ... si sa opereze pe infrastructura CFR existenta"  dar nu poate sa repare infrastructura CFR. Un amarat de peron vor putea sa faca primariile, dar de linie, macaze si semnalizare nu se pot atinge.
In schimb PMB se poate ocupa de liniile de tramvai din oras, care sunt la fel de praf.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sorinus

Am mentionat fix liniile reabilitate sau in curs de reparare. Nu am pomenit nimic de umblat pe coclauri cu 30 la ora. Primaria trebuie sa igienizeze zonele haltelor din Bucuresti si cam atat, dpdv al infrastructurii.

Si da, la fel cum operatorii privati fac o treaba mai eficienta in general ca CFR calatori, al fel si o astfel de entitate poate gestiona transportul suburban din zona Bucuresti mai bine decat CFR calatori, care oricum are resursele intinse la maxim.

Va dau exemplul personal. Mie mi-ar fi super la indemanda sa folosesc Halta Depoul Bucuresti Triaj. A fost reabilitata in anii 2000, dar lasata in paragina de atunci. Dar cu un pic de mentenanta (igienizare, defrisat boschetii din jur, reparat iluminatul), ar fi chiar ok. Si vecinii mei au incercat s-o foloseasca, deci nu-s eu un excentric.

Dar, pe langa felul in care arata halta, problema sunt si trenurile. Seara am luat de cateva ori un R de la Pitesti, pana la Basarab. Trenul nu e murdar efectiv, cineva curata pe jos, dar e imputit, s-a impregnat jegul in scaune, budele put, nu exista AC. Orarul nu e grozav dar e decent, sunt ceva optiuni.

Si fara sa fiu rau, se vede ca e folosit pe o ruta cu multe stop-uri in zona rurala, dupa alte miresme.

Long story short, am continuat sa folosesc masina / Bolt / chiar R476, desi trenul este cea mai rapida solutie pana la GDN/Basarab.

Daca as avea halta curata si o rama noua si curata, CLAR as face naveta cu trenul la Basarab si apoi metrou.


Da, stiu, ar putea si CFR calatori s-o faca. Doar ca n-o face. Asa ca mai bine-o lasam asa?


Fred

Ce am spus e ca 2 companii cu acelasi gen de proprietar (indirect, statul) nu au de ce sa se comporte prea diferit, incompetenta si coruptia ar trebui sa fie la acelasi nivel.

jonny

Proiecte care se bat cap în cap: trenul lui Nicușor Dan traversează parcul lui Ciprian Ciucu

https://www.libertatea.ro/stiri/echipa-castigatoare-de-la-pnl-il-cheama-la-raport-pe-nicusor-dan-nu-mai-poate-sa-continue-asa-sau-poate-dar-fara-pnl-3765063

QuoteLipsa de comunicare dintre primarul general și cel de sector se vede și în proiectele propuse de cei doi. Nicușor Dan a prezentat în această lună proiectul ,,trenului metropolitan" București-Ilfov – un inel feroviar care leagă comunele limitrofe de Capitală, pe structura vechilor linii industriale ale CFR. Un tronson al acestui proiect (Gara de Vest – Vasile Milea) traversează strada Liniei din sectorul 6.

Mai mult, majoritatea PNL-USR-PLUS din Consiliul Local al Sectorului 6 a votat amenajarea pe strada Liniei a unui parc, estimat la 27,8 milioane lei (5,6 milioane de euro) fără TVA. În pasajul feroviar de la intersecția Lujerului, prin care ar urma să treacă trenul propus de Nicușor Dan, cei de la sectorul 6 vor să amenajeze o salină.
Pe 22 septembrie, atunci când Nicușor Dan a prezentat proiectul trenului metropolitan într-o conferință online, Ciprian Ciucu a lansat, tot online, un sondaj prin care întreba locuitorii din sectorul 6 ce ar trebui făcut cu restul străzii Liniei, pe care administrația locală vrea să amenajeze parcul.

Ciucu pune la îndoială utilitatea trenului metropolitan Primarul Ciprian Ciucu spune că nu are nimic cu proiectul trenului metropolitan, dar nu-i vede ,,relevanța" pentru că, în aceeași direcție de mers, oamenii au la dispoziție metroul (bulevardul Iuliu Maniu) sau tramvaiul (bulevardul Timișoara), arterele aflându-se la nici 200 de metri una de cealaltă.

Pentru a-și demonstra utilitatea, spune Ciucu, proiectul lui Nicușor Dan trebuie să aibă la bază studii: o matrice origine-destinație (de unde preia trenul oameni, câți oameni preia și unde îi lasă), studiu de trafic, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, plan de urbanism zonal, surse de finanțare etc. În lipsa acestor lucruri, proiectul este doar o ,,viziune", despre care cei doi primari nu au discutat. Pe de altă parte, chiar dacă ,,lucrurile merg șnur", proiectul trenului nu poate fi terminat ,,mai devreme de șase ani".
Până atunci însă, ,,nu-i pot condamna pe oamenii ăștia la mizerie, nu șase ani, ci poate chiar zece ani", spune Ciucu, precizând că amenajările parcului sunt ,,reversibile", dacă studiile vor demonstra că trenul este necesar și se va face.


zeckesan

Quote from: hefaistos on September 22, 2021, 09:32:04 PM
Taci maaaa!!!!
Ne pregatim pentru:

"planul detaliat pentru faza 1 apare până la sfârșitul anului în curs"
Aia nu costa mai nimic. Si e domeniul nostru de expertiza: pdf-uri si ppt-uri.

Eu stau si ma intreb, ne prosteste ND pe noi, sau il prostesc "expertii" pe ND.

Anul a trecut, a auzit cineva măcar de vreun pdf sau ppt pentru faza 1?

dr4qul4

mucusor asteapta un ministru la transporturi care sa puna mana pe treaba si sa-i indeplineasca promisiunile.
Probabil de curand i-a scris mosului o scrisoare in acest sens.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

paullie

Hmm ca idee e aceeasi situatie ca la subtraversarea CF Ganeasa pe Dx12. Numai ca aici Nicusor vrea sa scoate castanele din foc cu mâna MT dintr-un foc mult mult prea mare. 570 milioane Euro. Comparând inseamna 150% din Pitesti - C de Arges.

panzer

Yeap: o idee de 100 de ani care n-a vazut lumina sub cate administratii: de la Bratianu, comunisti, clepto-capitalisti. Ce astepti?

IMHO Ciucu are dreptate. Linia respectiva poate fi considerata abandonata. Nici macar pacura nu mai duce la CET Grozavesti. Nu din vina liniei. Nu mai este nevoie ca au lasat in paragina instalatiile de incalzire a pacurei.

In plus, cand DNCB va putea fi un bulevard decent din Bucuresti cateva autobuze bine intretinute (fie ele si Diesel) vor face acelasi lucru plus ca vor avea si flexibilitatea sa nu treaca doar prin camp ci sa ajunga la punctele de interchange, gen Straulesti, Pantelimon, etc.

jonny

daca tot nu mai circula trenuri pe linia respectiva ... de ce nu il fac bulevard ? care sa ajunga in centura ?

ar mai elibera din haosul de pe Iuliu Maniu

paullie

Linia CF tine de Minister MT care nu o sa o cedeze never ever. Dar oricum sincer inca niste betoane lipseau. Exista la PS6 in studiu o idee de a prelungi Preciziei , nu pâna in centura dar te scoate pe sub pod pe Maniu exact inainte de iesire din Buc. Mutam dopul de trafic deocamdata pâna se prelungeste Timisoara in A0.

hvm

Eu cred ca Nicușor spera sa primească subvenție mai mare ca să poată face ceva. Lucru care nu s-a întâmplat și atunci sta și cauta "solutii"...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

EugenRo

#524
Cu riscul sa radeti de mine (in conditiile in care stim ca ND nu va putea finaliza aceasta infrastructura feroviara) solutia tehnica care sa afecteze cel mai putin fracturarea stradala a orasului este structura pe piloane (de genul celei de la Otopeni).
Daca sa zicem, operationalizam calea ferata pana spre Politehnica, strada Liniei va ramane definitiv o granita. Or, daca urcam calea ferata pe piloni - da, e mai scump, dar lucram mai usor, nu fracturam Bucurestiul, dand continuitate strazilor perpendiculare. Ba chiar pe dedesubt, se poate si largi strada Liniei.
O:-) O:-)