[TM] DJ691 Dumbravita-Giarmata-Autostrada A1

Started by elphax, March 06, 2018, 05:42:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Studiul de fezabilitate.
OBIECTIV 2 - CENTURA TIMISOARA-AUTOSTRADA A1 (GIRATORIU ACCES SUD)

Pista pentru biciclisti - de la KM 6+600 si pana la KM 12+975
























Ionut

Mai observ ca in noiembrie 2017 au fost finalizate doua contracte de actualizare/revizuire ale studiilor de fezabilitate pentru ambele tronsoane/obiective. Nu sunt modificari la piesele desenate din ce vad, pe piesele scrise sunt adaugiri/modificari.

Astea sunt chestiile care mi se par cele mai relevante. Puteti discuta. :)

elphax

#32
Mersi Ionut pt. poze
Pentru cine nu a citit in urma
Atasamentul de pe pagina anterioara contine Sector 1 + Sector 2

Acum se liciteaza DOAR Sector 2 Centura/Giarmata - A1
pentru S2 sunt de remarcat:
- 5 giratii - unde acum sunt doar 3
- banda suplimentara in afara giratiei la urcarea pe A1 ( finalul sectorului de drum)
- ramane trecerea la nivel cu CF, elemente STRAIL ( cele gumate)
- relocare partiala retea gaz si electricitate (intarzieri?)
- pista biciclete  6.470 m

Sector 1 Dumbravita - Centura se va lansa peste cativa ani
- contine o turbo giratie  - giratie simpla azi unde e benzinaria Socar
- 12 statii transp comun - troleibuzul care blocheaza azi proiectul din cauza celor 208 stalpi finantati de UE care nu se pot muta timp de 5 ani

Vlad94

#33
Cred ca ne putem lua adio de la drumul express dintre A1 si DN69. Cu actuala solutie, chiar si la 4 benzi, va fi greu de controlat fluxul de masini care e tentat sa tranziteze Dumbravita, in detrimentul traseului DJ691-DN69-Calea Aradului.

Ionut

@elphax

Nu stiu cum de ai ajuns tu la concluzia ca acum se liciteaza DOAR obiectivul/tronsonul 2, intre centura si A1. Eu vad, din toate informatiile de pe SICAP, ca se liciteaza ambele obiective intr-un singur contract:

Titlu: Proiectare si executie obiectiv de investitii: "Modernizare DJ 691: Lărgirea la 4 benzi a sectorului Km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoarei și Centura Timișoarei- Autostrada A1 ( km 12+975)"

Valoarea totala estimata:58 111 906.4 RON (12,6 milioane EUR)
Contractul este impartit in loturi: Nu
Durata in luni: 38

Imi scapa mie ceva?

elphax

Scuze!
Îmbătrânim lângă proiectele astea ce  le așteptam de atâția ani. Linia de troleibuz s-a făcut în  2013-2014. Deci cei 5 ani sunt aproape duși și se poate modifica, adică sa mute stâlpii ca sa lărgească drumul

dorum

multi nu vad cu ochi buni acest proiect... vom transforma Dumbravita in Otopeni...
Mi-e groaza sa va zic ca vor fi probleme majore, nu intru in detalii :(

Cuneo

Majoritatea comunelor care se leagă de marile orașe sunt străbătute de drumuri cu două benzi pe sens, de ce ar fi Dumbrăvița mai cu coarne, pentru că așa a vrut un primar îngust la minte? Crezi că localnicilor le convine la ore de vârf, să facă 4-5 kilometri în jumătate de oră?

Vlad94

Avand in vedere, ca Dumbravita are o populatie de 10.000 de locuitori si nu are strazi paralele colectoare, mi se pare absolut normal sa fie asa.

elphax

normal era sa mai faca 2 colectoare pe extremitatile laterale ale localitatii, dar nu prea s-a vrut, terenurile sunt vandute
ma refer la trasee apropiate de liniile rosii
linia verde e drumul principal care colecteaza strazile din sat si se leaga la Calea Lipovei si traficul trece pe langa Iulius Mall inainte de a ajunge in Centru.  Zona din dreapta e mai veche, mai populata. Zona din stanga e mai noua, rarefiata, se dezvolta mai departe
linia galbena e o alternativa care o mai folosesc  multi care vor sa ajunga spre Calea Aradului, dar spre centru tot prin zona Iulius Mall se duc. strada respectiva are calmatoare de trafic la fiecare intersectie

Traseul verde este foarte aglomerat, are si linia de troleibuz si este calea cea mai scurta spre A1. Unii localnici nu au vrut sa se extinda tocmai pentru a nu incuraja traficul spre A1. Pentru locuitorii vechi mai ales este tot mai aglomerat, mai poluat etc.
Traficul greu nu merge pe aici, foloseste centura. Pe de alta parte, la nivel local nu s-au gandit serios la alternativele cu rosu deci nu au nici o solutie. Practic si daca nu ar fi traseul spre A1 drumul ar fi foarte aglomerat - dimineata toti vin in oras la munca, seara se intorc. Deci oricum pentru localnici e nevoie de 2+2



Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

QuotePractic si daca nu ar fi traseul spre A1 drumul ar fi foarte aglomerat - dimineata toti vin in oras la munca, seara se intorc. Deci oricum pentru localnici e nevoie de 2+2
   
Asta le-am spus si eu desteptilor de la primaria Dumbravita in 2013, si mi-au zis ca nu vor sa fie tranzit. Tot atunci se si creiona proiectul liniei de troleibuz, in plan fiind mutarea tranzitului pe strada Petre Tutea (care urma a fi extinsa la 4 benzi), si lasarea strazii Petofi Sandor (strazii principale) in configuratia actuala.

Cuneo

În afară de cei din Dumbrăvița, pe acest drum circulă navetiștii din Giarmata, Cerneteaz, Pișchia, Murani, Bencecul de Jos, Bencecul de Sus, Fibiș, Mașloc, Bogda, Charlotenburg etc. deci erau motive întemeiate pentru patru benzi. La fel cum sunt și la Moșnița, Giroc, sau Sânmihai, unde nu este autostradă.

Manu_Tm

Ca si locuitor al Dumbravitei nu pot spune decat ca avem primar din alt film, proiectul de largire e asteptat de majoritatea locuitorilor pt ca traficul oricum va creste fie ca se largeste fie ca nu...

Ca si o prima analiza pot spune:
Pro:
-gard viu pt obiectiv 1 (doar pana la strada Ferventia??)
-interzicerea virajului stanga si intoarcere doar prin sens giratoriu
-drum larg la nivel de DN pt obiectiv 2
-parapeti median si laterali pt obiectiv 2
-parcarea la cimitir
-modernizarea trotuarelor

Contra:
-nu am vazut in proiect sa fie inclusa portiunea dintre inel IV si sensul de la Kaufland.
-pista de biciclete as fi vazut-o mai utila pe obiectiv 1 decat pe obiectiv 2.

elphax

si eu m-am mirat ca nu au inclus pista de biciclete pe sectorul 1 din Dumbravita - poate nu e destul loc

lipsa de viziune in primarie e o problema majora, dar de fapt trebuia o minte inteligenta acum 10-15 ani cand au inceput discutiile cu autostrada si centura - atunci trebuia identificat  macar un traseu alternativ.

Lau