[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zeckesan

Trenul Metropolitan București : primele trei linii care vor fi deschise peste un an sunt în nordul Capitalei, două rute trec și prin zona Pipera/Ce lucrări mai trebuie să facă Primăria Generală

QuotePrimele trei linii ale Trenului Metropolitan București sunt în zona de nord a Capitalei și ar urma să fie puse în circulație peste un an, a anunțat vineri, Primarul General Nicușor Dan în cadrul unei conferințe de presă la PMB după discuții despre mobilitate urbană și finanțări europene cu Adina Vălean, comisar european pentru transporturi. Întrebat de ce niciun proiect al PMB nu a ,,prins" finanțare europeană prin PNRR, Nicușor Dan a răspuns ,,așa a fost să fie", dar a spus că Trenul Metropolitan, proiect derulat în parteneriat cu Ministerul Transporturilor ( CFR Infrastructură/CFR Călători/ARF) ar urma să devină realitate peste un an atunci când se estimează punerea în funcțiune a primelor trei trasee: Gara de Nord- Gara Obor, Gara de Vest-Gara de Nord și Gara de Vest-Gara de Est (Obor), traseele 1 și 3 trecând și prin Pipera: ,,O să avem o prezentare imediat după aceste sărbători. În linii mari, partea de infrastructură este în responsabilitatea CFR (n.r CFR Infrastructură). CFR tocmai a achiziţionat un studiu de fezabilitate, care este complex pe tot ce înseamnă reţeaua din jurul Bucureştiului. Deci, probabil că momentul în care vom avea toate liniile modernizate o să fie undeva 2026-2027. În acest interval, însă, pe segmentele pe care se poate opera există o oportunitate în zona de nord, unde reţeaua e bună ...şi noi ne dorim ca într-un an, de acum, să avem funcţionale liniile pe Gara de Nord – Gara Obor, Gara de Vest – Gara de Nord şi Gara de Vest – Gara Obor; prima şi a treia (linie) trecând prin Pipera. Pentru asta ar trebui ca noi să construim peroanele, pentru noile staţii, pe care studiul de prefezabilitate le-a prevăzut deja. Asta înseamnă studiu de fezabilitate, execuţie. Cred că ne încadrăm într-un an. Şi după aceea, o discuţie cu autoritatea feroviară (Autoritatea pentru Reformă Feroviară responsabilă de achiziția materialului rulant), pentru a putea să avem şi nişte trenuri care să circule pe liniile pe care le facem" a explicat Nicușor Dan.

https://economedia.ro/trenul-metropolitan-bucuresti-primele-trei-linii-care-vor-fi-deschise-peste-un-an-sunt-in-nordul-capitalei-doua-rute-trec-si-prin-zona-pipera-ce-lucrari-mai-trebuie-sa-faca-primaria-generala.html#.YlsK8ehByUk

dr4qul4

intr-un an el face SF (nu are licitatie) si construieste si peroanele!
Si dupa aceea se duce la ARF sa discute de trenuri.. Probabil isi imagineaza ca acolo se duce, se uita si isi aleage niste trenuri de pe raft.

Cum naiba ne-am ales cu mucusor primar? Zici ca e o combinatie intre bula si pacala.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer


TVlad

Asta cu trenul metropolitan e o bazaconie din categoria "autostrada suspendata" a lui Oprescu. Pe cit de fantezista, pe atit de inutila.

zeckesan

@tom_sawyer din toate hărțile și planurile care au fost publicate pe subiect înțeleg că ar fi undeva la centură, lângă CET Vest și depoul Preciziei, unde se leagă centura feroviară de linia spre Cotroceni. În câmp, mai pe scurt

frunzaverde

Bucuresti Vest exista, stim exact unde e - fix aici : https://goo.gl/maps/NefFKAznqLKC4bu97

Ce se vede in Street View e fix cladirea garii. E in dreptul Depoului Militari, pe DNCB, singurul lucru deservit fiind Centura si un cimitir, atat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

paullie

#576
@TVlad normal ca e bazaconie. IMHO singurele linii cât de cât utile ar fi:
1) Domnesti - Branesti fara sa intre in GdN (nod cu M6 la Pajura)
2) Buftea - GdN

Cele doua linii de mai sus sa se interconecteze undeva in zona
https://www.google.com/maps/place/44%C2%B028'14.8%22N+26%C2%B002'14.2%22E/@44.4707888,26.0350793,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x0:0x1f0f83d4995553d4!7e2!8m2!3d44.4707851!4d26.0372678

dr4qul4

ideea in sine nu e o bazaconie. Dar cum vor sa o implementeze este.
Daca ar face un proiect cum trebuie atunci poate iese ceva.
De exemplu ca sa foloseasca linia CFR Constanta  (care este cea mai importanta) ar trebui:
- sa faca pasaje rutiere la toate trecerile la nivel actuale!
- sa faca o gara in zona Pipera (care sa prevada si statie de autobuz exact langa peron si loc pentru o viitoare statie de metrou)
- linia 3 pe anumite portiuni pentru a nu afecta prea mult trenurile spre mare
- sa refaca centrua feroviara pentru a prelua trenurile de marfa
- gari cu peroane cu transfer rapid.
- linie/linii noi CF , macar una care sa lege zona Pipera de T2 Otopeni

Adica un proiect mamut (si nici macar nu am pomenit de ideile despre subterana Unirii), nu carpeala pe care ne-o serverse mucusor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Trebuie sa incetam cu obsesia asta cu linii circulare care nu duc nicaeri. Potentialul exista pe rute radiale - e.g. Fundulea - Branesti - Pipera - GdN, nu pentru directii gen GdN - Obor.

Deasemenea, fara o Gara in Pipera o ipotetica linie suburbana pe M800 e inutila.

Imho, nu e o idee buna sa facem chestii de genul low cost, ci serios, cu Gara Pipera cu 4 linii (i.e. doua abatute) si cu urbanizarea zonei.

Plus evident RK pe centura Nord.

tom_sawyer

Dat fiind că se reface linia spre Giurgiu (podul peste Argeș), ar putea fi o oportunitate pentru dezvoltarea sfertului de sud-vest al centurii feroviare. Dacă o să fie trenuri dese de navetă Giurgiu-Gara de Nord, poate o să devină atractive și gările astea care acum sunt în câmp, gen Gara de Vest. Poate o să apară dezvoltări rezidențiale/industriale în jurul lor.

hefaistos

Nu inteleg de ce ce va agitati. In ritmul asta pana sa se lanseze cu adevarat proiectul (pe teren, nu in studii) domnul e impins usurel, usurel din scaun. In 2024. Pentru cineva care a absolvit, matematica se pare ca nu intelege nici macar notiunea de trecerea timpului. De la mijlocul anului 2023 adica peste maxim 14-16 luni incepe febra alegerilor.
Cat despre proiect in sine, s-a mai spus, Bucurestiul nu are, ca orasele germane infrastructura feroviara construita in secolul 19 si devenita redundanta la mijlocul secoului 20. Orice ai face ca sa devina util pentru traficul intraurban ar costa extrem de mult astfel ca e preferabil sa faci direct la standard de metrou. Deci faptul ca aceasta idee va fi probabil compromisa pentru urmatorii 20-40 de ani nu reprezinta o pierdere iremediabila.     
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

PlayStation

Marele "tren metropolitan" e o idee foarte buna, dar doar pe harta
In primul rand, romanul merge cu masina cat de mult se poate. Ca sa mearga trenul metropolitan, vor trebui sa puna taxa de centru
In al 2lea rand, trebuie pus la punct si transportul in comun din bucuresti. M6, M7
Si in al 3lea rand, daca plicusor ban spera ca o sa faca ceva pana in 2024, maxim o sa puna niste dale de beton drept peron si cam atat

dr4qul4

eu cred ca va astepta sa puna CFR-ul pana si dalele alea..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panda_no 5

Eu locuiesc in Pipera pe str Emil Racovita in apropiere de A3.
Cele 2 linii care ar trece prin zona Pipera nu au cum sa ajute pe aproape nimeni din zona cred eu.
Spre Gara de Nord as ajunge mult mai repede daca as avea unde sa las masina in zona statiei de metrou Pipera ( cu metroul evident ) sau spre Gara de Est as ajunge la fel de repede daca ar fi finalizat pasajul Doamna Ghica.
Ceea ce ar trebui URGENT in zona ar fi prelungirea liniei de metrou cu minim o statie de metrou spre Pipera pana intr-o zona unde s-ar putea construi un park&ride incapator unde sa iti poti lasa masina .
Micile parcari cu plata aparute la 200-300 metri sunt si scumpe si complicat de ajuns la ele in orele de varf din cauza traficului. Daca faci 30-40 de minute pe 2 km iti trece sa iei metroul.

TibiV

#584
Iti inteleg nemultumirea, si imi pare rau pentru tine, dar discutia despre statia CFR Pipera nu ii are in vedere pe locuitorii de pe Racovita.
Statia aia ar fi pentru cei din cladirile "business" pe pe Pompeiu...

Pe Racovita sunteti cel mult 1500 de "pasageri". Si departe de eventuala gara/halta.
Cei de pe Pompeiu sunt de 15 ori mai multi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)