[B] Grup de Lucru Bucuresti-Ilfov

Started by oc7avian, March 16, 2021, 08:54:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

DR8 e foarte bun (conexiune Splai - A2), dar nodul cu A0 al acestui DR8 e complet inutil (ar fi irosire de timp si bani), nodul A0/A2 fiind extrem de aproape.

Pe de alta parte A2 va avea probleme in zona: nod nou deja facut la Branesti = trafic in plus. Nod nou facut la Balaceanca/Cernica, posibil viitor outlet si cartier = trafic in plus. Nod nou cu A0 = va aduce trafic masiv la anumite ore (inclusiv in "suturi" neuniforme). Pasaj Drajna si upgrade pe DN21 = trafic in plus din zona Galati Braila. => parerea mea A2 trebuie largit la 3 benzi intre acest nou nod A2/DR8 si pana la Drajna (in prima faza pana la Fundulea, apoi Lehliu, apoi Drajna). Vorbesc de un orizont de 15-20 de ani.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Nu va atrage trafic in plus dinspre Braila-Galati. Ba din contra. Acum, aproape tot traficul de Braila merge pe A2, dar acest lucru se va schimba odata cu finalizarea A7Ploiesti-Buzau-DX?-Braila
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

27 Ianuarie 2022 in Ziarul Financiar. Citez ce mi s-a parut mai interesant.

Irinel Scrioşteanu, Ministerul Transporturilor: Noua centură ocolitoare a Capitalei, A0, are nevoie de noi conexiuni cu Bucureştiul.

Quote"A fost semnat protocolul de colaborare dintre CNAIR şi Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti, care are în componenţă Primăria Capitalei şi Consiliul Judeţean Ilfov. Protocolul s-a semnat pentru a colabora în cele 12 proiecte de drumuri radiale. Asociaţia va realiza studiile de fezabilitate pentru cele 10 drumuri. Acestea au finanţare pentru că sunt extensii ale zonei Bucureşti-Ilfov şi fac legătura cu A0. Este necesar să avem aceste studii şi să începem execuţia drumurilor", a spus Irinel Ionel Scrioşeanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

QuoteDrumurile Radiale vor deservi şi transportul în comun spre exemplu. Acestea vor avea o parte mediană de opt metri, care va fi spaţiu verde pentru început şi care va putea fi folosită ulterior pentru metrou uşor.
Interesant. Desi poate ar fi mai usor sa proiecteze si tramvaiele din prima, macar ca si sarcini pe poduri.

QuotePrimul drum radial care va fi gata va fi cel care pleacă din zona bdului Timişoara acesta va fi şi unul dintre cele mai importante deoarece va permite şi reducerea traficului pe Iuliu Maniu. "Va avea intersecţie denivelată cu actuala centură, cu drumu judeţean spre Domneşti şi Ciorogârla şi descărcare în A0. Acesta va fi şi primul scos la licitaţie pentru studiu e fezabilitate şi estimăm că ar putea fi gata în 2024, cel târziu în 2025", a spus Ionel Scrioşteanu.
Deci e posibil sa nu fie un nod nou. Ci sa il foloseasca pe al lui Aktor A1 <> A0.

Eu unul, tare as fi vrut o analiza multi-sectoriala impreuna cu studiul ongoing pe DNCB Nord. Ala cu doua firme de arhitectura cu 3 angajati.

medicul de garda

Eu nu pricep sub nicio forma cum va face face A0 la atat de multe noduri noi? Parca era vorba ca se doreste ca A0 sa fie cat mai libera de noduri, ca sa nu fie permanent blocata si sa poata asigura tranzitul in jurul capitalei, in timp ce DNCB va deveni noul bulevard periferic al orasului. Eu sunt de acord cu lista propusa dpdv al noilor artere radiale pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, dar nu mi se pare oportun sa ai mai mult de 3-4 conexiuni noi cu A0 din toate lista aceea, prioritizant, in mod evident pe cele care candva vor fi parte din drumurile expres care inca nu au SF. Stiu ca Vancouver era profund impotriva fenomenului asta acum ceva timp, acum vad ca nu zice nimic.

Ma deranjeaza profund ca ne folosim de A0 pentru toate strapungerile noi posibile cu Bucurestiul si nu cream o ramura directa din autostrazile cele mai aglomerate. Singura propunere facuta corect din lista aia e DR8, care se varsa direct in A2, creand o alternativa care evita complet bdul Pallady. Nu pricep de ce nu s-a procedat la fel de cealalta parte a orasului, au dus acel DR1 tocmai la mama naibii in bucata de A0 cea mai departata de oras, cand putea sa coteasca frumos spre A1, creand o alternativa DIRECTA pentru traficul foarte crescut de pe acest tronson de drum. Ocazie imensa ratata aici, nodurile acelea trifoi de pe A0 cu A1 si DR1 vor fi blocate practic permanent de catre cei care vor sa evite bdul Iuliu Maniu.

Nu in ultimul rand, mi se pare un mare pacat ca CNAIR nu a profitat de aceasta ocazie ca sa preia din proiectul penetratiei Splai-A1 macar ciotul de legatura dintre A1 si DNCB, ca sa diminueze presiunea de pe nodul existent A1-DNCB, mai ales in ideea ca va fi candva refacut din temelii atunci cand A1 va fi largita si e nevoie de alternative. Ba chiar indraznesc sa zic ca puteau prelua toata bucata pana la Drumul Osiei, astfel incat accesul spre Chiajna sa se faca pe aici in loc de iesirea chinuita existenta prin 2 giratorii, care blocheaza complet DNCB de fiecare data cand se pune bariera pe M100 (fost M900). Restul proiectului ii ramanea viitorului primar pentru deceniul urmator...

Trust me, I'm an east-european doctor!

oc7avian

Cred totuși că va fi nod nou, nu cuplat cu cel al Aktor A1 <> A0. Aici am pus niște exemple de date culese în SPF-ul făcut intern, ce va fi folosit în documentația de licitație. Nu mă aștept să fie schimbări radicale de traseu. Nu le-am pus pe toate, dar aveau inclusiv hartă cu imobile construite și evaluare din dronă.

Ultima parte s-ar putea să justifice de ce nu au reușit să-l verse în A1, după A0. Spun special de A0 pentru că proiectul e condiționat de descărcări în A0 pentru a fi eligibil la Fonduri Europene (asta zic ei).

Noua ultimă frază explică de ce nu e luat în considerare sectorul DNCB - A1 din proiectul penetrației Splai - A1, însă DR8 (vărsarea în A2 da). Ar putea fi gestionat separat, evident. Dar în cadrul unui proiect separat.

Nu mă aștept să avem chiar blocaje pe autostradă pentru scenariul A1 -> A0 -> DR1 pentru că DR1 ar avea capacitatea să devină "parcare" de mașini prin lungimea sa. Oricum intersecția cu DNCB mai poate distribui din trafic (ex. cine vrea să evite A1 <> DNCB pentru a ajunge la Domnești, poate face acest ocol)

paullie

Pai sa fie nod nou. DA. Oricum intre DN6 si A1 nu era nici un nod si totusi destui kilometri. Ideal ar fi fost ca acest nod nou sa fie mai pe mijloc dar de .... Domnesti :)

medicul de garda

#96
@oc7avian, prin blocaje pe A0 nu ma refer la blocajul cauzat de coloana de pe DR1 care sa reverse in autostrada, ci efectiv la folosirea nodului A1-A0 mult peste capacitatea lui; el abia va face fata traficului de tranzit, daca incurajezi traficul spre Bucuresti sa iasa pe A0, in incercarea fireasca de a evita Iuliu Maniu se va bloca complet trifoiul ala amarat, fara bretele laterale... E si mai rau in sens invers Pitesti, din cauza bretelei cu raza mica de curbura care da in mijlocul trifoiului.

Nu am nimic cu faptul ca are si nod cu A0 (desi nu inteleg de ce UE insista sa umple o autostrada de noduri rutiere pana la limita capacitatii), dar solutia fireasca era ca DR1 sa se ramifice DIRECT din A1 undeva in apropiere de Bolintin Vale, astfel incat sa evite fortarea pe A0 a unui trafic ridicat de masini care nu au nicio dorinta aparte sa foloseasca A0.
Trust me, I'm an east-european doctor!

jonny

anunt pe pagina primarului general :

QuotePe subiectul celor 10 drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de viitoarea autostradă de centură,
a fost făcută analiza de favorabilitate pentru 4 dintre acestea (Timișoara, Poligrafiei, Metalurgiei și Prelungirea Ferentari), iar luna viitoare va fi făcută prima achiziție de studiu de fezabilitate.
Aceste studii vor fi finanțate din fonduri europene (Programul Operațional Infrastructură Mare), iar execuția obiectivelor se va face tot din fonduri europene (Programul Operațional Transport).

danpandrea

^foarte bine că a intrat Prelungirea Ferentari (DR10), că sunt șanse să se sincronizeze cu SF-ul București-Alexandria. La fel și pentru Poligrafiei (DR3), care se poate sincroniza cu SF-ul București - Târgoviște.

ionutb

𝐀 𝐅𝐎𝐒𝐓 𝐃𝐄𝐏𝐔𝐒𝐀 𝐃𝐎𝐂𝐔𝐌𝐄𝐍𝐓𝐀𝐓𝐈𝐀 𝐃𝐄 𝐀𝐓𝐑𝐈𝐁𝐔𝐈𝐑𝐄 𝐏𝐄𝐍𝐓𝐑𝐔 𝐍𝐎𝐔𝐋 𝐃𝐑𝐔𝐌 𝐑𝐀𝐃𝐈𝐀𝐋 𝟏

Bună ziua, dragii mei,
Am promis că vă țin la curent cu stadiul proiectului Drumului Radial 1 și astfel, vin către voi cu o veste excelentă: a fost depusă documentația de atribuire a studiului de fezabilitate al acestui nou drum care va conecta comuna noastră cu Municipiul București.
Pașii sunt următori: depunere documentație atribuire SICAP – depunere oferte – evaluare – desemnare câștigător – semnare contract. Ca și orizont de timp, anul acesta vor începe lucrările de proiectare la studiul de fezabilitate.
După cum bine vă amintiți din postările anterioare, Drumul Radial DR1 - Vest Expres va asigura conexiunea cu zona rezidențială și logistică Domnești - Ciorogârla, cu Drumul Național Centura București, dar și cu Sectorul 6 prin legătura cu Bulevardul Timișoara.
Noul drum va avea o lungime de aprox. 9 km, iar profilul transversal va fi realizat astfel încât să fie posibilă o dezvoltare ulterioară.
Sunt tare bucuros că acest proiect de infrastructură rutieră benefic dezvoltării localității noastre prinde contur din ce în ce mai mult!

sursa : FB Ghita Adrian - Primar Domnesti




AndreiB

Avand in vedere nodul intermediar, as sugera ca ar fi bine desfiintarea trecerii la nivel din Domnesti si inlcouirea ei cu un pasaj pietonal.

Ar creste siguranta feroviara, reduce traficul rutier in Domnesti, canalizandu-l pe drumul nou expres, si ar permite dezvoltarea unei gari mai bune in Domnesti.