[TM] DJ691 Dumbravita-Giarmata-Autostrada A1

Started by elphax, March 06, 2018, 05:42:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

intre timp s-a dat unda verde la largirea drumului actual care leaga Timisoara de A1 si trece prin Dumbravita si Giarmata.
proiect in 2 etape deoarece bucata din Dumbravita nu se poate "atinge" din cauza ca a fost finantata cu fonduri UE. intai vor face de la centura la A1

http://www.tion.ro/cjt-si-adr-vest-au-semnat-proiectul-de-extindere-al-drumului-de-acces-dinspre-timisoara-spre-autostrada-a1/1998149


Dominik

Mda 12 km in 4 ani pt inca o banda pe sens...tipic romanesc !!
You're in Steelers Country

voicul

Macar au curaj sa ofere un termen realist.  :(

Ionut

Am facut thread separat. Este o investitie complet diferita (din toate punctele de vedere) fata de drumul de legatura DN69-A1 pe nord.

elphax

#4
mersi Ionut pt. Thread
caz in care voi detalia putin situatia
Legatura care inca nu exista spre autostrada este cea rosie, care se leaga la drumul Timisoara-Arad
Timisoara are 2 legaturi la A1:
- cea neagra prin Remetea, folosita de cei care pleaca sau vin dinspre Deva. Aici s-a construit un giratoriu pe DN si un ciot mic
- cea albastra/mov prin Giarmata, folosita de cei care o iau spre Arad/Nadlac. Aici se foloseste DJ si s-au facut doar bretelele de conexiune, drumul continua spre Lipova. In functie de unde vin din oras, pentru a ajunge la portiunea albastra se poate merge pe cea mov, prin Dumbravita, sau se iese spre Arad ( rosu) si apoi faci dreapta pe centura (roz)

Pentru ruta albastra ar fi necesara o simpla largire la 2 benzi. Singurele chestii complicate - largirea a 3 giratorii ( la centura , in centru Giarmata si la urcare pe A1), si un pasaj peste CF in Giarmata. Se vede si in imagine ca sunt zone portocalii unde si in acest moment sunt cozi.
Pentur ruta mov au fost multe discutii deoarece este drum in localitate, sosea cu 1 banda pe sens, cu intersectii, semafoare, banda de facut stanga la fiecare semafor si mai nou linie de troleibuz.

Prima problema - Comunitatea locala a incercat dintotdeauna sa blocheze largirea pentru ca nu doreste ca satul lor sa devina zona de tranzit. Pe de alta parte la orele de varf traficul spre Timisoara este foarte intens si este necesar sa fie 2 benzi pentru localnici - de fapt nu au alta conexiune cu orasul. Aceasta localitate Dumbravita este cea mai importanta din zona periurbana - comparabila cu Floresti-ul de la Cluj. La fel, se vad cozile de trafic in acest moment, zone portocalii si rosii.
A doua problema este linia de troleibuz din localitate ( mov). Impreuna cu Timisoara si Regia de transport s-a modernizat putin drumul, s-a introdus troleibuz pentru care s-au pus  multi stalpi de beton. Pentru ca sunt fonduri UE nu se poate schimba nimic timp de 5 ani. Stalpii respectivi nu permit largirea la 2 benzi pe sens.

Asa ca - se largeste portiunea albastra in prima faza - oricum o parte din trafic, mai ales cel greu foloseste centura si nu e critica portiunea in sat ( Dumbravita)





Powered by API/PUM imgur uploader

Lvs_tm

Personal, pentru ca locuiesc in zona de S, cand merg spre Deva, o iau pe Bucovat, apoi Remetea si urc pe A1.
Insa, ceea ce mi s-a parut ciudat a fost intr-o zi fara trafic, Waze-ul ma ruta spre Arad, tot pe acelasi traseu.

Cred ca desi este cel mai lung traseu, asigura cea mai rapida accesibilitate spre A1, cel putin din Soarelui.


elphax

cateva din punctele critice

Dumbravita - intrare din Timisoara


Dumbvravita - in centru


Giarmata pasaj CF



Powered by API/PUM imgur uploader


Ionut

Nu stiu daca stiti, proiectul asta este controversat. :) Invit colegii sa comenteze, sunt lucruri importante de inteles si de zis...

elphax

Quote from: voicul on March 07, 2018, 04:08:37 PM
Si trecerea asta va ramane la nivel?

nu e specificat clar, articolul zicea asa :  "proiectul vizează reabilitarea trecerii de cale ferată de la Giarmata"
sper sa nu fie idioti si sa ceara un pasaj

Ionut

Nu cunosc detalii, nu am fost atent, însă tind să cred ca nu e pasaj acolo. :)

dorum


udar

Se merge pe ideia asta ca nu vor ma trece trenuri in viitorul apropiat.
Acum inca mai trec ceva trenuri cu navetisti de genul 2 vagoane cu automotoare.
Deci pasaj acolo nu se merita.

Trimis de pe al meu SM-A300F folosind Tapatalk


elphax

si cum crezi ca va fi sa ai bariere pe sosea cu 2 benzi pe sens ?
mai avem in tara asta drumuri expres cu trecere la nivel ? intreb pt ca nu stiu
:)