Trenuri in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by andrey_tm, June 29, 2018, 05:23:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phenol

Interesant cum ei prezinta ca si cum lucrarile ar fi inceput deja pe Brasov - Sighisoara. Raportand doar la timpii, se poate zice ca e santier. Insa nu.

Aceasta portiune e asa de proasta incat vitezele sunt comparabile cu cele de pe santiere, ba mai proaste pe unele portiuni.

Per global, arata asa:

Brasov - Sighisoara sunt 127 km, IR 1539 o parcurge in 2h si 40 min; Arad - Ilia sunt 125 km, IR 1822 o parcurge in 2 h si 30 min (ieri a facut cu 10 min mai mult).

Preferata mea este portiunea dintre Brasov si Augustin: 49 km, 1h si 4 min la IR, 1h si 17 min la R (in realitate timpii sunt mai mari), 23 de limitari de viteza individuale, iar acestea sunt intre valorile 70 si 15 km/h (desigur, vorbesc doar de limitarile aferente firului I si II).

Sambata cand am trecut pe acolo se lucra pe firul II in zona Apata, schimbau cateva sine. Nu ma astept sa se schimbe ceva dupa lucrari.

GML

In 2007, cand am inceput facultatea, faceam 4 ore si 20 de minute cu trenul de la Cluj pana la Satu Mare, Acceleratul Bucuresti Nord-Satu Mare.
In 2019, IR1745 merge numai pana la Baia Mare, dar de acolo pot sa merg la SM cu un tren Regio. In total, 6 ore si 6 minute, in loc de 3, cat face autocarul. Evident, ca avem si intarzieri. Bine, ca pot sa merg si spre Oradea.
In ultima vreme, cred ca au mai reparat ceva, ca un tren Regio face numai 1 ore si 45 de minute, in comparatie cu 2 ore, cat era inainte. Dar na. Nu suntem foarte departe de vechiul "record":Rapidul facea 1 ora si 5 minute.Acuma ATC-ul face 1 ora si 13 minute.
Sunt curios oare cand o sa fie reparata portiunea Baia Mare-Mediesu Aurit, limitata la 50 km/h (38 km, si trenul Regio face in jur de 70-80 de minute).

andrey_tm

Trenuri prin zapada in Bratca (Muntii Apuseni)



Trenuri prin zapada in Suncuius si Vadu Crisului (Muntii Apuseni)


planiolro

http://www.bizbrasov.ro/2019/01/30/proiect-pe-axa-bbc-tren-direct-brasov-bucuresti-care-sa-faca-doar-o-ora-si-50-de-minute-fara-opriri-in-garile-de-pe-traseu/

O ora si 50 min intre Bucuresti si Brasov mi se pare un pic cam optimist. IR 347 face 2 ore si 26 min. Intre Brasv si Predeal nu se poate merge mai repede decat acum iar intre Predeal si Comarnic este o limitare la 80 km/h.  Ma gandesc ca un tren fara oprire in nici o statie ar mai putea economisi ceva minute dar nu sa ajungi la o ora si 50 min. Poate undeva la putin peste doua ore.



Proiect pe Axa BBC: Tren direct Brașov – București care să facă ,,doar" o oră și 50 de minute, fără opriri în gările de pe traseu
30 ianuarie 2019

Primarul Braşovului, George Scripcaru, a anunţat că unul dintre planurile ,,Axei BBC" este introducerea unui tren de mare viteză între Braşov şi Bucureşti.

Nu va opri în alte stații

,,Vrem să introducem şi un concept propriu de mobilitate. Până vin chinezii să facă autostrada Comarnic – Braşov, vrem să introducem o cursă rapidă pe calea ferată Braşov – Bucureşti, fără oprire între staţii intermediare. În acest mod, se va economisi între o oră şi o oră jumătate", a declarat primarul.
Edilul a precizat că această cursă ar urma să fie administrată de o societate comercială creată de cele două municipalităţi, acesta urmând să achiziţioneze şi trenul. De asemenea, el nu consideră că ar exista o problemă legală în înfiinţarea unei curse, din moment ce infrastructura feroviară a statului român este administrată şi de alţi operatori privaţi, scrie bzb.ro.

Cum e acum: 2 ore și 50 de minute – 3 ore şi 45 de minute

În prezent, conform datelor disponibile pe site-ul CFR Călători un tren Inter Regio, parcurge cei 166 de kilometri dintre Braşov şi Bucureşti în 2 ore şi 50 de minute, iar un tren Regio în aproximativ 3 ore şi 45 de minute. Practic, dacă timpul s-ar reduce cu o oră, în tren ar putea ajunge de la Braşov la Bucureşti într-o oră şi 50 de minute.
Pe de altă parte, în ultima şedinţă de plen a Consiliului Local Braşov, aleşii au votat o hotărâre privind cotizaţia anuală a municipiului Braşov pentru Axa Asociaţia ,,Axa de dezvoltare Braşov – Bucureşti – Constanţa" (Axa BBC), în cuantum de 154.000 lei/an. În schimb, la propunerea primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, în Consiliul General al Municipiului Bucureşti se va dezbate un proiect de hotărâre potrivit căreia Capitala ar urma să plătească anual o cotizaţie de 2,98 milioane de lei.


frunzaverde

Quote from: planiolro on January 30, 2019, 08:20:04 PM
În acest mod, se va economisi între o oră şi o oră jumătate", a declarat primarul.

Poate fata de trenurile Regio...

Hai sa luam 347-le, care are opriri intermediare exclusiv in Predeal, Sinaia si Ploiesti, total 4 minute oprire si 2h26 timp de parcurs. Le eliminam, castigam cele 4 minute (de fapt 3, vedeti mai jos de ce), dar nu cine-stie-ce in plus. Hai sa vedem de ce:

1. Predeal - Oricum trebuie sa opreasca. E varf de panta cu declivitate foarte mare, trebuie facuta proba franelor. Dar chiar si fara proba franelor, avem doua restrictii la 30 km/h, care afecteaza toate liniile de primire-expediere. Deci zero minute economisite.
2. Sinaia - aici s-ar putea economisi vreo 3, hai, cel mult 4 minute, s-ar putea trece cu VS prin gara.
3. Ploiesti Vest - aici s-ar putea economisi... nimic. E o restrictie de 15 km/h pe directa la macazurile spre Ploiesti Sud, deci trenul oricum trebuie sa mearga la pas prin restrictiile alea.

Deci, total, 2h15-2h20, nu mai bine de-atat. Daca s-ar scoate restrictiile de 10-15 km/h la iesirea din Bucuresti Nord, cele de 15 km/h de la intrarea in garile Ploiesti si Brasov, cele de 70 de pe Bucuresti - Ploiesti, si s-ar face RK pentru 70 pe Darste - Predeal, cat era pe vremuri (nu 50 cu 50/65 cat e acum) si 120 pe intrarea in Brasov, s-ar putea scoate 2 ore cu un automotor usor.

Quote from: planiolro on January 30, 2019, 08:20:04 PM
De asemenea, el nu consideră că ar exista o problemă legală în înfiinţarea unei curse, din moment ce infrastructura feroviară a statului român este administrată şi de alţi operatori privaţi, scrie bzb.ro.

BZB putea sa nu puna intrebari idioate si sa citeasca reglementarile. Orice firma poate opera trenuri de calatori, cat timp are autorizatiile necesare si trasele.

Quote from: planiolro on January 30, 2019, 08:20:04 PM
Cum e acum: 2 ore și 50 de minute – 3 ore şi 45 de minute

Nu sunt in stare nici sa verifice mersul trenurilor?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GML

http://www.bizbrasov.ro/2015/01/22/minune-un-tren-cfr-facut-mai-putin-de-doua-ore-intre-brasov-si-bucuresti/

QuoteLa întoarcere trenul a circulat fără oprire între cele două staţii, reuşind performanţa de a parcurge cei 166 de kilometri într-o oră şi 58 de minute, ,,ceea ce reprezintă un record absolut pe această distanţă".

Articolul e din 2015

Dagda

^ de atunci e posibil sa fi aparut restrictii noi :)

Xenos

Cu ridicarea restricţiilor şi cu eliminarea unor timpi băgaţi aiurea (trenurile ajung timpuriu în multe staţii, mai ales între Câmpina şi Predeal) s-ar putea obţine lejer un 2 ore şi 10 minute pentru trenurile care opresc în Ploieşti, Câmpina, Sinaia, Predeal.
Majoritatea IR-urilor opresc însă nu doar în Buşteni, ci şi în Azuga (ceea ce înainte făceau doar Personalele/Regio), ba şi prin Comarnic şi unele chiar Breaza, acolo evident că timpii merg spre 2 h 45 min lejer.

pasadia

Dar voi va inchipuiti ca este o nevoie de asa ceva (serviciu direct Brasov - Bucuresti, fara oprire, intr-un timp cat mai redus posibil)? Adica ca exista oameni care nu apeleaza la tren pe calatoria intre Brasov si Bucuresti STRICT pentru ca considera timpul de deplasare prea mare?

Adica nu exista nici un alt impiediment cu ar fi:
- calitatea variabila a conditiilor de calatorie  - de la ok pana la dezastru (in 2016 am calatorit intr-un bagon care efectiv mirosea in intregime de la WC-ul negolit si care nu se putea inchise; putinii calatori din el ne-am mutat in alt vagon curand dupa plecare(
- intarzierile (valabile pentru orice tren ce vine dinspre Sighisoara)
- lipsa de locuri disponibile (da, am patit, in week-end intre Brasov si Sinaia sa ma trezesc cu trenuri prea pline, inclusiv cu situatii in care nu dadeau bilete).

Scripcaru e in plina campanie locala. A anuntat saptamana asta mai mult proiecte la Brasov decat in tot anul trecut. Nu stiu de ce bagati in seama asemenea articole.

Xenos

Articolul în sine poate nu este relevant, tema însă este foarte relevantă, acută chiar, în condiţiile blocajului total al DN1.

Sunt convins că un serviciu predictibil din perspectiva calităţii, curăţeniei şi numărului vagoanelor (de ex. un tren cu minim 4 - 5 vagoane modernizate, curate) sau cu automotoarele alea moderne cu care tot suntem ameninţaţi  :lol:, asigurat la cel mult 1 oră 30 - 2 h interval ar câştiga mulţi călători DACĂ ar mai scădea puţin timpul de parcurs. 2 ore 45 e totuşi prea mult pt 166 km! Dacă însă oferi 2 h sau 2 h 10 min şi psihologic poţi vinde altfel chestia asta şi este mult mai tentantă.
Părerea mea, vorba unui clasic în viaţă....

pasadia

Senzatia mea e ca cel mai important ar fi ca acest serviciu (imbunatatit calitativ) sa fie mentinut pentru toti eventualii clienti. Adica si pentru Predeal, si pentru Sinaia, si pentru Busteni, si pentru Campina, si pentru Breaza, chiar si pentru Azuga sau Floresti. De fiecare data cand merg prin zona vad ca exista potential pentru traficul de naveta si cred ca e nedrept sa fie vehiculate acum optiuni in care ei sunt ignorati prin disparitia acelor statii.

Ionut

Păi stai. Pentru navetiști faci tren dedicat.

frunzaverde

#42
Quote from: Dagda on January 31, 2019, 12:31:18 PM
^ de atunci e posibil sa fi aparut restrictii noi :)

Au aparut restrictii noi - din Brasov nu se mai iese cu 50 km/h, se iese cu 15 km/h de la toate liniile. Linia Brasov - Darste nu mai poate 110, poate 95-100. La urcare spre Predeal, ai macar o restrictie de 30 oricare fir ai alege. Prin Predeal nu mai poti trece cu 50, treci cu 30. Prin Ploiesti Vest nu mai treci cu 90-100, ca trebuie sa franezi pentru o restrictie de 15 km/h. In Bucuresti nu mai ai nici o linie cu viteze peste 15 km/h...

Quote from: Ionut on January 31, 2019, 03:01:41 PM
Păi stai. Pentru navetiști faci tren dedicat.

Problema nu este cea de navetisti. Problema este ca traficul Bucuresti - Brasov se poate imparti in trei treimi practic egale:

1. O treime care merge Bucuresti - Brasov.
2. O treime care merge Bucuresti - Sinaia/Busteni/Azuga/Predeal.
3. O treime care merge Bucuresti - Ploiesti.

Nu poti sa defavorizezi doua treimi pentru a favoriza o treime. Pentru ca asta inseamna trenuri fara oprire - ca cei din orasele "peste care se sare" vor primi frecvente mai putine si serviciu mai prost. Si nici nu poti dubla-tripla frecventele curente astfel incat sa ai trei seturi de trenuri separate Bucuresti - Brasov, Bucuresti - Ploiesti - Sinaia - Busteni - Azuga - Predeal si servicii locale. Pentru ca linia dubla, cu trafic intens de marfa si de trenuri de lunga distanta, nu are capacitate pentru asemenea triplare.

Quote from: Xenos on January 31, 2019, 12:50:53 PM
Majoritatea IR-urilor opresc însă nu doar în Buşteni, ci şi în Azuga (ceea ce înainte făceau doar Personalele/Regio), ba şi prin Comarnic şi unele chiar Breaza, acolo evident că timpii merg spre 2 h 45 min lejer.

Busteni si (partial) Azuga sunt necesare; localitatile astea s-au dezvoltat masiv, si cel putin Busteniul genereaza trafic suficient (comparabil ca Sinaia sau Predeal), fiind preferat de multi ca loc de inceput si sfarsit de traseu spre Bucegi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on January 30, 2019, 09:51:08 PMcele de 70 de pe Bucuresti - Ploiesti
Nu mai exista restrictii de 70 pe Bucuresti - Ploiesti, cel putin pana la Ploiesti Triaj. am mers saptamana trecuta cu IR1631 si nu a mai incetinit in garile unde pana acum avea restrictie la 60 - 70, respectiv Buftea, Crivina si Peris.

frunzaverde

#44
Quote from: etravel on January 31, 2019, 04:05:22 PM
Nu mai exista restrictii de 70 pe Bucuresti - Ploiesti, cel putin pana la Ploiesti Triaj.

Ba mai exista. Le-au reparat pe cele de pe firul 1, dar au aparut altele pe firul 2. De asta n-ai simtit nimic "la dus". La intors, simti... BAR-ul asta intra in vigoare maine:



Si simti ca e ceva in neregula cu linia cand ai trasa de 140, locomotiva/automotor apt de 140, si vezi pe TMV-eu 12 de la cap la coada. Si nu doar o singura data, ci de fiecare data!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!