Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xenos

Cred că România va investi în feroviar doar când UE nu va mai da bani pe rutier...şi atunci masiv, dar de ce nu le facem în paralel încă de acum?

shift2rail

In acest moment se investeste masiv in retea+material rulant din urmatoarele surse nerambursabile: PNRR, PT, CEF si, ultimul sosit, Fondul de Modernizare ( min energiei). Nu am compilat o lista a proiectelor in derulare, dar se depasesc, probabil, 10 mld eur.

Datorita timpilor de executie a investitiilor si contractelor achizitii MR, o imbunatatire semnificativa a duratei si conditiilor de calatorie nu e de asteptat inainte de 2028-30.

cristi5

#1022
Jurnalistii stiu doar sa numere kilometri dar un kilometru pe traseu nou, la podis sau deal, nu e totuna cu un km de traseu existent (la camp sau chiar la munte). Diferenta majora nu e dificultatea tehnica ci birocratia.

Bucuresti-Predeal variantele de viteza sunt minore, zero sau f putine exproprieri, fond forestier, excavatii

Bucuresti-Constanta zero variante din ce stiu, campie

Sighisoara-Simeria ceva variante de traseu, tuneluri noi, poduri pe traseu nou

614-Sim, Bv-Sighi variante majore de traseu, pe fiecare lot

Conlcuzia: ne omoara birocratia.
- reproiectare (mult mai complexa la podis/defileu decat la camp). Dureaza 2 ani. Receptia proiectului acum 10-15 ani a fost o greseala.
- arheologie
- relocari utilitati variante de traseu
- fond forestier variante de traseu

Nu fondurile sunt problema ci statul slab. Ministerele energiei, culturii, mediului obstructioneaza investitiile ministerului transporturilor. Nefiind rutier nu vede nimeni urgenta, de la guvern pana la prefect, directiile judetene/regionale ale agentiilor guvernamentale si consiliu judetean.

In plus, probleme specifice CEF la ministerul fondurilor europene (sau cum se cheama)

- actualizarea foarte intarziata de preturi pe CEF
- avansul foarte mic pe CEF care a blocat cash-flow-ul Bv-Sighi de la bun inceput

Foarte probabil exista probleme specifice in finantarea PNRR. O sa le vedem pe masura ce vine 2026

Daca dam si peste un constructor slab si lalait, e gata supa. Va gasi sigur cateva probleme la stat (proiect, arheologie, fond forestier, vreo hartie lipsa) astfel incat sa nu aiba de platit penalitati.

Tragic este ca s-au lalait fonduri gen POIM si acum pe PT in loc sa bagam banii in proiecte noi trebuie sa terminam de lalait proiecte incepute pe POIM.

Xenos

Asta este problema, că de fapt pierdem multe fonduri prin rostogolirea unor chestiuni care trebuiau să fie gata de mult şi într-adevăr statul indolent încurcă foarte mult lucrurile; statul ştiindu-şi scheletele din dulap, acceptă abuzurile şi lălăiala constructorilor, vezi Braşov - Apaţa ca exemplu.
Pe de altă parte, pe mine mă îngrijorează major că nu întreţinem Bucureşti-Câmpina-Predeal, măcar, dacă tot ne-am chinuit să le facem. UE ar trebui să ne ia banii inclusiv dacă facem măgării din astea cu lipsa de întreţinere a căilor ferate reabilitate.

Konter

@Xenos mai inchide statul ochii la unele magarii, vezi cazul swietelsky, asa ca e cam greu de cerut ceva inapoi. Treaba e ca indiferent de dificultatea noilor proiecte nu se simplifica, digitalizeaza si grabesc pasii birocratici. Uita-te la rutier ca an de an tot mai rapid ajung de la SF la licitatie proiectele.
O sa ajungem din beneficiar de fonduri UE la contributor in vreun deceniu, deci ar fi cazul sa facem cat mai rapid. Daca tot asa mergem, o sa avem sub 1000 de km reconstruiți in 30-35 de ani de UE si preaderare.

Harry

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, azi, 11.11.2024, Sucursala Regională CF Constanța și SC BAICONS IMPEX S.R.L., au semnat contractul, în valoare de 11.627.006,74 lei (inclusiv TVA), pentru Serviciile de Consultanță și supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor, aferente obiectivului de investiții ,,Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa I, Valu lui Traian.

Contractul are ca obiect prestarea serviciilor de consultanţă şi supervizare pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa I, Valu lui Traian, care vor consta în:
Realizarea Grupei de așteptare din stația Valu lui Traian, care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;
Modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;
Menținerea diagonalei 2-4 cap Y care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;
Realizarea unei centralizări electronice în stația Valu lui Traian amplasată în container (lângă cladirea statiei) cu post central deservit de IDM Dispozitor (în cladirea stației) și Post local, deservit de IDM Exterior (în container, Cap.Y al grupei de Așteptare);
Includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalație din stația Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detecție a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc);
Proiectarea si execuția unei diagonale pentru a putea menține trecerea la nivel, aflată între Grupa stației și Grupa Așteptare;
Trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa Asteptare, la km 215+333 va fi prevăzută cu instalație SAT;
Electrificarea pe toată lungimea a celor 32 de linii din Grupa Așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;
Integrarea în SCADA a instalațiilor noi de electrificare din Grupa Statie și Grupa Așteptare Valu Traian;
Reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa Așteptare;
Postul Local (PL) din statia Valu lui Traian, cap Y al Grupei Așteptare va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalațiilor de semnalizare și electrificare și deservit de IDM exterior;
Lucrări de Telecomunicații între postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat în clădirea stației și cel deservit de IDM Exterior.

modernizarea-infrastructurii-feroviare-din-portul-constanta-etapa-i-valu-lui-traian-877362.html

Konter

"Monitorizare"  :lol:

"Este inexplicabil faptul că modernizarea infrastructurii feroviare s-a făcut până în prezent doar asupra a 600 km din cei 19.626 km de cale ferată existentă și că obiectivele privind numărul punctelor periculoase eliminate prin reînnoire figurează în anul 2020 ca fiind eliminate doar șase puncte periculoase prin reînnoire, iar în următorii ani, respectiv 2021, 2022, 2023, 2024 și 2025 s-a prevăzut doar monitorizare, din lipsă de alocare de fonduri publice destinate activităților de reînnoire a infrastructurii feroviare", se arată în avizul CES la actul adițional."