Trenuri in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by andrey_tm, June 29, 2018, 05:23:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Ala e farmecul liniei, pentru ce sa separe?

Oamenii s-au obisnuit cu trenurile si probabil si invers e valabil.

nenea_hartia

^ Din motive de siguranță? Sau nu contează?

catalin_i

ANUNȚ DE INTENȚIE – ACHIZIȚIE MATERIAL RULANT
În data de 28.12.2018, a fost publicat în SICAP Anunţul de intenție nr. PI1000447  – pentru achiziţia de material rulant RE-R – lot 1.

Astfel, într-o primă etapă, Autoritatea pentru Reforma Feroviară intenţionează să achiziţioneze rame electrice noi destinate transportului feroviar de călători, în limita fondurilor aprobate din POIM 2014-2020, respectiv 20 bucăți – Rame Electrice Regionale – RE-R noi.

Acestea vor fi utilizate pentru serviciul comercial, pe liniile electrificate de pe reţeaua feroviară românească, alimentate de la linia de contact de 25 kV, 50 Hz şi vor circula pe calea ferată cu ecartament normal de 1435 mm, capabile să atingă o viteză de 160 km/h, destinate în principal transportului feroviar suburban și regional.

RE-R vor trebui să îndeplinească cerinţele prevăzute în specificaţiile tehnice de interoperabilitate STI LOC & PAS, STI NOI, STI CCS, STI.

Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate–preț, din care componenta financiară este de 49%, iar componenta tehnică este de 51%. Valoarea estimată a contractului de achiziţii a Ramelor Electrice Regionale este de 120 milioane Euro, fără TVA.

Ulterior, vor fi organizate și licitațiile pentru celelalte tipuri de material rulant, care va fi utilizat în traficul feroviar pe distanțe medii și interregionale.

Valoarea totală actuală a fondurilor eligibile pentru achiziția de material rulant – prevăzute în POIM – este de circa 250 milioane Euro, cu posibilitatea suplimentării acestora.

http://arf.gov.ro/web/anunt-de-intentie-achizitie-material-rulant/

andrey_tm

Trenuri prin viscol in Sinaia



Trenuri prin zapada, la rasarit, in Brasov


GML

Salutare.
CFR-ul a scos din oferta reducerea de pret, daca calatoresti cu 2 trenuri?
De ex. acuma un drum de la Cluj Napoca pana la Satu Mare ma costa undeva in jur de 70 de lei, cu schimb la Oradea.
Anul trecut biletul costa in jur de 40 de lei, din cauza ca, am mers cu 2 trenuri, nu direct.

Phenol

#20
^
Reducerile acordate de CFR au scazut (adica preturile au urcat un pic) la unele trenuri, insa eu nu am gasit combinatie de trenuri care sati dea 70 Ron Cluj - Oradea + Oradea - Satu Mare.

Reducerea de fidelitate nu a fost scoasa.

BTW: Trenul direct costa 40 RON, iar cele cu schimare in Oradea mie imi da in jur de 55. Cu schimbare in Jibou e cel mai scump, undeva la 65 RON.

Toate sunt preturi pentru maine.

In rest, pe Cluj - Oradea recomand sa folosesti trenurile private, astea sunt cele mai ieftine.

GML

Din pacate au scos singurul tren Regio intre Cluj si SM, dar acuma biletul e mult mai scump, decat biletul de autobuz.
Singurul tren direct e la 4:39 dimineata, dar e IR.(Bucuresti Nord-Satu Mare). Ciudat ca asta e cel mai ieftin.
Prima data am verificat preturile pe infofer.ro, dar erau mult mai scumpe, decat pe bilete.cfrcalatori.ro. In mod normal, al doilea ar trebui sa fie OK, dar nu prea inteleg, de ce nu avem acelasi pret pe ambele siteuri.

frunzaverde

#22
Quote from: GML on January 16, 2019, 07:43:18 PM
Prima data am verificat preturile pe infofer.ro, dar erau mult mai scumpe, decat pe bilete.cfrcalatori.ro. In mod normal, al doilea ar trebui sa fie OK, dar nu prea inteleg, de ce nu avem acelasi pret pe ambele siteuri.

Infofer nu este operator feroviar, iar oferta de preturi (si chiar si mersul) nu sunt cele oficiale si contractuale ale operatorilor. Preturile de pe Infofer sunt preturile furnizate din catalogul de preturi al fiecarui operator.

Ofertele speciale (pe care le vezi pe site-ul CFR cu un semnulet rosu cu %PRET pe el) nu sunt incluse. Mai mult, CFR are intotdeauna o oferta daca mergi cu doua trenuri de-ale lor in succesiune (numita inept "de fidelitate"). De altfel, majoritatea operatorilor au oferte permanente foarte bune (de exemplu, Regio Calatori si TFC te tarifeaza Regio pentru orice calatorie cu tren InterRegio).

Cu schimbare in Oradea poti merge mai ieftin alegand sa schimbi operatorul. De exemplu, pot face asa:
Cluj - Oradea cu TFC : 16:13 - 19:20 : 24.50 lei
Oradea - Satu Mare cu CFR : 19:41 - 22:43 : 18.30 lei
Total: 43.80 lei
   
Exista si optiunea asta, dar e mai scumpa:
Cluj - Oradea cu TFC : 7:18 - 10:03 : 24.50 lei
Oradea - Satu Mare cu Astra Trans Carpatic (dar atentie la anulari si intarzieri) : 10:55 - 13:07 : 39.10 lei         
Total : 63.60 lei
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol


GML

#24
^

Acuma circula ca IR1546 Cluj-Jibou+IR1547 Jibou-Satu Mare. De acum cativa ani, circula ca si Regio intre Cluj si Satu Mare, cu Desiro.

etravel

#25
@frunzaverde
Totusi, ofertele %PRET nu sunt si ele disponibile in sistemul de fare quote si rezervari al CFR? Ca de acolo le ia... In plus, nu face sens, ba mai mult, e anticomercial si vorba ta, inept sa tii doua randuri de tarife, mai mult, sa nu le faci publice pe toate  la orice interogare pentru ruta respectiva.

GML

Nici eu nu prea inteleg, ca de ce avem preturi diferite.
Daca merg pe cfr.ro, si mai departe pe infofer, atunci primesc preturile gresite.
Pe cfrcalatori.ro, preturile is corecte.
Oricum, daca incerc sa cumpar un bilet, nu pot numai de pe cfrcalatori.ro. Nu prea inteleg de ce nu maredirectioneaza de pe cfr.ro pe cfrcalatori.ro, cand caut un tren.

Ionut

Bilanţ greu de egalat la CFR. Trenurile au întârziat şase ani într-un an

Bilanţ negativ greu de egalat pentru căile ferate din România. Datele arată că în tot anul 2018, trenurile au avut întârzieri de nici mai mult, nici mai puţin de... 6 ani. În alte state, o întârziere de numai câteva minute e atât de ruşinoasă, încât ministrul Transporturilor îşi dă demisia. La noi, oficialii se mulţumesc doar să constate problema. În 2018, în perioada iunie-noiembrie, timpul de aşteptare în plus a fost de 1,6 milioane de minute. Adică o întârziere de peste trei ani în doar 6 luni. Călătorii au pierdut timp în sălile de aşteptare din gări şi anii anteriori. În 2017 trenurile au întârziat în total peste 4,53 de milioane de minute, echivalentul a opt ani şi jumătate. Aproape la fel arată datele şi pentru anul 2016, când numărul minutelor de întârziere a ajuns la aproximativ 4, 5 miliaone.



Digi24

andrey_tm

Trenuri prin zapada in Baile Herculane



Trenuri prin zapada in Liteni


Ionut

​#10YearsChallenge Trenurile în România - 2009 vs 2019. Viteze mai mici, vagoane mai puține. Un deceniu în care țările din jur nu au stat pe loc

​Acum 10 ani trenurile românești erau mai rapide și vagoanele erau mai numeroase. Existau și mai multe trenuri internațioanele care tranzitau țara și numărul călătorilor cu trenul era aproape dublu față de prezent. București - Constanța este singura magistală pe care se circulă mai bine decât acum un 10 ani, iar operatorii privați sunt singurii care au venit cu trenuri ceva mai confortabile în acest timp. Provocarea celor 10 ani lasă calea ferată românească în ofsaid, fiindcă ritmul modernizării este mult mai lent decât în alte țări din zonă.

În 2009 abia începeau lucrările pe București - Constanța și trenurile făceau 4 ore și jumătate, de două ori mai mult decât acum. Abia în 2014 au fost gata lucrările. În 2009 se termina și reabilitarea tronsonului Câmpina - Predeal și atunci cele mai rapide trenuri făceau o oră si 15 minute, față de 50 de minute în prezent. Acum un deceniu unele trenuri personale făceau chiar și 115 minute între Predeal și Câmpina, acum cele mai multe fac sub 70 de minute.

Însă aici se cam opresc comparațiile pozitive pentu 2019. Lucrările pe Coridorul IV în Ardeal au început în 2012 și nu s-au terminat încă, pe unele porțiuni restricțiile urmând să mai dureze mulți ani (Brașov - Sighișoara). Un exemplu este traseul Brașov - Teiuș. Acum 10 ani cel mai rapid tren făcea 3 ore și 24 de minute pe cei 229 km. Acum, după primele îmbunătățiri durata este, în cel mai bun caz, de 4 ore și 23 de minute, dar există și un Regio care face șase ore.

Alte comparatii si detalii pe Hotnews