Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

DN1... Ploiesti Brasov ar cam avea nevoie de covor asfaltic nou, nu de plombari... Sunt de toata jena plombarile facuta un apropiere de Brasov (situatia de azi dimineata). Am fost azi la Brașov, la dus, pe DN1, iar la intoarcere am preferat pe Râșnov - Predeal. (73A) Cu o exceptie, chiar este mult mai bun decat DN1... Evident , nu am ratat si bucățica de A3... :)

user201

@starz05 Mulțumiri pentru efort. Chiar arată rău drumul pe acea porțiune și ar trebui să se lucreze susținut pentru a avea ceva de calitate, având în vedere că are trafic de autostradă și practic leagă două secțiuni de A1 cu traficul aferent.

@danutzu_1069 Total de acord cu tine, dar după un entuziasm în perioada 2010-2015 acum nu mai am așteptări prea mari lage de drumuri și autostrăzi. a fost într-adevăr anul trecut cu multe refaceri de DN în perioada de carantină și imediat după și de asemenea cu deschiderea a mulți km de autostradă, dar îl consider o excepție în ultimii ani. Nu am cum să cred că se va așterne curând un strat de asfalt pe DN1 pe o porțiune așa lungă când mă uit la filmările lui starz05 cu refacerea DN68A sau la cum se lucrează pe DN76 porțiunea Oradea-Brad. :(( :(

gruiarew

@starz05 ai mers mai mult de-a latul pe acolo :) Știam că-i rău dar nu mă așteptam sa fie chiar așa. Mulțumesc și eu pentru filmae, aveam drum la Sibiu, dar... îl mai amân :)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

AirDesign

@gruiarew Saptamana trecuta am avut onoarea sa circul 3 zile pe acel drum, la ore diferite, din cat am observat drumul e mai bun si liber pe ruta Cosevita - Margina. Pe la amiaza pe sensul de mers spre Deva, se fac cozi infernale ce se intind pana in Margina in drept cu fosta fabrica, recomand detur pe drumul 108 - Curtea - drumul 648 - iesire in Cosava. Sa speram ca pana la vara va fi mai bine, in rest, rabdare si nervi de otel!  :((



P.s. A incercat cineva sa ocoleasca pe 648 direct spre Homojdia, dupa care sa urce in DN68A? Din interesectia drumului inainte de Cosava acesta parea sa fie nou dar nu stiu pana in ce punct, fiind in contratimp si cu suspensii sport am decis sa nu incerc, dar poate avem forumisti pusi pe aventura si pot sa ne lamureasca.

oc7avian

Legat de mentenanță, am discutat cu niște oameni implicați în contractele de întreținere covoare asfaltice în zona DRPD Brașov. Prezint părerea lor, unilaterală:

Ei nu pot lucra proactiv. Pot repara doar ce marchează DRPD Brașov pe asfalt cu spray-ul. Iar cum DRPD vrea să facă economie (că plătesc la cantitate), marchează doar gropile apărute, ori zonele unde deja e rău. Dovadă că Brașov - Predeal a ajuns brusc praf după ultima ninsoare mai puternică. Evident, și firma ar vrea să facă cât mai mult pentru profit. De aceea am zis că e o părere unilaterală.

pasadia

Iar eu îți zic așa: în mod normal, date fiind sumele implicate in zona de construcție și întreținere drumuri, ar fi trebuit să face până acum o cercetare cu adevărat extinsă pentru a căuta cea mai potrivită rețetă.

Și vorbesc aici despre studierea impactului principalelor elemente:

- rețetă de asfalt (as vrea sa sper că există rețete diferite (compuși, grosime strat, etc...) care produc rezultate diferite
- climat (una e vremea din BV, alta cea din TM). Complet afon in domeniu fiind mă gândesc că principalul element este umiditatea (atmosferica, dar și la nivelul asfaltului și al terasamentului), adică un element măsurabil cu niste senzori.
- compuși folosiți (la deszăpezire adică).

Am identificat 3 elemente, dar poate sunt mai multe. Oricum in baza lor putem face comparații pe sectoare. De exemplu DN1, BV - Predeal îl asfaltăm și îl întreținem conform unei anumite rețete, DN1A după altă rețetă, DN11 după alta și tot așa.

Iar după vreo 3-5-10 ani puteam sa tragem concluzia și să vedem care rețetă funcționează mai bine și să corelăm asta cu indicatorii măsurați - umiditate, tehnologie folosita, etc...

E oare complicat? Adică există facultăți de drumuri și poduri, exista studenți care să citească niste senzori, exista niste contracte care pot stabili clar rețetele folosite pe un drum sau altul...
Nu e că și cum apariția gropilor e inevitabilă - știm prea bine că pe unele drumuri nu apar, iar pe altele sunt prezenta permanentă. Dar ne interesează oare sa aflăm care e diferența specifică ce le provoacă?

Cristi N

Este evident ca reteta dar si grija cu care se lucreaza, de exemplu gradul de compactare au un rol foarte important. De cativa ani urmaresc constant cum se degradeaza/repara DN7A, pe portiunea Obarsia Lotrului - Voineasa e aceiasi deszapezire si acelasi trafic dar comportamentul e diferit de la o zona la alta.

Sunt unele bucati unde efectiv drumul o ia la vale sau se umfla dar sunt si zone unde se vede strict diferenta intre straturile folosite de la un an la altul. Culmea, cel mai vechi strat se comporta cel mai bine, iar cele mai proaspete se macina vazand cu ochii.

adiarc

sunt evidente lucrarile ( intretinere plus lucrari noi ),de f.f proasta calitate...am venit de la Bv la Sibiu si mai ales centura BV,relativ recent inaugurata ,are banda 1 praf si pulbere...cred ca inclusiv firma care ,cica, a oferit consultanta ,trebuie actionata in instanta....a fost o iarna lejera chiar si pt BV,obisnuit chiar si cu -30 gr...iarna asta nici la -20 nu au ajuns si pt f.putin timp

constructorii au inca cel mai mic pret,consultanta e pe hartie,receptiile sunt de forma iar la mententanta bugetul e subdimensionat si se aplica cele enumerate la proiecte noi

imi aduc aminte de ex de DN Sibiu-Sebes,facut de Astaldi la sf anilor 90...a stat minim 15 ani,cu ierni mai dure ca acum..fara gram de peticire...deci se poate,dar nu se vrea si nu sunt specialisti la verificare in acest sens
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Skynick

Deja cred ca se ajunge la punctul critic: intretinerea devine din ce in ce mai importanta si mai costisitoare pentru infrastructura. Si daca la investitii vedem ca suntem pe drumul cel bun, la intretinere inca nu a inceput schimbarea. Mai asteptam vreo zece ani.

Dominik

You're in Steelers Country

Sorinus

Vazand cat de plat e acest drum, imi pare rau ca nu se face pana la A0.

alexa_adrian2001

Am inteles ca acest drum va fi facut din beton (fara asfalt deci).
Oare care sunt avantajele? Poate mi-a scapat mie, s-a mai discutat undeva?

Skynick

Durata mult mai mare de viata, intervale de refacere de pana la 30 de ani, daca e respectata tehnologia.

adiarc

#7003
plus impact semnificativ in economia locala...totul ,inclusiv componentele betonului( ciment,agregate,etc), produse la noi...in timp ce asfaltul..min 80% importat la bitum

la fel si la parapeti...cei de metal - importati...cei de beton - fabricati aici ,din componente fabricate..tot aici...dar asta e alta discutie si sunt off :D
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

A aparut un sens giratoriu din bidoane la intersectia DN2 cu DN2B - destul de bine semnalizat.

Dar daca aici da, la Urziceni de ce nu?