Trenuri in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by andrey_tm, June 29, 2018, 05:23:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

andrey_tm

Câteva filme cu trenuri în zone de munte:

Izvoru Mureșului (județul Harghita)




Băile Tușnad (județul Harghita)




Romuli & Dealu Ștefăniței (județul Bistrița-Năsăud)


TibiV

Foarte frumoase filmarile, unghiurile foarte bine alese....

Dar imi da o senzatie de tristete sa vad trenuri cu doar 2 (doua) vagoane, si alea cam goale...
Un singur Interregio cu 4 vagoane (mamaaaaa, ce lung....) si un international cu 6 (sase) vagoane - o fi A380 al CFR-ului ?...

Noroc cu marfarele...
Iar cand vezi un marfar cu doua locomotive parca iti mai explici de avem inca transport feroviar...
Nu stiu insa pana cand...

Imi amintesc ca in '82, pe 2 sau 3 ianuarie, abia am prins bilet pe ruta Dej-Bucuresti la un "personal" de la Baia Mare (da, pe vremea aia existau "Regio" pe distante de peste 500 km...) si am calatorit in vagonul 7 sau 8, si nu era ultimul.
Cand am ajuns in GdN cred ca trenul avea 14 vagoane (eram inca prea "zdruncinat" de un "Revelion in forta") dar tin minte ca m-am uitat in spate si m-am crucit... "Mama, cat s-a lungit  trenul asta!"....

PS
In 1982 cu "personalul" am facut vreo 14 ore pana in Bucuresti (nu stiu traseul, caci am adormit instant dupa plecarea trenului din Dej si m-am trezit doar pe la Chitila....).
In 2015 am facut cu "Interregio" 11 ore, "multumita" lucrarilor vesnice de pe M300 Coslariu-Sighisoara. Bine ca nu se apucasera de Sighisoara-Brasov, caci sigur calatoria ar fi durat tot 14 ore... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Pai si acum abia prinzi bilet. Aseara, trenul care pleaca la Arad la 23:45 era plin. Cateva bilete la clasa a 1-a. SI asta cu 40 de min inainte de plecare. Unii au mai prins loc doar in picioare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

CFR și aglomerația de vară - În afară de trenurile sezoniere către litoral, aproape toate celelalte au trei - patru vagoane

​CFR a introdus la final de iunie 40 de trenuri sezoniere către Mangalia și Constanța, dar venirea acestora a agravat criza de vagoane, fiindcă restul trenurilor InterRegio au în cele mai multe cazuri trei vagoane, chiar și pentru trasee mai lungi de 300 km. În plus, evenimente muzicale precum Untold și Neversea vor face ca biletele să fie și mai greu de găsit. O altă consecință a lipsei de vagoane este că pe rute lungi pe trenurile InterRegio au fost puse vagoane supraetajate de tren Regio.

La 30 iunie au fost introduse trenurile sezoniere către litoral și cele mai lungi au, în mod excepțional, 14 vagoane, în general fiind vorba de 7-10 vagoane.

Însă, cum CFR Călători folosește sub 800 de vagoane, cu 350 sub necesități, unele trenuri care leagă Capitala de Ardeal sau Moldova au fost scurtate pentru a compune trenuri sezoniere mai lungi.

Am monitorizat mai multe zile trenuri pe diverse rute și numărul de vagoane a scăzut. Spre exemplu un tren IR București-Sibiu care avea în general 4-5 vagoane, acum avea doar trei. Un tren București - Sighetul Marmației care avea în general 7-8 vagoane a ajuns să plece din București doar cu patru într-una din zile, în timp ce în alte zile avea 5-6. Pe trenuri IR între București și Bacău și București - Galați au fost puse acele vagoane alb-albastre supraetajate care sunt potrivite pentru trenuri Regio, nu pentru parcursuri lungi unde și biletele costă peste 60 de lei.

Călătoria cu trenul este complicată fiindcă poți să nu găsești loc chiar și cu două săptămâni înainte sau și mai mult, dacă este vreun eveniment unde participă multă lume.

Între 5 și 8 iulie se ține la Constanța festivalul Neversea, în timp ce Untold se va ține între 2 și 5 august la Cluj, iar atunci, chiar și cu suplimentări, trenurile vor fi extrem de pline și numărul celor care vor sta în picioare ore întregi va fi foarte mare.

Tot mai grea a devenit și călătoria navetiștilor, mai ales pe ruta București - Ploiești, unde, tot din cauza lipsei de vagoane nu există trenuri "pendulante" care să circule doar între cele două orașe. Abonații sunt obligați să meargă în picioare în trenurile de foarte lung parcurs ș introducerea trenurilor sezoniere a complicat lucrurile, fiindcă programul unor trenuri utilizate de navestiști s-a schimbat.

Hotnews

tom_sawyer

Reguli dure pentru operatorii feroviari: Parlamentul European dă dreptul călătorilor să primească până la 100% din valoarea biletului în caz de întârzieri ale trenurilor iar prevederea se aplică și în România din anul 2019

Actualizările drepturilor călătorilor în transportul feroviar votate de Comisia Europeană vor include rate mai mari de compensare pentru întârzieri și o mai bună asistență pentru persoanele cu mobilitate redusă. Deputații europeni au sprijinit modificările aduse regulilor din 2009 care vizează asigurarea unei asistențe mai bune pentru persoanele cu mobilitate redusă, un acces mai bun pentru bicicliști și proceduri mai clare de tratare a reclamațiilor. În plus, companiile feroviare ar trebui să îmbunătățească informațiile oferite pasagerilor cu privire la drepturile lor și să sporească compensația plătită navetiștilor în caz de întârziere. România este scutită temporar de aceste reguli, care vor fi aplicabile din data de 3 decembrie 2019, fără a mai exista posibilitatea unei derogări.

Deputații europeni au majorat compensația pentru întârzieri mai mari de o oră, de la 25% la 50% din prețul biletului. Pasagerii au acest drept la despăgubiri în plus față de menținerea dreptului de a continua călătoria sau de a fi redirecționați. Pasagerii vor avea dreptul la 75% din prețul biletului pentru o întârziere de o oră și treizeci de minute și 100% din prețul biletului pentru întârzieri mai mari de două ore.

Pentru a evita blocarea pasagerilor după o conexiune ratată, deputații europeni au clarificat faptul că, în cazul în care un pasager a achiziționat mai multe bilete pentru o călătorie cu mai multe trenuri, drepturile la informație, asistență și compensare sunt aceleași ca la un bilet normal.De asemenea, deputații europeni au respins propunerile de a scuti operatorii feroviari de la plata unor despăgubiri în cazul unor "circumstanțe extraordinare".

Pasagerii au dreptul să ia biciclete la bordul trenului, inclusiv la trenurile de mare viteză, la distanțe mari, la serviciile transfrontaliere și la cele locale, a decis textul adoptat. Trenurile noi și modernizate trebuie să aibă spații bine indicate pentru a transporta biciclete asamblate.

http://newsby.marianandrei.com/reguli-operatori-feroviari-2019/

AlexxC

Solutia Cfr: timpi de parcurs mai lungi care sa includa posibilele intarzieri 👏

frunzaverde

^
Mai exista posibilitatea explicita a inca unui set de derogari.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

^^ Parlamentul European dublează despăgubirile pentru întârzierea trenurilor

Toate companiile feroviare din Uniunea Europeană vor fi obligate să acorde despăgubiri pentru întârzierea trenurilor, acestea fiind cuprinse între 50 şi 100% din valoarea biletului de tren, în funcţie de durata întârzierii. Potrivit unei propuneri legislative deja aprobate de Parlamentul European, toate companiile feroviare din Uniunea Europeană vor fi nevoite să garanteze şi asistenţă gratuită pentru persoanele cu dizabilităţi sau mobilitate redusă. De asemenea, acestea vor trebui să asigure compensarea integrală în cazul pierderii sau deteriorării echipamentului de mobilitate, precum şi în cazul pierderii sau accidentării animalelor dresate.

În prezent, pentru o întârziere cuprinsă între 60 şi 120 de minute, valoarea despăgubirii este de 25% din valoarea biletului, şi de 50% dacă întârzierea este mai mare de 120 de minute. Parlamentul European majorează despăgubirile ce pot fi acordate pentru întârzieri cuiprinse între 60 şi 90 de minute, de la 25%, la 50% din valoarea biletului. Pentru întârzierile cuprinse între 90 şi 120 de minute, despăgubirea va fi de 75% din valoarea biletului, iar pentru întârzierile mai mari de 120 de minute despăgubirea va fi de 100% din valoarea biletului.

România a cerut derogare până în 2024. Despăgubirile se acordă doar pentru transporturile internaţionale România a cerut de mai multe ori amânarea termenului până la care trebuie să se alinieze cerinţelor europene în ceea ce priveşte acordarea despăgubirilor pentru întârzieri, cu atât mai mult cu cât starea transporturilor pe calea ferată din ţara noastră este mai mult decţt precară. Ultima astfel de amânare a fost făcută anul trecut, când Ministerul Transporturilor a cerut răgaz pentru conformare până în 2024.

Adevarul

Ionut

Cum mergeau trenurile românești acum 100 de ani - Poezie, călătorii, război și tragedii

Acum un secol cele mai rapide trenuri românești prindeau peste 75 km/h, rețeaua feroviară creștea cu o medie de aproape 100 km/an și se petrecea și unul dintre cele mai grave accidente din istorie, cu sute de morți. În epoca de aur a locomotivelor cu abur erau mult mai puține gări decât acum, iar cei care aveau timp și bani puteau călători cu trenul de la Paris până la Constantinopole în același vagon. Mai jos puteți citi despre cum erau trenurile acum un secol, despre tunelul de la intrarea în "Orient" și despre cum era descris drumul cu trenul în cele mai citite ghiduri de călătorie ale vremii.

Multe detalii si fotografii pe Hotnews

Ionut

CFR Călători lansează oferta tarifară de călătorie Trenurile Zăpezii 2019. Prețuri reduse spre stațiuni

CFR Călători va lansa oferta tarifară de călătorie Trenurile Zăpezii 2019, cu reduceri, în perioada 8 ianuarie – 28 februarie la trenurile spre și dinspre cele mai căutate stațiuni montane pentru schi, cum sunt cele de pe Valea Prahovei și Vatra Dornei. Reducerile vor fi de 25% de luni până joi, pentru călătoriile pe rută directă, la clasa a 2-a, cu trenurile InterRegio care au ca punct de plecare/destinație una din stațiunile montane de pe ruta Sinaia-Brașov sau din Vatra Dornei și de 31% – 56% zilnic, pentru călătoriile la clasa a 2-a cu trenurile InterRegio care circulă pe Valea Prahovei pe rute între Sinaia – Brașov și retur, prin extinderea ofertei ,,Reduceri de weekend pe Valea Prahovei", informează CFR Călători, preluat de news.ro.

De exemplu, pe ruta București – Predeal prețul biletului cu această ofertă este de 30,6 lei, cu 8,9 lei mai puțin față de prețul întreg, pentru ruta Constanța – Brașov prețul biletului este de 60,45 lei, cu 18, 85 mai puțin față de prețul întreg, iar pentru ruta București Nord –Vatra Dornei prețul biletului este de 76,65 lei, cu 24,25 lei mai puțin față de tariful întreg.

Profit.ro

pasadia

Nu inteleg de ce mai reduc pretul biletelor daca oricum reusesc sa vanda tot (din moment ce nu le mai ramane locuri libere foarte des).

Phenol

Aceasta oferta deja a devenit o traditie la CFR Calatori, probabil ca e vorba de inertie  :lol:

Daca vorbim de pretul biletelor, incepand cu 10 Decembrie, in general au crescut preturile biletelor prin eliminrarea sau scaderea reducerilor oferite la ternurile IR (vezi lista actuala)

andrey_tm

Trenuri prin ninsoare in Vatra Dornei



Trenuri prin zapada in Timisoara


nirolf

Foarte frumoase filmările!

Cât despre CFR, are nevoie neapărat de automotoare moderne, e complet ineficient să plimbi locomotivele alea cu 1-3 vagoane.

nenea_hartia

Mulțumesc, chiar frumoase filmările, foarte frumoasă și gara din Vatra Dornei, dar ce naiba, cât ar costa un gard care să separe linia de strada și de trotuarul de lângă? În primul film, pe la minutul 5:20, mi s-a făcut inima cât un purice ???.