Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 9 Guests are viewing this topic.

zuma80

Nu inteleg deplângerea. Sunt putin schimbate datele aici pentru "Cel al carui nume nu trebuie rostit". Îi au parteneri pe Retter, Marcu este deja aici. Pâna termina ei proiectul termina Marcu terasamentele la Aktor, deci totul o să meargă "struna" aici!  :)
Pentru A6!

elphax

Lolek si Bolek ... o sa fie draguta intrarea in Bucuresti de pe A1. cred ca ar fi bine sa se faca un proiect nou de dublare a A0 in zona, daca se vrea sa se circule pe acolo in 10 ani

GIV

ce de vesti bune in ultimele zile de pe autostrazile patriei... se simte ca s-a schimbat aerul in cele 2 institutii... ce misto o sa fie cand o sa inceapa sa bata vantul..

shogom

Singurul lucru "bun" e ca sunt vecini si cu UMB.
Doar pentru comparatie asa...
Sumele sunt aprox egale, lungimea loturilor tot pe acolo.
Spaniolii zic ca atunci cand primesti 5 goluri ai luat "una manita".

PlayStation

#3814
Doamne fereste, credeam ca am scapat de raiele astea de pizzarotti, se pare ca nu
Bine macar ca nu au ei nodurile cu A1 si DN1
Deabia astept sa circul peste 10 ani pe lotul lor  :lol:

jaston

Sunt curios de parerea lui Ionut...

Duta C

Suprize......Suprize........cu galacticii interstelari  si mari campioni ai asfaltarilor valurite,tragerilor de timp,claimurilor, aburelilor de toate felurile, PIZZAROTTI IL MONDO!!

Ionut


carutasul


TeoH9

Nu daca-i place sau nu Pizza. S-a vazut pe threadul de A10 ce parere are despre Pizza. Suntem curiosi de parerea unui om care are informatii mai de ansamblu si care de obicei e contra "curentului" spre care se indreapta forumul la cald dupa anuntarea unui castigator. Sa reamintim ca dupa desemnarea lui Selina pe A3 majoritatea membrilor s-au bucurat de constructor (pe buna dreptate, reusisera sa dea drumul la ciotul de la granita cu HU inainte de termen), toata lumea in afara de el. La fel pe A7 era mare bucurie ca o sa reusim sa licitam si sa contractam pana la finalul lui 2021 toate loturile iar Ionut a zis ca daca o sa reusim sa finantam prin PNRR cel putin 60km, sa fim multumiti. Iata-ne aproape la final de 2021, cu niciun contract semnat si cu o groaza de oferte de analizat pe cele 3 loturi scoase la licitatie.

Din acest motiv suntem curiosi sa auzim opinia "partykillerului". E justificata supararea ca a castigat pizza lotul sau au sanse sa ne impresioneze in mod placut?

tom_sawyer

Joi, 21.10.2021, a fost desemnat câstigătorul contractului "Proiectare și Execuție Autostrada de Centura București km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000".

Ofertantul desemnat câstigător este Asocierea Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A.- RETTER Projectmanagement.

Valoarea contractului este de 815.075.249,74 Lei fără TVA.

Durata contractului este 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 10 ani.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

CNAIR

GAC

Desemnarea lui Pizzarotti pe Lot 1 Nord nu este capatul de tara.
Problema este la "partenerul serios". Atunci cand nu-ti faci treaba la timp si cand nu eliberezi amplasamentul si cand nici nu platesti constructorului drepturile castigate de acesta in instanta, vei avea garanta intarzieri de ani de zile. Abia spre sfarsitul verii lui 2020 am avut retelele electrice relocate. Deci in aceste conditii Pizzarii puteau sa ne mai fiarba fara apa pana catre primavara lui 2022. Nici situatia de la nodul Sebes nu a fost o dovada de seriozitate din partea beneficiarului.
Una peste alta, Pizza isi va optimiza viteza pe santier in functie de prestatia beneficiarului. S-a vazut anul trecut ca atunci cand au fost eliminate obstacolele si cand au fost platite restantele, au adus Pizza si concurenta la lucru pe lotul lor.
Sa nu uitam un lucru, Pizza este o companie ce urmareste profitul. CNAIR este o institutie ce trebuie sa urmareasca interesul national. Din pacate, institutiile statului au un obicei generalizat de a genera ineficienta si deficite. Asta se vede si atunci cand primesc fonduri nerambursabile. Problema este data de calitatea oamenilor care lucreaza acolo si mai ales a liderilor numiti politic, care odata ajunsi in functii nu au calitatile si nici calificarile necesare sa duca proiecte majore la bun sfarsit. Din pacate abilitatile promovarii pe scara ierarhica in partide nu sunt folositoare gestionarea de proiecte complexe, mai ales cand SF-urile sunt facute pe genunchi.
In concluzie, daca beneficiarul se va urni sa elimine blocajele cu celeritate, fara indoiala ca si Pizza va lua exemplul, mobilizandu-se cu celeritate. In caz contrar, ce rost are sa angajezi mii de oameni si sa inchiriezi sute de utilaje daca ai fronturi mici de lucru, caci daca termini respectivele fronturi in cateva luni, vei ajunge sa platesti muncitorii si utilajele degeaba pane se elibereaza noi fronturi de lucru... si asa cum am vazut, eliberarea blocajelor dureaza multiplii de termenul contractelor.
Asadar, ar fi bine ca dupa experienta A10, API sa puna presiune pe beneficiar in vederea eliminarii obstacolelor, constand in special in retelele de utilitati si autorizatii de tot felul. Daca vom avea toate formalitatile indeplinite inca din perioada de proiectare, fara indoiala ca si Pizza se va mobiliza, caci altfel va avea penalitati.

jaston

Ba frate, pana cand o mai dai cu partenerul in sus, partenerul in jos?
Nu i iau apararea nici la partenerul serios, dar nici Pizzaroti nu e usa de biserica.

Uita-te numai la amaratul de sens giratoriu de la Alba Iulia Nord. De cate luni se chinuie sa l faca? Ce obstacole birocratice mai are pe acolo?
Bai, e un sens giratoriu! Nu e mega pod, nu e mega tunel, nu e nimic special.

Da, ca sa ma intelegeti: voi ati vazut/auzit oameni care si au facut casa in 5-10 ani?
Primul an fundatia, al doilea an zidirea, al treilea acoperisul, al patrulea sapa si asa mai departe.
Asa e stilul Pizzaroti. Melc.

Nu stiu cum a castigat lotul. Treaba lor.
Eu unul nu imi fac sperante ca o sa zburde pe A0.

Ionut

#3823
Nu stiam ca intereseaza pe unii parerea mea. O să o spun, daca tot mi s-a cerut. Pentru mine, Pizzarotti a fost (de vreo 6 ani), este și va fi (pana la proba contrarie) o companie de mana a doua, interesată să tragă cat poate de contract și de fiecare chichita din SF, licitație sau legislație.

Iar pe A0 vor avea destule motive să o lălăie, sa arunce cartoful fierbinte la CNAIR sau la proprietarii de utilități. În opinia mea, veti vedea același stil Pizzarotti de pe ST1: amânări la limita contractului și legii, management mincinos si haotic și promisiuni nerespectate, respectate într-un final doar cu multă presiune.

La fel lucrează și vor lucra și pe rutier și pe feroviar, ce le-a mai ramas. Dolce far niente, timpul trece leafa merge, gen.

Tot o dau unii pe aici cu vina CNAIR pe ST1. Da, e vina CNAIR dar și vina Pizzarotti, în egală măsură. Doar interminabilele discuții cu bretelele lungi din nodul Sebeș au mâncat un an (un an!) sau balbele cu lansatorul...

Pizzarotti și CNAIR, un fel de s-a întâlnit hotul cu prostul.

NGC

Quote from: florin74 on October 21, 2021, 04:10:00 PM
A refuzat INTRAKAT sa semneza contractul? Ca parca ei erau inaintea Pizzarotti. Sau a gasit ceva CNAIR la oferta lor
NGC, Dorel_cu_lopata... a rasuflat ceva?

Quote from: NGC on September 08, 2021, 05:35:02 PM
A0 Nord L1 -> Se va anunta cat de curand castigatorul. Aveti in principiu informatiile necesare si il puteti ghici. :p

V-am lasat sa ghiciti, dar nu au fost propuneri si se pare ca am uitat sa va spun ce s-a mai intamplat.

INTRAKAT nu a refuzat sa semneze contractul. Intrucat erau pe primul loc, CNAIR le-a cerut sa prezinte documente suport pentru a demonstra informatiile din DUAE, si vrabiutele spun ca nu au reusit sa convinga comisia de evaluare la doua dintre cerinte.