Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: icristian on May 13, 2015, 03:56:31 PM
Eu cred ca ar fi util sa fie si cateva indicatoare cu marile orase legate de autostrada, chiar daca sunt mai indepartate. Ma gandesc ca pentru un strain nou venit in Romania, l-ar ajuta sa stie ca se afla pe drumul bun. Aceste indicatoare nu trebuie sa fie neaparat inainte de un nod rutier, ar avea un rol informativ pentru cineva care stie doar 4-5 orase din romania (eventual sa fie precizata si distanta pana la acele orase).

Practica tipica este un concept numit punct/oras de control. Se considera, ca, in general, atunci cand pleci la orice forma de drum "necunoscut", te informezi in avans de ruta spre a ajunge la punctul dorit. Adica, un designer bun de indicatoare ii considera pe soferi informati in legatura cu ruta dorita - nu ii ia de prosti.

In conditiile astea, ajutorul cel mai bun pentru sofer este oferirea unor borne intermediare de verificare si orientare pe parcurs, adica puncte de control. Care sunt punctele de control pe care le vrei pentru a ajunge la destinatie? Asta e treaba soferului sa determine, nu treaba semnalizarii. Semnalizarea te duce DOAR pana la urmatorul punct de control, de unde iti ofera directia spre urmatorul (urmatoarele daca e jonctiune de drumuri) puncte de control. E inutil sa pui Bucuresti la Timisoara sau Timisoara la Bucuresti, de exemplu.

Munca lui @nedcatalin este un exemplu tipic de semnalizare cu doua niveluri de "puncte de control" - distante si apropiate. Punctele distante sunt Sibiu - Arad - Szeged; punctele apropiate sunt Sebes - Orastie - Simeria - Deva - Lugoj - Timisoara - Nadlac.

E o solutie excelenta. Preferinta mea e cu puncte distante un pic mai apropiate, si puncte apropiate mai putine.

Eu as folosi asa (pe orice indicator de "inainte" apare un punct distant + un punct apropiat daca exista):

A1 : puncte distante: Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Sebes - Timisoara - Arad - Szeged.
A1 : puncte apropiate:
Bucuresti - Pitesti : nimic
Pitesti - Sibiu : Rm. Valcea
Sibiu - Sebes : nimic
Sebes - Timisoara : Deva, Lugoj
Timisoara - Arad : nimic
Arad - Szeged : Nadlac

Eventual, pe sectiunile cu "nimic" ca a doua indicatie, daca se apropie o jonctiune de autostrada, primul punct principal de pe acea autostrada (i.e. Timisoara - Arad va avea Oradea ca indicatie secundara; Sibiu - Sebes va avea Cluj Napoca).

A2 : puncte distante: Bucuresti - Constanta
A2 : puncte apropiate: nimic

A3 : puncte distante: Bucuresti - Ploiesti - Brasov - Tg. Mures - Cluj - Oradea - Debrecen
A3 : Puncte apropiate :
Bucuresti - Ploiesti : Aeroport Otopeni (T2)
Ploiesti - Brasov : Sinaia
Brasov - Tg. Mures : Fagaras - Sighisoara
Tg. Mures - Cluj Napoca : Turda
Cluj Napoca - Oradea : Zalau
Oradea - Debrecen : Bors

A4 : puncte distante : n-avem
A4 : puncte apropiate : Bucuresti + Tulcea / Bucuresti + Mangalia (A4 e un colector/ocolitor)

A7 : puncte distante : Ploiesti - Buzau - Bacau - Pascani - Suceava
A7 : puncte apropiate : Rm Sarat - Focsani - Marasesti - Roman

A10 : Cluj Napoca
A10 : Alba Iulia - Turda

Deci, nu e nevoie sa supra-incarci indicatoare punand semn spre "Constanta" in Arad - orice sofer care vine de la Budapesta si vrea sa ajunga in Constanta va sti ca ruta il poarta prin Sibiu - Bucuresti (sau prin Craiova sau pe altundeva). Daca nu s-a informat din timp, e raspunderea lui sa faca asta; nu vom reduce siguranta pentru participantii la trafic care si-au facut temele pentru a-i ajuta pe putinii care nu si-au facut-o.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nedcatalin

Si sa nu uitam ca pe autostrada exista si indicatoarele de distanta, plasate de obicei dupa fiecare nod. Pe aceste indicatoare pot fi trecute distantele catre toate punctele de control (distante si apropiate). Mai mult, pot fi trecute si distantele catre orase care se afla pe alte autostrazi cu care se intersecteaza respectivul drum.
De exemplu, pe A1, dupa nodul Sibiu Vest, am putea avea un astfel de indicator cu:
Sebes                      xx km
Deva                       xx km
Timisoara                xx km
Arad                       xx km
-------------------------------
Turda (A10)             xx km
Cluj-Napoca (A10)    xx km


AkaManah

Intr-un an , cand veneam acasa de la mare, prin Sibiu m-a lovit un gand: ce ar fi sa nu cunosc drumul dar, sa vreau sa ajung la Aiud. Mi-am propus sa ma ghidez dupa ce gasesc pe drum. Surpriza! Nici macar in Alba Iulia nu am vazut un indicator cu Aiud ca si cum CNADR-ul ar fi presupus ca eu trebuie sa stiu ca Aiudul e intre Alba Iulia si Turda.

Legat de aiureli de semnalizare rutiera. Inainte de giratoriul de la depozitul Kaufland  (directia Turda- Aiud) apare Aiud 38 de km. Dupa sensul giratoriu este Aiud 33 de km (acesta fiind cel corect!). Te simti ca intr-un wormhole- in 500 de metri deja ai facut 5 km.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

AkaManah

Am observat ca, in multe locuri, sunt uitate cu anii semne de circulatie de restrictie temporara lasate din timpul constructiei ori reabilitarii unui drum. E normal sa fie asa? Daca te prinde un radar intr-o asemenea zona ce te faci?
Pe autostrada Cluj-Turda exista un pod unde exista restrictia de 100km/h din categoria celor temporare existenta de cand s-a inaugurat autostrada.

Hercule

^^ Restrictia de pe Turda - Cluj cred ca e pentru intrarea spre un Centru de Intretinere si Coordonare, localizat undeva pe partea dreapta in sensul spre Turda.

Scuze de offtopic!
Deșteaptă-te române!

iuli

Nu intru sa dezbat fiecare varianta propusa de colegul nedcatalin, dar cea mai gresita varianta propusa de el e sa scri pe indicator acel "via DN". Ganditi-va ce poate intelege un strain din acel "via". Eu zic ca varianta aleasa acum e clara si logica. Poate ca dureaza pana toata lumea invata geografia locului, dar cu cat schimbam mai des cu atat crestem confuzia.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

nedcatalin

Sa inteleg ca in opinia ta, cam tot ce am propus eu este gresit, din moment ce ai scos in evidenta "cea mai gresita". Eu zic totusi ca e un topic important de discutie si ca ceva trebuie facut. Pe principiul tau, ce ar zice un strain care vede la iesirea Cunta indicator spre Sebes si inainte Orastie (asa cum este in prezent); sau deja celebrele "Arad, Timisoara, Lugoj" sau "Orastie, Sebes". E clar ca varianta aleasa acum nu e clara si e chiar foarte confuza.

cutter

#83
Colegul nostru de forum francofon phb2 a făcut o muncă migăloasă în completarea/în paralel cu cea a lui nedcatalin.

Vă atașez rezultatul acestui efort (în limba franceză):
- fișierul Autoroutes.xlsx conține explicații general și motivarea acestui efort
- fișierul A1aBucAd.pptx are 254 de planșe cu propuneri pentru indicatoare pe traseul autostrăzii A1

Mulțumiri ambilor colegi.

nedcatalin

Multumim mult colegului phb2! E coplesitor, dar am facut de cafea si abia astept sa le parcurg!

MHN

OMG! Cata rabdare si migala!
Multumim phb2 dar si nedcatalin.

Ionut


JohannDB

QuoteAm observat ca, in multe locuri, sunt uitate cu anii semne de circulatie de restrictie temporara lasate din timpul constructiei ori reabilitarii unui drum. E normal sa fie asa?

   Nu este normal ABSOLUT DELOC !!!! Nu ştiu dacă asta se-ntâmplă şi "la case mai mari", dar ceea ce se-ntâmplă la noi, este cel puţin jenant sau "mârlănesc" (cum este la ieşirea din Ianca spre Buzău pe DN 2B, unde semnalizările au rămas la trecerea la nivel, dar trecerea unui eventual tren este tehnic improprie şi necesită "reamenajarea"  trecerii, dar un eventual miliţian la pândă îţi face probleme acolo)!!!



   Un aspect deoasebit al semnalizării uitate / neadaptate sau mai ştiu ce.....se vede cel mai bine la cei care au ca activitate transorturile de marfă şi au nevie de un AST...... Eiiii, acest AST este cerut pe baza unor date/caracteristici de dimensiune/greutate a mărfii, iar programul de calculator care face treaba asta, este atât de plin de restricţii ce nu mai sunt actuale, ca să nu mai spun de cote de gabarit neactualizate (spre exemplu, drumarii au mai turnat asfalt şi nu au ţinut cont de înălţimea sub un pod, dar nici n-au anunţat asta), încât traseul ce rezultă te pomeneşti că te trimite în excursie prin jumătate de ţară, ocolul rezultat ajungând chiar la 150-200 km, faţă de traseul normal. Şi cum tarifarea se face la kilometrii......
   În drumurile prin ţară, am constatat că:
      -Drumarii fac treburi în "dorul lelii"...nu am văzut absolut niciun şef de lucrare cu bastonul telescopic de luat înălţimi sub un pod la reparaţiile /asfaltările de caosabil; pentru ei 5 cm "nu are importanţă   8) !!"
      -Programul de calculator ce generează rutele/traseele pentru cei ce au nevoie de AST-uri este cel puţin prost şi neactualizat sau actualizat eronat; ne mirăm de ce sjung aşa de scumpe transporturile pe aceste trasee generate....prin care devii turist prin jumate de ţară.  Şi mai e un lucru; pentru a se scăpa de-o remediere a unei situaţii, se introduce o restricţie de 3,5m lăţime (deşi încape cu brio un 4-4,50m lăţime şi treaba e gata: calculatorul asta vede 3,50m maximum, iar tu "drum bun"......
     -Nimeni de la CNADNR sau DRDP sau SDN-urile subordonate n-a luat un baston de înălţime şi să pornească, măcar odată la doi ani, la măsurarea tutuor obstacolelor ce traversează peste şosele......
   Îm mare....astea-s o parte din probleme.....care înşiruite aduc alte probleme spre cel de jos !!!!

phb2

Quote from: nedcatalin on May 22, 2015, 01:09:32 AM
E coplesitor, dar am facut de cafea si abia astept sa le parcurg!

I entirely agree with you ; it is not always easy to follow, even for me !    :D   :depressed:
The ideal should be to put the pannels at the right places in Bogdymol's or Marius's long playing movies. Only so could everybody perfectly understand.

danutzu_1069

@JohannDB
Vad ca te pricepi in ceeace priveste AST, probabil te ocupi cu asa ceva.
As mai adauga o treaba "naspa" la gabaritul pe inaltime: cablurile de tot felul care "traverseaza" drumul, si care nu sunt la o inaltime corespunzatoare.
Despre astea, DRDP-ul nu are habar.
Si intradevar, cea mai grava problema este gabaritul pe inaltime la trecerea pe sub pasaje, dar si tonajul pe podurile vechi.
Si apropo de ocoluri artificiale, multa vreme am primit AST pentru transporturi de utilaje de la Bucuresti la Onesti cu ocol pe la Bacau, si nu direct de la Adjud la Onesti,  deoarece DRDP are in program o restrictie de tonaj la nu stiu care pod de pe dn11A (restrictie pe care nu am vazut-o in teren)