Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 22 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Tu ce crezi?
Macara.
Sus grinzi.
Sus predale.
Asta știe UMB, pentru asta au făcut peninsula.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

stangabriel

Fragment din Acordul de Mediu, ca sa vedeti  variantele studiate:

În cazul Lotului 4, în urma ridicărilor topografice de detaliu, traseul a trebuit modificat din motive
tehnice, pentru adaptarea la condițiile reale din teren, astfel încât singura soluție a fost traversarea
sub forma unui pod a Lacului Cernica, interferând cu aria protejată cu același nume, declarată
ulterior obținerii acordului de mediu inițial, din anul 2010.
În momentul elaborării proiectului tehnic pentru lotul 4 al autostrăzii de centură, pentru execuția
podului peste lacul Cernica au fost analizate două variante constructive: utilizarea unor platforme
plutitoare pentru realizarea lucrărilor sau realizarea unor platforme provizorii din pământ, pe
ambele maluri, fără a obtura scurgerea apei.
Soluția cu platforme plutitoare nu poate fi adoptată din următoarele considerente:
- adancimea apei în zona de implementare a proiectului este de maxim 2 m, iar pentru a
susține platforma plutitoare, adâncimea apei trebuie să fie de minim 25 m;

- executarea lucrarilor de pe platforme plutitoare este absolut imposibil de realizat in
condițiile actuale deoarece amplasamentul nu asigura functionalitatea instalarii unei
platforme si a instalatiilor de forat care insumat depasesc un gabarit de aproximativ 120
tone;
- ulterior inlaturarii instalatiilor de forat, solutiile proiectate impun instalarea unui tablier
metalic care necesita a fi pus in opera cu ajutorul unei macarale de mare tonaj ce
genereaza la momentul punerii in opera, o greutate de minim 300 tone. Conform calculelor
realizate de proiectant, este necesar ca in zona in care va fi utilizata platforma plutitoare
adâncimea apei sa fie de minim 25 m deoarece platforma ar trebui sa fie conceputa astfel
incat sa fie capabila a sustine, in acelasi timp: utilaje exceptionale de forare, macarale de
mare tonaj, tablierele metalice agabaritice, personalul deservent, lucratorii alocati punctului
de lucru, cat si incarcatura sa proprie admisa kg/mp;
Avand in vedere ca solutia ce presupunea utilizarea platformei plutitoare nu poate fi adoptata,
reprezentantii Antreprenorului au propus realizarea unei platforme provizorii, din pamant,
executata de pe ambele maluri, fara a obtura scurgerea apei, asigurand canal de curgere
a apei intre cele doua platforme provizorii de pamant. Dupa finalizarea lucrarilor,
platformele provizorii de pamant urmeaza a fi desfiintate iar luciul apei/amplasamentul va
fi adus la starea initiala, fara a genera efecte asupra factorilor de mediu sol/subsol si fara
a afecta semnificativ biodiversitatea.
Ca urmare a propunerii unei alte soluții constructive, a fost analizat impactul acesteia asupra
factorilor de mediu.

danutzu_1069

@hefaistos , acoperirea lacului s-a facut pentru a putea sapa pilotii, si pentru a ridica pilele.

oneLess

^ Asta a spus și el!

Mie mi se pare ceva mai solidă peninsula decât ce au făcut la Olt. Mă rog, acolo chiar curgea apa.
Dacă protejează fiecare elevație cu palplanșe ca acolo, se lungesc rău de tot timpii de execuție.