[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cuneo

Bulevard nou, cu patru benzi de circulație

Primăria Timișoara a depus la Agenţia pentru protecţia mediului proiectul deciziei de încadrare și motivele care o fundamentează pentru proiectul de extindere la patru benzi a străzilor Pictor Ion Zaicu – Aristide Demetriade.
Studiul de fezabilitate este deja aprobat, iar proiectul va fi cuprins în programul de dezvoltare din acest an. Străzile respective sunt, la ora actuală, din beton asfaltic cu două benzi de circulație, câte o bandă pe sens și fără piste pentru biciclete.
Extinderea la patru benzi a străzilor Pictor Ion Zaicu și Aristide Demetriade se va face prin realizarea drumului cu două benzi de circulație pe sens, amenajarea trotuarelor și a pistelor de biciclete (unde situația din teren permite), reamenajarea geometriei intersecțiilor cu străzile Gheorghe Lazăr, Calea Aradului, Popa Șapcă, Baader și Divizia 9 Cavalerie. Valoarea totală a investiţiei este estimată, conform devizului general, la 49.934.527 de lei (inclusiv TVA), iar durata de execuție a lucrărilor, la opt luni, finanțarea fiind asigurată de la bugetul local.
,,Este un proiect foarte important. Vom face un bulevard superb, cu patru benzi de circulație, vom realiza aliniamente de copaci, vom amenaja trotuare pe câțiva kilometri buni. Oricum, sunt mulți kilometri de la Fructus până în partea de est a orașului, cred că vreo șapte. Printr-o intervenție de forță majoră am făcut reparații și am transformat acest ansamblu de străzi atât cât să poată fi folosite. Acum vrem să realizăm un mare bulevard cu patru benzi de circulație și celelalte funcționalități", a declarat primarul Nicolae Robu.

https://renasterea.ro/bulevard-nou-cu-patru-benzi


Cuneo

Piste de biciclete, iluminat public si drum largit la 4 benzi pana la Aeroportul Timisoara. S-a semnat contractul cu constructorul, pentru aproape 3 milioane de euro

TIMISOARA. A fost semnat, la Consiliul Judetean Timis, contractul cu firma Super Construct pentru largirea la patru benzi de circulatie a drumului care asigura legatura cu Aeroportul Timisoara.
Contractul are o valoare de 13,4 milioane lei cu tot cu TVA, adica peste 2,8 milioane de euro. Acest lucru inseamna ca pentru fiecare kilometru se vor cheltui 1,1 milioane de euro.
Banii necesari largirii acestui drum atat de important pentru soferii care doresc fie sa ajunga la Aeroport, fie pe centura ocolitoare a Timisoarei si de acolo mai departe spre autostrada, au fost deja alocati inca din 2018 prin PNDL.
Dupa semnarea contractului, urmeaza ca presedintele Consiiului Judetean Timis, Calin Dobra, sa dea ordinul de executie. Cei 2,53 kilometri de drum vor intra in santier pentru o perioada de opt luni.
,,Potrivit contractului, va fi modernizat iluminatul public, vor fi piste de biciclete, firma castigatoare a licitatiei se va ocupa si de canalizare, dar va schimba si retelele din subteran, se va reloca un canal care apartine de ANIP si vor fi amenajate doua intersectii, plus legaturile cu drumurile laterale,,, a declarat Calin Dobra, presedintele CJ Timis.
Drumul judetean DJ 609 D este situat pe teritoriul comunei Ghiroda si asigura legatura dintre Centura ocolitoare a municipiului Timisoara si Aeroportul International "Traian Vuia" Timisoara.

https://www.opiniatimisoarei.ro/piste-de-biciclete-iluminat-public-si-drum-largit-la-4-benzi-pana-la-aeroportul-timisoara



TRANSBALKAN461

Se configurează un giratoriu la intersecția străzilor Holdelor cu Sfinții Apostoli Petru și Pavel.Au apărut marcaje de culoare verde pe asfalt,iar trandafirii de pe spațiul verde au fost scoși pt a fi relocati de pe amplasament.

MarcoPolo

Quote from: Cuneo on February 17, 2020, 09:28:22 PM
...drum largit la 4 benzi pana la Aeroportul Timisoara...
Ma tot intreb la ce o fi buna aceasta investitie... Nu e trafic mai deloc pe acolo, practic circula pe el doar cei ce merg la aeroport. Niciodata nu am intalnit mai mult de 5-10 masini pe bucata aia.
In Germania aeropoarte mult mai mari au drum de access cu o singura banda pe sens.

Ok, ca orice imbunatatire, nu strica, insa nu se putea face ceva mai util cu banii aia?

Cosminescu

Iti zic eu pentru ce e buna investitia. Prima banda va fi folosita pe post de parcare de catre cei care nu vor sa plateasca parcare in aeroport cat timp asteapta... Sau, mai rau... pe post de parcare pe termen lung pentru cei plecati prin concedii ... :)

elphax

da, momentan parcheaza pe iarba langa asfalt

totusi este foarte necesar sa fie 2 benzi din mai multe motive:
- siguranta circulatiei - unii sunt foarte grabiti si depasesc tot ce prind
- transportul in comun - ar trebui sa creasca ca si frecventa mai ales in perspectiva TM2021. Mai ales ca este clar ca nu va exista prea curand legatura feroviara - este o investitie prea mare raportat la volumele de calatori estimate pt urmatorii ani
- transporturi speciale si de urgenta - un aeroport este un punct vital, e important sa poata fi accesat usor si de ambulante, politie etc
- cresterea de trafic aerian din urmatorii ani - e bine macar la aeroport sa avem infrastructura rutiera inainte sa creasca traficul nu invers - uitati-va cum se lalaie cu centura de 10 ani, timp in care traficul s-a triplat. La noi peste tot infrastructura primeste "upgrade" dupa ce creste traficul , nu inainte. Si avand in vedere ca vom avea terminale noi, activitatea va creste. Avem deja multe utilaje care intra si ies de pe santier, de ce sa pertutbe traficul pe singura banda existenta ?

MarcoPolo

Cum am zis, nu strica (decat daca prima banda ajunge parcare, sper sa nu!).
Insa erau multe lucruri mult mai utile de adresat. Gen o legatura directa intre Calea Aradului, Calea Torontalului, Drumul spre Sacalaz.
Sunt ceva avantaje sa fie 2 benzi, insa daca inteleg eu bine, contractul este pentru bucata dintre sensul giratoriu cu centura si aeroport. Pana la acel giratoriu nu este nici o varianta cu 2 benzi.

elphax

putem spune ca sunt 2 drumuri pana la giratoriu - drumul vechi si centura
si celelalte de care amintesti sunt in anumite faze de discutii privind finantarea si proiectarea

Cuneo


elphax

pare a fi primul proiect ne-imaginar, adica cu sanse de a se face, de parcare de cartier - in plus e etajata si cu facitlitati pentru masini electrice si biciclete



cam asa arata azi, zona Dacia, langa Scoala Generala 24 corp B ( fosta 26) ( sigur vor fi comentarii ca nu e bine ca se taie niste copaci). in ultima vreme s-au mai facut parcari din acestea de cartier, dar la sol, doar asfalt intre blocuri, zone in care inainte erau garaje si balarii



Powered by API/PUM imgur uploader

opiniatimisoarei

Harry

La Timisoara se pregateste lansarea licitatiei pentru proiectarea si executia unei parcari etajate in zona Dacia.

Cladirea va fi desfasurata pe parter inalt si doua etaje. Studiul de fezabilitate a fost finalizat si predat municipalitatii in cursul zilei de ieri.









Cuneo

Incep lucrarile la una dintre cele mai importante strazi din Timisoara. Se extinde la 4 benzi, va avea piste de biciclete si trotuare, dar si un sens giratoriu

TIMISOARA. Dupa ani buni de asteptare, o strada importanta din Timisoara, ce face parte din Inelul IV de circulatie, intra, in sfarsit, in reabilitare, dupa ce a fost finalizata licitatia pentru gasirea unui constructor.
Este vorba despre strada Grigore Alexandrescu, care e prevazuta a se largi la 4 benzi de circulatie. De asemenea, aici vor fi amenajate trotuare si piste de biciclete, iar la intersectia cu Calea Torontalului va fi construit un sens giratoriu.
,,S-a incheiat licitatia pentru executie. Proiectant este Proexco SRL, executant este Super Construct, valoarea contractului de executie este de 6.527.112 lei fara TVA. Incepem lucrarile. Foarte curand voi fi acolo, pe teren, la predarea amplasamentului", a spus primarul Nicolae Robu.
In cadrul lucrarilor sunt prevazute interventii atat la carosabil si trotuare, cat si la extinderea retelelor de utilitati.
,,Lucrarile la carosabil se intind pe 17.220 mp, pistele de biciclete vor avea 1.806 mp, trotuarele vor avea 3.433 mp, iar zonele verzi 8.550 mp. Canalizarea se intinde pe 1.325 m, iar reteaua de alimentare cu apa va avea 300 de metri, in timp ce canalizatia subterana pentru retelele de telecomunicatii va fi de 1.325 metri", a precizat viceprimarul Dan Diaconu pe pagina sa de socializare.
Strada Grigore Alexandrescu este un tronson important din Inelul IV de circulatie, iar lucrarile de modernizare sunt prevazute sa dureze 8 luni.

https://www.opiniatimisoarei.ro/incep-lucrarile-la-una-dintre-cele-mai-importante-strazi-din-timisoara

Dominik

You're in Steelers Country

elphax

"Firma austriacă Strabag se va ocupa de modernizarea și extinderea la patru benzi a fostei străzi Lidia, actuala Mareșal Constantin Prezan. A câștigat licitația primăriei, cu o ofertă de 8,6 milioane de euro."

Se vor moderniza cca 2km, de la AEM pana la Calea Martirilor (Girocului) , se vor amenaja doua sensuri giratorii. Desi se extinde la 4 benzi, probabil pe o mare parte din lungime, prima banda va fi marcata ca si parcare, cica nu este destul trafic pentru 2 benzi. Plus eternele amenajari de piste de biciclete, fasii verzi langa trotuare etc. Plus modificarea infrastructurii pt troleibuze, asta probabil justifica pretul asa mare.

tion