Conexiunile retelei CFR cu liniile cu ecartament larg din Ucraina si R.Moldova

Started by TibiV, June 10, 2022, 01:39:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mai deschid un topic nou, in contextul razboiului din Ucraina si a discutiilor privind eventualul transport al cerealelor din Ucraina pe liniile CFR.

Propun ca discutiile pe tema transpunerii vagoanelor / transferarii marfurilor din vagoanele lor in cele standard sa le purtam aici.
Despre capacitatea liniilor si a porturilor din Romania putem alege alte topice.


Incep cu o filmare recenta, postata pe YouTube in urma cu 3 zile (7 iunie 2022)

Este vorba despre "Halmeu-Porumbești-Miculag-Satu Mare Train Rearview", de Trains & Machinery LDEGM Trainspotter.
Gara Halmeu pare sa fie plina de vagoane pentru cereale.
Iar de la iesirea din Halmeu (02.35) pana la cap Y Porumbesti (04.40) avem linii incalecate.
Iar in Porumbesti, desi nu se vede din cauza vegetatiei, pare sa existe un triaj pe ecartament larg in dreapta liniei normale. Se termina cu o linie infundata la 07.25.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Urmeaza probabil cea mai lunga linie incalecata bi-ecartament din Romania: Valea Viseului - Sighetu Marmatiei - Campulung la Tisa.
Evident, filmarile NU cuprind sectiunea Sighetu Marmatiei - Campulung la Tisa, desi in ultima saptamana diversi oficiali romani au tot vorbit despre redeschiderea acestei portiuni.

Cu ajutorul lui @JohannDB incep cu capatul din Ucraina dinspre Valea Viseului
Quote from: JohannDB on December 08, 2018, 11:59:06 AMLinia 409, Salva - Vișeul de Sus - Sighetu Marmației......
      Din 30,08.2018, este "puțină" liniște pe aici.... Păcat că unele poze nu se mai văd, de niciun fel.... Păcat....
      Încerc să vă aduc privirii imagini care (unele) și eu le-am văzut de puține ori și normal că în rare locuri........
      De exemplu, un loc unde nici eu (deși în decursul anilor, pe vremea "aialaltă" am trecut adesea prin zonă); este vorba de punctul de trecere în Ucraina. Aici, la Valea Vișeului, se făcea rebrusarea locomotivei; o vreme a celor cu abur apoi a DA-urilor.





Powered by API/PUM imgur uploader

    Sursa:  http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... =ENpicture
                http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... =ENpicture    de pe forum.lokomotiv.ro

    Dincolo de poartă este România; poza e de pe teritoriul vecin.

Si acum doua filmari.

Prima este de acum 3 ani, din 2019, backview Valea Viseului - Sighetu Marmatiei:

A doua este mai recenta, aprilie 2021, cabview Sighetu Marmatiei-Valea Viseului:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Si un video vechi (2014), backview trecerea Prutului cu trenul la Ungheni:


PS
Habar nu am avut ca podul ala are "doar"...145 de ani!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Dupa parerea mea in contextul actual ar trebui numit un secretar de stat nou, cu ceva echipa in spate, care sa se ocupe strict de aceste conexiuni, de demararea instant a unor lucrari in regie proprie, prin care orice linie existenta cu ecartament larg sa fie adusa la standardul initial de viteza. Si concomitent sa vada ce linii se pot suplimenta cu ecartament dublu, ca sa ajute la o mai buna conexiune.

IERI Europa se termina la Prut. Romania era in coltul Europei. AZI ne trezim ca suntem in mijlocul viitoarei Uniuni Europene, care va cuprinde Moldova si Ucraina. Trebuie schimbata gandirea. Si la marfa si la calatori. Poate ca trebuie ecartament larg pana in toate orasele mari din est, pana la Suceava, Botosani, Iasi, Galati. Ma refer la garile principale din fiecare oras, ca trenurile de calatori sa mearga direct pana in Moldova sau Ucraina, fara sa mai piarda timp la granita.

Sau poate are sens sa facem o linie cu ecartament normal si 120-160 km/h dubla electrificata de la Iasi pana la Chisinau. Sau poate chiar pana la Odesa. Cu participare financiara UE 75%, Romania 20% si Moldova 5%. Linie dubla complet noua, ca orice tren care circula in UE sa poata sa ajunga la Chisinau. Inclusiv orice tren de marfa sau de calatori. Sa rupem Moldova de ecartamentul rusesc si sovietic treptat.

Toate astea trebuie studiate de o echipa serioasa, corelata treaba cu interesele altor ministere (interne, armata, etc).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

JohannDB

""""" Poate ca trebuie ecartament larg pana in toate orasele mari din est, pana la Suceava, Botosani, Iasi, Galati. Ma refer la garile principale din fiecare oras, ca trenurile de calatori sa mearga direct pana in Moldova sau Ucraina, fara sa mai piarda timp la granita. """""
    DAR ce-ar fi ca "ei" să-și schimbe ecartamentul, chiar și perventiv, contra federației ruse ??
    Mi se pare mai logic, să se schimbe un ecartament pe câteva sute de km, vreo 2-300 pe Moldova, de exemplu, ca să constitui și-o piedică la granițele estice moldovene/ucrainiene și să vin cu toată viteza fără probleme de ecartament la Iași (de exemplu) sau (cum e, cu actualul ecartament la Domnești)) la Rădăuți....

JohannDB

AZI, dacă Moldova anilor 95-2000, n-a avut ținte serioase, că le trebuiau funcții și "alor lor", ca apoi cu conflictul din Transnistria s-o lase moale, azi puteau avea o "plenitudinede avantaje" ce puteau fi puse pe tapet prin măsuri "de viitor"...... Dar, naaa, și conducerea lor, până la limită n-a vrut "altceva"... Acum se grăbesc, dar nu-i ușor !!
În ce privește tranzitul prin Sighet, eu am mai prins duduitul locomotivelor "rusești" care se auzeau la intrarea-n Sighet de la 5 - 6 km distanță; un duduit  inconfundabil , al unor locomotive articulate, de culoare verde închis.... Cel puțin Sighet mai are dispozitiv de linii 1435/1520 pe teren....
  Dar pentru un viitor "mai bun" ar trebui ca Moldova și Ucraina s-o lase moale cu ecartamentul "de 1520/rusesc și să treacă la 1435 și cuplele normale "europene"....

TibiV

Aveti dreptate, dar pana trec moldovenii si ucrainenii de la 1520 la 1435 va dura ani de zile.

Acum principala problema este marfa. In special vorbim despre milioane de tone de cereale aflate in stoc. Iar recolta 2022 abia urmeaza sa fie culeasa...

Oamenii/calatorii se pot muta usor dintr-un vagon in altul, chiar si cu cateva valize.
1500-3000 de tone de grau sunt mai dificil de mutat...

Cred ca s-ar putea realiza rapid niste instalatii de mutat cerealele din vagoanele lor in ale noastre.
Poate nu este foarte simplu, dar triaje cu ambele ecartamente există...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Discutille sunt absolut Ok. Dar am impresia ca, totusi, facem din tantar - armasar.
Probleme de ecartament au mai fost destule de-alungul istoriei.

In america, in 1869 (deci in secolul 19 !!!! ) au schimbat ecartamentul a 11.500 mile (peste 18.000 km) in doar 36 de ore.
DA, 36 de ore!!!!
Evident, au fost multe pregatiri anterioare pentru acest eveniment. Dar, schimbarea efectiva s-a facut intr-o zi si jumatate!!!

QuoteThe completion of the transcontinental railroad in 1869 was not the only amazing feat of American railroad engineering in history. In 1886, railways in the south managed to convert the gauge on an estimated 11,500 miles of track in a period of just 36 hours. The History Guy remembers the 1886 Southern Railroad Gauge Change, an important moment in railroad history.


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

AndreiB

Genul asta de lucrari mamut nu mai sunt posibile fara forta de mana mega ieftina din trecut.

Dar pentru Republica Moldova, cred ca nu are sens de investit in reteaua actuala deloc - ci in linii noi la ecartment European. Mai ales ca rutele sunt usor non-sens, fiind utile pentru URSS, nu situatia actuala.

yetiman

Nu zic ca se mai poate face acum la fel.
Nici nu e nevoie neaparata de un asemenea efort.

Ce incercam sa spun este ca e posibil sa se faca o trecere la ecartamentul european, fara ca asta sa fie "rocket science". Si ca s-a mai facut acum 150 de ani, cand nu exista tehnologia actuala, dar exista vointa necesara.

Nu e usor, dar inclin sa cred ca birocratia e mai dificila decat actiunea propriu-zisa.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Sa nu uitam ca o schimbare de ecartament totala inseamna si ca tot materialul rulant actual va merge direct la casare...

Doar daca nu il vor (ras)cumpara rusii...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Nu neaparat.  :D
Trebuie schimbate boghiurile (evident, daca merita operatiunea)

Si, cu toate astea, aceeasi problema a fost si in 1869 si a fost rezolvata.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

AndreiB

La starea de degradare a retelei in Republica Moldova oricum nu merita nimic pastrat.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 21, 2022, 02:46:01 PMProiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1302/2021 privind aprobarea Programului de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători și marfă

Programul de acțiuni include seturi de acțiuni specifice și rezultatele aferente acestora, precum și termene intermediare în vederea îndeplinirii obiectivului specific de creștere a traficului feroviar de călători și marfă cu 25% până în anul 2026, respectiv măsuri și rezultate pentru creșterea vitezei comerciale și scăderea timpilor de parcurs, pentru creșterea confortului călătoriei și a calității serviciilor de transport, pentru generarea de noi servicii metropolitane feroviare, pentru promovarea, atragerea și fidelizarea călătorilor prin alegerea modală sau prin generarea de noi călătorii în transportul feroviar, pentru introducerea de tarife de utilizare a infrastructurii (TUI) atractive, pentru realizarea de noi conexiuni feroviare cu linii feroviare industriale, pentru promovarea unei politici atractive de transit, pentru decarbonizarea transportului rutier în linie cu principiul ,,poluatorul plătește" pentru stimularea tranziției transportului de mărfuri către transportul feroviar și pentru creșterea tranzitului de mărfuri spre și dinspre Ucraina, respectiv mobilitatea mărfurilor și a persoanelor în contextul reconstrucției Ucrainei.

MT







Powered by API/PUM imgur uploader


Sper să reușească sa ducă linia largă măcar până în gara Nicolina.


INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 18 mai 2022

2.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1302/2021 privind aprobarea Programului de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă

Prin acest act normativ, se completează Hotărârea de Guvern nr.1302/2021 privind aprobarea Programului de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă în sensul detalierii măsurilor privind creșterea traficului feroviar de marfă cu minimum 25% în 2026 față de 2020 precum și creșterea numărului de călători pe căile ferate în medie cu 25%.
Aceste detalii au fost solicitate de către Comisia Europeană în contextul măsurilor asumate pentru îndeplinirea jalonului M69 privind Strategia de Dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025 care condiționează prima cerere de plată care va fi transmisă către România în luna mai 2022. 

gov.ro

TibiV

Vagoane de cereale Din Ucraina in gara HalmeuȘ

Sa inteleg ca GFR are locomotive LDH pe ecartament larg?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)