Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nedcatalin

Am desenat indicatoarele si pentru sensul spre Vest. La fel, am luat ca reper indicatoarele curente de deasupra intersectiilor, pe care le-am pus in stanga, iar propunerea mea - in dreapta. 10x!












nicolaem

excelent
mica adaugare: in loc de Sibot e necesar Cugir (23k loc.)


horatiu.cosma

Intr-adevar, bine gandite, aerisite si explicite, sunt sigur ca cei de la Turnul Asfaltului sau colegii nostri de pe forum pot incropi un articol bun pe aceasta tema.

nedcatalin

Multumesc! Mi-ar placea sa vad articole in presa pe aceasta tema, plecand nu neaparat de la ce am desenat eu, care e doar o propunere, dar in primul rand de la situatia existenta care este haotica. Sigur putem strange aici poze de la toate aceste noduri pe care colegii din presa le pot folosi pentru a exemplifica greselile. Iar apoi ar trebui ca cei de la CNADNR sa intocmeasca un standard care sa corecteze uniform toate greselile si apoi sa fie folosit in continuare pentru ca ne asteapta cateva sute de km noi cu multe noduri. E clar ca ce s-a facut pana acum a fost la voia intamplarii, si asta reiese din situatia actuala de unde nu putem extrage nicio regula. Fiecare bucata nou construita a avut propriile desene. Si in final a iesit acest amalgam patetic.

SB76UFO

Poate ne ajuta AndaN ,TraianDeleanu si altii ca ei din presa
"Prostia este eternă și invincibilă"

pasadia

Apreciez ideea si munca din spatele ei si chiar cred ca trebuie popularizata aceasta tema. Imi permit insa cateva observatii:

1. la panourile de pe sensul spre est (Sibiu):
- as mentiona Sannicolau Mare la nodul Pecica; desi nu cunosc zona, stiu ca tocmai a fost deschis anul trecut un pod peste Mures la Pecica si pe acolo mi se pare cea mai scurta ruta spre Sannicolau Mare venind din vest (exceptand varianta Mako-Cenad care probabil ca ar fi folosita de localnici); momentan tu ai mentionat Sannicolau Mare din nodul Arad (Zadareni).
- ai uitat de nodul A1/A6 (l-ai mentinat in sensul invers, spre vest).
- la nod Arad Sud as renunta la "Timisoara via DN"; o asemenea indicatie e pentru localnici, care in mod sigur stiu situatia, nu pentru necunoscatori pe care doar i-ar incurca.
- la nod Ilia as renunta la Arad; directia Arad ar trebui sa fie servita de A1, nu de DN7.
- la nodul A1/A10 as renunta la Turda si as trece Alba-Iulia (care va fi servita de 2 noduri din A10); de asemenea as renunta la inscriptia Sebes Centru.
- la nodul Lancram as renunta la indicatia Alba-Iulia (vezi observatia de mai sus)

2. la panourile de pe sensul spre vest (Nadlac):
- la nodul A1/A10 as renunta la Turda si as trece Alba-Iulia (care va fi servita de 2 noduri din A10); de asemenea as renunta la inscriptia Sebes Centru si as inlocui Timisoara cu Deva.
- la nodul Lancram as renunta la indicatia Alba-Iulia (vezi observatia de mai sus).

3. Ar trebui cineva sa gaseasca prin arhiva acel raspuns mai vechi al CNADNR-ului care sustinea ca prin normativ ar fi obligati sa treaca pe panouri anumite localitati care se regasesc doar pe traseul drumului intersectat de autostrada; un normativ absurd, dar care le dadea lor baza legala pentru acele aberatii (inclusiv pentru directia Bucuresti de pe toate indicatoarele spre DN-uri). Odata gasit acel normativ ar trebui sa le spunem ca e o prostie si ca trebuie aruncat la gunoi / modificat cat mai curand.


nedcatalin

@pasadia:

Multumesc pentru observatii. Imi permit si eu cateva comentarii, pe scurt:
- si eu am observat ca Sannicolau Mare e foarte departe si poate fi deservit de noul pod peste Mures
- Timisoara / Arad via DN ma gandesc ca pot fi utile in ideea  pentru care se deplaseaza pe respectivele drumuri pe care le cunosc popular ca fiind "drumul vechi spre Timisoara" sau "drumul spre Arad"); am vazut acest model in Franta in cateva locuri.
- cumva A10 ar trebui semnalizata cu capatul ei, si anume Turda, asa cum si in celalat sens ma astept sa fie trecut Sebes. Acolo insa pot fi proiectate mai multe seturi de indicatoare, avand in vedere ca va fi o intersectie larga, cu 2 benzi pe sens. Deci ar putea fi doua indicatoare, unul cu "Oradea, Cluj-Napoca, Tg Mures" si celalat cu "Aiud, Teius, Alba Iulia", de exemplu; consider ca la intersectia a doua intersectii de autostrazi ar fi bine sa apara cat mai multe localitati pe directia de iesire

Foarte bine punctat. Trebuie gasit normativul si plecat de acolo. Trebuie gasite noi reguli, dar, repet, ma indoiesc ca toate indicatoarele respecta un anumit normativ, pentru ca mie imi par la intamplare. Spre exemplu, de ce difera numarul de localitati pe o directie de la un nod la altul.

Si sa nu uitam si de restul indicatoarelor din noduri, cele de pe DN-uri, si aici imi vine in cap ce monstruozitate se intampla la nodul Lancram unde e imposibil sa citesti indicatoarele pe care sunt trecute aceleasi localitati in mai multe directii.

disney

nedcatalin, daca esti de acord, pot trimite propunerile de indicatoare catre CNADNR, pentru ca sa nu fie degeaba munca ta (voastra). :cheers:

Cand ati ajuns la varianta finala, scrieti in thread-ul de comunicare cu CNADNR ca se pot trimite si le includ in urmatorul mesaj catre ei.  ;)

nenea_hartia

@nedcatalin: Excelente propunerile, dar te rog, folosește diacritice pentru numele localităților.  :)

nedcatalin

@nenea_hartia: multumesc. fontul SNV pe care l-am gasit (free) nu avea diacritice.
@disney: as propune ca inainte de a trimite catre CNADNR sa isi mai dea lumea cu parerea, sa centralizez opiniile si, eventual sa refac la un standard ceva mai ridicat desenele si, impreuna cu indicatoarele, sa trimitem si o propunere de standard, ca sa ne asiguram si pe viitor :)

orioane

In primul rand felicitari nedcatalin pentru lucrul facut. As avea insa cateva propuneri de imbunatatire a indicatoarelor. Ca regula principala ar trebui ca localitatile sa apara in ordinea importantei si a distantei fata de nod. De exemplu:

  • La primul nod, Agnita e la 55 km, Sibiul e la nici 500 m.
  • La al treilea, Mediasul e tot la mai mult de 50 km.
  • Ocna Sibiului e mai departe de zona industriala Sibiu Vest si de Aeroport
  • Saliste este un oras de 300 locuitori. Amnas si Sacel sunt sate apartinatoare de Saliste, fiecare de maxim 500 locuitori. Sacel de asemenea e inutil deoarece era cunoscut doar datorita faptului ca era un sat enervant pe DN.
  • Mercurea Sibiului apare de doua ori - ar trebui atunci sa apara cu indicative Est si Vest. E totusi un "oras" de 300 locuitori. Au as lasa-o doar pe panoul de la Cunta.
  • Apoldu de Jos e aproape de doua ori mai mare ca Ludos si e la cateva sute de metrii de iesirea de pe autostrada.
  • Alba Iulia ar trebui sa apara pe panoul cu A10 avand in vedere ca va avea o iesire proprie si ca e la doar cativa kilometri de nod, spre deosebire de Targu Mures. Ai de ales intre Tg Mures si Turda, dar asta e un detaliu - Turda merita pentru ca e un nod de autostrada, Tg Mures e orasul mai mare. Amandoua sunt suficient de departe de nodul A1 A10 ca sa nu conteze prea mult - cine se orienteaza doar dupa panouri ar trebui sa aiba o informatie suplimentara gen harta de hartie sau indicatii de drum.
  • Sebes Centru e totusi mai aproape decat Alba Iulia (car cf punctului de mai sus ar trebui sa fie Alba Iulia Sud)
  • De ce Sibot si de ce nu Cugir. De asemenea, Orastie e char acolo langa nod.
  • Simeria e chiar langa nod, dar de exemplu Hunedoara e aproape la fel de departe ca si Orastie. Hategul e cel mai departe.
  • De la nodul Soimus pana la Brad sunt 35 km, Deva e chiar acolo si e principalul nod care deserveste orasul.
  • Arad via DN e o informatie care ar trebui sa apara pe panouri suplimentare nu pe panoul de iesire pe autostrada. Regula in vestul Europei e ca inainte de nod e unul sau mai multe panouri care spun: pentru Arad pe DN folositi nodul Ilia
  • Ce cauta Calafatul pe panoul cu A6? Sunt atatea optiuni mai bune, iar numarul de masini care ies acolo pentru Calafat e mai mic dacat cele care merg la Caransebes sau Drobeta.
  • Timisoara apare de doua ori - deci ar trebui sa fie Nord si Est.
  • Aradul e mai mare decat Zadareniul si e chiar langa nod asa ca ar trebui sa apara ca Arad Zona Industriala Sud. De asemenea daca sunt 4 iesiri succesive catre Arad nu ar trebui sa dispara numele localitatii intre ele.
  • La Arad Sud, Timisoara via DN e inutil pe panoul de iesire (cf explicatia nod Ilia)
  • Topolovatu Mare e mai mare decat Brestovat si e chiar langa nod.
  • La Sebes Vest merita totusi sa pui si Vintu de Jos in ambele directii
Cam atat, keep up the good work.

nedcatalin

Bun, deci o discutie ar fi ordinea trecerii localitatilor pe indicatorul de iesire.
Am putea stabili urmatoarele:
- maxim 3 localitati
- ordinea sa fie in functie de distanta de la nod cu cea mai indepartata localitate sus
- aceeasi localitate sa nu apara pe mai multe iesiri decat in situatia in care este un oras mare si se trec diferite zone (de ex: Arad, Sebes, Sibiu)
- aceeasi localitate sa nu apara si pe directia autostrada si la iesire (de ex: Timisoara); dupa caz sa fie separate pe zone (de ex: Timisoara Est, Timisoara Centru)
- mentiunea de directie pe DN sa apara complementar pe un alt indicator

Acum cateva lucruri punctuale semnalate de @orioane:
- Miercurea Sibiului care apare de doua ori: posibil ca pe directia Vest, sa fie mai ok sa apara doar la nodul Apoldu iar pe directia Est, doar la nodul Cunta; astfel putem avea indicatoare care sa difere in functie de sensul de mers
- Alba Iulia - OK, trebuie trecuta pe A10; in acest caz, pe panoul de iesire A10 sa fie trecute doar localitatile accesibile de pe A10 (Turda - ca si capat, Aiud, Alba-Iulia) iar pe iesirea DN1 sa fie trecut doar Sebes Centru (poate eventual Lancram)
- Nodul Orastie imi pare putin dezechilibrat, in sensul ca Orastie se afla cumva intre nodul Orastie si nodul Simeria; daca vii dinspre Deva, poate e mai usor sa iesi la Simeria si sa mergi pe DN decat sa treci fizic de Orastie, sa iesi la nod Orastie si sa intorci; de aceea am pus Orastie Vest si Est acolo. Cugir e intr-adevar un punct important in zona (sa speram ca se va face un nod la Sibot si rezolvam problema); m-am gandit ca cine vrea sa ajunga la Cugir stie si de Sibot. Dar putem pune Cugir pe DJ704
- Vantu de Jos la Sebes Vest e obligatoriu (l-am uitat, reconosc!)
- Hateg vs Hunedoara (alte pareri?)

orioane

Quote from: nedcatalin on May 13, 2015, 03:18:26 PM
- ordinea sa fie in functie de distanta de la nod cu cea mai indepartata localitate sus

As prefera invers, cea mai apropiata/importanta localitate sus, deoarece e prima informatie citita.

icristian

Eu cred ca ar fi util sa fie si cateva indicatoare cu marile orase legate de autostrada, chiar daca sunt mai indepartate. Ma gandesc ca pentru un strain nou venit in Romania, l-ar ajuta sa stie ca se afla pe drumul bun. Aceste indicatoare nu trebuie sa fie neaparat inainte de un nod rutier, ar avea un rol informativ pentru cineva care stie doar 4-5 orase din romania (eventual sa fie precizata si distanta pana la acele orase).