[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Norocul nostru ca ND n-are bani de investitii anul asta.

Eu spun doar atata: la Berlin, adica la nemti, care se stie ca sunt exemplu de logica si organizare, liniile S merg radial si intra pe sub pamant (sau uneori sunt aeriene) atunci cand se aropie de zone urbane aglomerate. In mode cert nu dau tarcoale zonei principale precum un copil autist care nu poate renunta la traseele invatate.
Da, au si o linie circulara dar:
- este complementara celorlalte 6-7 linii radiale cu care ARE NODURI COMUNE (auzi ND, noduri comune cu radialele).
- nu este centura (sau ma rog nu mai este) pe aproximativ 80% din traseu trece prin zone urbane (industrie comert rezidential). Deci nu se plimba prin pustie, mancand timpul calatorilor si banii de subventie. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

etravel

Quote from: hefaistos on March 20, 2021, 07:43:30 PM
- nu este centura
De fapt, care este istoria liniei de centura Bucuresti? De are traseul respectiv? Pare sa nu serveasca aproape pe nimeni.

vancouver

#377
Ca sa intelegem grafic cat mai simplu ceea ce spun eu si altii (de ex. @hefaistos):

ASA NU:


Asta, acest asa nu, vrem noi sa facem acum in Bucuresti. Observati cat de putin atinge linia neagra zonele locuite! Si mai ales cum nu ajuta cu nimic, DAR CU NIMIC pe cei din localitatile invecinate! Tot cu masina vor veni in Bucuresti.


ASA DA:


Bulina verde din "ASA DA" este optionala. Este un exemplu de dezvoltare planificata. Ca sa nu bagam noul tren prin subteranul localitatii existente (costuri mari) si ca sa incurajam mutarea oamenilor in afara orasului supraaglomerat, ducem linia noua pe camp langa localitate, cream o retea de strazi si dam dezvoltatorilor imobiliari toata reteaua de utilitati la gata. Cu locurile prevazute din start pentru centrele de cumparaturi, pentru scoli, spitale, etc.. Pe scurt cluster de dezvoltare. Localitatea veche o legam cu autobuz de statia S si de cartierul nou.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

hefaistos

Yeap!!
O singura linie, aia groasa ce trece prin mijloc face diferenta.

:D
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

vancouver

Quote from: etravel on March 20, 2021, 08:05:50 PM
Quote from: hefaistos on March 20, 2021, 07:43:30 PM
- nu este centura
De fapt, care este istoria liniei de centura Bucuresti? De are traseul respectiv? Pare sa nu serveasca aproape pe nimeni.

"Sistemul de fortificații al Bucureștilor era compus din 18 forturi și 18 baterii intermediare dispuse în jurul Capitalei, în formă de cerc, al cărui diametru variază între 21,5 km și 23 km. Construcțiile sunt interconectate de o cale ferată și o șosea (Șoseaua de Centură a Bucureștilor) pe latura interioară a inelului.

Construirea ,,Cetății București" a fost un proces laborios, la care au contribuit în primul rând generalul belgian Henri Alexis Brialmont, o mare autoritate în domeniu, recunoscut pe plan mondial, și ofițerii din Comisia general Gheorghe Manu. Generalul Brialmont a conceput structura sistemului de apărare și a proiectat forturile și bateriile necesare apărării Capitalei. "

Sursa si mai multe detalii: https://ro.wikipedia.org/wiki/Sistemul_de_fortifica%C8%9Bii_al_Bucure%C8%99tiului

Deci scopul initial a fost militar si evident trebuie sa fie la distanta de orice fel de constructie civila!

Prin actuala utilizare a centurii rutiere pentru tranzit = praf + poluare fonica, zona nu se preteaza nici acum si nici in viitor pentru dezvoltari locuinte sau birouri sau zone de recreatie. Prin dezvoltarea pe centura a multor spatii logistice si depozite orice sansa de dezvoltare urbana a fost eliminata.

Asa cum forturile de aparare n-au fost folosite niciodata, asa si trenul lui Nicusor Dan nu va fi folosit niciodata.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ionut_16

Pe sub București ai deja metrouri...
De ce nu le poți duce pe alea cu corespondență supraterană in radial? Pentru M2 e ceva spre sud acum in construcție, să fie necesară intervenția MT pentru că nu mai e de UAT PMB?

Iar trenurile de centură să conecteze diferitele radiale?


cristi5

#382
^^ S-bahn e mai rapid decat metroul pt ca are statii mai putine. Un S-bahn diametral ar avea 2-3 statii nu zeci de statii ca metroul. Ar face 10 min Nord-Obor sa zicem (nu stiu care ar fi cel mai potrivit diametru)

Dar asta e pt viitorul mai indepartat.

Pt viitorul apropiat: ERTMS pus in functiune pana-n 2026: nu stie nineni sa faca asa ceva in Romania. Speram intr-un BLA cu server ERTMS ca la Curtici-614

In rest daca macar 2-3 din liniile de tren urban propuse vor functiona, eu zic ca va fi un succes. Oamenii vor prinde gustul si vor vrea mai mult. Inclusiv pe termen lung tunelul diametral.

vancouver

#383
@cristi5: in toate orasele europene S-bahn-ul diametral are (aproape) la fel de multe statii ca si metroul. In Frankfurt FIX la fel, merge partial paralel. Distanta intre statii este de 750m, cam ca la metroul din Dr. Taberei.

La Viena, Paris, München, Berlin, Londra, etc... distanta medie intre statii este de 1,5 km. Exact ca la noi pe M1, M2, M3 si M4. Doar pe M5 statiile sunt mai dese.

Deci hai sa nu aberam si sa inducem in eroare nejustificat. Un S-Bahn diametral ar avea 12-16 prin Bucuresti, oricum l-ai trasa.

PS. Am masurat:
München: pe 10,5km sunt 8 statii, deci 7 interstatii, adica fix. 1,5km intre statii pe S-Bahn.
Bucuresti M2: ca. 17 cu 13 statii, deci 12 inters. => 1,4km intre statii. (fara statia supraterana Berceni)
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

carutasul

Deocamdată tot ce văd propus e cu investiții minime, prin folosirea liniilor existente. @Vancouver are dreptate că soluția corectă e să mergi până în localitățile limitrofe, însă asta e complicat pentru că trebuie construite linii noi. Așa că probabil cel mai simplu e mai întâi să le faci pe alea 2-3 care ar avea șanse. Teama mea e însă că nu o să poată coexista cu actuala rețea. Eu văd să zicem "traversarea centrală" într-o aproximație grosolană, reprezentată în momentul de față de legătura între GdN și Pipera. Chiar dacă e excentrică, traversează orașul dintr-o parte în alta și atinge două zone destul de populate. Deci ar putea fi "magistrala" în care să intre liniile secundare, doar că nu cred că poate duce traficul necesar fără să dea peste cap trenurile actuale...

vancouver

@carutasul: nu se pot folosi liniile existente.
- Linia de centura e in stare jalnica, pe alocuri nu a mai fost folosita de ani multi sau se merge cu 30 km/h. Chiar si cu 15km/h.
- Sunt nenumarate treceri la nivel, inclusiv cu strazi EXTREM de circulate. Pentru unele se fac acele giratorii suspendate, dar mai sunt destule.
- Multe linii sunt gandite din Gara de Nord - e imposibil de asigurat o frecventa crescuta fara investitii masive
- Linia CF e lipita de centura rutiera. Orice gara noua nu e un simplu peron, ci trebuie deviata ori linia CF ori DNCB ca sa se faca loc de o gara!
- linia din Militari spre Cotroceni practic nu exista, trebuie reconstruita de la zero, acolo avem strazi ca Moinesti cu RATB si cozi de masini care se creeaza de la Gorjului. Nu poti sa pui o bariera acolo si sa ai trenuri la fiecare 7-8 minute. Trebuie pasaj.
- degeaba faci gari in camp, daca nu le conectezi. Langa centura sunt cimitire, parcuri de masini abandonate, gunoaie, mocirle. Daca vrei sa vina lumea, trebuie strazi bine asfaltate, iluminate.
- ca sa vina si oameni de pe partea cealalta a centurii trebuie pasaj pietonal si strada pe partea cealalta pana la pasaj. Gen cum s-a facut la Berceni pentru Popesti Leordeni, doar ca si peste DNCB.
- daca mergi pe diesel e groaznic ca si atractivitate, daca electrifici costa
- in multe locuri trebuie sa dublezi linia, ca altfel o sa mergi ca la aeroport, cu un tren pe ora si atat.

Si multe multe alte investii colaterale, ca sa asiguri cat de cat o accesibilitate a populatiei aflate la 1-4 km distanta. Ca aproape nicaieri nu exista cartiere de blocuri langa CF de centura.

Si mai sunt motive, daca stau sa le expun pe toate, nu mai citeste nimeni. E o imbecilitate, ce mai.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

#386
@vancouver aberanti sunt de multe ori nemtii aroganti si superiori :). History anyone?

Tu care cunosti "toate" orasele europene :) Really? :lol:

Am locuit sau locuiesc in 2 orase unde iau S-bahn pt ca e mult mai covenabil decat metroul pe acelasi traseu. Imi pare rau ca in Germania nu e asa :)

Uita-te la harta Vienei



Ia-l pe U4 care e paralel cu S si numara statiile intre Längenfeldgasse si Spitellau si apoi numara-le pe alea de pe S (linia roz intrerupta) intre Meidling si Handelskai. Si apoi arunca un ochi pe orar. S bate metroul binisor chiar daca merge incetinel. Bate si pe U7 si pe U4.

Stockholm zona orasului, fara suburbii (Älvsjö - Solna). S-bahn e roz bombon.



Aceeasi poveste cu orarele, de data asta S bate metroul rau de tot.

Nu stiu de ce in Germania au ales acele distante intre statii dar asta nu inseamna ca asa trebuie sa fie in toata lumea, si pe Luna.

carutasul

Nu am zis nici eu de centură. De acolo a pornit discuția dar propunerile ulterioare par că sunt conștiente de problema asta. Eu zic că ce ar putea funcționa ar fi ceva pe traseul vest-est și anume în zona Pipera, tot Grădinari ( sau Videle)-  Pipera mi se pare măcar de încercat. Sau Chitila-Pipera. Dar nu știu dacă se poate la o frecvență decentă. Sunt singurele pe care le văd posibile. Dacă merg, mai tragi o ramificație mai spre centru în Domnești, poate mai prinzi și din Bragadiru...

vancouver

@cristi5: Important este ca se poate si statii mai apropiate la S. Nu trebuie neaparat, dar se poate. In nici un caz cum ai spus tu, ca o linia diametrala prin Bucuresti va avea 2-3 statii prin Bucuresti. (ai lasat de inteles ca nu se poate altfel, ca sigur va fi asa - eu asta am contrazis)

QuoteUn S-bahn diametral ar avea 2-3 statii nu zeci de statii ca metroul.

Acum evident, daca S-bahn-ul diametral dubleaza pe o zona o linie de metrou, pe acea zona nu trebuie sa aibe la fel de multe statii si se poate opta pentru viteza superioara si reducere de cost.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

subway

Voi va inchipuiti ca Ilfovul ar fi suprapopulat...dar nu e!
Uitati-va la liniile suburbane STB care circula mai mult goale...