[TM] DJ691 Dumbravita-Giarmata-Autostrada A1

Started by elphax, March 06, 2018, 05:42:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dorum

Inainte de marcaje, imi aduc aminte ca cineva cu SUV se plangea ca nu poate depasi o masina mica, acum, dupa marcare, incape pe langa autobuz... Multi se plang ca la Kaufland, dupa giratoriu nu mai poti face stanga, ceea ce inainte genera blocaje aiurea. E o sosea de 2.75m banda, pt trafic local. Nu e autostrada, nu e drum expres - sincer nimeni nu cred ca-si dorea asta. Trotuare si piste de biciclete, PERFECT DE ACORD, dar nu faceau parte din proiect. Ca s-a proiectat cu curul (scuzati exprimarea) sunt perfect de acord. Bordurile alea de langa stalpi sunt "over my understandig" :(

Dupa realizarea descarcarii noi Calea Aradului - A1, traficul de tranzit va scadea prin Dumbravita estimativ la jumate, deci vom avea o infrastructura noua adaptata cerintelor noastre. Sincer, dupa largire ajung mai repede la job in TM.

E clar ca noua administratie de dupa alegeri, trebuie sa rezolve problema pistelor de biciclete, sa aranjaze trotuarele, sa refaca puncte critice din infrastructura pt pieton/biciclist.

Giratia de la Balcescu este mana cereasca pt cei ce vin dinspre TM si vor sa faca stanga spre "Cora"... vechea denumire, putem sa-i spunem acu IKEA.

Semafoarele noi sunt pozitionate incredibil de prost, parca GIGEL l-a imbatat pe proiectantul sef si a facut el proiectul :)

Overall, sunt bune si rele in aceasta lucrare!

ioio_viola

o lucrare foarte necesara care din pacate a rezolvat doar problema traficului auto. puteau face un proiect din gard in gard cu drumul, pista de biciclete si trotuarul la acelasi nivel. doar ca asta presupunea sa deviezi traficul pe un sens pe alta strada.

Dumbravita are mare nevoie inca 2 radiale cel putin. Un drum nou lat pe langa padure de la Constructorilor pana la lac. Din pacate Simfoniei a fost gandita foarte prost la cat e de ingusta si era bine daca avea iesire dreapta in calea Aradului. Stefan Procopiu trebuia la fel mai lata si sa aibe continuitate pana la centura.

Nitro41

#257


Am atasat o imagine cu o solutie (la ce dezvoltare haotica imobiliara a avut si are Dumbravita), cu culoare neagra strazi cu 4 benzi si cu culoare rosie strazi secundare importante pentru mobilitate. Astefel ai putea sa ai iesire atat spre centura cat si spre Calea Aradului si mai scapi de aglomeratia de pe Dj 691.

Piste de biciclete (culoare albastra) : Paralel cu padurea verde eu as pastra doar un drum secundar, acces doar pentru riverani si cu o pista de biciclete si trotuar de promenada care sa faca legatura Dumbravita - Timisora fara a fi nevoit sa inhalezi noxele masinilor care circula pe drumul principal (Dj 691), la nord se poate conecta la pista de biciclete executata prin proiectul de largire de acuma. La sud pe strada Constructorilor se poate amenaja o pista de biciclete, parte a viitorului inel al Timisoarei.
Iar perpendicular pe aceasta pista de bicicleta as aduce piste de biciclete din toata Dumbravita (initial paralel cu cele 4 strazi principale E-V din poza, apoi ulterior as lega restul strazilor). 

traveler

Nu cred ca exista o solutia perfecta, cand drumul de legatura intre DN69 si A1 va fi gata si majoritatea traficului va fi deviat catre Calea Aradului, personal as vota pentru solutia de a transforma o banda de pe DJ691 in Dumbravita intr-o pista cu dublu sens separate fizic de traficul auto care atunci va ramane cu 2+1 benzi care vor fi perfect potrivit pentru traficul de cand drumul de legatura va fi deschisa. Asa garantam ca bicilistii nu sunt penalizat fata de soferi, precum daca se face piste pe stradutele mici si serpuitoare...

Dar da, este extrem de dezamagitor faptul ca nici nu au incercat sa fac ceva piste cand au proiectat aceste lucrari chiar daca sigur nu s-ar gasi solutia perfecta, macar un trotuar mai bun pentru pietoni si niste piste unde se poate ar fi fost un inceput bun...

mdragos

Trebuia renuntat complet la toti stalpii de beton pt firobuz, realizat 4 benzi cu 3 m latime, pista biciclete, trotuare. Adica sa nu mai ramana nici 1 cm neamenajat intre asfalt si gardurile propietatilor. Astfel scapam de praf si aveam siguranta in deplasare. Problema firobuzului se rezolva cu autobuze electrice.... Atat s-a putut

elphax

doar ca ai si stalpi de iluminat public, pe portiunile inguste tot nu era loc destul ... dar da, in ziua de azi exista autobuze electrice, se pot inlocui troleibuzele

Vlad94

Nu sunt de acord. Troleibuzele sunt net superioare autobuzelor electrice deoarece nu au nevoie de cicluri de incarcare

Cuneo

DJ 691 Pista de biciclete


 Mulțumim, Dan Sorescu!

istvan78

Quote from: Vlad94 on June 11, 2024, 12:59:12 PMNu sunt de acord. Troleibuzele sunt net superioare autobuzelor electrice deoarece nu au nevoie de cicluri de incarcare
Se cumpara oricum firobuze noi, cele existente sunt vechi. Cele noi pot avea baterii (in locul generatorului diesel de pe cele vechi), care se incarca pe portiunile de traseu unde e linie de contact si alimenteaza motorul pe portiuni unde nu e. Pe viitor se va putea renunta la linia de contact pe unele portiuni ale traseului.
Si pentru autobuzele electrice tocmai s-a implementat solutia unor statii de incarcare rapida in unele statii unde se poate stationa 10-15min (de ex. la capete de linie). O incarcare rapida (partiala) la fiecare parcurgere a traseului probabil asigura autonomia pe toata ziua de lucru (impreuna cu incarcarea completa peste noapte).