[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

punktnet

Dacă trece PNRR-ul in forma actuală, nu văd ce impedimente ar avea. Vorbim de sute de milioane de euro.
Just kidding.

voicul

Intradevar daca si CNAIR ar fi avut miliarde de la UE ... eram plini de autostrazi.  :((

Dar sper eu sa gresesc si sa realizeze PMB planurile.

vancouver

E o imensa greseala acest plan de tren metropolitan. Nu are nici o legatura, dar absolut nici o legatura cu vreun tren metropolitan existent vreundeva in lume. Nicaieri trenul metropolitan nu se invarte in jurul orasului prin zone lipsite de blocuri sau de alte puncte de interes. Trenul metropolitan trebuie sa fie radial, sa intepe orasul, sa treaca prin el (pe sub bulevardele cele mai circulate), sa ajunga in centru sau in alte puncte de interes / puncte nodale.

Va fi un esec total ca numar de pasageri, se va reduce numarul de trenuri ca o sa fie goale si la urma o sa fie napadit de balarii. Bani aruncati de pomana.

O sa scriu la Bruxelles si sper sa nu aprobe asa o nazdravanie / tampenie.

"soluție pentru rezolvarea problemei traficului în București" - niciodata nu o sa rezolve asta problema traficului, cu exceptia cazului ca traficul rutier va fi interzis complet si nu vei avea de ales.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

oc7avian

Nu face singur. Urmează să vin detalii zilele astea. De exemplu, Centura Feroviară deja prezenta interes pentru MT/CFR. Ex: Studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Frontiera Giurgiu Nord deja prinde o parte din infrastructura "cariocată" acolo. Doar că, tot ca exemplu, mai trebuie o analiză punctuală pe bucata București Nord - Jilava dacă vrei rută mai directă între M800 și M900.

Rutele feroviare n-aș zice că sunt bătute în cuie încă. Există propuneri variate venite de la MT, ARF și TPBI.

nenea_hartia

@vancouver: poate că n-ar fi rău să încerci să-i scrii și lui (contact@nicusordan.ro). E drept, pare o persoană încăpățânată, dar mi se pare la ani lumină de primarul anterior (e drept, nici nu e greu).
Sau și mai bine, trimite un mesaj bine argumentat primăriei și îmbracă-l într-o cerere pentru informații, ca să fie obligați să răspundă. Până la urmă e proiectul primăriei, nu al unui singur om.

vancouver

Hai sa va pun numai asa o intrebare. Hai sa luam linia propusa in Militari, de-a lungul liniei actuale de tren (semi-abandonata) catre gara Cotroceni.

E una dintre cele mai "ok" linii, pentru ca trece prin zone puternic populate.

Deci, facem acolo un tren care va pleca de undeva din spatele AFI Cotroceni, eventual sa zicem cu tunel pietonal pe sub Bd. Milea cu legatura cu statia de metrou Politehnica. (incerc sa gasesc plusuri ale proiectului). Mergem apoi pe linia CF prin spatele cart. Militari, iesim in centura si acum 2 variante, ambele cu capat la gara Obor, una cu ocol prin sud si una prin nord. In nici una din situatii nu ajungem la Gara de Nord (bine, ar fi si absurd, ca de la AFI Cotroceni sau de la Lujerului + Gorjului se ajunge mai repede prin alte mijloace). Dar unde ajungem?

- margine Chiajna = zona de case mici pe o parte, camp pe partea cealalta
- margine Giulesti-Sarbi (prin triaj CF), zona case mici / camp, fara posibilitate de a crea o legutura cu tramvaiul cu capat la 16 februarie
- podul Constanta aflat intre cartierele Pajura si 1 Mai - aici M4 nu are statie - e fix pe mijlocul interstatiei, o eventuala legatura cu M4 inseamna o statie noue pe M4!
- folosirea mai departe a M800 va fi dificila, nu se va putea asigura un tact la nivel de metrou, ca avem trenurile de Constanta si diverse marfare pe acolo, posibil sa fie nevoie de 2 linii in plus ca sa se asigure fluxurile, deci poduri noi, etc...
- gara Baneasa - acum o gara pustie, care arata ca nu este amplasata bine - accesul spre gara e extrem de dificil pentru cei care locuiesc in cartier Baneasa, orice alt cartier nici atat, cele cateva cladiri de birouri de langa gara... in fine. Sa zicem insa ca aici o sa avem M6
- gara Pipera - da, asta o sa fie o treaba buna - daca si numai daca se va face o prelungire a M2 si eventual o deviere a M7 la aceasta gara, in rest este la marginea zonei de birouri, cine coboara acolo mai are de mers pe jos pana in zona de nucleu Pipera sau trebuie un autobuz de distribuire, cu frecventa f. mare - altfel si gara Pipera, desi suna bine, tot pustie va fi
- iara semi-pustiu pana la gara Obor...

Bun si acum intrebarea:
Dat fiind ca in Militari si Drumul Taberei ai M3 si M5, care ambele merg spre centru si ambele intersecteaza alte linii de metrou, incl. M2, si care au frecventa de 5-10 minute la orele de varf, CINE o sa ia trenul "metropolitan"? Sa ajunga prin pustietati sau sa ajunga sa schimbe cu M6 la Baneasa? Tren metropolitan care o sa circule in cel mai fericit caz la 15 minute, ca va intra atat pe M900 (intercalare trenuri Craiova), cat si pe M800.

Sa mai mentionam ca primele blocuri din Drumul Taberei sunt la 10 min. de linia asta "metropolitana", iar grosul cartierului la 15-25 minute de mers pe jos, deci exclus. Sa mai mentionam ca e clar ca pe Rasaritului, Moinesti, Valea Lunga, Valea Cascadelor trebuie facute pasaje rutiere... sau facem treceri la nivel prin Bucuresti... asta ne mai lipsea.


Cat despre al doilea tren din Militari cu ocol prin sudul Bucurestiului pana la gara Obor, care nu se va intersecta cu nici o linie de metrou si nu o sa treaca decat prin balarii... nu are rost sa discut...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

Harta nu mai corespunde cu realitatea - vezi textul. Include linii pe M800, M1000, M900 si 901 in afara inelului feroviar.

vancouver

Am inteles, harta e pusa la misto. Nu suntem in stare sa facem una la zi, si punem una asa, ca sa nu zica tovarasa profesoara ca nu am facut nimic si sa ne dea macar 5. Ca asa am invatat noi la scoala: decat sa nu zici nimic, mai bine indrugi ceva...

Si, da, de la Vasile Milea nu o sa mai poti sa ajungi decat la Gara de Vest... (presupun gara Chiajna sau un alt punct de pe centura, unde sa poti schimba cu alt tren metropolitan). Nici vorba sa ajungi la Pipera, la Gara Obor fie si cu mega ocol, la gara Baneasa sa schimbi cu M6...nu, deja s-a taiat din ele.

M-am linistit. Multumesc AndreiB pentru indiciu, recunosc ca m-am uitat numai pe harta si am luat-o de buna!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Stati linistiti ca nu l-a bagat Ghinea in PNRR. L-a suparat pe Nicusor. Venise omul cu planuri pe care sa i le faca altii  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ionut_16

Cum zicea și @vancuvr, dacă e doar de-a lungul centurii e cam degeaba, trebuie să 'intepe' localitățile din jur: Berceni, domnești, Popești, Glina, Bragadiru, Chiajna etc ca oamenii din localitățile astea să ia trenul spre București și nu mașina. Similar cum se întâmplă în UK Londra unde trenul te duce în oraș kings cross / liverpool street iar de acolo te duci cu metroul sau cu autobuzul

subway

#355
Tampenii oengiste lipsite de orice suport stiintifico-economic, doar asa ca sa ne aflam in treaba atunci cand nu ne baga nimeni in seama...
Noroc ca Ghinea are totusi capul pe umeri!

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Nu ma pricep, doar intreb: cariocile alea nu sunt cam groase? :troll:

subway

#358
Nu sunt groase, sunt slinoase!
:)
Daca n-ai solutii serioase inventezi diversiuni neserioase...
Imi pare rau pentru Nicusor Dan desi l-am votat dar in problema asta s-a lasat dus pe ape tulburi intr-o directie ce nu-i face bine fara sa se gandeasca prea mult...

Earthchild

Mai bine sa se concentreze pe tramvaie. Alea de 34 de metri.