[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

madsnowman



madsnowman

N-a fost finalul zilei, cum am crezut. S-a lucrat toata noaptea iar dimineata, la 8, descarcau un finisor si un compactor.

elphax

Promisiunea era sa se circule luni - daca sunt harnici poate deschid sambata seara sau duminica macar traficul rutier.
Din pacate, ramane problema cu tramvaiul. Pentru cine nu stie, de aici mai este o portiune cam cca o statie de tramvai care se termina in bucla de la gara. Bucla respectiva a fost deteriorata cand au demolat cladiri imediat adiacente. Nimeni nu stie in ce stadiu este, dar 90% nu se poate da in trafic.

Cuneo

E oficial. De luni se va circula pe podul Dragalina, la Timisoara. STPT reporneste tramvaiele pana la Gara de Nord

TIMISOARA. A venit anuntul mult asteptat de toti timisorenii care vor sa ajunga in zona Garii de Nord din Timisoara. De luni se va deschide traficul pe podul Dragalina.



Anuntul a fost facut de Societatea de Transport Public Timisoara. Tramvaiele 1,8 si 9, care ajungeau la Gara de Nord inainte de startul lucrarilor de modernizare isi vor relua traseele obisnuite.
,,Traseul liniei de tramvai 1 va fi: Gara de Nord – Piaţa Mocioni (Sinaia) –Piaţa Sf. Maria – Piaţa 700 – Piaţa Traian – Prinţul Turcesc – Meteo (Pădurea Verde) – Gara de Est – Piaţa Badea Cârţan – Piaţa Traian – Piaţa 700 – Piaţa Sf. Maria – Piaţa Mocioni (Sinaia) – Gara de Nord;
Traseul liniei de tramvai 8 va fi: Gara de Nord – Piaţa Mocioni (Sinaia) – Piaţa Sf. Maria – Piaţa Bălcescu – Olimpia (Complex Studenţesc) – Banatim – Piaţa Ghe. Domăşneanu (A.E.M.) – Ciarda Roşie şi retur pe acelaşi traseu;
Traseul liniei de tramvai 9 va fi: Gara de Nord – Bulevardul Dâmboviţa – B-dul Liviu Rebreanu – Piaţa Ghe. Domăşneanu (A.E.M.) – Ciarda Roşie şi retur pe acelaşi traseu,,, au transmis reprezentantii STPT.
Societatea de transport anunta de asemenea ca numarul tramvaielor care circula pe linia 9 va fi suplimentat cu o garnitura.

FOTO: Forum RATT
https://www.opiniatimisoarei.ro/e-oficial-de-luni-se-va-circula-pe-podul-dragalina-la-timisoara

Cuneo

Parcarea de 1000 de locuri din Piata 700 din Timisoara, de la propunere la studiu de fezabilitate. Cum ar schimba intreaga zona



TIMISOARA. Dupa ani in sir in care nu s-a gasit o solutie pentru construirea unei parcari in zona centrala a orasului, primarul Nicolae Robu se intoarce la un mai vechi proiect de reamenajare a Pietei 700.
Acesta a fost intocmit in 2008 ,,Piata 700: Poarta catre Centru" si propunea un parteneriat public-privat prin care sa fie total schimbat aspectul zonei, dar si amenajarea de locuri de parcare. Cum acesta nu mai e de actualitate, se va face unul nou.
In luna iulie, primarul le cerea timisorenilor parerea pe Facebook si ii intreba, in cadul unui sondaj, daca sunt de acord sa fie amenajata o parcare de 1000 de locuri in Piata 700. Acum spune ca i-a pus pe reprezentantii Societatii de Drumuri sa analizeze problema si sa intocmeasca un studiu.
,,Am dat in lucru SDM-ului sa se ocupe de proiectare la nivel de studiu de fezabilitate, in Piata 700, in locatia care are acum piata agroalimentara. Amprenta la sol a acestei parcari va fi cat se poate de mare. Nu va pot spune acum care e perimetrul. Vrem sa facem la demisol si parter sau poate parter si etaj. Vrem sa pastram si o piata agroalimentara si una de flori, care vor avea o fata moderna. Ce avem acum in Piata 700 nu e de pastrat. Nu a fost randul la modernizare Pietei 700, dar niciodata nu am fost multumit de cum se prezinta,,, a declarat primarul Nicolae Robu.
Odata cu noua constructie, intreg spatiul ar urma sa fie redefinit.
,,Facem o constructie multinivel, care va avea 2 niveluri dedicate pentru piata. Nu pot sa va spun unde vor fi cele doua niveluri. Partea din fata va ramane pentru ca e proprietate privata. Va fi cu totul alt gen de piata acolo,,, spune primarul Nicolae Robu.
Noua parcare ar fi la doar cativa pasi de cea subterana de la Finante (singura mare facuta in zona centrala in ultimii 30 de ani), dar si la mica distanta de cea pe care si Consiliul Judetean intentioneaza sa o amenajeze pe strada Sfantul Ioan.
Ramane de vazut daca planul va prinde contur sau se va intoarce in sertar precum altele la fel de... ambitioase.
Va reamintim, un proiect mai vechi al biroului de arhitectura Andreescu&Gaivoronschi propunea ca pe locul actualei piete agro-alimentare si al pietei de flori din 700 sa se amenajeze o piateta moderna, coborata sub nivelul strazii. Era vorba de fapt despre un spatiu de promenada care leaga Piata 700 de zona vechii cetati, prin pasaje pietonale subterane si scari rulante. In piateta propuneau amenajarea de cafenele, terase si alte puncte de recreere.
Practic, spuneau autorii, s-ar realiza astfel o poarta de acces catre centrul istoric al Timisoarei. Proiectul nu prevedea mutarea pietei, dat fiind faptul ca aceasta reprezinta o traditie in acest loc si este necesara pentru locuitorii din cartier, insa avea sa duca comerciantii in interior.
Proiectul propunea si construirea langa Saiftim a unei cladiri noi, administrata de Primarie. Parterul si subsolul cladirii sa gazduiasca cele doua piete, in conditii moderne, civilizate si cu acces facil.
De asemenea, proiectul avea solutii si pentru criza locurilor de parcare din zona centrala. La subsolul intregului spatiu public din Piata 700 erau prevazute doua niveluri de parcaje, cu circa 700 de locuri.
De asemenea, curtile interioare ale Spitalului Militar erau incluse in proiect si aveau rolul de a lega noua zona pietonala de Orasul Vechi.
Odata cu reamenajarea cladirii Spitalului Militar, proiectul prevedea punerea in valoare si a celorlalte monumente istorice din Piata 700: Bastionul si Biserica Militara. Arhitectii luau pe atunci in calcul si posibilitatea integrarii... viitorului metrou.
Dupa ani la randul in care proiectul a stat intr-un sertar, in 2018 Nicolae Robu il repunea pe tapet si vorbea de un concurs de solutii pentru Piata 700, care sa aiba ca punct de plecare gandirea din 2008 a arhitectilor, insa totul a ramas la stadiul de plan.
Va reamintim, in Piata 700 din Timisoara a fost amenajata o parcare privata in urma cu cativa ani, de catre Constructim.
Pe hartie, Primaria Timisoara mai are cateva planuri pentru un viitor incert, care includ si amenajarea de parcari in centrul orasului: in zona Spitalului de Copii, langa cantina liceului Lenau si langa Spitalul Municipal, propus pentru extindere si organizare.

https://www.opiniatimisoarei.ro/parcarea-de-1000-de-locuri-din-piata-700-din-timisoara


madsnowman

#577

TibiV

 :cheers:
(tramvaiul ala zici ca este "render", mai ales in postarea "Acum:"...  :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

You're in Steelers Country

Cuneo

Din păcate, sunt probleme pentru circulația tramvaielor!  :(

S-a deschis circulația pe Podul Dragalina. Tramvaiele încă nu ajung la gară, bucla e pe terenul Elba

http://www.tion.ro/s-a-deschis-circulatia-pe-podul-dragalina-tramvaiele-inca-nu-ajung-la-gara-bucla-e-pe-terenul-elba/2328873


Quest

Noul pod gral Ion Dragalina e o investitie ok, dar colajul de poze cu cotele alea e o manipulare tipica. Nu se masoara ptr comparatie portiuni din sectiunea transversala a unui pod, ci gabaritul sau total, evidentiind ce anume e schimbat. Astfel, vechiul pod avea latime de ~18 m (se mai poate vedea cu "measure distance" in GoogleMaps), iar cel nou (pe mijloc) are ~28 m
Lumea contesta grilajul prea rar al balustradei, prin care un copil scapat din ochi s-ar putea strecura si cadea in apa.
Common sense will get you far !

elphax

Grilajul e provizoriu. Orice pod normal în lumea asta se face doar cu grilaj vertical, fără bare orizontale

alecu26

Sa vezi la ce aberatii s-a ajuns in present. Deoarece nu exista reglementari clare...sau derogari clare...vine auditorul de siguranta circulatie si zice H4B in orase. Iti vine sa plangi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).